Pettävä aviomies on valehtelun mestari
Jos olet tullut petetyksi, älä usko, mitä miehesi kertoo. Hän pystyi pettämään sinua ja valehtelemaan koko suhteen ajan, niin miksipä hän ei valehtelisi myös tapahtuneesta, että pääsisi mahdollisimman vähällä ja satuttaisi vähiten. Tieto lisää tuskaa. Mutta valheessa eläminen on ainaista tuskaa. Totuus kirpaisee kerran. Valhe kalvaa loppuelämän.
Kohdalleni sattui melkoinen mies. Hän sai minut puheillaan pyörryksiin ja uskomaan rakkauteen. Kuvittelin oikeasti olevani syy, että hän jaksoi huonossa parisuhteessa lasten vuoksi sinnitellä ja odotin päivää, jolloin hän eroaisi ja saisimme olla yhdessä. Kaikki ne kertomukset pahastaolosta kotona, suurista tunteista minua kohtaan ja tulevaisuuden suunnitelmat, olivat täyttä pas kaa. Mies usein puhui vaimostaan ja liitostaan tyyliin, että ihmettelin suuresti, miksi ovat edes yhdessä. Jos joku puhuisi minusta niin ja pettäisi minut, en antaisi ikinä anteeksi. Mutta tämä mies oli hyvä puhumaan. Jäi kiinni pettämisestä ja puhui itsensä "kuiville". Vaimo uskoi kaiken ja piti miestään uhrina ja raukkana, joka ei tiennyt mitä teki. Kaikki syy oli toisen naisen, minun, joka oli valheilla saatu elämään täysin valheelliseen kuvioon.
Ihan pieni neuvo, vaimo, kuuntele ensin miehesi selitykset, mutta anna toiselle naiselle mahdollisuus kertoa. Saatat yllättyä, millaisen näyttelijä, ohjaaja ja käsikirjoittajan kanssa jatkat elämääsi.
Minun tapauksessa totuus on valjennut minulle ja olen päässyt yli. Kadun kaikkea ja en enää ikinä ryhdy epärehelliseen suhteeseen.
Vaimo taas elää valhekuplassa ja jos se joskus puhkeaa, niin pudotus voi olla paha. Uskon, että jokainen maksaa teoistaan lopulta.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jäänyt tällaisen valehtelun mestarin kanssa avioliittoon. Vielä. Pikku hiljaa olen siirtänyt varallisuuttani lasteni nimiin. Jään muutaman vuoden päästä eläkkeelle, Ennen sitä laitan taloni myyntiin. Ajoitan niin että kun eläkepäivät koittaa niin mies luulee muuttavansa minun kanssa kerrostaloasuntoon, mutta otan eron ja muutankin yksin toiseen maahan. Siksi että en tuosta kierosta pääsisi muuten eroon koska en saisi häntä muuttamaan talostani ilman häätöä ja perkeleenmoista säätöä ja mustamaalausta. Toivottavasti kostan kaikkien huijattujen naisten puolesta.
Muuttosi ulkomaille on hyvä ratkaisu. Olen jo vuosia miettinyt, kuinka pääsisin sinusta eroon siististi.
Lapset on minua informoineet mielenterveytesi heilahteluista.
Olen monesti ajatellut eroavani sinusta. Moraalisesti on väärin jättää sairas ihminen, joten olen tässä sinnitellyt.
Teet mitä tahansa, niin ei se ketään yllätä, johan vuosia on kuiskittu, että mitähän se vielä kehittelee.
Taloudellisesti pärjään kyllä: olenhan kanssasikin!
Ei se kyllä mikään mestari ole, jos on kiinni jääny. Merstarit käy vieraissa vuodesta toiseen jäämättä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mikään mestari ole, jos on kiinni jääny. Merstarit käy vieraissa vuodesta toiseen jäämättä kiinni.
Mestaruus tuleekin siitä, että on jäänyt kiinni ja silti saa pitää vaimonsa ja perheensä. Kyllä minulle vaimona pitäisi olla hemmetin hyvä tarina, uskomaton suorastaan, että pitäisin miehen, joka painanut toista naista vuosikaudet.
Tai voihan se olla, että ei tarvi olla mestarikaan, jos vaimo on v## Un tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies itki ja selitteli ja pyyteli anteeksi. Ensin selitys oli, ettei ole kuin pari viestiä vaihtanut. En uskonut vaan jatkoin tivaamista. Sitten myönsi jo että ovat soitelleetkin. Niillä mentiin pari päivää. Vaistoni sanoi, ettei juttu oo ihan siinä. Kyselin tältä toiselta naiselta, mutta hänkin kielsi seksin, pahoitteli ja selitti että eivät voineet tunteille mitään. Nämä kaksi piti yhteyttä selkäni takana ja koittivat sopia, mitä kerrotaan ja mitä ei.
Lopulta selvisi, että suhdetta oli jatkunut melkein kaksi vuotta ja tapailleet meillä kotona ja autossa ja millon missäkin.
Miehen versio oli, että hän oli burnout outissa ja ei tiennyt mitä teki. Ei rakastanut naista, mutta nainen oli kietonut hänet pauloihinsa. Mies ei olisi halunnut pettää minua, mutta oli kuin unessa mennyt ja tehnyt kaiken. Eivät olleet montaa kertaa nähneet ja miehellä ei ollu aina seissyt kunnolla. Mies oli ihan rikki.
Naisen versio oli ihan erilainen. Naisen mukaan he olivat rakastuneet ja koittaneet kieltää tunteet, mutta mieheni oli ottanut aina yhteyttä vaikka sovittu ettei olla yhteydessä. Tapailleet olivat monta kertaa viikossa. Nainen ei kertonut yks. Koht. .
Meillä kuitenkin 10 vuotta avioliittoa takana ja lapset. Ensin ajattelin heittää ukon pihalle, mutta en raaskinut.
Helpompi minulla itsellä on elää, kun uskon mieheni valheet, enkä ota selvää mitä toisella naisella kerrottavana.
Rakastan kuitenkin miestäni. Eikä minulla olisi varaa asua okt ssa ilman mieheni tuloja.
Terapia on auttanut paljon, mutta ei siellä tätä pettämistä kauaa vatvottu. Keskitymme luomaan uutta vankkaa pohjaa liitollemme.Miten pystyt tuohon? Elämään ihmisen kanssa jolle et ole ikinä ykkönen.
Ei tämä mikään kilpailu ole. Ja jäihän hän luokseni ja selvästikään ei halua menettää eikä loukata kun yritti säästellä totuudelta. Mies haluaa olla minun kanssa ja elää normaalia perhe elämää. Ei hän pystyisi olemaan pelkkä viikonloppu isä. Lapset on tosi tärkeitä hälle.
Hankala varmaan ymmärtää jos ei ole kokenut itse. Mutta rakkaus on se juttu.Nimenomaan. Miehet jää, koska eivät halua viikonloppuisiksi. Eivät rakkaudesta puolisoaan kohtaan. Mulle on henkilökohtaisesti niin tärkeää olla miehelle naisena se ykkönen, että en pystyisi elämään noin. Mutta kukin tavallaan ja toisille on tärkeää että saa pitää kulissit ja ydinperheen. Ymmärrän sen.
Terve ihminen ei elä kulisseissa. Lapsenkaan ei ole hyvä kasvaa kulissi perheessä. Kaikki on rakennettu ympärille näyttämään ns normaalilta, mutta pienet seikat paljastavat kulissit.
Tuttava perheessä mies nukkuu lapsensa huoneessa ja vaimo kulkee aina yksin iltamenoissa. Selityksiä riittää siitä, ettei saada lastenhoitajaa, ei päästä yhdessä. Mies ei käy kuin töissä.
Paljastui pari vuotta sitten miehen salasuhde. Vaimo alkoi sen jälkeen yksinvaltiaaksi ja mies on vain maksumies ja lasten ja kodinhoitaja.
En tiedä millä vaimo kiristää miestään.
Epämiellyttävä nainen, pelottava. Ei nätti ollenkaan.
Mies komea kuin mikä ja urheilijan vartalo.
Sympaattinen.
Olis kelvannut mullekin! :)
Mä ihmettelen, että jotkut uskoo petetyn puolison jäävän liittoon kulissien vuoksi. Kuka välittää kulisseista? Uskoisin, että kyse on lapsista. Halutaan niille hyvää oman hyvinvoinnin kustannuksella. Halutaan, ettei lasten tarvitse muuttaa, luopua kavereistaan ja harrastuksistaan ja reissata kahden kodin väliä. Petetylle tällainen elämä puolison kanssa on helvettiä, mutta lasten ansiosta kestettävää. Eikä tällainen vaihe ole ikuinen, lapset kasvaa nopeasti. Jos lapsia on vähän tai eivät ole vielä juurtuneet asuinalueelleen, ero on heillekin helpompi. Mutta aina ei ole. Näen punaista, kun jotkut väittävät tällaisia petettyjä puolisoita tyhmiksi tai ahneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen, että jotkut uskoo petetyn puolison jäävän liittoon kulissien vuoksi. Kuka välittää kulisseista? Uskoisin, että kyse on lapsista. Halutaan niille hyvää oman hyvinvoinnin kustannuksella. Halutaan, ettei lasten tarvitse muuttaa, luopua kavereistaan ja harrastuksistaan ja reissata kahden kodin väliä. Petetylle tällainen elämä puolison kanssa on helvettiä, mutta lasten ansiosta kestettävää. Eikä tällainen vaihe ole ikuinen, lapset kasvaa nopeasti. Jos lapsia on vähän tai eivät ole vielä juurtuneet asuinalueelleen, ero on heillekin helpompi. Mutta aina ei ole. Näen punaista, kun jotkut väittävät tällaisia petettyjä puolisoita tyhmiksi tai ahneiksi.
En väitä, että petetty jää suhteeseen kulissien eli lasten vuoksi vaan se pettäjä. Hänhän se on, jolla rakkaus puolisoa kohtaan on lentänyt ikkunasta ulos jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väitä, että petetty jää suhteeseen kulissien eli lasten vuoksi vaan se pettäjä. Hänhän se on, jolla rakkaus puolisoa kohtaan on lentänyt ikkunasta ulos jo aikoja sitten.
Tuo on minusta väärin. Jos haluaa lapsille hyvää, ei tieten tahtoen aiheuta helvettiä puolisolleen. Sen salasuhde tekee aina. Ja lapset eivät ole sama asia kuin kulissi. Se joka tällaista puhuu, ei ole koskaan rakastanut lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiaa. Mutta mitä sä sille miehelle teet, ettet anna lapsille vääränlaista mallia. Esitätkö edelleen rakastavasi ja kuinka sen teet? Ettekö riitele ollenkaan aiheesta, vaikka mies ollut petollinen? Pyyhkäistäänkö asia vaan maton alle ja jatketaan normaalia elämää?
Millainen malli on mies isänä lapsilleen, kun ei kunnioita edes vaimoa, lastensa äitiä?
Onko enemmän + vai - jos jää "kulissiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minusta väärin. Jos haluaa lapsille hyvää, ei tieten tahtoen aiheuta helvettiä puolisolleen. Sen salasuhde tekee aina. Ja lapset eivät ole sama asia kuin kulissi. Se joka tällaista puhuu, ei ole koskaan rakastanut lasta.
No jos lasten takia jää näyttelemään onnellista ydinperhettä, niin kyllä se parisuhde silloin aikamoinen kulissi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos lasten takia jää näyttelemään onnellista ydinperhettä, niin kyllä se parisuhde silloin aikamoinen kulissi on.
Tuskin petetty ajattelee parisuhdetta enää olevan. Tärkeintä on, ettei petetty katkeroidu ja siirrä sellaista asennetta lapsiin. Pettäjän tunteilla ei siinä vaiheessa ole petetylle enää merkitystä. Niiden ajattelemiseen ei ole enää voimavaroja. Pettäjä ei ansaitse enää petetyltä rehellisyyttä, koska ei ole itsekään sitä osoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsille on tervettä kasvaa ympäristössä, mikä on äidin helvetti???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsille on tervettä kasvaa ympäristössä, mikä on äidin helvetti???
Niin tai joka on isälle helvetti. Saattaisi olla helvettiä elämä myös ilman lapsia. Aina huoltajuusasiat eivät toteudu kaikkien toiveiden mukaan.
Kysyin kerran mieheltä, jonka kanssa minulla oli suhde ja suunniteltiin yhteistä elämää, että kuinka voisin luottaa mieheen, joka pettää vaimoaan.
Hän vastasi, että olen ainut ihminen maailmassa, kenelle hän ei ole valehdellut ja jos saisi minut omakseen, ei pettäisi koskaan.
Saattoi olla mestari valehtelija, mutta saattoi myös oikeasti rakastaa ja ajatellakin niin.
Uskon kuitenkin, että valehteli, koska on edelleen vaimonsa kanssa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies itki ja selitteli ja pyyteli anteeksi. Ensin selitys oli, ettei ole kuin pari viestiä vaihtanut. En uskonut vaan jatkoin tivaamista. Sitten myönsi jo että ovat soitelleetkin. Niillä mentiin pari päivää. Vaistoni sanoi, ettei juttu oo ihan siinä. Kyselin tältä toiselta naiselta, mutta hänkin kielsi seksin, pahoitteli ja selitti että eivät voineet tunteille mitään. Nämä kaksi piti yhteyttä selkäni takana ja koittivat sopia, mitä kerrotaan ja mitä ei.
Lopulta selvisi, että suhdetta oli jatkunut melkein kaksi vuotta ja tapailleet meillä kotona ja autossa ja millon missäkin.
Miehen versio oli, että hän oli burnout outissa ja ei tiennyt mitä teki. Ei rakastanut naista, mutta nainen oli kietonut hänet pauloihinsa. Mies ei olisi halunnut pettää minua, mutta oli kuin unessa mennyt ja tehnyt kaiken. Eivät olleet montaa kertaa nähneet ja miehellä ei ollu aina seissyt kunnolla. Mies oli ihan rikki.
Naisen versio oli ihan erilainen. Naisen mukaan he olivat rakastuneet ja koittaneet kieltää tunteet, mutta mieheni oli ottanut aina yhteyttä vaikka sovittu ettei olla yhteydessä. Tapailleet olivat monta kertaa viikossa. Nainen ei kertonut yks. Koht. .
Meillä kuitenkin 10 vuotta avioliittoa takana ja lapset. Ensin ajattelin heittää ukon pihalle, mutta en raaskinut.
Helpompi minulla itsellä on elää, kun uskon mieheni valheet, enkä ota selvää mitä toisella naisella kerrottavana.
Rakastan kuitenkin miestäni. Eikä minulla olisi varaa asua okt ssa ilman mieheni tuloja.
Terapia on auttanut paljon, mutta ei siellä tätä pettämistä kauaa vatvottu. Keskitymme luomaan uutta vankkaa pohjaa liitollemme.Miten pystyt tuohon? Elämään ihmisen kanssa jolle et ole ikinä ykkönen.
Ei tämä mikään kilpailu ole. Ja jäihän hän luokseni ja selvästikään ei halua menettää eikä loukata kun yritti säästellä totuudelta. Mies haluaa olla minun kanssa ja elää normaalia perhe elämää. Ei hän pystyisi olemaan pelkkä viikonloppu isä. Lapset on tosi tärkeitä hälle.
Hankala varmaan ymmärtää jos ei ole kokenut itse. Mutta rakkaus on se juttu.Nimenomaan. Miehet jää, koska eivät halua viikonloppuisiksi. Eivät rakkaudesta puolisoaan kohtaan. Mulle on henkilökohtaisesti niin tärkeää olla miehelle naisena se ykkönen, että en pystyisi elämään noin. Mutta kukin tavallaan ja toisille on tärkeää että saa pitää kulissit ja ydinperheen. Ymmärrän sen.
Terve ihminen ei elä kulisseissa. Lapsenkaan ei ole hyvä kasvaa kulissi perheessä. Kaikki on rakennettu ympärille näyttämään ns normaalilta, mutta pienet seikat paljastavat kulissit.
Tuttava perheessä mies nukkuu lapsensa huoneessa ja vaimo kulkee aina yksin iltamenoissa. Selityksiä riittää siitä, ettei saada lastenhoitajaa, ei päästä yhdessä. Mies ei käy kuin töissä.
Paljastui pari vuotta sitten miehen salasuhde. Vaimo alkoi sen jälkeen yksinvaltiaaksi ja mies on vain maksumies ja lasten ja kodinhoitaja.
Sympaattinen.
Olis kelvannut mullekin! :)
No varmaan tilanne oli monta vuotta, että mies meni ja nainen oli 24/7 kiinni lapsissa ja töissä. Nyt varmaan ollaan sitten toistepäin vastaava aika, jotta pystytään aloittamaan puhtaalta pöydältä, kun molemmat pystyvät samaistumaan toisen tilanteeseen.
Moni pettävä mies ei jätä vaimoaan sen takia että jos kakkosesta tulee ykkönen niin sit siitä tulee luvallista ja jännitys katoaa. Voipi olla että arki tulee vastaan sen kakkosenkin kans aikaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, jotka alkavat suhteeseen varatun miehen kanssa, hyi oksetus. Kyllä korvien välissä tuulee, jos ei osaa ajatella asiaa niin, että kun mies pettää omaa vaimoaan, ei hän ole rehellinen millään mittapuulla. Miksei se mies olisi katala tälle rakastajalleenkin, kun kerran niin tekee vaimolleen.
Minä en tiennyt miehen olevan varattu ennen kuin vaimonsa soitti mulle. Oli käynyt miehensä puhelimen läpi. Ja voin kertoa, ettei pätkääkään kiinnostanut miehen rehellisyys, käytin sitä vaan seksiin ja nautin palvonnasta. Vaimoaan pidin, ja pidän, lähinnä säälittävänä kun jäi petturin kanssa suhteeseen. En taatusti ollut ensimmäinen enkä viimeinen sivusuhde sillä miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympaattinen.
Olis kelvannut mullekin! :)No varmaan tilanne oli monta vuotta, että mies meni ja nainen oli 24/7 kiinni lapsissa ja töissä. Nyt varmaan ollaan sitten toistepäin vastaava aika, jotta pystytään aloittamaan puhtaalta pöydältä, kun molemmat pystyvät samaistumaan toisen tilanteeseen.
Niin ja samalla mitalla takasi, niin naisenkin pitää sitten pettää. Pitäähän sen pöydän olla puhdas.
Haluaisin testaa yhtä tällaista. Täytyy olla hyvä, kun kahta naista saa ja akat viel tappelee sen päältä. Ja tollasen saa anteeks ja vielä joku haluaa pitää. Huh. Mahtaa olla hunk!
Pettäneen aviomiehen vaimokin on hyvä valehtelemaan. Eipä ne kulissit muuten pystyssä pysy. Kamala katsoa vierestä, kun rouva elää täydellistä elämäänsä ja eihän sitä voi millään myöntää, et avioliitossa olisi mitään ongelmaa. Ollaan niin onnellisia. Edes minulle, siskolle, ei voi totuutta kertoa. Vaikka me kaikki tiedetään millaisen surkimuksen kans on.
Nimenomaan. Miehet jää, koska eivät halua viikonloppuisiksi. Eivät rakkaudesta puolisoaan kohtaan. Mulle on henkilökohtaisesti niin tärkeää olla miehelle naisena se ykkönen, että en pystyisi elämään noin. Mutta kukin tavallaan ja toisille on tärkeää että saa pitää kulissit ja ydinperheen. Ymmärrän sen.