Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Adlibriksessä tapahtuu?

Vierailija
11.02.2019 |

Chatti on varattu koko ajan. Minun tilaus on jossain. On lähetetty mutta ei ole tullut minulle asti ja olen jo maksanut sen
Eikö siellä ole yhtään liveihmistä kenelle voi soittaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin harmittaa tämä Adlibriksen rappio. Oli vielä joskus 4-5 vuotta sitten luottoverkkokauppani, tilasin paljon kirjoja ja oli mahtavaa, kun valikoimista aina löytyi myös ne harvinaisemmat englanninkieliset. Tilaukset tulivat nopeasti, ei mitään ongelmia ikinä.

Sitten tapahtui jotain mystistä. Tilausten toimitus kestää k-a-u-a-n, ja ne pitää hakea jostain random-ärrältä (en ainakaan itse ole edes saanut valittua, mistä haluaisin hakea). Luottamus on mennyt, en tilaa enää.

Vierailija
22/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen suorastaan Adlibriksen fani ja tilasin sieltä niin paljon, että sain jotain vip-alennuksia, mutta enää en tilaa sieltä mitään. Toimitus on aina ollut melko hidasta, mutta ehkä noin vuosi sitten alkoi kaikki mennä ihan retuperälle, ja tuntuu että asiakkaat ovat heille pelkkä riesa. Aina jotain säätämistä ja asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin harmittaa tämä Adlibriksen rappio. Oli vielä joskus 4-5 vuotta sitten luottoverkkokauppani, tilasin paljon kirjoja ja oli mahtavaa, kun valikoimista aina löytyi myös ne harvinaisemmat englanninkieliset. Tilaukset tulivat nopeasti, ei mitään ongelmia ikinä.

Sitten tapahtui jotain mystistä. Tilausten toimitus kestää k-a-u-a-n, ja ne pitää hakea jostain random-ärrältä (en ainakaan itse ole edes saanut valittua, mistä haluaisin hakea). Luottamus on mennyt, en tilaa enää.

Miten tossa on luottamus mennyt jos kestää kauan ja pitää hakea ne jostain? Eikö oo tärkeintä että saat sen mitä oot tilannut?

Ihmettelen näitä kommentteja, itellä ei oo ollu lähes mitään ongelmia. Lähettävät sen mitä on tilattu ja saa laskulla, aikasemmin sai jopa palauttaa ilmaiseksi. Mulle on ainakin aina vastattu todella nopeasti sähköpostissa tänäänkin tunnin sisällä viestin lähetyksestä. Ja aina hoitavat asian jos on jotain hämminkiä.

Vierailija
24/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tossa on luottamus mennyt jos kestää kauan ja pitää hakea ne jostain? Eikö oo tärkeintä että saat sen mitä oot tilannut?

Ihmettelen näitä kommentteja, itellä ei oo ollu lähes mitään ongelmia. Lähettävät sen mitä on tilattu ja saa laskulla, aikasemmin sai jopa palauttaa ilmaiseksi. Mulle on ainakin aina vastattu todella nopeasti sähköpostissa tänäänkin tunnin sisällä viestin lähetyksestä. Ja aina hoitavat asian jos on jotain hämminkiä.

Eli sinulle olisi ok, että tilaamasi tuote tulee vaikka vuoden päästä kotoasi 80 kilometrin päässä olevaan noutopisteeseen, etkä siinä välissä saa lukuisista yhteydenotoista huolimatta mitään tietoa asiasta? Kunhan vain saat sen mitä olet tilannut!

Lukuisista tälläkin palstalla olleista vihaisista kommenteista täyttyneistä Adlibris-ketjuista luulisi tulleen tyhmemmällekin selväksi, että ongelmia on, vaikka niitä ei juuri sinun kohdallesi olisikaan sattunut.

Vierailija
25/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle olisi ok, että tilaamasi tuote tulee vaikka vuoden päästä kotoasi 80 kilometrin päässä olevaan noutopisteeseen, etkä siinä välissä saa lukuisista yhteydenotoista huolimatta mitään tietoa asiasta? Kunhan vain saat sen mitä olet tilannut!

Lukuisista tälläkin palstalla olleista vihaisista kommenteista täyttyneistä Adlibris-ketjuista luulisi tulleen tyhmemmällekin selväksi, että ongelmia on, vaikka niitä ei juuri sinun kohdallesi olisikaan sattunut.

Viestissä ei kyllä todellakaan mainittu että siinä menisin noin kauan tai että olisi noin kaukana. Täälläkin puhuttu esim. kuukaudesta, minun lähestyksessä meni n. 2-3vkoa joten en pitäisi kuukautta vielä pahana kun ei tiedä mistä heidän pitää niitä tuotteita tilata.

Tiedät varmasti itsekin ettei ole kenestäkään ok jos kestää useita kuukausia tai ettei saa mitään yhteyttä. Minä en ole tuollaisia kommenteja nähnyt, enkä ole lukenut montakaan ketjua aiheeseen liittyen. Ihan vilpittömästi ihmettelin.

Mikä siinä on että pitää noin ilkeästi vastata? Ei ihme jos ei vastata asiakaspalvelusta jos heillekin kirjoitat tolla tavalla.

Vierailija
26/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestissä ei kyllä todellakaan mainittu että siinä menisin noin kauan tai että olisi noin kaukana. Täälläkin puhuttu esim. kuukaudesta, minun lähestyksessä meni n. 2-3vkoa joten en pitäisi kuukautta vielä pahana kun ei tiedä mistä heidän pitää niitä tuotteita tilata.

Tiedät varmasti itsekin ettei ole kenestäkään ok jos kestää useita kuukausia tai ettei saa mitään yhteyttä. Minä en ole tuollaisia kommenteja nähnyt, enkä ole lukenut montakaan ketjua aiheeseen liittyen. Ihan vilpittömästi ihmettelin.

Mikä siinä on että pitää noin ilkeästi vastata? Ei ihme jos ei vastata asiakaspalvelusta jos heillekin kirjoitat tolla tavalla.

Tässäkin ketjussa jo aloittaja kertoi, ettei asiakaspalveluun saa yhteyttä. Jos verkkokauppa lupaa toimitusajaksi 2-5 päivää ja tuotteet tulevat säännönmukaisesti kolmen viikon kuluttua ilman minkäänlaista pahoittelua viivästyksestä, niin sinustako se on tosiaan luotettavaa palvelua??

Vierailija
27/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon tuhosi varmaan tämänkin.

Suomalaiset tilaa näköjään sieltä mieluummin, kun vihdoin massatkin ovat Amazonin tajunneet uutisten myötä.

Vierailija
28/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tilaa näköjään sieltä mieluummin, kun vihdoin massatkin ovat Amazonin tajunneet uutisten myötä.

Juuri tämän takia Adlibriksen pitäisi tehdä kaikkensa hyvän asiakaspalvelun suhteen.

Vierailija
29/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun kyllä adlibris on nyt aivan itse kaivanut oman kuoppansa. Minä en ole koskaan tilannut amazonista, mutta adlibriksestä kyllä ja paljon. Nyt en enää, koska luottamus on mennyt. Asiakaspalvelu ei pelaa, tilaukset kestää ikuisuuden. Odotan jo kuulevani, että konkurssi on tullut. Ihan kuin joku olisi tahalleen pilannut hyvän kaupan. Ehkä omistaja on vaihtunut kilpailijaan, joka ajaa kaupan alas. Tai joku tekee tahallista sabotaasia. Tai sitten kauppa vaan ei käy, mutta siinä tapauksessa voisivat sitten reilusti lopettaa, eikä kiusata asiakkaita.

Vierailija
30/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun kyllä adlibris on nyt aivan itse kaivanut oman kuoppansa. Minä en ole koskaan tilannut amazonista, mutta adlibriksestä kyllä ja paljon. Nyt en enää, koska luottamus on mennyt. Asiakaspalvelu ei pelaa, tilaukset kestää ikuisuuden. Odotan jo kuulevani, että konkurssi on tullut. Ihan kuin joku olisi tahalleen pilannut hyvän kaupan. Ehkä omistaja on vaihtunut kilpailijaan, joka ajaa kaupan alas. Tai joku tekee tahallista sabotaasia. Tai sitten kauppa vaan ei käy, mutta siinä tapauksessa voisivat sitten reilusti lopettaa, eikä kiusata asiakkaita.

Itse olen tilannut molemmista, Adlibriksessä kestänyt kauemmin kuin Amazon tilauksien saapumisessa yleensä. Sen lisäksi maksan Amazonin Audible audiokirjapalvelusta.

Joo lihavoitan Jeff Bezosta, mutta onhan nuo lyömättömän hyviä palveluita jos verrataan paikalliseen kilpailuun :/

Vierailija
31/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko laajentaneet valikoimaa liikaa? Eikös tuo aloittanut vain kirjakauppana?

Vierailija
32/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivatko laajentaneet valikoimaa liikaa? Eikös tuo aloittanut vain kirjakauppana?

Laajentaminen kirjoista toimi Amazonille, tehden siitä yhden suurimmista yhtiöistä maailmassa.

Mutta liekkö sitten Adlibrikselle ei toiminut.

Vierailija
33/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä syksyllä Adlibrikseltä sai vastauksen sähköpostiin reilussa viikossa, mutta ennen joulua lähetettyyn spostiin vastaaminen kesti heiltä seitsemän ja puoli viikkoa!! Mielestäni melko kohtuuton aika, tilaan jatkossa kirjani muualta.

Vierailija
34/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adlibris on kyllä mennyt viime aikoina ihan käsittämättömäksi. Ennenkin toimitus oli aina hieman hidas, mikä ei minua kovin paljon haitannut, mutta nyt kestää ja kestää ja kestää... Tilatessa lukee, että "toimitetaan 5-7 arkipäivässä", ja kun sitten tilaat, niin sähköpostivahvistuksessa lukee, että lähetetään 2vk-1kk kuluttua. Ja sitten ne kehtaavat vielä sen melkein kuukauden odotuttamisen jälkeen ilmoittaa, että "odotamme voivamme lähettää tuotteesi normaalin toimitusajan puitteissa"!

Minullakin tuli Schenkerillä tilattu paketti tavallisena postipakettina. Mutta mitä tulee tuohon Klarnan kautta nettimaksamiseen, eikö se summa mene aina tililtä vasta sitten kun tuote lähetetään? Ainakin juuri Adlibriksen kanssa minulla on jo vaikka kuinka pitkään käynyt niin, en muista olenko tilannut muista nettikaupoista, jotka käyttävät Klarnaa. Mutta välillä saa kyllä olla tarkkana, että sitten joskus kuukauden päästä tilauksesta tilillä on varmasti rahaa juuri sen veloituksen aikaan, kun siinä ajassa ehtii jo helposti unohtaa mitään edes tilanneensa :D

Että ärsyttää kun tilauksen jälkeen saapuu viestejä "toimitus viivästyy". Samantyyppinen vastaus tuli Suomalaiselta kirjakerholta. Jos verkkokaupassa ilmoitetaan tuotteen toimitusaika, niin eikö se silloin pidä olla se? Vai myydäänkö kirjoja vaikka niitä ei ole varastossa??

Vierailija
35/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta olen tilannut sieltä lankoja enimmäkseen ja toimi hyvin. Viime vuoden lopulla alkoi tökkiä. Oli jopa asiakaspalvelussa ihminen joka vastasi soittoon.

En tämän jälkeen enään käytä Adlibristä.

Tv. Ap.

Minulla on ihan sama kokemus. Tilaan lankoja vähintään kerran kuussa, ja joskus myös kirjoja. Aikaisemmin homma sujui todella hyvin, tilaus tuli parissa päivässä. Viime vuonna tosiaan alkoi tökkimään ja nyt alkuvuodesta menetin hermoni minäkin.

Tilausvahvistustakaan ei enää sähköpostiin tullut, vaan tilauksen tehtyäni parin kolmen viikon päästä tuli sitten Klarnan lasku, ja tilaus siitä noin viikon päästä. Tämä kävi pari kertaa. Kerran sitten tilasin tietyn määrän lankoja, ja sain tiedon että kaikkia ei voida toimittaa. Koska minulla ei ollut tilausvahvistusta jonka linkistä olisin päässyt perumaan tilauksen itse, laitoin sähköpostia asiakaspalveluun kuten viestissä kehoitettiin. Ilmoitin siis peruvani tilauksen ja tekeväni uuden tilauksen eri värisellä langalla. Kahteen viikkoon ei tullut vastausta, tein uuden tilauksen ja vähän ajan päästä se peruttu tilaus olikin postissa! Laitoin taas viestiä ja peruutin sen toisenkin tilauksen, ja eikös sekin kohta ollut postissa... Eikä mitään vastausta asiakaspalvelusta neljään viikkoon!!

Lopulta otin yhteyttä Klarnaan ja laittoivat näiden tilausten laskut odotustilaan. En siis noutanut paketteja postista, ja lopulta joku vaivautui Adlibrikseltäkin vastaamaan että kiirettä on pitänyt...

Noh, jatkossa tilaan lankani muualta. Harmi vaan kun oli ennen niin kätevä paikka tuo.

Vierailija
36/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sieltä viimeksi viime vuoden lopulla, enkä aio enää tilata. Onhan siellä edulliset hinnat, mutta tilaaminen oli kauheaa säätämistä, tuotteet ei millään meinannu lähteä ja piti olla yhteydessä sekä puhelimitse että sähköpostitse. Asiakaspalvelu oli kyllä hyvin ystävällistä.

Vierailija
37/37 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen saatoin olla varma siitä, että tilaus toimitetaan määräajaksi ja tuote ehtii esim. synttäri- tai joululahjaksi tai muuhun tiettyyn tarkoitukseen. Nyt ei ole mitään takeita.

Ja kyllä mua nyppii se, että järjestelmä on arponut kohdekioskikseni ärrän, joka on ehkä viidenneksi lähimpänä kotiani ja sijaitsee suunnassa, johon minulla ei ikinä ole mitään asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi