Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IBSistä kärsivät -- pankreatiini?

Vierailija
11.02.2019 |

Käyttääkö tuota kukaan? Saako sitä käyttää säännöllisesti? Saksassa kun valitimme vatsavaivaa oli ensimmäinen mitä myivät. Ilmeisesti jonkinlainen ruuansulatusentsyymi?

Minulla tulee koko ajan kaikesta ruuasta hirveästi kaasua, mutta on alkanut tuntua että tuo pankreatiini-pilleri ruuan yhteydessä on auttanut hiukan. En ole vielä ihan varma onko vaan plaseboa. Mutta mietin että jos se toimii ainoana keinona, onkohan siitä mitään haittaa jos käyttää pitempään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita linkki tuotteeseen

Vierailija
2/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimaan liittyy toi lääke. Älä nyt ennen sisätautilääkärin tapaamista aloita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haimaan liittyy toi lääke. Älä nyt ennen sisätautilääkärin tapaamista aloita.

Tiedän että liittyy mutta ei ole sen ainoa käyttö. Tuo on siis Berliinissä apteekkarin myymä tuote vatsavaivoihin. 

Tässä tuote: https://www.amazon.com/Mezym-Forte-20-tablets/dp/B01FSZQV0Y

About the product

Aids the body’s natural digestion process and restore the balance of your stomach

Contains well-balanced complex of digestive enzymes

Specially coated to provide release of the Pancreatic Enzyme in the intestines.

Manufacture dates as well as Expiration dates indicated on the package are in European format which is DD/MM/YY.

Made In Germany

AP

Vierailija
4/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Product description

Pancreatin is a mixture of pancreatic enzymes that support digestion. Porcine pancreatin, which is similar to human, consists of proteases (to break down protein), amylases (to break down carbohydrates) and lipases (to break down fats). Together they aid the body's natural digestion process and may improve nutrient absorption. When taken between meals they act as systemic enzymes providing soothing comfort to the body. Mezym is a time-tested enzymic preparation of German quality.*

Vierailija
5/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tosi paha IBS. Tosi terveelliset elämäntavat ja olen hoikka, mutta IBS jyllää todella pahana ja IBS on mulle suoraan sanottuna vieras edelleen vaikka olen yrittänyt perehtyä siihen.. en noudata sitä siis, koska en tahdo päästä perille siitä.

IBS oireet siis todella pahat. Vatsan turvotus, ilmavaivat ihan jotain kamalaa..

Olen ajatellut kokeilla sitä jotain alflorex (?) Nimistä aika uutta tuotetta IBS hoitoon. Lääkäri sitä mulle suositteli. Katsotaan nyt toimiiko. Joskus kokeilin cuplatonia ja se oli ihan kamalaa, tuntui että ilmavaivat oli entistä pahemmat? Auttaako se oikeasti jollain ilmavaivoihin? Ei minulla ainakaan.

Vierailija
6/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan tosi paha IBS. Tosi terveelliset elämäntavat ja olen hoikka, mutta IBS jyllää todella pahana ja IBS on mulle suoraan sanottuna vieras edelleen vaikka olen yrittänyt perehtyä siihen.. en noudata sitä siis, koska en tahdo päästä perille siitä.

IBS oireet siis todella pahat. Vatsan turvotus, ilmavaivat ihan jotain kamalaa..

Olen ajatellut kokeilla sitä jotain alflorex (?) Nimistä aika uutta tuotetta IBS hoitoon. Lääkäri sitä mulle suositteli. Katsotaan nyt toimiiko. Joskus kokeilin cuplatonia ja se oli ihan kamalaa, tuntui että ilmavaivat oli entistä pahemmat? Auttaako se oikeasti jollain ilmavaivoihin? Ei minulla ainakaan.

Siis tarkoitin etten noudata fodmapia.

Vierailija
7/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käyttäisi, koska itselleni liian vieras. Eikös ibs hoitoon löydy ihan Suomestakin tuotteita? Tutustu esim. Siihen alflorex.

Vierailija
8/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole noin paha tilanne, mutta kaikesta ruuasta tulee kaasua ja pakko päästää se ulos, todella kiusallista lähteä minnekään välillä jos on syönyt. Itsellekään cuplaton ei auttanut tippaakaan. Ei pahemmaksi mennyt, mutta tosiaan koko purkin söin ajan kanssa ja ei tuntunut yhtään kertaa että se vaikutti tippaakaan.

Tsekkaanpas tuon alflorexin, kiitos.

Noita probiootteja tuntuu olevan joka lähtöön niin en ole itse jaksanut hirveästi testailla vielä.

AP

Vierailija
9/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole noin paha tilanne, mutta kaikesta ruuasta tulee kaasua ja pakko päästää se ulos, todella kiusallista lähteä minnekään välillä jos on syönyt. Itsellekään cuplaton ei auttanut tippaakaan. Ei pahemmaksi mennyt, mutta tosiaan koko purkin söin ajan kanssa ja ei tuntunut yhtään kertaa että se vaikutti tippaakaan.

Noita probiootteja tuntuu olevan joka lähtöön niin en ole itse jaksanut hirveästi testailla vielä.

AP

Joo on kyllä tosi rasittava riesa.. ihan päivittäisiä nämä oireet. Vatsan tähystyksessäkin kävin ja kaikki on juuri kuten pitääkin, kyllä se ibs nyt sitten tosiaan varmistui minulle "diagnoosiksi". Kaikki muu on jo tutkittu. Hyvä toki ettei mitään sairautta ole.

Täytyisi perehtyä siihen fodmap- ruokavalioon vaikka ravitsemusterapeutin avulla.. sehän kuulemma ihan oikeasti auttaa ja on se tehokkain hoitokeino. Olen itse vaan niin laiska tommoseen, että täytyy alkaa sitä, tätä ja tota välttelemään. Kai se on pakko kohta, on kai se sen arvoista. Noudatatko sinä fodmapia? Tsemppiä sinulle oireidesi kanssa myös. Toivottavasti saamme oireemme hallintaan :)

Vierailija
10/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Joo on kyllä tosi rasittava riesa.. ihan päivittäisiä nämä oireet. Vatsan tähystyksessäkin kävin ja kaikki on juuri kuten pitääkin, kyllä se ibs nyt sitten tosiaan varmistui minulle "diagnoosiksi". Kaikki muu on jo tutkittu. Hyvä toki ettei mitään sairautta ole.

Täytyisi perehtyä siihen fodmap- ruokavalioon vaikka ravitsemusterapeutin avulla.. sehän kuulemma ihan oikeasti auttaa ja on se tehokkain hoitokeino. Olen itse vaan niin laiska tommoseen, että täytyy alkaa sitä, tätä ja tota välttelemään. Kai se on pakko kohta, on kai se sen arvoista. Noudatatko sinä fodmapia? Tsemppiä sinulle oireidesi kanssa myös. Toivottavasti saamme oireemme hallintaan :)

Sama juttu täällä, endoskopia tehtiin molemmista päistä ja kaikki näytti hyvältä eli IBS. Ei myöskään keliakiaa, laktoosi-intoleranssia, jne. Kaikki testit tehty ja yli 600 euroa mennyt jo tähän rumbaan, ei mitään vastauksia.

Kokeilin fodmapia itse hiukan mutta en totta puhuen pysytellyt siinä kauaa, koska mulla oikeasti tulee ihan kaikesta sitä ongelmaa. Vaikka aloittaisin millaisella eliminaatioprosessilla ruoka-aineita vähentämään minimaalisesta tasosta alkaen ei auta, kun vatsa purputtaa vaikka söisin yhtä ja samaa yksinkertaista ruoka-ainetta...

Mutta suosittelen ehdottomasti koittamaan FODMAPia -- se vaan vaatii vähän jaksamista sen eliminoinnin kanssa että tietää mitkä on aiheuttajia... ilmeisesti siitä on ollut apua niin monelle. Itselle ei ollut. Saatan koittaa kyllä uudelleen probioottien kanssa, ehkäpä auttaa enemmän...

AP

Vierailija
11/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankreatiini ei pilko niitä aineita, jotka aiheuttavat ongelmia IBS:ssä. Ehkä hieman apua vain jos nautit jotain tärkkelyspitoista. En käyttäisi.

IBS:ään auttaa tutkitusti parhaiten se, että noudattaa tarkasti(!) FODMAP-ruokavaliota. Jos suoli on todella huonossa kunnossa, pitää ensin noudattaa ruokavaliota todella tiukasti ainakin 4-5 viikkoa.

Jos suoli on todella huonossa kunnossa kannattaa lopettaa myös kahvinjuonti, maitotuotteet ja alkoholi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi