Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sohjokeli - millä menopelillä päiväkotiin?

Vierailija
11.02.2019 |

Hei te kokeneemmat pk-vanhemmat, millä menopelillä kuljette taaperon kanssa päiväkotiin sohjokelissä?

Meillä on 2 km päiväkotiin. Mies lähtee klo. 6 töihin perheen ainoalla autolla. Bussiliikennettä ei ole asuntomme ja päiväkodin välillä. Tähän asti olemme liikkuneet pokupyörällä, vaunuilla tai pulkalla, mutta tänään vaunu- ja pulkkakombolla ei päässyt etenemään auraamattomassa sohjossa. Päädyimme kävelemään taaperon kanssa 1,5 tuntia päiväkotiin.

Onko ainoa vaihtoehto tilata taksi??!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkoti aukeaa klo: 6:00 ja mies vie kun lähtee töihin ja myös hakee, kun pääsee aikaisemmin kuin minä.

Vierailija
2/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivetomönkijällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tuossa vaiheessa kustannussyistä vain yksi auto mutta sen kanssa käytettiin aika paljon joustavuutta kun oli poikkeuskelit. Esim. itse olisin todennäköisesti vienyt tuossa tapauksessa miehen töihin, palannut autolla kotiin syömään lapsen kanssa aamupalan ja sitten vienyt hänet autolla päiväkotiin.

Joskus vedin lapsen Stigalla hoitoon. Itselläni oli vedenpitävät nastalenkkarit, joilla matka taittui ihan mukavasti. Vaunuja nyt ei kannata missään nimessä työntää tuolla sohjossa.

Vierailija
4/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat aurata tuon sohjon tasaisin väliajoin pois. On jopa lunta vaarallisempaa tuolla kulkuväylillä.

Vierailija
5/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpana sohjokeliaikana mentiin niin, että vauva oli kantorepussa ja isompi käveli. Tosin en vienyt taaperoa hoitoon kun olin vauvan kanssa kotona, vaan sen ikäisenä, joka osaa ja jaksaa itse kävellä ;)

Vierailija
6/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viikonloppuna niin loskaiset tiet, ettei pääsyt edes autolla mihinkään!

Vierailija
7/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetkö itse siis töihin? Jos taapero on vain virikehoidossa, en veisi ollenkaan. Jos taas itse lähdet töihin, sumplaa miehen kanssa niin, että pääsee autolla.

Vierailija
8/8 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset vaunut sulla sitten on? Ei ole vielä tullut sellaisia kelejä, ettenkö olisi voinut vaunuilla kulkea, mutta mulla onkin massiiviset tuplavaunut suurilla renkailla ja niillä mennään vaikka syteen ja saveen. Mutta sitten esimerkiksi noilla mun pikkurenkaisilla kevyillä matkarattailla ei olisi tuonne mitään asiaa. Olisiko sulla tarpeen jotkin muunlaiset vaunut? Tai sitten vain sinnittelet nämä kelit läpi.