Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Olli Lindholm kuollut!

Kommentit (677)

Vierailija
501/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS raportoi, että Olli kiidätettiin sairaalaan, missä menehtyi. Mitään ei ollut tehtävissä. Jos paikalle on hälytetty lanssi, on hän joko herännyt, kouristellut tms., mikä on herättänyt puolison hälyttämään apua. Näin ollen epäilen, että menehtyi sydänkohtaukseen. Aivoperäisissä ymmärtääkseni vain nukkuisi pois (tai vaipuisi koomaan), jos unien aikana sattuisi.

Suhteellisen harvoin ihminen sairastuu niin että ei itse tai läheinen huomaa ja vain hiljaa unessa nukkuu pois, ei edes aivoinfarktissa. Sydäninfarkti on useimmiten kivulias joten se kyllä herättää, tosin jos varsinaista sydäninfarktia ei ole vaan tulee jostain syystä fataali rytmihäiriö (kammiovärinä) niin silloin taju voi mennä niin nopeasti ettei herää. Aivoinfarkti tulee usein tavallaan vaiheittain ja on mahdollista ettei herää mutta harvinaista sekin. Yleensä omainen kyllä huomaa, esim. hengitys muuttuu, tulee korinaa tm v

Vierailija
502/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ihmettelin kun vanha äijä nuorisovaatteet päällä kun oli aika kypsynyt jo nuorena?

Voi tsiisus näitä juttuja, vaatteetkin vääränlaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS raportoi, että Olli kiidätettiin sairaalaan, missä menehtyi. Mitään ei ollut tehtävissä. Jos paikalle on hälytetty lanssi, on hän joko herännyt, kouristellut tms., mikä on herättänyt puolison hälyttämään apua. Näin ollen epäilen, että menehtyi sydänkohtaukseen. Aivoperäisissä ymmärtääkseni vain nukkuisi pois (tai vaipuisi koomaan), jos unien aikana sattuisi.

On se voinut olla myös aivoinfarkti tai aivoverenvuoto. Missään ei kai sanottu, että Olli oli nukkumassa tai ylipäänsä, että sairauskohtaus olisi tullut ilman ennakko-oireita. Pahemmassa aivoverenvuodossa tulee kova päänsärky ja siinä voi jopa ehtiä herättää nukkuvan puolison. Moni infarktipotilas alkaa korista, kun kun kurkunpään rakenteet löystyvät.

Vierailija
504/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina epäilyttänyt avantouinti... miten se voi olla sydämelle hyväksi jos juoksee pakkasessa uikkareissa  kylmään avantoon ja sieltä tulikuumaan saunaan? Mua huippaa joskus jo pelkkä saunasta suihkuun meno ihan uimahallissa.

Mut joo, jonnet ei muista että kasarilla suomirokkia hallitsivat Yö, Dingo, Hanoi Rocks ja ehkä Musta Paraati.

(Se on muuten sairauskohtaus, ei sairaskohtaus. Sairausloma, ei sairasloma. Ohis)

Musta Paraati? En muista ollenkaan, täytyypä googlata. Yötä olen fanittanut aina. Tosin Hakulinen on paras.

Vierailija
505/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mihinkään unohtunut, nykäsen musiikkia ei vaan voi kuunnella muistellessa, tai muutenkaan, ja kallio ei tainnut levyttää ikinä mitään. Ollilla kappaleita on enemmän kuin tarpeeksi tosin marstiolla oli parempi ääni. 

Kyllä Ismo Kallio on levyttänyt, monta levyä 60-luvulla. 

Totta, aikanaan levyjä soitettiin paljon radiossa.

Vierailija
506/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuessa moni korisee.

Vierailija
507/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pistää miettimään elämän rajallisuutta ja kuinka se voi loppua ihan yllättäen varsinkin kun Matti Nykänen ja Olli Lindholm ovat syntyneet samoina vuosina kuin minun veljeni eli minun veljetkin samoin kuin minäkin voimme kuolla ihan koska tahansa yllättäen.

Vierailija
508/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa on ,että lähiomainen hälytti ambulanssin ja toimitettiin sairaalaan, jossa Lindholm todettiin kuolleeksi.

Eli tulkitsen, että kuoli jo kotona, eikä mitään ollut tehtävissä. Varmaan elvytettiin ilman tulosta.

Ottavatko lanssit nykyään vainajia kuljetettavaksi?

Vierailija
509/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ihmettelin kun vanha äijä nuorisovaatteet päällä kun oli aika kypsynyt jo nuorena?

Voi tsiisus näitä juttuja, vaatteetkin vääränlaisia!

Ei olla Pihl... eiku Pekkaa pahempia....

Vierailija
510/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se voinut olla myös aivoinfarkti tai aivoverenvuoto. Missään ei kai sanottu, että Olli oli nukkumassa tai ylipäänsä, että sairauskohtaus olisi tullut ilman ennakko-oireita. Pahemmassa aivoverenvuodossa tulee kova päänsärky ja siinä voi jopa ehtiä herättää nukkuvan puolison. Moni infarktipotilas alkaa korista, kun kun kurkunpään rakenteet löystyvät.

En tiennyt, että kuolonkorina on niin tavanomaista.

Läheiseni sai massiivisen aivoverenvuodon. Tuupertui lattialle ynähtämättäkään, oli koomassa viikon ja nukkui pois.

Vierailija
511/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pistää miettimään elämän rajallisuutta ja kuinka se voi loppua ihan yllättäen varsinkin kun Matti Nykänen ja Olli Lindholm ovat syntyneet samoina vuosina kuin minun veljeni eli minun veljetkin samoin kuin minäkin voimme kuolla ihan koska tahansa yllättäen.

Juttelin kerran baarissa vauvansa kätkytkuoleman kokeneen naisen kanssa. Ei se mitään bilettänyt, vaikka menetyksestä oli jo mennyt aikaa, vaan suru silmissään joi. Ja ei ollut mitään lärvit, juteltiin siinä ihan hissuksiin. Oli aika koskettava hetki.

Vierailija
512/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli siis 20 viimeistä vuotta ilman alkoholia ja kävi kuntosalilla säännöllisesti, mutta kuoli nuorempana kuin Nykänen?

Eiköhän näistä kumpikin ollut huomattavasti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin +50-vee normimies. Tai nainen. Eikä kummallakaan ollut nykyisin niin yleistä (20-50kg) ylipainoakaan rasitteena. Ja silti, naps vaan kuin salama kirkkaalta taivaalta matka loppuu siihen.

Hurjaa ja oikeasti aika h*ton pelottavaa. Etenkin ylipainoisena olisin varmaan suhteellisen kauhuissani.

Vierailija
513/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuli kyllä yllätyksenä toisin kuin Matti. Olen syntynyt vasta 2003, joten mulla on Matista vaan just sellanen mielikuva että hän ryyppäsi ja sekoili jossain keikoilla. Muistan, kun lapsena (joidenkin mielestä olen varmaan vieläkin lapsi :D) näin paljon uutisia Matin kännisekoiluista. Valitettavaa kyllä. Ollista en juurikaan uutisia ole nähnyt (ainakaan mitään kovin negatiivista)

Surullista kuitenkin molempien poismeno

Vierailija
514/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli siis 20 viimeistä vuotta ilman alkoholia ja kävi kuntosalilla säännöllisesti, mutta kuoli nuorempana kuin Nykänen?

Eiköhän näistä kumpikin ollut huomattavasti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin +50-vee normimies. Tai nainen. Eikä kummallakaan ollut nykyisin niin yleistä (20-50kg) ylipainoakaan rasitteena. Ja silti, naps vaan kuin salama kirkkaalta taivaalta matka loppuu siihen.

Hurjaa ja oikeasti aika h*ton pelottavaa. Etenkin ylipainoisena olisin varmaan suhteellisen kauhuissani.

Jännä kyllä. Mä pystyn luettelemaan lukuisia hyväkuntoisia ja erittäin aktiivisesti liikuntaa harrastaneita keski-ikäisiä, jotka ovat kuolleet sairauskohtaukseen noin vaan äkkiyllättäen. Osa julkkiksia ja osa tuntemiani taviksia. Yhtään ylipainoista vastaavaa ei tule mieleen, vaikka kaipa niitäkin on.

Vierailija
515/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yllätti :(

Eiköhän tuollekin viina maistunut siihen tahtiin, ettei nyt kovin suuri yllätys ollut. 

Niin, artikkelissa sanottiin että lopetti juomisen kokonaan vuonna 2000.  

Vahingot elimistölle ei ikinä täysin korjaannu. Riittävästi kun juo voi olla selvänä parikin vuosikymmentä ja silti kuoleman aiheuttaa lopulta alkoholi.

Valitettavasti näin. Isäni lopetti juomisen, kun oli vähän päälle 40 ja sitä ennen viinaa meni kaksin käsin siitä asti kun oli 18. Oli täysin alkoholisoitunut. Lopulta kuoli äkillisesti ollessaan 56 ja ruumiinavauksessa todettiin, että paskana oli vähän kaikki. Erityisesti maksa ja munuaiset. Lääkäri totesi, että juominen oli suurin yksittäinen syy elimistön kuntoon.

Minkähän takia faija ei kuole millään? On aina juonut pelkästään humalahakuisesti ei mitään tissuttelua, äitipuolen kanssa kerran laskettiin että silloin oli juonut 8v ilman montaa vesiselvää päivää, välillä joi viikkoja niin että aina kun heräsi kirkasta viinaa niin kauan että sammui ja herättyään taas uudestaan.

Silloin putki katkesi äitipuolen syöpään mistä selvisi, mutta sai senkin juomalla lähtemään vielä.

Hyvä kunto, elimet kestää pitkään. Onhan niitä vuosikymmeniä juoneita.

Aina on ollut poikkeuksen poikkeuksia, eli ihminen on elänyt kuin sika pellossa syönyt, juonut, polttanut ja mikään tappava tauti ei ole pystynyt nujertamaan.

Toisaalta tiedetään hyvin riskitekijät moniin sairauksiin, ja ne muistaen on parempi elää. Terveemmin kaikin puolin. Ei riitä, että kuntoilee jos osa elintavoista on terveyttä tuhoavaa.

Jännästi muuten liki kaikilla tupakoitsijoilla on se serkun kummin kaiman 110-vuotias isoisosetä/täti joka on polttanut koko ikänsä kartongin päivässä ilman mitään terveysmurheita. Ei siis ole tippaakaan vaarallista eikä kannata harkitakaan että itse lopettaisi.

Vierailija
516/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku kuoli viiskymppisenä lumen kolaamisessa, tuupertui työssä.Suvussakin sydänsairautta.

Vierailija
517/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikot ei oo pitkäikäisiä

Vierailija
518/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksessä luki juuri, että Ollin verenpaine oli ollut jossain vaiheessa 180 (yläpaine) ja veren sokrut 7.8 - sehän on jo diabetes! Näihin kuulemma lääkitys kyllä kun täällä on ihmetelty oliko.

Ei siis niin hyväkuntoinen kuin kerrottu.

Vierailija
519/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tuli kyllä yllätyksenä toisin kuin Matti. Olen syntynyt vasta 2003, joten mulla on Matista vaan just sellanen mielikuva että hän ryyppäsi ja sekoili jossain keikoilla. Muistan, kun lapsena (joidenkin mielestä olen varmaan vieläkin lapsi :D) näin paljon uutisia Matin kännisekoiluista. Valitettavaa kyllä. Ollista en juurikaan uutisia ole nähnyt (ainakaan mitään kovin negatiivista)

Surullista kuitenkin molempien poismeno

No tosi kypsältä ja fiksultakin vaikutat! Mä olen katsellut kaikki sen kisat läpi, paitsi nuorten MM en.

Ei ne Ollin huonot hetket  (alko) elämässä noin perusteellisesti päätyneetkään lehtiin, kuin Matin. Silloin ei vielä lynkattu näin täysin kuin nykyään.

Vierailija
520/677 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raittiina elo näemänä mitään pelasta.

Olillile kevyet mullat.

Ketju on lukittu.