Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan koulukiusaamisesta

Vierailija
10.02.2019 |

Koetko aiheen tärkeäksi?

Miten sinusta kiusaamiseen pitäisi puuttua? Mitä ehdottaisit sen vähentämiseksi? Mistä kiusaaminen johtuu? Pitäisikö ennemmin käyttää termiä "kouluväkivalta"?

Onko sinulla itselläsi kokemuksia koulukiusaamisesta kiusattuna, kiusaajana tai jonkun toisen kautta? Miten se näkyy sinussa? Miten sinulla menee nyt?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen näkyy esimerkiksi siinä, että vielä reilu vuosikymmen myöhemmin hermostuttaa kävellä jonkun teiniporukan ohi. Mihinkään "viralliseen" paikkaan, kuten töihin, virastoihin tai vaikka lääkäriin en mielelläni mene ilman meikkiä, koska aikoinaan on kiusattu ei niin hyvästä ihosta. 

Vierailija
2/2 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta kiusatuksi tulemisesta opettajien taholta.

Neljä ensimmäistä vuotta kahden eri opettajan hampaissa. Nimittelyä ja nöyryytystä, luokan edessä naurunalaiseksi tekemistä. Perusteettomia jälki-istuntoja jne. Tämän takana kaksi eri naisopettajaa, jotka jostain syystä vihasivat minua.

Koulukavereitten taholta kiusaamista ei tapahtunut. Sain olla välitunnilla ja vapaa.aikoina rauhassa ja minulla oli kavereita. Opettajien viha minua kohtaan johtui siitä, että olin "vaikea" oppilas koska minulla on aina ollut vahvat omat mielipiteet ja olen aina niissä pysynyt.  Mitä se sitten aiheutti. No ainakin sen, että koulua vihasin ja odotin sitä aikaa kun oppivelvollisuus loppuu. Kuitenkin kun tulin hieman vanhemmaksi ja viisaammaksi heräsi halu näyttää.

Opiskelin kiusallakin! Minusta josta mitään ei pitänyt tulla, jonka piti lopun ikääni istua korkeintaan kaupan kassalla tulikin jotain paljon enemmän! Ja edelleen, nyt kun olen valmistunut ja kaksi vuotta työelämässä ollut pyrin koko ajan eteenpäin. Aion vihkiä elämäni uralleni. Mikään perhe-elämä ei siihen sovi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi