Superbakteerit ja matkustelu
Olenko ylivarovainen, jos jätän lähtemättä Aasiaan resistenttien pöpöjen pelossa? Mikä on todennäköisyys tuoda sieltä sellainen mukanaan? Mikä riski noita on saada muualta kuin joutuessaan sairaalaan? Ihmisen matkustelevat älyttömästi, mutta ketään ei ikinä vaikuta huolettavan. Ehkä olen käsittänyt jotain väärin tai sitten pelkään pelkäämisen takia. Tähän loppuun vielä, kun joku kuitenkin tarttuu siihen, että Aasiassako vain, että tiedän kyllä niitä olevan muuallakin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En matkustaisi esim. Intiaan ja muutenkin hyvin harkiten Kaakkois-Aasiaan. Melko suuri riski saada tuomisiksi multiresistentti suolistopöpö, esimerkiksi.
T. Lääkäri
Oliko niin, ettei tuo pöpö terveellä mitään, parhaassa tapauksessa saattaa hävitäkin, mutta vastustuskyvyn heiketessä esim. vanhana tai vakavasti sairastuessa voi tulla isommaksikin ongelmaksi?
Ihminen on oireeton kantaja mutta tartuttaa niitä lapsiin, sairaisiin ja vanhuksiin. Itse en elinsiirtopotilaana lähtisi mistään hinnasta maihin, joissa saa kojuista antibiootteja jne. En myöskään halua olla tekemisissä ”maailmanmatkaajien” kanssa. Sama koskee myös rescue-koiria.
Meillä on työpaikka täynnä intialaisia. Olenko siis vaarassa ihan ilman matkustamistakin ;)
Saako Suomessa toimia koskevassa terveydenhuollossa työntekijänä, jos on kantaja.
Minua Huolettaa tämä. Kaikki pitäisi testata ja terveiksi todeta. Turha luottaa vain neuvontaan.