Kodinremontti jonka teko kaduttikin jälkikäteen?
Onko tullut tehtyä remontti joka lopputulos ei ollutkaan niin hyvä kuin ensin ajattelit? Esim uusi keittiö ei olekaan niin toimiva, kaipaat takaisin väliovia jotka tuli poistettua tai uusi seinän väri/tapetti ei olekaan sitä mitä ajattelit.
Kommentit (66)
Ainoaa taitaa olla keittiöön valittu välitilan laatta. 2004 tehtiin remontti ja valitsin silloin muodissa ollutta mosaikkilaattaa, beigen väristä ja vielä mosaiikkikuvioista laattaa, ei oikeaa mosaikkia. Muut valinnat osui hyvin keittiöön ja ovat ajattomia. Kymmenen vuotta sitä katseltiin ja sitten vesivahinkoremontin yhteydessä vaihdoin ne valkoiseen fasettireunaiseen subway-laattaa. Nyt huomattavasti parempi ja neutraalin värinen.
Ensi kesänä keittiöln tehdään pieni päivitys eli maalautan keittiökaapit uusiksi ja vaihdetaan vetimet sekä rintapaneelin yläpuolinen tapetti. Lisäksi poistetaan kaappien päältä koristelistat ja alareunasta valolistat.
Listojen poiston jälkeen punnitaan vaihdetaanko myös kaappien alapuolen valot.
Parketin hiominen ja vaalennus värilakalla, ammattilaisen tekemänä. Maksoi paljon ja lopputulos ruma. Olisi pitänyt uusia lattiat ennemmin.
Mun täytyy nyt kysyä miksi joitain hirvittää tietyt valinnat?
Itse laitoin meille koko kämppään kattoon valkolakatun ympäri pontatun panelin, keittiö, ruokailuhuone ja olohuoneessa on katossa hieman isommat ledit ja eteinen/porraskäytävä lasikuitutapetti.
Mun mielestä nuo sopivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy nyt kysyä miksi joitain hirvittää tietyt valinnat?
Itse laitoin meille koko kämppään kattoon valkolakatun ympäri pontatun panelin, keittiö, ruokailuhuone ja olohuoneessa on katossa hieman isommat ledit ja eteinen/porraskäytävä lasikuitutapetti.
Mun mielestä nuo sopivat hyvin.
Hyvä jos ne miellyttää sun silmää. Sillonhan remontti on onnistunut. Jokaisella on oma makunsa ja niin pitääkin olla.
Ei oo kaduttanut. Täytyy harkita ja olla tarkka.
Okt / työsiirtola kirjoitti:
Oikeastaan välillä kaduttaa koko vanhan, 70-luvun alussa rakennetun omakotitalon ostopäätös reilu 10 vuotta sitten. Koko talo pitäisi remontoida, mutta ei ole rahaa teettää eikä taitoja tehdä vaativampia juttuja itse. Pakolliset jutut tietenkin hoidetaan, mutta "olis kiva"-juttuihin ei ole rahaa vielä ainakaan viiteen vuoteen.
Miksi tämmöinen sitten tuli ostettua? No koska vaihtoehtona olisi ollut uusi talo vanhempien tontille, eikä se tuntunut hyvältä ajatukselta kun on muutamia esimerkkejä aiheesta kuunnellut. Vanhan talon sai kuitenkin kohtuuhintaan ja vielä osa tontista lohkaistiin ja pantiin myyntin. Kolmantena vaihtoehtona olisi ollut joku kerrostalolähiö.
Kerrostalo olisi ollut paras ratkaisu, mutta ilmeisesti joku piilevä asenne sen esti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, vaikka en ole itse tehnyt tällaista remonttia. Niitä vain tulee todella paljon vastaan asuntoilmoituksia selatessa: asunnon arvon kohottamistarkoituksessa tehty pintaremontti.
Veikkaan että vain harva saa tuosta rahojaan edes takaisin, saati että saisi vielä katetta päälle!
-
Ja että hintaneuvottelusta on tulossa vaikea, koska minä en noita juuri tehtyjä remontteja aio asunnon hinnassa maksaa.
Ihan oikein, että hintaneuvotteluistasi tulee hankala, jos yrität laskea pois esim. kokonaan uuden keittiön hinnan. Et sinä itsekään myyjänä toimisi niin. Eiköhän sinun pidä sellaisessa tilanteessa vain todeta, että asunto ei ole sinua varten. Jos taas sijainti ja/tai asunnon pohja on kertakaikkisesti juuri kuin sinulle tehty, niin sitten maksat mielestäsi ylihintaa ja teet mieleiseksesi.
Ehkä sinulle sopii parhaiten täysin remppakuntoiset asunnot. Ja onhan noita asuntoja, joissa "kokonaan rempattu" tarkoittaa valkoiseksi maalattuja seiniä. Luulisi sellaisten sentään kelpaavan sinullekin.
Pintaremontti ei välttämättä tosiaan nosta hintaa, mutta se usein auttaa asunnon nopeassa myynnissä.
Minä itse myyjänä en laita asuntoon viime hetkellä ennen myyntiä oman makuni mukaisia lisukkeita, vaan myyn asunnon sellaisessa kunnossa kuin se on. Säästän remontointiin menevän vaivan ja todennäköisesti myös ne rahat.
Osasyy näihin turhiin remontteihin voivat olla television "reality" ohjelmat joissa asunnon remontti muka AINA nostaa asunnon arvoa selvästi enemmän kuin remonttiin on rahaa käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Osasyy näihin turhiin remontteihin voivat olla television "reality" ohjelmat joissa asunnon remontti muka AINA nostaa asunnon arvoa selvästi enemmän kuin remonttiin on rahaa käytetty.
Tämä. Ja usein ei ees tehdä mitään "kunnon remonttia" vaan maalataan pari seinää tai vaihdetaan tapettia ja odotetaan isoa voittoa. Eipä siinä suurta hinnannostoa voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Laitettiin voimakas kuviotapetti olohuoneeseen. Tapetti kadutti melkein heti. Pidettiin tapettia väkisin seinällä pari vuotta ja vaihdettiin se sitten neutraalimpaan.
Laitatettiin parkettiin valkolakkaus. Lakkaukseen jäi länttejä ja lattiasta tuli ruma, vaikka työmiehet kävivät muka kertaalleen korjaamassa lakkauksen. Sitä samaa rumaa lattiaa katsellaan edelleen.
Mua taas kaduttaa että rakentaessa tuli kotiin laitettua niin pliisut tapetit tehosteseinämalliin, eli vain yhdelle seinälle. Muut seinät on maalattu. Joka paikassa aina kuulee että vahvoihin kuvioihin/väreihin kyllästyy. Muutama vuosi tuon projektin jälkeen sisustettiin kesäkotia, jonne ”uskalsin” valita tapetteja joissa on rohkeita värejä ja kuvioita, ja ne laitettiin joka seinään. Edelleen rakastan niitä enkä ole niihin vähääkään kyllästynyt. Kun alamme pintaremontoimaan ykköskotia niin valkoiset ja hailakat seinät saa kyllä kyytiä ja tilalle tulee värikkäitä tapetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, vaikka en ole itse tehnyt tällaista remonttia. Niitä vain tulee todella paljon vastaan asuntoilmoituksia selatessa: asunnon arvon kohottamistarkoituksessa tehty pintaremontti.
Veikkaan että vain harva saa tuosta rahojaan edes takaisin, saati että saisi vielä katetta päälle! Itseäni sieppaa älyttömästi kun asuntoilmoituksessa hehkutetaan asunnon olevan juuri remontoitu. Se kun tarkoittaa sitä, että joudun itse remontoimaan asunnon itselleni sopivaksi aivan samoin kuin minkä tahansa muunkin, sillä erolla että heitän sieltä sitten vasta asennetut kaapistot, parketit ja tapetit ensin kierrätykseen/roskiin. Ja että hintaneuvottelusta on tulossa vaikea, koska minä en noita juuri tehtyjä remontteja aio asunnon hinnassa maksaa. Vain harvoin se remontti on tehty niin hyvin ja omaan makuun sopivasti, että oikeasti harkitsen muuttavani asuntoon sellaisenaan.
Harva on niin vaativamakuinen. Remontoidut menee paremmin kaupaksi, yleensä ne on tehty neutraalein sävyin jotka kelpaa useimmille.
En ole se, jolle vastaat, mutta esim haluttujen 50-l kaappien ja väliovien vaihtaminen pintaremonttimielessä on kyllä päätöntä.
Sitä orkkista todella haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Omat rempat ok, mutta naapurin ulkomaalaus... Kaunis, vanha ja patinoitunut. hirsirakennus. Meni tempaisemaan ulkoseinät vauvan maitokakan kellanruskeiksi. Yläosa päätyseinistä on.tervanvärinen. Ihan järkyttävä rumilus siitä tuli, en tiedä, ovatko itse tyytyväisiä.
Se lie keltamultaa ja tietyn ajan rakennuksien ns. alkuperäinen sävy. Himmenee siitä kyllä. Tuo päätykolmion jättäminen eriväriseksi on myös tiettyä tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat rempat ok, mutta naapurin ulkomaalaus... Kaunis, vanha ja patinoitunut. hirsirakennus. Meni tempaisemaan ulkoseinät vauvan maitokakan kellanruskeiksi. Yläosa päätyseinistä on.tervanvärinen. Ihan järkyttävä rumilus siitä tuli, en tiedä, ovatko itse tyytyväisiä.
Se lie keltamultaa ja tietyn ajan rakennuksien ns. alkuperäinen sävy. Himmenee siitä kyllä. Tuo päätykolmion jättäminen eriväriseksi on myös tiettyä tyyliä.
Ajattelin samaa. Kenties tämä https://goo.gl/images/1jTBwn ? Perinnesävy tosiaan kyseessä. Jos näin niin naapureilla on hyvä maku, toivottavasti on sama perinnemeininki myös muussa remontoinnissa heillä.
Törkeän kallis, kaikkien hyväksi kehuma remonttimies teki kylppäriremontin ihan pieleen. Päältä kaunis mutta sisältä sitä ihteään. Kallistukset päin seiniä, kirjaimellisesti. Harmittaa. Ei voinut uusiksikaan teettää. Osaavan ja huolellisen remppamiehen löytäminen on yllättävän hankalaa, hintakaan ei ole mikään todiste laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunaremontti! Tehtiin muodikas lasiseinä. Nyt saunassa ei ole enää ollenkaan sellaista hämyistä tunnelmaa kuin pitäisi, vaan kylppärin kirkkaat valot valaisevat saunan ja on kuin akvaariossa istuessaan saunanlauteilla. Myöskään löylyt eivät tule yhtä hyvät lasiseinäisessä saunassa kuin perinteinen puuseinä.
Noi akvaariosaunat on kyllä kamalia. Onneksi itse en ole koskaan niistä tykännyt, kaduttaa jo se että tuli laitettua löylyyn lasiovi. Se on aina epäsiisti kun on kalkkitahrainen.
Joku kai niistä tykkää, on kans, lauteilta näkymä suoraan kylppärin isoon peiliin, istu siinä sitten jalat levällään.
Vierailija kirjoitti:
Mies osti tyttären huoneeseen maalit ja jostain syystä maali olikin järkyttävän värinen oranssioksennus. Tytär lähti ovet paukkuen kaverilleen ja tuli kotiin vasta kun huone oli maalattu uudelleen.
Voi mikä tytär! Auttoiko mitenkään, pesikö prinsessa pensseleitä? Minä en olisi tehnyt mitään ovien paukuttajalle.
Kylppäriremontissa valmiiden suunniteltujen kulmalauteiden hankinta oli jotenkin helppo ajatus. Ja seinäpaneelit tuli sieltä samasta paikasta.
Sitten kun vertasin hintalappua, millä täsmälleen sama timpuri teki itse komeat lauteet huomattavasti paremmista materiaaleista siskolleni, niin meinasi itku päästä. että olikin ottanut valmislauteet. Eikä paikalleen tekeminen edes vienyt merkittävästi enempää aikaa kuin valmislauteiden kokoaminen (joihin piti tehdä kaideratkaisuja kuitenkin vielä päälle)
Täysin löysää rahaa paloi tuossa merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mies osti tyttären huoneeseen maalit ja jostain syystä maali olikin järkyttävän värinen oranssioksennus. Tytär lähti ovet paukkuen kaverilleen ja tuli kotiin vasta kun huone oli maalattu uudelleen.
Voi nyt missasitte hyvän kasvatustilanteen! Olisi pitänyt näyttää tyttärelle, että näin käy elämässä joskus, mutta nyt yhdessä yritämme tilanteen korjata. Sinä, tytär menet pesemään pensselit ja telat ja teet meille voileipiä, me isän kanssa yritämme vaihtaa maalin sävyä parempaa. Nyt tytär oppi, että kiukuttelemalla ja ovia paiskomalla elämän epäkohdista selviää. Voi voi.