Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia hylätyn harjoittelun suorittamisesta uudelleen

Vierailija
12.02.2019 |

Onko kukaan muu samassa tilanteessa, että pitäisi mennä suorittamaan hylättyä harjoittelua uudelleen?

Oletteko kertoneet siellä uudessa harjoittelussa, että edellinen hylättiin? Entä onko kukaan kysynyt mitään?

Entä miltä muuten tuntuu suorittaa samaa harkkaa ns. kahteen kertaan?

Minua pelottaa, miten minuun suhtaudutaan, jos käy ilmi, että olen jo uusimassa harkkaa. Ja miten selitän, että suoritan harkkaa eri aikaan kuin muut?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Miksi meni hylkyyn?

T. Samaa pelkäävä sh-opiskelija

Vierailija
2/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Miksi meni hylkyyn?

T. Samaa pelkäävä sh-opiskelija

Sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harkka voidaan hylätä? Liikaa poissaoloja?

Vierailija
4/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten harkka voidaan hylätä? Liikaa poissaoloja?

Ei ollut kyse siitä.

Vierailija
5/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin miks sait hylsyn. Mäsain kans hylätyn harjoittelusta, olin muka liian hätäinen ja arvaamaton.

Vierailija
6/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit vielä vaihtaa alaa jos vaikuttaa siltä, että et sovellu nykyiseen.

Vierailija
7/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikanaan hylsyn, kun en osannut laskea lääkelaskuja. Farmaseutti ja ohjaajat yritti esitellä jotain kaavoja, olen tottunut päättelemään. Tein harjoittelun uudelleen, mutta en samalla osastolla ja kukaan siellä ei tiennyt että teen harkan kesällä koska edellinen paikka ei päästänyt läpi. Sanoin vaan et harkiapaikkoja ei riittänyt sillon keväällä ku muut luokkakaverit oli harjoittelussa. Ne lääkelaskut on tosi vaikeita joka paikassa, kannattaa harjoitella.

Vierailija
8/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harkka edes voidaan hylätä? Eikö kesken harkan annettavasta palautteesta tule ilmi, että nyt olisi jotain petrattavaa, jos mielii läpi. Ellei sitten ole soveltumaton alalle. T. Röntgenhoitajaopiskelija

Vierailija
9/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt harjoittelustaan läpi kun olen enemmän sellainen vierestä seuraaja ja tarkkailija. Ohjaaja turhautui tosi nopeasti ja yritti patistaa jo harjoittelun puolivälissä mua tekemään asioita.

Olen vähän ujo ja alkuun arka, mutta yleensä kyllä opin asioita nopeasti. Koulussa sanottiin, että täytyy miettiä onko sairaanhoitajan työ mua varten kun siinä täytyy kuitenkin osata toimia nopeastikin ja se on hyvin itsenäistä ja tarkkaa työtä.

Se oli tosi lannistavaa ja musta tuntuu että kukaan ei ymmärrä millainen oikeasti olen. Tykkään nähdä asioita useaan kertaan ennenkuin koen itse osaavani. En ole mennyt tekemään harjoittelua vielä uudelleen, jotenkin kauhea kynnys mennä sinne takaisin vaikka koko osaston väki olikin tosi mukavia ja ystävällisiä. Oon miettinyt kyllä jotain toista alkaakin.

Vierailija
10/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieleen mennyt harjoittelu ei kerro vielä mitään. Rohkeasti vain! Ainut vain, että jos kerrot luonteeltasi olevasi ujo ja arka, niin voiko olla, että olet väärällä alalla? Varmasti voisit olla superhyvä hoitaja mutta kestäisitkö sitä kiirettä ja stressiä ja ylikuormituisitko? Kannattaa näitä miettiä tosissaan.  Toki varmasti aikakin näyttää. 

Vierailija
11/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ensimmäinen oletus on, ettei sovellu alalle?

Vierailija
12/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut sh opiskelijalle hylsyn harjoittelusta. Syynä: ei tervehtinyt potilaita, ei esitellyt itseään. Katosi välillä kesken työpäivän, ilmoittamattomia poissaoloja. Arvosteli hoitajien tekemisiä, erityisesti potilaiden aikana.

Vierailija
13/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan niitä hylättyyn johtaneita asioita, keskittyä niiden opettelemiseen kunnolla. Ilman pätevää syytä opiskelijan harjoittelua ei hylätä, tulee erittäin kalliiksi koululle ja kuormittaa harjoittelupaikkana toimivaa osastoa.

Ohjaustyö kuuluu opetussairaaloihin ja hyvällä ohjauksella opiskelijoista saadaan hyviä tulevia sairaanhoitajia. Mutta jos alalle pyrkii ihminen, joka ei selkeästi sovellu työhön, haaskaa tämän opiskelijan perässävetäminen resursseja koululta ja sairaalalta ja samalla viedään hyvä harjoittelupaikka joltain toiselta opiskelijalta.

Vierailija
14/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ap väliarvioinnissa tietää, että harjoittelusi on mahdollisesti hylätty?

Vierailija
15/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut sh opiskelijalle hylsyn harjoittelusta. Syynä: ei tervehtinyt potilaita, ei esitellyt itseään. Katosi välillä kesken työpäivän, ilmoittamattomia poissaoloja. Arvosteli hoitajien tekemisiä, erityisesti potilaiden aikana.

No tämän perusteella saisi antaa monille hylsyn. On niin paljon kokemuksia tuosta tervehtimättä/ esittelemättä jättämisestä  niin potilaana kuin omaisenakin. Ja nämä hoitajat ovat varmaan monet jo ihan "oikeassa" työssään eikä mistään harjoitteluista kyse.

Vierailija
16/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko ap väliarvioinnissa tietää, että harjoittelusi on mahdollisesti hylätty?

Samaa mietin minäkin, aina käydään väliarviointi. Siinä ohjaajan tulee tuoda ilmi asiat mitkä johtavat hylättyyn mikäli toiminta jatkuu samanlaisena. Mikäli näin ei tehdä ja ohjaaja ehdottaa hylättyä, niin ohjaava opettaja voi hyväksyä harjoittelun. Tälläistä sattuu jos esim ohjaaja on henkilö joka ei vaan yksinkertaisesti pidä opiskelijasta. Eli ns. kiusantekoa, tätä ilmenee enemmän lähihoitaja harjoittelijoilla. Sairaanhoitajilla tarkempaa. Tietysti harjoittelu voidaan hylätä vaikka viimeisenä päivänä esim. Potilaan vaarantamisen takia, tästä pitää kuitenkin olla näyttöä. Ei käy musta tuntuu syyksi.

Vierailija
17/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt harjoittelustaan läpi kun olen enemmän sellainen vierestä seuraaja ja tarkkailija. Ohjaaja turhautui tosi nopeasti ja yritti patistaa jo harjoittelun puolivälissä mua tekemään asioita.

Olen vähän ujo ja alkuun arka, mutta yleensä kyllä opin asioita nopeasti. Koulussa sanottiin, että täytyy miettiä onko sairaanhoitajan työ mua varten kun siinä täytyy kuitenkin osata toimia nopeastikin ja se on hyvin itsenäistä ja tarkkaa työtä.

Se oli tosi lannistavaa ja musta tuntuu että kukaan ei ymmärrä millainen oikeasti olen. Tykkään nähdä asioita useaan kertaan ennenkuin koen itse osaavani. En ole mennyt tekemään harjoittelua vielä uudelleen, jotenkin kauhea kynnys mennä sinne takaisin vaikka koko osaston väki olikin tosi mukavia ja ystävällisiä. Oon miettinyt kyllä jotain toista alkaakin.

Ei kai persoonallisuus voi olla hylkäämisen syy?

Oletko valittanut tuosta?

Vierailija
18/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"yritti patistaa jo harjoittelun puolivälissä mua tekemään asioita." ? 

Anteeksi, mutta tätä en vaan ymmärrä. Miten pitkä harjoittelu ja miksi harjoittelu pitäisi olla vain varjona olemista? Enkä tietenkään tarkoita tässä työvoimaksi laskemista, mutta kyllä omat harjoitteluni, aivan ensimmäinenkin lukuun ottaen, on sisältänyt sopivan tasoista osallistumista oikeisiin hommiin. Ohjaaja tietysti mukana.

Vierailija
19/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelun hylkäämiselle pitää oikeasti olla painavat perusteet. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä opiskelijaltakaan ole.

Vierailija
20/25 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni harjoitteluja ei pitäisi hylätä lainkaan. Eihän se opiskelija vielä ole mitään työvoimaa. Opiskelija on siellä harjoittelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme