Kodinremontti jonka teko kaduttikin jälkikäteen?
Onko tullut tehtyä remontti joka lopputulos ei ollutkaan niin hyvä kuin ensin ajattelit? Esim uusi keittiö ei olekaan niin toimiva, kaipaat takaisin väliovia jotka tuli poistettua tai uusi seinän väri/tapetti ei olekaan sitä mitä ajattelit.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadutti, kun annoin miehen maalata seinän.
Olisi pitänyt ymmärtää, että hänen taitonsa ovat samaa tasoa kuin isällään. Maalinroiskeita ja siveltimen vahinkopyyhkäisyjä on lattioissa ja listoissa. He eivät havaitse niitä työtä tehdessään eivätkä siis pysty siivoamaan niitä ajoissa pois. Lopputulos on epäsiisti.
Siis eikö se poistanut listoja ennen maalausta?
Ei poistanut mutta peitti maalarinteipillä. Sen hän repi pois liian myöhään, niin että maalipinta lohkeili.
Vierailija kirjoitti:
Mikään remontti ei ole kaduttanut. Osaamme suunnitella kunnolla ja mietimme tarkkaan minkälaisia vaikutuksia eri ratkaisuilla on käytännössä ja tulevaisuudessa.
On tehty keittiöremonttia, kylppäriremonttia, vessaremonttia, maalattu ja tapetoitu seiniä. On poistettu ovia, laajennettu oviaukkoja...ties vaikka mitä.
Kaikki on toiminut vielä vuosien jälkeen eikä mikään ole kaduttanut jälkeenpäin.
Tätähän ei nyt kysytty, vaan remonttia mikä on kaduttanut! Mutta ihan kiva lukea jonkun omahyväisyydestäkin :(
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, vaikka en ole itse tehnyt tällaista remonttia. Niitä vain tulee todella paljon vastaan asuntoilmoituksia selatessa: asunnon arvon kohottamistarkoituksessa tehty pintaremontti.
Veikkaan että vain harva saa tuosta rahojaan edes takaisin, saati että saisi vielä katetta päälle!
-
Ja että hintaneuvottelusta on tulossa vaikea, koska minä en noita juuri tehtyjä remontteja aio asunnon hinnassa maksaa.
Ihan oikein, että hintaneuvotteluistasi tulee hankala, jos yrität laskea pois esim. kokonaan uuden keittiön hinnan. Et sinä itsekään myyjänä toimisi niin. Eiköhän sinun pidä sellaisessa tilanteessa vain todeta, että asunto ei ole sinua varten. Jos taas sijainti ja/tai asunnon pohja on kertakaikkisesti juuri kuin sinulle tehty, niin sitten maksat mielestäsi ylihintaa ja teet mieleiseksesi.
Ehkä sinulle sopii parhaiten täysin remppakuntoiset asunnot. Ja onhan noita asuntoja, joissa "kokonaan rempattu" tarkoittaa valkoiseksi maalattuja seiniä. Luulisi sellaisten sentään kelpaavan sinullekin.
Pintaremontti ei välttämättä tosiaan nosta hintaa, mutta se usein auttaa asunnon nopeassa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Purin paneloidut verholaudat ikkunaseiniltä. Sisustussuunnittelija oli sitä mieltä että ne on raskaan näköiset ja lähtee pois.
Makuuhuoneista tuli revittyä nuo irti ja nyt verhot on tangoissa, jotka ei pysy kunnolla gyproc-seinissä kiinni. Lisäksi oli kova homma tasoitella ja siistiä paneloinnin alle jäänyt seinä. Verholaudat oli siistit seinästä seinään ulottuvat ja niiden takana kulki verhokiskot ja loisteputki. Miten kätevät ne oli! Nyt on spottivalaisin mekanismeineen ja tanko jossa verho liikkuu huonosti.
Olohuoneessa en luojan kiitos alkanut siihen urakkaan. Kun tummunut katto ja verholaudat on maalattu valkoisiksi, ne ovat kauniit ja verhot on helppo ripustaa.
Itse jätin nämä paikalleen muiden ihmettelyistä huolimatta. Ovat kuulemma vanhanaikaiset. Minusta nuo ovat tyylikkäämpi ja toimivampi ratkaisu kuin seinästä törrottävät verhotangot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, vaikka en ole itse tehnyt tällaista remonttia. Niitä vain tulee todella paljon vastaan asuntoilmoituksia selatessa: asunnon arvon kohottamistarkoituksessa tehty pintaremontti.
Veikkaan että vain harva saa tuosta rahojaan edes takaisin, saati että saisi vielä katetta päälle! Itseäni sieppaa älyttömästi kun asuntoilmoituksessa hehkutetaan asunnon olevan juuri remontoitu. Se kun tarkoittaa sitä, että joudun itse remontoimaan asunnon itselleni sopivaksi aivan samoin kuin minkä tahansa muunkin, sillä erolla että heitän sieltä sitten vasta asennetut kaapistot, parketit ja tapetit ensin kierrätykseen/roskiin. Ja että hintaneuvottelusta on tulossa vaikea, koska minä en noita juuri tehtyjä remontteja aio asunnon hinnassa maksaa. Vain harvoin se remontti on tehty niin hyvin ja omaan makuun sopivasti, että oikeasti harkitsen muuttavani asuntoon sellaisenaan.
Harva on niin vaativamakuinen. Remontoidut menee paremmin kaupaksi, yleensä ne on tehty neutraalein sävyin jotka kelpaa useimmille.
Joskus taas näkee näitä "vastaremontoituja keittiöitä", joissa remontti tarkoittaa keittiökaappien ja tasojen päällystämistä dc-fixillä ja välitilan kaakeleiden maalaamista niin, että joukosta kuitenkin pomppaavat silmille ne yksittäiset kohokuvioidut koristelaatat. Kuitenkin pyyntihinta on sama kuin vastaavassa asunnossa, mutta kokonaan uudistetulla keittiöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että vain harva saa tuosta rahojaan edes takaisin, saati että saisi vielä katetta päälle! Itseäni sieppaa älyttömästi kun asuntoilmoituksessa hehkutetaan asunnon olevan juuri remontoitu. Se kun tarkoittaa sitä, että joudun itse remontoimaan asunnon itselleni sopivaksi aivan samoin kuin minkä tahansa muunkin, sillä erolla että heitän sieltä sitten vasta asennetut kaapistot, parketit ja tapetit ensin kierrätykseen/roskiin. Ja että hintaneuvottelusta on tulossa vaikea, koska minä en noita juuri tehtyjä remontteja aio asunnon hinnassa maksaa. Vain harvoin se remontti on tehty niin hyvin ja omaan makuun sopivasti, että oikeasti harkitsen muuttavani asuntoon sellaisenaan.
Harva on niin vaativamakuinen. Remontoidut menee paremmin kaupaksi, yleensä ne on tehty neutraalein sävyin jotka kelpaa useimmille.
Lisään vielä, että juuri tuo neutraalein sävyin tehty (siis valkoinen + harmaa ja ehkä vähän mustaa joukossa) "useimmille kelpaava" tyyli on ainakin minulle kauhistus. Tein itse tuon tyylisen remontin 15 vuotta sitten, asuntoon jonka olen sittemmin laittanut vuokralle. Silloin se tuntui ihanan raikkalta ja uudenaikaiselta. Nykyään niitä näkee niin paljon joka puolella, että kyllästyttää ihan toden teolla, enkä ikinä haluaisi itse asua sellaisessa! Tältä palstaltakin olen lukenut monta kertaa aloituksia, joissa moititaan tätä loputtoman tylsää, hajutonta ja mautonta sisustustyyliä.
Pahimmillaan se vielä toteutetaan arvokkaaseen, viime vuosituhannen alun rakennukseen halvoilla materiaaleilla, esim. lautalattian päälle asennetaan muoviselta näyttävä laminaatti ja kattoon rumat paneelit, että saadaan muka modernit spottivalot siihen upotettua. Keittiön lattiaan tietenkin laatat, joiden poistaminen pilaa alla olevan alkuperäisen lattian, ja seiniin lasikuitutapetti, jonka poistaminen onkin sitten jo täysin mahdotonta ja siitä pääsee eroon vain koko seinän ylitasoituksella. Siis isketään asunto täyteen ylimääräistä tyylitöntä ja laadutonta materiaalia, jonka purkaminen ja hävittäminen on jo huomattava kustannuserä itsessään.
Minun silmissäni tuollainen remontti jopa laskee asunnon arvoa, kun sellaisen remontoiminen maksaa selvästi enemmän verrattuna asuntoon, jossa on sentään jotain alkuperäistä vielä jäljellä.
Nämä on kyllä kamalia. Muovia, muovia, muovia. Nythän tämä on levinnyt terassilaudoituksiinkin.
Omia remonttejani en kadu, mutta edellisen asukkaan valitsemat laminaattityötasot on karmeat. Pitäisi vaihtaa nuo puisiin. Luojan kiitos, alkuperäinen parkettilattia oli jätetty rauhaan, joten sain kunnostettua sen vanhaan loistoonsa hionnalla ja lakkauksella. Ja tosiaan väritön lakka ja sama killtoaste kuin entisessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että juuri tuo neutraalein sävyin tehty (siis valkoinen + harmaa ja ehkä vähän mustaa joukossa) "useimmille kelpaava" tyyli on ainakin minulle kauhistus. Tein itse tuon tyylisen remontin 15 vuotta sitten, asuntoon jonka olen sittemmin laittanut vuokralle. Silloin se tuntui ihanan raikkalta ja uudenaikaiselta. Nykyään niitä näkee niin paljon joka puolella, että kyllästyttää ihan toden teolla, enkä ikinä haluaisi itse asua sellaisessa! Tältä palstaltakin olen lukenut monta kertaa aloituksia, joissa moititaan tätä loputtoman tylsää, hajutonta ja mautonta sisustustyyliä.
Pahimmillaan se vielä toteutetaan arvokkaaseen, viime vuosituhannen alun rakennukseen halvoilla materiaaleilla, esim. lautalattian päälle asennetaan muoviselta näyttävä laminaatti ja kattoon rumat paneelit, että saadaan muka modernit spottivalot siihen upotettua. Keittiön lattiaan tietenkin laatat, joiden poistaminen pilaa alla olevan alkuperäisen lattian, ja seiniin lasikuitutapetti, jonka poistaminen onkin sitten jo täysin mahdotonta ja siitä pääsee eroon vain koko seinän ylitasoituksella. Siis isketään asunto täyteen ylimääräistä tyylitöntä ja laadutonta materiaalia, jonka purkaminen ja hävittäminen on jo huomattava kustannuserä itsessään.
Minun silmissäni tuollainen remontti jopa laskee asunnon arvoa, kun sellaisen remontoiminen maksaa selvästi enemmän verrattuna asuntoon, jossa on sentään jotain alkuperäistä vielä jäljellä.
Me ostettiin kesähuvilaksi vanha talo jota edellinen omistaja oli alkanut sisältä remontoimaan vähän tuolla periaatteella, onneksi heiltä loppui into kesken. Tuvan seinät oli ehtinyt koolata ja levyttää, samoin katto koolattu ja paneloitu. Luojan kiitos ei ollut sentään laittanut niitä irvokkaita spottivaloja. Päädyttiin jättämään kuitenkin nuo ja maalaamaan katto matalla ja hiukan sävytetyllä maalilla ja tapetoimaan tupa aikakauteen paremmin sopivalla tapetilla koska eivät olleet laittaneet muoveja seinärakenteeseen. Vähän liian suoralta ja siistiltä kuitenkin näyttää viereisiin tiloihin verrattuna.
Saunaremontti! Tehtiin muodikas lasiseinä. Nyt saunassa ei ole enää ollenkaan sellaista hämyistä tunnelmaa kuin pitäisi, vaan kylppärin kirkkaat valot valaisevat saunan ja on kuin akvaariossa istuessaan saunanlauteilla. Myöskään löylyt eivät tule yhtä hyvät lasiseinäisessä saunassa kuin perinteinen puuseinä.
Vierailija kirjoitti:
Saunaremontti! Tehtiin muodikas lasiseinä. Nyt saunassa ei ole enää ollenkaan sellaista hämyistä tunnelmaa kuin pitäisi, vaan kylppärin kirkkaat valot valaisevat saunan ja on kuin akvaariossa istuessaan saunanlauteilla. Myöskään löylyt eivät tule yhtä hyvät lasiseinäisessä saunassa kuin perinteinen puuseinä.
Noi akvaariosaunat on kyllä kamalia. Onneksi itse en ole koskaan niistä tykännyt, kaduttaa jo se että tuli laitettua löylyyn lasiovi. Se on aina epäsiisti kun on kalkkitahrainen.
Lattiaan osmo colorin öljyvaha. Ilmeisesti tuon päälle ei suositella laitettavaksi mitään muita käsittelyjä, eli ollaan jumissa tuossa värissä ja tyylissä vaikka haluttaisiin maalata lattiat.
Lasikuitutapetin laittaminen silloin 20 vuotta sitten. Eihän sitä saa mitenkään seinästä nätisti pois.
Vierailija kirjoitti:
Lattiaan osmo colorin öljyvaha. Ilmeisesti tuon päälle ei suositella laitettavaksi mitään muita käsittelyjä, eli ollaan jumissa tuossa värissä ja tyylissä vaikka haluttaisiin maalata lattiat.
Ja sitten katuisitte sitä, että tulikin maalattua lattia valkoiseksi, eikä sitä saa puunsävyiseksi enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasikuitutapetin laittaminen silloin 20 vuotta sitten. Eihän sitä saa mitenkään seinästä nätisti pois.
Se kannattaa tasoittaa päältä, esim. Teknos Breplasta hienotasoite pariin kertaan. Jos joku nurkka tei reuna on tapetista irti, leikkaa sen irtonaisen pois. Tasoituksen jälkeen voit maalata tai tapetoida seinän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten katuisitte sitä, että tulikin maalattua lattia valkoiseksi, eikä sitä saa puunsävyiseksi enää koskaan.
Lattia on (kuulto)valkoinen. Halu olisi maalata se jollain tummemmalla.
En ollut tyytyväinen keittiön ja makkaraiden maaleihin lopulta. Ei muuta kuin kaikki uusiksi.
Omat rempat ok, mutta naapurin ulkomaalaus... Kaunis, vanha ja patinoitunut. hirsirakennus. Meni tempaisemaan ulkoseinät vauvan maitokakan kellanruskeiksi. Yläosa päätyseinistä on.tervanvärinen. Ihan järkyttävä rumilus siitä tuli, en tiedä, ovatko itse tyytyväisiä.
Onhan näitä.. Esim. rosteriset kodinkoneet ja mustat mattapintaiset keittiökaapit > täynnä lasten rasvaisia sormenjälkiä jne.
Jos nyt alkaisin remppaamaan, niin kaikki olisi hyvin yksinkertaista ja aitoa. Kiviset työtasot, puiset kaapistot, puu/laattalattia..
En minä, mutta vanhemmat aikoinaan lapsuuskodissani sulkivat oviaukon keittiöstä olohuoneeseen ja myöhemmin molempia alkoi harmittaa.
Ok ajattelin että jotain ponttaamatonta raakalautaa.