Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies riehuu

Vierailija
12.02.2019 |

Miten yleistä on, että vihaisena ihminen hakkaa päätään seinään tai lyö seinää nyrkillä? Miten tällaiseen pitäisi suhtautua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan saattaa myös repiä rikki vaatteitaan tai heittää tavaroita lattialle. Yleensä olen poistunut tuolloin paikalta.

Vierailija
2/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelma!

Tätä olen myös epäillyt. Mielestäni käytös on aika erikoista, vaikka tuota riehumista ei ole kovin usein. Muihin mies ei käy käsiksi.

Vierailija
4/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan päässyt tällaisesta käytöksestä eroon?

Vierailija
5/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla ilmoitat miehelle, että soitat samantien poliisit jos riehuminen ei lopu.

Vierailija
6/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla ilmoitat miehelle, että soitat samantien poliisit jos riehuminen ei lopu.

Mutta tuleeko poliisi paikalle sen takia, että joku hajottaa repimällä omia vaatteitaan? Eri asia olisi, jos ihminen kävisi muihin käsiksi.

Vierailija
7/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet kuvailemasi kaltaisen ihmisen kanssa? Vaikka hän "olisi muuten tosi mukava". Aiotko katsella tuollaista käytöstä 10 vai 30 vuotta? Luuletko sen loppuvan joskus? Mieti nyt hyvä ihminen.

Vierailija
8/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuleeko poliisi paikalle sen takia, että joku hajottaa repimällä omia vaatteitaan? Eri asia olisi, jos ihminen kävisi muihin käsiksi.

Sanot että mies tuhoaa omaisuutta ja vahingoittaa itseään (hakkaa päätä seinään).

Vierailija
9/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PsykiatRiina kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet kuvailemasi kaltaisen ihmisen kanssa? Vaikka hän "olisi muuten tosi mukava". Aiotko katsella tuollaista käytöstä 10 vai 30 vuotta? Luuletko sen loppuvan joskus? Mieti nyt hyvä ihminen.

Luulen, että käytös voi loppua, jos mies saa itselleen apua.

Vierailija
10/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tällaisia puolisoita tai taipumusta itse käyttäytyä noin? Voiko tilannetta jotenkin rauhoittaa?

Vierailija
11/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tällaisia puolisoita tai taipumusta itse käyttäytyä noin? Voiko tilannetta jotenkin rauhoittaa?

Tilannetta voi rauhoittaa silleen, että eroat mielenvikaisesta kumppanista ja palaat takaisin järkevien ihmisten seuraan. Ei tuollainen ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä. Yleensä noi tuollaiset omien tunteiden käsittelyn mallit jätetään sinne eskari ikään.

Vierailija
12/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannetta voi rauhoittaa silleen, että eroat mielenvikaisesta kumppanista ja palaat takaisin järkevien ihmisten seuraan. Ei tuollainen ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä. Yleensä noi tuollaiset omien tunteiden käsittelyn mallit jätetään sinne eskari ikään.

En halua erota, vaan olla puolison tukena.

Vierailija
13/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan tällaista, pitkään jouduin opettelemaan tunteiden ilmaisua, ennen patosin kaiken sissän kunnes räjähti, nyt ilmaisen tunteet heti kun ne tulee pinnalle.

Vierailija
14/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan tällaista, pitkään jouduin opettelemaan tunteiden ilmaisua, ennen patosin kaiken sissän kunnes räjähti, nyt ilmaisen tunteet heti kun ne tulee pinnalle.

Kuulostaa todella hienolta! Onnistuiko tuo itsekseen vai kävitkö jonkin terapian läpi?

Vierailija
15/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella hienolta! Onnistuiko tuo itsekseen vai kävitkö jonkin terapian läpi?

Itsekseen opettelin koska pystyin tiedostamaan ongelman itse, käyn kyllä nykyisin terapiassa ja mielenterveys ongelmia on, paniikkihäiriötä ja pakko-oireita ja ahdistusta.

Vierailija
16/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekseen opettelin koska pystyin tiedostamaan ongelman itse, käyn kyllä nykyisin terapiassa ja mielenterveys ongelmia on, paniikkihäiriötä ja pakko-oireita ja ahdistusta.

Mieskin tiedostaa ongelman ja on saanut käytöstään aiempaa enemmän hallintaan. Silti myös ulkopuolinen apu olisi varmasti hyväksi. Mies pyrkii käyttäytymään yleensä todella hillitysti ja välillä sitten menee stressaantuneena jotenkin kaikki ihan yli.

Vierailija
17/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieskin tiedostaa ongelman ja on saanut käytöstään aiempaa enemmän hallintaan. Silti myös ulkopuolinen apu olisi varmasti hyväksi. Mies pyrkii käyttäytymään yleensä todella hillitysti ja välillä sitten menee stressaantuneena jotenkin kaikki ihan yli.

Minussakin on se piirre että pyrin aina olemaan asiallinen ja rauhallinen, silloinkin kun ei tarvitsisi, en halua riidellä ja välttelen konfliktia. Kannattaa kokeilla ulkopuolista keskustelu apua ilman muuta. Luulen että ongelma juurtunut minuun lapsuudessa, jos ilmaisin suuttumusta yms. niin isä antoi vyöstä. Muutenkin rauhaton ja väkivaltainen lapsuus.

Vierailija
18/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa pelata Fortniteä?

Vierailija
19/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa pelata Fortniteä?

Mies ei enää nykyään pahemmin ehdi pelailla. Valittaa sitten sitä, kun ei enää sitä kautta saa purettua stressiään.

Vierailija
20/22 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin suhteessa tuollatavoin käyttäytyvän miehen kanssa ja tässä tapauksessa aggressiivisuus ja väkivaltainen käytös vaan lisääntyi vuosien kuluessa, kunnes lopulta kohteena olin minä. Aluksi hajotti tavaroita, seinää hakkasi nyrkein, riehui aivan hullun lailla. Sitten alkoi olla minun tönimistä ja repimistä, sitten myöhemmin hakkaamista nyrkein ja apuvälinein sekä potkimista kun makasin maassa. Melkein henki lähti. Olin itse niin sekaisin, etten tiennyt miten suhteesta pääsee elävänä pois. Päihteet ei liittyneet välttämättä tähän käytökseen, vaan selvin päin oli samanlaista. Tuo mies ei ole hakenut apua ja sama meno jatkuu aina uusien kumppaneidensa kanssa. Nykyään kuvioissa kaikenlaiset päihteet hänellä myöskin. Kadun, etten tehnyt rikosilmoitusta tuolloin. Toistakymmentä vuotta on tuosta kulunut ja edelleen olen sisältä särkynyt ihminen. Toivottavasti aloittajan mies hakee ja saa apua, jatkui suhde tai ei.