Pettävä aviomies on valehtelun mestari
Jos olet tullut petetyksi, älä usko, mitä miehesi kertoo. Hän pystyi pettämään sinua ja valehtelemaan koko suhteen ajan, niin miksipä hän ei valehtelisi myös tapahtuneesta, että pääsisi mahdollisimman vähällä ja satuttaisi vähiten. Tieto lisää tuskaa. Mutta valheessa eläminen on ainaista tuskaa. Totuus kirpaisee kerran. Valhe kalvaa loppuelämän.
Kohdalleni sattui melkoinen mies. Hän sai minut puheillaan pyörryksiin ja uskomaan rakkauteen. Kuvittelin oikeasti olevani syy, että hän jaksoi huonossa parisuhteessa lasten vuoksi sinnitellä ja odotin päivää, jolloin hän eroaisi ja saisimme olla yhdessä. Kaikki ne kertomukset pahastaolosta kotona, suurista tunteista minua kohtaan ja tulevaisuuden suunnitelmat, olivat täyttä pas kaa. Mies usein puhui vaimostaan ja liitostaan tyyliin, että ihmettelin suuresti, miksi ovat edes yhdessä. Jos joku puhuisi minusta niin ja pettäisi minut, en antaisi ikinä anteeksi. Mutta tämä mies oli hyvä puhumaan. Jäi kiinni pettämisestä ja puhui itsensä "kuiville". Vaimo uskoi kaiken ja piti miestään uhrina ja raukkana, joka ei tiennyt mitä teki. Kaikki syy oli toisen naisen, minun, joka oli valheilla saatu elämään täysin valheelliseen kuvioon.
Ihan pieni neuvo, vaimo, kuuntele ensin miehesi selitykset, mutta anna toiselle naiselle mahdollisuus kertoa. Saatat yllättyä, millaisen näyttelijä, ohjaaja ja käsikirjoittajan kanssa jatkat elämääsi.
Minun tapauksessa totuus on valjennut minulle ja olen päässyt yli. Kadun kaikkea ja en enää ikinä ryhdy epärehelliseen suhteeseen.
Vaimo taas elää valhekuplassa ja jos se joskus puhkeaa, niin pudotus voi olla paha. Uskon, että jokainen maksaa teoistaan lopulta.
Kommentit (99)
Todellakin. Yksi tällainen oli viedä terveyteni. Sai minut uskomaan kaikki valheensa ja rakastumaan itseensä. Väitti rakastavansa minua. Minä hölmö uskoin kaiken ja ajattelin, että siinä liitossa on kumpikin vain helpottunut, kun ero tulee.
Tein kaiken, niin kuin mies pyysi, pidin suhteemme salassa. Ja ajattelin, että asiat menee lopulta hyvin. Suostuin olemaan toinen nainen, olin hölmö ja liian hyväuskoinen.
Suhde paljastui vaimolle ja vaimo ei ollutkaan tietoinen mahdollisesti tulevasta erosta. Mies sepitti kaiken syykseni ja teki minusta oikean pahattaren. Katkaisi välit minuun ja jätti ilman selitystä. Vaimo ajatteli, että olen noitunut hänen miehensä ja käski pysymään kaukana. Uhkasi rikosilmoituksella.(?)
Vuosi meni pääsärkyä ja rintakipua sairastaen. Oksettavaa oloa ja univaikeuksia. Lääkäri kysyi olenko menettänyt jonkun läheisen, se selittäisi oireet.
Nyt kun olen päässyt yli, mutta en unohtanut, tunnen suurta vihaa miestä kohtaan. Vaimoa pidän yhtä tyhmänä, kuin itseänikin.
Koko asian, petturimiehen valheineen, näen nyt suurena taakkana, jota vaimo ja mies itse kantaa.
Mä tiedän yhden pariskunnan, mies oli uskomattoman kiltti ja vaimonsa "alainen". Oikea nössykkä se mies. Halusi vissii irti avioliitosta ja petti vaimoaan oikein huolella.
Vaimo sai tietää ja miehestä kuoriutuikin oikein psykopaatti. Kotona esitti teuraalle menevää lammasta mut toiselle naiselle oli susi siinä tilanteessa. En tiedä mitä sai miehen jäämään ja takin kääntämään, mutta kyllä mies voi olla julma naiselle kun oma etu on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, jotka alkavat suhteeseen varatun miehen kanssa, hyi oksetus. Kyllä korvien välissä tuulee, jos ei osaa ajatella asiaa niin, että kun mies pettää omaa vaimoaan, ei hän ole rehellinen millään mittapuulla. Miksei se mies olisi katala tälle rakastajalleenkin, kun kerran niin tekee vaimolleen.
Minä en tiennyt miehen olevan varattu ennen kuin vaimonsa soitti mulle. Oli käynyt miehensä puhelimen läpi. Ja voin kertoa, ettei pätkääkään kiinnostanut miehen rehellisyys, käytin sitä vaan seksiin ja nautin palvonnasta. Vaimoaan pidin, ja pidän, lähinnä säälittävänä kun jäi petturin kanssa suhteeseen. En taatusti ollut ensimmäinen enkä viimeinen sivusuhde sillä miehellä.
Korvien välin tuulahduksista voi olla montaa mieltä.
On eronneita pareja, jotka eivät olleet aviossaan onnellisia. Löytyi uusi rakas rinnalle, jonka kanssa tuli alkuun petettyä silloista aviopuolisoa. Niin rakas, tärkeä, kunnioitettava ja arvostettava, ettei pettäminen ole tullut hänen kanssa ollessa mieleenkään.
Miehet on kauheita, onneks naiset ei petä :)
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kauheita, onneks naiset ei petä :)
Naiset lähteekin yleensä mukaan täydellä sydämellä. Toki on niitäkin, jotka haluavat vain varattua miestä ja pelkän seksin takia. Itsekin varatun miehen kiihkon kokeneena voin sanoa, että järisyttävä kokemus. Mies oli niin puutteessa ja kyltymätön, etten ole koskaan kokenut vastaavaa.
Mulle ihan sama, vaikka valehtelisi vaimolleen ummet ja lammet, mestari se oli sängyssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä sellaista että jos miehellä on paljon menetettävää avioliitossaan eron tullen, niin miksi hän aloittaa suhteen toisen naisen kanssa ja pitää tätä suhdetta mukavana huvina eikä vakavana. Miksi ”ei vakava” huviseksisuhde aloitetaan, jos sen vuoksi saattaa menettää ”paljon”? Yhtälö jossa ei ole järkeä tai sitten mies valehtelee itselleen ja salarakkaalleen. Itse ainakin ajattelen niin, että jos riskeeraisin avioliittoni, sen suhteen pitäisi olla vakava ja merkityksellinen. Minkään huvin vuoksi en tärkeätä ja merkityksellistä avioliittoani uhkaisi ja suurta riskiä sen rikkoutumiseen ottaisi. Mitä mieltä olette?
Tämä maailma olisi toisenlainen paikka jos päätöksiä tehtäisiin enemmän ylä - kuin alapäällä. Ei kiellettyyn suhteeseen lähtö yleensä ole mikään harkittu päätös ja pohdinnan tulos. Siihen ajaudutaan. Avioliitto saattaa olla ihan hyvä, ja silti se tapahtuu.
Erikseen on tietysti ne jotka harkitusti hakeutuvat salasuhteisiin seksin puutteen tai ihan jännityksen vuoksi.
Jaksaa ihmetyttää petetyt vaimot jotka kohdistavat kaiken kiukkunsa toiseen naiseen. Kyllähän hän tietysti sen ansaitsee jos on ollut tietoinen miehen avioliitosta. Mutta kun se lutunen puoliso on harhautunut pahan noidan pauloihin, voi miesparkaa. Ihan kuin mies olisi joku tahdoton perässä vedettävä. Mä en voisi antaa pettämistä anteeksi. Liitto olisi pilalla. Jos jatkaisin niin luultavasti menisin vieraisiin itsekin.
Miehet on niin raasuja. Ei minkäänlaista omaa tahtoa. Ensin selittää toiselle naiselle, kuin pas kassa liitossa on ja haluaa pois. Rakastaa toista ja vaimo kiristää pysymään yhdessä. Sitten jää kii ja alkaa selitykset vaimolle, että en minä olisi halunnut pettää ja anellaan anteeksi antoa.
Ja se kumpi naisista on voimakkaampi ja jaksaa taistella, tulee saamaan miehen omakseen. Ei siinä mies voi muuta ku vikistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niin raasuja. Ei minkäänlaista omaa tahtoa. Ensin selittää toiselle naiselle, kuin pas kassa liitossa on ja haluaa pois. Rakastaa toista ja vaimo kiristää pysymään yhdessä. Sitten jää kii ja alkaa selitykset vaimolle, että en minä olisi halunnut pettää ja anellaan anteeksi antoa.
Ja se kumpi naisista on voimakkaampi ja jaksaa taistella, tulee saamaan miehen omakseen. Ei siinä mies voi muuta ku vikistä.
Saamaan... Siis päätyy tällaisen ku si pää n kanssa jatkamaan kulissiliittoaan.
Tottakai toisella naisella pitäisi moraalia olla, kun lähtee varatun kanssa touhuamaan. Mutta ei hän ole missään vastuussa tai velvollisuudessa. Tietentahtoen jos menee avioparin väliin vailla vakavampaa tarkoitusta, se voi olla miehenkin harhaan johtamista.
Oma juttuni meni niin, että olin täysin tietämätön, että valehteleva mies, joka ei jätäkään vaimoaan on jo klassikko.
Tämä on valjennut minulle vasta suhteen päätyttyä.
Mies oli ehkä puoleksi tosissaan kanssani, mutta en osannut epäillä mitään.
Vasta kun suhteemme tuli päivänvaloon, tai siis vaimo sai tietää, näin miehessä kaksinaamaisuuden. Olihan pettäminen jo ensimmäinen merkki siitä, mutta mies vakuutteli, ettei ole aiemmin pettänyt puolisoaan ja kuka ei pettäisi, kun elämän nainen osuu kohdalle. Otettiin vähän kuin varaslähtö yhteiselle elämälle.
Ajattelin jopa että mies voisi olla psykopaatti. Hänessä oli kaksi eri persoonaa. Vaimon kanssa laittoi viestiä minulle, missä haukkui minut ja pyysi pysymään kaukana. Seuraavana päivänä pyyteli anteeksi ja sanoi, ettei tarkoittanut.
Suhteen aikana uskotteli minun olevan hänelle tärkeintä ja parasta elämässä. Suhteen päätyttyä sanoi, ettei halua enää puhua tunteistaan. Parin vuoden mittainen suhde kaikkine intohimoineen ja ihanuuksineen unohtui miehen mentyä terapiaan.
Ymmärrän miestä, jos haluaa kovasti pitää perheen kasassa, tekee kaikkensa. Ja hänellähän se on helpompi unohtaa ku vaimolla.
Mutta naisena en ymmärrä vaimoa.
Kuinka voi jatkaa liitossa ja antaa anteeksi. Mieshän on systemaattisesti pettänyt ja pitänyt pilkkanaan.
Jotkut vaimot sanovat, että ei avioliiton tarvitse olla huono että mies pettää. Se vaan tapahtuu. Sitä en voi ymmärtää ollenkaan.
Olen itsekin ollut rakastunut ja tiedän, että kun rakkaus on tarpeeksi vahvaa ja välittää ja kunnioittaa toista tarpeeksi, ei voi pettää!
Lastakin rakastaa niin paljon ettei varmasti vanhempana tee mitään, mikä vahingoittaisi lasta.
” Hänessä oli kaksi eri persoonaa. Vaimon kanssa laittoi viestiä minulle, missä haukkui minut ja pyysi pysymään kaukana. Seuraavana päivänä pyyteli anteeksi ja sanoi, ettei tarkoittanut.”
Mitä vittua minä juuri luin?!?
😱😱😱
Olisi pitänyt lähettää vaimolle kaikki viestit, omaksi puolustukseksi, että hän näkisi ettei se oma mies mikään viaton uhri ollut. Päinvastoin, seksiä saalistava elukka.
Voisi vaimo miettiä, millaisen miehen kanssa jakaa elämänsä.
Tulee mieleen elokuva : vihollinen
vuoteessani. En tiedä mitä leffassa tapahtuu mutta nimi on osuva 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
” Hänessä oli kaksi eri persoonaa. Vaimon kanssa laittoi viestiä minulle, missä haukkui minut ja pyysi pysymään kaukana. Seuraavana päivänä pyyteli anteeksi ja sanoi, ettei tarkoittanut.”
Mitä vittua minä juuri luin?!?
😱😱😱
Vaimo taisikin olla se psykopaatti, jonka edessä mies tekee kaiken, mitä vaimo pyytää.
Mä olen nähny niin monta pettävää aviomiestä. Kaikkia yhdistää sama tekijä. Kotona on vahva nainen, jota vastaan aletaan selän takana kapinoimaan, kun ei vasten naamaa uskalleta.
Valitetaan vaimosta, kun ei se anna ja ei ota su##in. Ja ollaan rehvakkaana kun on salarakas ja uhotaan oikein että tästä avioliitosta mä lähden ja sitten teen kaikkea mitä oon aina halunnu.
Mutta sitten vaimo saa tietää salasuhteesta ja pistää miehensä ruotuun! Miehestä tulee kotiin piika ja koko ryhti ja uhous katoaa.
Tunnen pari petettyä vaimoa.
Ensireaktio on se, että syytetään miestä. Mies saattaa saada turpaansa.
Sitten mies puhuu itsensä ulos tilanteesta ja jäljelle jää kaksi tappelevaa naarasta.
Vaimo syyttää toista naista hänen omaisuuden tärvelemisestä ja toinen nainen ei voi ymmärtää, miksi vaimo haluaa vielä pitää tärvellyn omaisuutensa.
Vaimo vielä kiristää ukkoaan jäämään, mutta kun homma ei ala toimimaan tai mies haluaakin vuoden päästä lähteä, niin vaimo kertoo koko suvulle, että mies petti. Se uhka on ollut olemassa kokoajan, että kertoo, mutta vasta tilanteen päädyttyä siihen pisteeseen, ettei avioliittoa jatketa, vaimo katkeruuttaan paljastaa asian kaikille.
Mä säälin näitä vaimoja. Ja ne miehet, voi kunpa he älyäisivät lähteä aiemmin tuollaisen naisen luota.
Vierailija kirjoitti:
Sitten mies puhuu itsensä ulos tilanteesta ja jäljelle jää kaksi tappelevaa naarasta.
Vaimo syyttää toista naista hänen omaisuuden tärvelemisestä ja toinen nainen ei voi ymmärtää, miksi vaimo haluaa vielä pitää tärvellyn omaisuutensa.
Vaimo vielä kiristää ukkoaan jäämään, mutta kun homma ei ala toimimaan tai mies haluaakin vuoden päästä lähteä, niin vaimo kertoo koko suvulle, että mies petti. Se uhka on ollut olemassa kokoajan, että kertoo, mutta vasta tilanteen päädyttyä siihen pisteeseen, ettei avioliittoa jatketa, vaimo katkeruuttaan paljastaa asian kaikille.
Mä säälin näitä vaimoja. Ja ne miehet, voi kunpa he älyäisivät lähteä aiemmin tuollaisen naisen luota.
Jaa, mä tunnen myös pari petettyä vaimoa. Molemmat pistivät saman tien miehen pihalle ja eron koittaessa kertoivat suvuille mistä erot johtuivat, eli miesten pettämisistä. Voin kertoa ettei ne miesten suvutkaan niin ihastuneesti omiin lapsiinsa näissä tilanteissa suhtautuneet. Ex-rouvat saivat hyvät massit ja uudet miehet on jo kainalossa kumpaisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä säälin näitä vaimoja. Ja ne miehet, voi kunpa he älyäisivät lähteä aiemmin tuollaisen naisen luota.Jaa, mä tunnen myös pari petettyä vaimoa. Molemmat pistivät saman tien miehen pihalle ja eron koittaessa kertoivat suvuille mistä erot johtuivat, eli miesten pettämisistä. Voin kertoa ettei ne miesten suvutkaan niin ihastuneesti omiin lapsiinsa näissä tilanteissa suhtautuneet. Ex-rouvat saivat hyvät massit ja uudet miehet on jo kainalossa kumpaisellakin.
Selkärankaisia vaimoja. Nykyään ovat harvassa. Tiedän vain pari reppanaa, jotka roikkuvat petturimiehessä vieläkin.
Oma ymmärtäminen loppuu siihen, kun mies sanoo selitykseksi, ettei tiennyt muka mitä oli tekemässä ja toinen nainen ei olisi muka merkinnyt mitään. Herää kysymys, mikä vaimon arvo siinä verrannossa on ollut, kun mitään merkitsevä nainen on mennyt edelle.
Kuinka tyhmänä mies vaimoa oikein pitää. Ja ajatella, moni vaimo uskoo sen.
Paras petturin selitys oli, että on seksiaddikti, eikä siis voi tälle "luonteenpiirteelle" mitään.
Kokemusta on kaikista kolmiodraaman rooleista. Pian ensimmäisen pitkän suhteen päätyttyä sain tietää, että minua oli petetty jo pitemmän aikaa. Sitten rakastuin naimisissa olevaan mieheen, tosin en heti tiennyt vaimosta ja lapsesta. Tuon miehen kanssa olen nyt ollut pian parikymmentä vuotta, josta suurimman osan naimisissa. Nyt sitten päädyin itse pettämään ja jatkaisin sitä mielelläni, jos toisella osapuolella riittäisi kantti. Oikeastaan toivon, että aviomiehellänikin olisi joku. Ja seksi on viime vuosina hiipunut, nyt käytännössä loppunut.