Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kahden tai useamman työn tekijöitä? Esim. osa-aikainen + freelance. Etenkin luovan alan kokemukset kiinnostaa

Vierailija
12.02.2019 |

Tällä hetkellä teen toimisto- ja asiakaspalvelutyötä kokoaikaisesti, työ ei vastaa koulutustani ja ainoa siitä saatava hyöty ja ilo on palkka, joka ei sekään ole kummoinen. Voisin tehdä vastaavanlaista työtä ilman että mielenterveyteni kohtuuttomasti kärsisi, jos voisin tehdä lisäksi jotain muuta. Kokoaikaisena ei vaan aika eikä energia riitä, olen työpäivän jälkeen rättiväsynyt ja viikonloput menevät lähinnä nukkumiseen, vaikka olen tätä työtä tehnyt kohta kaksi vuotta eli ei alkushokistakaan ole kyse.

Ajattelin itse siis jättäytyä pois kokoaikatyöstä ja siirtyä osa-aikatyöntekijäksi, jotta olisi aikaa myös niille oikeille töille, joilla en kuitenkaan (vielä ainakaan) saa itseäni työllistettyä niin hyvin että taloudellisesti pärjäisi. Tulojen tippuminen ja epävarmuus pelottaa toki, mutta olen tätä niin pitkään mielessäni hautonut että uskon olevan oikea ratkaisu. Ei ole elätettäviä, olen vastuussa vain itsestäni. Ikää minulla on n. 30v ja olen nainen, jos sillä merkitystä on.

Millaisia kokemuksia vastaavanlaisista järjestelyistä palstalaisilla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nyt töitä yrittäjänä, mutta olen tehnyt osa-aikaista ja pätkiä niin, että käytin laskutuspalvelua. Ukko oli helppo, en kokeillut muita. Facessa on yrittäjäryhmiä, niistä saa lisätietoa.

Vierailija
2/2 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen nyt töitä yrittäjänä, mutta olen tehnyt osa-aikaista ja pätkiä niin, että käytin laskutuspalvelua. Ukko oli helppo, en kokeillut muita. Facessa on yrittäjäryhmiä, niistä saa lisätietoa.

Nimenomaan en halua yrittäjäksi, siinä taas menisi se vapaus josta haaveilen. Yhdistelmä palkkatyötä ja laskuttavaa työtä voisi olla paras, sivutoimisena freelance-hommat koska yrittäjien sosiaaliturvaa ei Suomessa ole.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä