Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelukutsu puhelimessa

Vierailija
12.02.2019 |

Olen hakenut useaan paikkaan, koska haluaisin vaihtaa työtä. Sain kutsun työhaastatteluun viime viikolla puhelimella. Tuntuu, että tämä puhelu pilasi kaiken, ja nolasin itseni. Menin ihan lukkoon, enkä osannut sanoa mitään järkevää. Toivottavasti haastattelu sujuu paremmin, mutta tuli jo olo, että toivo on tuon suhteen jo menetetty :D

Mutta mitä pitäisi sanoa, kun haastattelukutsu tulee puhelimitse? Toki sovitaan aika, mutta pitäisikö siinä vaiheessa keksiä vielä jotain jutusteltavaa, ettei puhelu mene vain "hei, käykö tämä aika? - käy. - okei, tuu tänne osoitteeseen... Nähdään silloin. Hei hei."

Haluan varautua, jos vaikka saisin muihinkin paikkoihin kutsuja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aina tullut kutsut puhelimitse, enkä ole muuta kuin sopinut haastatteluajan.

Vierailija
2/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä siinä muka voisi jutustella?

Sanot: voi kun kiva, tulen mielelläni. Siis Kaikukatu 8 klo 8. Hienoa, nähdään siis silloin! Hei hei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut useaan paikkaan, koska haluaisin vaihtaa työtä. Sain kutsun työhaastatteluun viime viikolla puhelimella. Tuntuu, että tämä puhelu pilasi kaiken, ja nolasin itseni. Menin ihan lukkoon, enkä osannut sanoa mitään järkevää. Toivottavasti haastattelu sujuu paremmin, mutta tuli jo olo, että toivo on tuon suhteen jo menetetty :D

Mutta mitä pitäisi sanoa, kun haastattelukutsu tulee puhelimitse? Toki sovitaan aika, mutta pitäisikö siinä vaiheessa keksiä vielä jotain jutusteltavaa, ettei puhelu mene vain "hei, käykö tämä aika? - käy. - okei, tuu tänne osoitteeseen... Nähdään silloin. Hei hei."

Haluan varautua, jos vaikka saisin muihinkin paikkoihin kutsuja.

No ei tarvi jutustella. Kun kyse on työpaikan vaihtajasta, niin useinhan on se tilanne että ollaan töissä, kun mahdollisesta uudesta työpaikaista soitetaan. Puhelu voi sujua hyvinkin lyhytsanaisesti että ylimääräiset korvat eivät kuule mistä on kyse.

Vierailija
4/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt asiallinen puhelu, sovitaan aika. Kiitos ja hei. Samalla tavalla ne kutsuvat useampia haastateltavia. Jos olit asiallinen ja kohtelias, kaikki on hyvin.

On jopa mahdollista, että haastattelija on joku muu kuin tämä, joka sinulle soitti.

Se varsinainen haastattelu on nyt ratkaiseva. Vamistaudu siihen huolellisesti. Ohjeita löytyy netistä ja kirjastosta.

Vierailija
5/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on joku assari kun soittaa, niin ihan sama, turha tuhlata aikaa ylenpalttiseen jutusteluun. Hoitaa vain asian tehokkaasti ja ystävällisesti.

Mä kerran pyysin soittamaan vartin päästä uudelleen, istuin just ruuhkabussissa. Ja sain sen työn.

Vierailija
6/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä jääny jutusteleen. Jos soittaja on halunnu kysyä jotain, niin olen hänelle vastannu.

Vierailija
7/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! Tuli tosi epävarma olo tosta puhelusta, mutta sain tästä itsevarmuutta haastattelua kohti.

Mukavaa viikkoa kaikille. :)

Vierailija
8/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä soittelisin aikoja haastateltaville, toivoisin että puhelut ovat lyhyitä ja niissä pelkästään sovittaisiin se haastatteluaika.

Vierailija
9/9 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on joku assari kun soittaa, niin ihan sama, turha tuhlata aikaa ylenpalttiseen jutusteluun. Hoitaa vain asian tehokkaasti ja ystävällisesti.

Mä kerran pyysin soittamaan vartin päästä uudelleen, istuin just ruuhkabussissa. Ja sain sen työn.

Olisi sen voinut varmasti ruuhkabussissakin hoitaa tehokkaasti...muutama sana.