Muita joille ei tunnu löytyvän paikkaa maailmassa?
Ahdistaa ihan helvetisti kun tuntee itsensä niin turhaksi. En ole hyvä yhtään missään hyödyllisessä asiassa jota voisi tehdä elääkseen. Olen ihan toivoton sählääjä ja tumpelo, eikä mikään oikein tunnu onnistuvan. Elämä kaikkiaan tuntuu niin vaikealta kun ei löydy sopivan yksinkertaista työtä ja kumppanikin loistaa poissaolollaan. Mikä virka tällaisella elämällä oikein on? Sitä olen monet illat pohtinut.
Kommentit (40)
Täällä yksi samanlainen. Tunnen tuskasi! Nykymeno Suomessa on julmaa niille, jotka ei sopivaan muottiin solahda. Älä silti luovuta, en minäkään, vaikka kuin mieli tekis.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi samanlainen. Tunnen tuskasi! Nykymeno Suomessa on julmaa niille, jotka ei sopivaan muottiin solahda. Älä silti luovuta, en minäkään, vaikka kuin mieli tekis.
Suoraan sanottuna vaan vituttaa hakata päätään seinään, yrittää ja yrittää, mutta kaikki menee mönkään kuitenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna vaan vituttaa hakata päätään seinään, yrittää ja yrittää, mutta kaikki menee mönkään kuitenkin. Ap
Ymmärrän tunteen. Been there, done that, ja kohta olen siellä taas, kun nykyinen työpätkä loppuu. Sitten saakin taas tovin ihmetellä, mihinkä sitä itsensä tunkis, kun osaaminen on rajallista eikä elämässä oikein mikään toimeentuloksi muunnettava nostata intohimoja. Ei ole ollut mielekkäitä tavoitteita vuosiin ja ahdistaa päämäärättömyys. Meni vuosia, kun kaikki mitä yritin hajosi käsiin. Nyt yritän siedättää itseni omaan tollouteeni ja oppia kaiken mahdollisen nykyisessä työssä. Onhan sitä siinäkin. Ei ole helppo tällainen osa elämässä, ja turhauttaa takuulla. Eteenpäin silti, jotenkin ja johonkin.
Et kuulu tähän maahan. Minäkään en kuulu. Me olemme kuin vettä ja he kuin öljyä ja oljy sekä vesi ei sekoitu keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ihan helvetisti kun tuntee itsensä niin turhaksi. En ole hyvä yhtään missään hyödyllisessä asiassa jota voisi tehdä elääkseen. Olen ihan toivoton sählääjä ja tumpelo, eikä mikään oikein tunnu onnistuvan. Elämä kaikkiaan tuntuu niin vaikealta kun ei löydy sopivan yksinkertaista työtä ja kumppanikin loistaa poissaolollaan. Mikä virka tällaisella elämällä oikein on? Sitä olen monet illat pohtinut.
Onko sinulla asioita, joista nautit? Tai, mistä tulet iloiseksi? Se riittää oikeasti. Nauti, että olet täällä maailmassa meidän muiden kanssa. Yksi osaa ja tekee yhtä, toinen toista ja kolmas ihmettelee. Rallatellaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille laulu <3:
Luo oma paikkasi. Rakenna se ihan itse.
Maailmalle kaikki ihmiset ovat yhtä tarpeettomia. Eli oikeasti koet ettet sovi muiden ihmisten joukkoon.
Hakeudu outojen ja "hyödyttömien" ihmisten joukkoon. Ehkä sieltä löytyy joku samalla tavalla yhteiskuntaan epäsopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille laulu <3:
Kiitos sulle tästä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla asioita, joista nautit? Tai, mistä tulet iloiseksi? Se riittää oikeasti. Nauti, että olet täällä maailmassa meidän muiden kanssa. Yksi osaa ja tekee yhtä, toinen toista ja kolmas ihmettelee. Rallatellaan. :)
No onneksi on edes muutama harrastus jotka pitää pään kasassa edes jotenkin. Mutta ahdistaa silti kun ei kelpaa mihinkään, ja työkkärit sun muut pakottaa ties mihin opiskelemaan ja kursseilemaan, vaikka tiedän, että ihan turhaa se vaan on. Nyt sitten opiskelen ja sählään ja mokailen jatkuvasti. Tekisi mieli lopettaa koko opiskelu kun ei siitä mitään tunnu tulevan. Eihän minulla mitään ihmisarvoa ole jos ei töitä tee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Maailmalle kaikki ihmiset ovat yhtä tarpeettomia. Eli oikeasti koet ettet sovi muiden ihmisten joukkoon.
Hakeudu outojen ja "hyödyttömien" ihmisten joukkoon. Ehkä sieltä löytyy joku samalla tavalla yhteiskuntaan epäsopiva.
Kuulkaas, ei kaikkien tarvitsekaan juosta tässä oravanpyörässä - juoskoot ne jotka haluaa, eletään me luonnonlapset omaa arvokasta elämäämme.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä jo selvästi täytetty tiettyjä tärkeitä reunaehtoja, jos kerta on kumppani - vaikkakin poissaoleva, mutta se ei vedä kokonaissaldoa vielä miinukselle, koska monella muullakin on sama tilanne. Koska ihmiset neuvoo vähän tumpeloita mielellään, niin sitä kannattaisi ehkä kuunnella vähän sillä korvalla, että olisiko kellä antaa sopivaa vihjettä, tosin hyvää tarkoittavien erottaminen viisaista on joskus vaikeaa, ellei mahdotonta, ja ne tuppaa kuitenkin yleensä olemaan niitä edellisiä pääsääntöisesti.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi on edes muutama harrastus jotka pitää pään kasassa edes jotenkin. Mutta ahdistaa silti kun ei kelpaa mihinkään, ja työkkärit sun muut pakottaa ties mihin opiskelemaan ja kursseilemaan, vaikka tiedän, että ihan turhaa se vaan on. Nyt sitten opiskelen ja sählään ja mokailen jatkuvasti. Tekisi mieli lopettaa koko opiskelu kun ei siitä mitään tunnu tulevan. Eihän minulla mitään ihmisarvoa ole jos ei töitä tee. Ap
Työkkäri on syvältä ja samoin on työttömien kohtelu. Toivon todella, että löydät jotain just sulle sopivaa, jossa pääset tuntemaan itsesi riittävän hyväks, vaikka välillä täysin reisille meniskin. Ihmisarvoa ei sulta kukaan voi viedä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta: älä anna kenenkään lannistaa äläkä ole ittelles noin ankara. Hankalaa, tiedän, koska opettelen tuota vielä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, ei se ihmisarvo jostain työnpuutteesta katoa minnekään - Älä mene tuohon politiikkon ja muiden haukkujien ansaan.
Unohda koko ahdistus ja nauti tästä elämästä tässä ja nyt - Tämä on sun ainut elämä!
Tuttu tunne. Mulla on tällä hetkellä sinänsä hyvä tilanne, että onnistuin saamaan hyvän työn ja taloudellinen tilanne on juuri nyt todella hyvä. Pelkään vaan ihan hirveästi työpaikan menettämistä, sillä tällä luonteella (olen toivottoman ujo ja varautunut) ei uuden työn saaminen ole mikään kovin helppo homma.
Olen niin kateellinen normaaleille ihmisille. Itse olen aina ollut jotenkin liian arka, kuulen siitä edelleen usein, myös esimieheltäni. Olen kuulema liian hiljainen palavereissa, mikä on toki totta, mutta jännitän palavereja edelleen. Työn jälki on muuten kyllä hyvää, joten siksi kai olen työni saanut pitääkin näin kauan. Usein kuitenkin tuntuu, etten kuulu tähän maailmaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, sä olet niin tervepäinen, kun ihminen voi olla - Kiitos Luojalle sinusta!
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Mulla on tällä hetkellä sinänsä hyvä tilanne, että onnistuin saamaan hyvän työn ja taloudellinen tilanne on juuri nyt todella hyvä. Pelkään vaan ihan hirveästi työpaikan menettämistä, sillä tällä luonteella (olen toivottoman ujo ja varautunut) ei uuden työn saaminen ole mikään kovin helppo homma.
Olen niin kateellinen normaaleille ihmisille. Itse olen aina ollut jotenkin liian arka, kuulen siitä edelleen usein, myös esimieheltäni. Olen kuulema liian hiljainen palavereissa, mikä on toki totta, mutta jännitän palavereja edelleen. Työn jälki on muuten kyllä hyvää, joten siksi kai olen työni saanut pitääkin näin kauan. Usein kuitenkin tuntuu, etten kuulu tähän maailmaan ollenkaan.
Älä anna periksi - elämä muuttuu jatkuvasti, jo kohta voi kaikki olla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille laulu <3:
Kiitos sulle tästä! :)
Ole hyvä, kiva kun tykkäsit. ;)
Noo, siinä mielessä hyvä homma, että elät nyt.
Nimittäin tänä aikana kaltaisesi voi toimia jopa pääministerinä, vrt. Stubbi.