Miten voin lopettaa viikonloppujuomisen?
Se aiheuttaa selvästi alkuviikoksi heikot yöunet, väsymystä ja masentuneisuutta. Viikonloppu vain tuntuu liian tylsältä ilman alkoholia. En ole fyysisesti addiktoitunut alkoholiin, sen juominen ei käy mielessäkään muulloin kuin viikonloppuiltana. Ja toisaalta ajattelen aina juovani vain muutaman, mutta monesti se menee yli...
Nyt on huono ja apea olo, mutta perjantaina on jo juhlafiilis, kun kaverit kutsuvat ulos. Tällöin on vaikea perustella itselleni, miksen ottaisi muutamaa olutta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Siirry Kannabikseen. Varmasti köytyy myyjiä, kunhan otat selvää.
Parempi kasvattaa itse.
Viikonloput on todella tylsiä ilman alkoholia ja usein moni työasia ottaa päähän että odotan viikonloppua että saan "pään tyhjennettyä" mielessä pyörivistä ajatuksista.
Kokeile pari kolme viikkoa mikä vaikutus oloon. Eihän se juominen vie tylsiä asioita elämästä poissa.
Sun pitää aikuistua, eli oppia pitämään hauskaa muilla tavoin kuin dokaamalla. Jos noi ryyppäyskaverit muuten katoaa elämästäsi kun et enää juo niin siitä tiedät ettei sulla ole todellisuudessa ystäviä. Tämä voi olla karu herätys mutta itsestä se on kiinni jääkö sohvalle homehtumaan vai tekeekö töitä sen eteen että löytää parempaa seuraa ja harrastuksia. T. korkki meni kiinni 4v sitten
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää aikuistua, eli oppia pitämään hauskaa muilla tavoin kuin dokaamalla. Jos noi ryyppäyskaverit muuten katoaa elämästäsi kun et enää juo niin siitä tiedät ettei sulla ole todellisuudessa ystäviä. Tämä voi olla karu herätys mutta itsestä se on kiinni jääkö sohvalle homehtumaan vai tekeekö töitä sen eteen että löytää parempaa seuraa ja harrastuksia. T. korkki meni kiinni 4v sitten
Mitä muuta hauskaa aikuisilla on kuin seksi ja päihteet/huumeet?
Fyysinen riippuvuus on alkoholismi. Addiktio on addiktio. Se on sitä, ettei osaa olla ilman. Enää tai sillä hetkellä. Kuulostaa addiktiolta, mutta ellei se ole, mikset vaan ole juomatta. Ei pitäisi olla mitenkään vaikeaa. Outo ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hauskaa lapsilla on? Ihan samat asiat huvittaa aikuista ihmistä. Leikit poislukien, mutta toisaalta niiden tilalla voi olla jotain hyvin samankaltaista. Jotain "turhaa pelleilyä" mikä ei juoppoa kiinnosta.
Juopot halveksuu tavallista elämää. Se vaan silti innostaa normaaleja ihmisiä. Ei tarvita muuta, kun arkista puuhastelua. Addikti ei tajua tätä. Tämä kaikki muistuu mieleen, kun lopettaa. Sitten kun se riippuvuus on OIKEASTI selätetty. Ne on addikteja edelleen, jotka ei tätä tajua eikä näe lopettamisessa mitään etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ampumaradalla on aina mukavaa ja mökillä viihtyy kalastellen. Keksiihän sitä vaikka mitä, paitsi jos se alkoholi ja päihteet pyörii päässä koko ajan.
Vaatii ystäväpiirin vaihdoksen. Minä suostuin näkemään enää selvinpäin olevia ystäviä, ja lähdin kotiin joka kerta heti kun alkoholi tuli ohjelmaan. Ne ystävät sitten jäivät, vaikka harvakseltaan on vieläkin aamulla puhelimessa öisiä känniviestejä. Pitkään kesti kyllä löytää uusia tuttuja, mutta elämä parani huomattavasti.
Mulla on sama vika, olutta juodessa on kivaa ja kaverien kesken voi jutella kaikesta kiinnostavasta. Samalla pääsee eroon järkyttävästä työstressistä.
Kaikki sanoo että vaihda ystäväpiiriä. Mitä jos tykkään juoda yksin jo valmiiksi, mikä sitten neuvoksi?
1. Mene salille äläkä baariin viikonloppuisin.
2. Jos juot jotain niin älä juo alkoholia.
Yksinkertaista!
Olen kiinnittänyt huomiota, että missä ovat ne ihmiset joiden kanssa voitais juoda kahvit, käydä kävelemässä, ostoksilla tai muuta vastaavaa?
Kun menet juomaan, löytyy heti juttuseuraa. Kun oot selvinpäin, yksin saat olla.
Jos jostain luopuu, jotain täytyy löytää tilalle. Itse lopetin viikonloppujuomisen ja -juhlimisen kolmekymppisenä kun päätin hankkia koiran. Juomiseni ei ollut missään vaiheessa lähtenyt lapasesta, mutta alkoi tympiä rahanmeno, sunnuntain krapulat ja lisäksi painokin nousi tasaista tahtia. Koiran myötä en kokenut enää tarvetta täyttää vapaa-aikaa baareissa notkumisella, sain uusia ystäviä jne. Nykyään viikonloput menevät lenkkeillessä koiran kanssa, metsässä samoillen jne. Pääkin nollaantuu siinä touhussa paljon tehokkaammin.
Lopetin kun tajusin etten saa alkoholista mitään positiivista. Luulin, etten osaa juhliakaan selvinpäin mutta oon kyllä käynyt selvänäkin bilettämässä ja mulla on ollut jopa hauskempaa kuin kännissä. Kukaan kavereista ei oo kyseenalaistanut mun päätöstä, vaan yks jopa teki saman ratkaisun kun kuuli mun päätöksestä.
Ihan niin kuin tupakan poltosta pääsee eroon kun ei osta, et siis osta viikonlopuksi alkoholia yhtään. Keksi jotain tekemistä mikä motivoi olemaan selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sanoo että vaihda ystäväpiiriä. Mitä jos tykkään juoda yksin jo valmiiksi, mikä sitten neuvoksi?
Pitää jättää alkoholi ostamatta ja keksiä jotain mikä pitää kotona jos on klo 21 yhteen onnistunut menemättä kauppaan ostamaan alkoholia
Siirry Kannabikseen. Varmasti köytyy myyjiä, kunhan otat selvää.