Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, mitä kahvileipää haluaisit ostaa opettajainhuoneessa (leirikoulukassan kartoittamiseen leivotaan ja myydään)

Vierailija
10.02.2019 |

Mikä maistuu eli mitä kannattaa leipoa? Suolainen vai makea vai sekä että? Ja paljonko olisit valmis maksamaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt karjalanpiirakat ja munavoi oli hitti. Kuten myös pienet kasvispiirakat ja korvapuustit.

Yhden lukuvuoden saatiin kahvituksia järjestää. Sitten joku opettaja keksi, että hänestä tuli läski näiden kahvitaukojen takia. Sen jälkeen kahvitukset kiellettiin.

Vierailija
42/43 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidettiin ala-asteella diskoja, yhteensä viisi.

Ei muuta tarvittu, kun saatiin reippaasti rahaa leirikouluun, koulunaikana käytäviin retkiin ja vielä Lintsireissu kutosen keväällä ruokailuineen. Rahaa oli kaikille halukkaille. Kaikki halukkaat pääsivät reissuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että leirikoulujen ja luokkaretkien järjestäminen merkitsee opettajien ilmaistyötä. Palkka juoksee lukujärjestyksen mukaiset 5 tuntia päivässä, vaikka retki kestäisi 17 tai 24 tuntia. Et voi kieltäytyä kuin teoriassa. Tekisitkö itse työtäsi ilmaiseksi? Lisäksi yläkoulussa pitää suunnitella sijaiselle ne lukujärjestyksen mukaiset tunnitkin etukäteen.

Miksi niin moni opettaja on itse kärkäs järkkäämään näitä leirikouluja yms. kouluretkiä? Mulla on neljä mukulaa ja kaikkien opettajat silmät vilkkuen järjestää tapaamisia ja vaatii pullaa leivottavaksi.

Kyllä niitä vaan on hurjan monta opettajaa, jotka nähtävästi sitten tekee ilmaista työtä ja mielellään. Tiedän myös opettajia, jotka eivät tee. Osaavat avata suunsa ja sanovat, että hän ei mitään leirikoulujuttuja tee, eikä reissuun lähde. Ja silloinkin usein löytyy koulusta joku opettaja, joka innoissaan alkaa tämmöistä juttua hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän