Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni ei auta yhtään

Vierailija
10.02.2019 |

Olen koko viikonlopun tehnyt lumitöitä, pudotellut katolta lunta, kantanut polttopuita, pitänyt tulia lämpökattilassa, maksellut laskuja, vienyt lapset uimakouluun, hoitanut firman paperiasioita yms.

Vaimoni on tehnyt ruokaa sun muita omia hommia keittiössä ja ollut lasten kanssa. Olen ihan rikki ja harkitsen eroa, sillä hän ei ole auttanut minua yhtään missään mitä olen tehnyt. Mielestäni kaikki kotona tehtävät pitäisi jakaa tasan. Voisin mielelläni tiskata yhden kahvikupin tai lisätä hieman suolaa meidän päivälliseen jos hän tulisi kanssani katolle pudottamaan edes yhden lapiollisen lunta kanssani.

En tiedä miten jaksan kun kaikkia töitä ei jaeta tasan.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska töitänsä luettelee. Lunta pudotellaan kerran vuodessa.

Vierailija
2/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söit kuitenkin sen vaimon tekemän ruuan mielelläsi? Teetkö ruokaa niinä 11 kuukautena vuodessa kun lumia ei tarvitse katolta tiputella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kävi ruokakaupassa?

Vierailija
4/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se vosu

Vierailija
5/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kuitenkin tiputtanut sen vaimon katolta. Lapiollinen lunta on kyllä pätevä eron syy.

Vierailija
6/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
7/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa töitä. Siitä näkee, onko työnjako oikeudenmukainen.

Tee sinä kaikki sisäkotityöt ympäri vuoden ja vaimo pudottaa lumet katolta kerran vuodessa. Jos kumpikin on vaihdoksen jälkeen tyytyväinen uuteen vastuujakoon, niin se on ollut oikeudenmukainen. Tämä on parisuhdeterapeuttien neuvo.

Vierailija
8/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän nallekarkit ei mene tasan. Itse olen saanut tälle aamulle hoidon (:D) ja nyt kippaan kaljaa. Nainen on tehnyt niinkin vaativia kuin kahvia ja sen hoidon. Enempää ei kyllä tarvikkaan tehdä. Otetaan oikeasti rennosti tämä päivä.

Vierailija
9/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan 20-vuotiaalta ensimmäiseen kotiin juuri muuttaneelta. Muutin tuon ikäisenä yhteen nuoren miehen kanssa, jolle tiskien tiskaaminen ja kaupassakäynti oli kauhean vaikeaa ruuan laittamisesta puhumattakaan, äiti kun oli kotona hoitanut nuo. Isukkinsa kuittasi kotihommat tuolla "lumien pudottelulla" ja kesägrillauksella, niin pojalle tuli järkytyksenä kun kerrostalokämpässä joutui tekemään "naisten töitä". Nehän hoituu kun itsestään, kunnes joutuisikin itse tekemään, silloin niistä on liikaa vaivaa.

Vierailija
10/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kävi ruokakaupassa?

Unohdin mainita että minä teen yleensä perheen ruokaostokset sekään ei mene tasan kun tuon kaikki ostokset kerralla. Mielelläni voisin olla kotona lasten kanssa kaupasta tultuani kun vaimo lähtee tekemään oman osuutensa ruokaostoksostoksista, mutta ei onnistu meillä.

Vierailija
11/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdetaanko?

Sä siivoat, teet ruuat, pyykkäät, hoidat lapsien kouluasiat, terveyskäynnit ynnämuut ja siihen lisänä myös käyt töissä ja minä tiputan kerran vuodesa lumet ja teen joka aamu talvisin "lumityöt" ... :) kyllä kelpaa!

Vierailija
12/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ruveta harrastaa liikuntaa, olet rapakunnossa.Sytärin partaalla lapioit lumia.Olen nainen,tehnyt tänä talvena monet lumityöt.Sillä välin ukko kokannut keittiössä tai ollut töissä. Otan urheilun kannalta. Olen vuorotöissä,jotenka olemme kotona eri aikoihin. Teemme molemmat lumitöitä.

Nyt vätys salille.

Vierailija
13/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei täällä ainakaan ole tarvinnut katolta pudotella. Naapurissa ovat miehet käyneet katolla kolaamassa ja lapioimassa, meillä ei käyty ja ihan yhtä sulana on nyt kaikkiem katot näistä plussakeleistä. No ehkei teillä ole siellä plussaa ja vesisadetta? Meillä kun hölmönä naisena otin miehelleni puheeksi, pitäiskös meidänkin katolta lunta mennä pudottamaan, niin oli sitä mieltä että ei. Kattorakenteet ovat niin tiheät, että sortumisvaaraa ei ole. Ovien edestä voi vähän tikkailla seistessä huiskia harjalla lunta alaspäin jos niikseen, siellä on kyllä katon reunassa lumisuojatkin (vai miks niitä sanotaan?).

No mutta, sellasta kivaa teillä. Mä oon tänään hakannu petkeleellä jäätä pihalta, jos vaikka vähän sais sulamaan vielä lisää. On sitte maanantaina kivempi aamulla tehdä lähtöä töihin kun piha ei ole silkkaa jäätä. Ota vaan rohkeesti puheeksi sille naiselles ja keskustelkaa asiasta. Ei se tilanne täällä nillittämällä ainakaan parane. Hyvä se on naisenkin tietää kuinka rankkaa ne lumityöt ja puutyöt ja lasten hoito ja kuskaus ovat, ettei voi vedota olevansa väsynyt vain suolan sirottelusta ja kahvikupin tiskauksesta.

Vierailija
14/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee melkeen hiki kun lukee muiden tekemisiä. Nooh uusi olut niin jaksaa taas näitä juttuja.

Vierailija
15/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan 20-vuotiaalta ensimmäiseen kotiin juuri muuttaneelta. Muutin tuon ikäisenä yhteen nuoren miehen kanssa, jolle tiskien tiskaaminen ja kaupassakäynti oli kauhean vaikeaa ruuan laittamisesta puhumattakaan, äiti kun oli kotona hoitanut nuo. Isukkinsa kuittasi kotihommat tuolla "lumien pudottelulla" ja kesägrillauksella, niin pojalle tuli järkytyksenä kun kerrostalokämpässä joutui tekemään "naisten töitä". Nehän hoituu kun itsestään, kunnes joutuisikin itse tekemään, silloin niistä on liikaa vaivaa.

Kyllä tota voi vielä nuorena kouluttaa.Mulla tosin mies sai auttaa lapsuuden kodissaan äitiään, isänsä ei tehnyt mitään.Muuta kun tää auton pesu,lumet, mitkä ei mitenkään vastaa ajallisesti sitä 1-2 tuntia/päivä mikä menee kodin siistinä pitoon,pyykkäämiseen ja kokkaamiseen.

Luuli vissiin että kun saa sen oman akan ja lapsia että yhtäkkiä seuraakin laiskan isänsä jalanjälkiä.Ei onnistunut.

Vierailija
16/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahaha. Melkein hauska tämä.

Vierailija
17/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan vaimoni auta yhtään kotitöissä (hei vaan lahna siellä sohvalla). Tulee kuitenkin mieleen, että mitä me tehdään täällä naisvaltaisella foorumilla. 😐

Vierailija
18/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa töitä. Siitä näkee, onko työnjako oikeudenmukainen.

Tee sinä kaikki sisäkotityöt ympäri vuoden ja vaimo pudottaa lumet katolta kerran vuodessa. Jos kumpikin on vaihdoksen jälkeen tyytyväinen uuteen vastuujakoon, niin se on ollut oikeudenmukainen. Tämä on parisuhdeterapeuttien neuvo.

Teitä parisuhdeterapeutteja täällä tuntuu riittävän.

Vierailija
19/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaihdetaanko?

Sä siivoat, teet ruuat, pyykkäät, hoidat lapsien kouluasiat, terveyskäynnit ynnämuut ja siihen lisänä myös käyt töissä ja minä tiputan kerran vuodesa lumet ja teen joka aamu talvisin "lumityöt" ... :) kyllä kelpaa!

Tästä puuttuu vielä lasten vaatteet ja urheiluvälineet, niiden hankinta, nimikointi, pienten vaatteiden ja välineiden myynti, urheiluseuran talkootyöt (yleensä ollut leivontaa ja kioskilla myymistä, sekä varainhankintaa myymällä sitä ja tätä), vanhempainillat, vasut, wilmat (meneekö kouluasioihin läksyjen ja kokeisiin lukemisen kanssa?), kaverisynttärit vieraana ja omien lasten juhlien järjestäminen... listaa voisi jatkaa vaikka kuinka jo pelkkien lasten osalta, sitten on vielä lasten huonekalut, joita tarvii kasvun mukaan suurentaa, leluja hankitaan ja poistetaan, pienten lasten kaverisuhteistakin pidetään huolta kun kuljetellaan lapsia ja sovitaan leikkitreffejä. Ja tätä tehdään ympärivuoden!

Vierailija
20/67 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitkö kaikki lapset uimakouluun? Vai oliko vaimo osan kanssa kaiken aikaa, ja kaikkien lasten kanssa muun kuin uimakoulun ajan? Olisitko valmis vaihtamaan niin että sinä tekisit kaiken mitä vaimo nyt ja hän kaiken mitä sinä nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi