Missä tilanteessa olisit valmis luopumaan lapsesta?
Ainakin itse olisin, jos olisi sellainen mielentila, että saattaisin olla vaaraksi lasta kohtaan.
Kommentit (15)
Jos kokisin, ettei hänen nykyinen kasvuympäristö ole hyväksi, enkä itse voisi järjestää parempaa.
Syntymättömästä jos vammainen ja olemassa olevasta jos olisin vaaraksi.
Luovuin lapsesta abortin kautta, koska selvisi, että hänellä on sellainen kehityksellinen vamma, jonka vuoksi ei koskaan voisi elää muuten kuin täysin autettavana vuodepotilaana. Se ei mielestäni olisi ollut ihmisarvoista elämää.
Vuosikausia lastensuojelussa työskennelleenä olen nähnyt sen suurimman rakkauden, jossa pystyy luovuttamaan lapsensa pois, kun ei pysty hänestä huolehtimaan. Ne tilanteet ovat äärimmäisen surullisia ja koskettavia. Toisinaan vanhemmat pystyvät ottamaan itselleen apua vastaan, mutta joskus haava on liian suuri ja he jäävät omasta halustaan yksin. Onneksi olen todistanut tilanteita, jossa vanhempi on kuntoutunut ja pystynyt muodostamaan merkitylsellisen suhteen lapseensa. Joskus lapsi on palannut takaisin vanhemman luokse kokonaan. Sekään ei ole helppoa, mutta tuen avulla ovat päässeet eteenpäin.
Jos olisin esim. aiheuttanut jonkun pysyvän vaurion lapseen, niin en enää kokisi ansaitsevani pitää lasta, koska aina kun näkisin sen, niin muistaisin oman virheeni.
Tytöstä luopuisin parin tonnin maksua vastaan, pojasta kymppitonnista.
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonni pojasta on kyllä aika suolainen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni maksaa enemmänkin lapsettomuushoitojen muodossa.
Lapsettomuushoidoilla saadut lapset aiheuttaa lapselle myöhemmin syöpää, tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bacha bazi -ympyröihin Afganistaniin. Sinisilmäisestä pellavapäästä saa hyvän hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuushoidoilla saadut lapset aiheuttaa lapselle myöhemmin syöpää, tutkittu juttu.
Ei varmasti lapset aiheuta syöpää . Älä nyt höpiset :D
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi lapsesta mitään.
Ei niitä ilmaiseksikaan saa. Synnyttämisestä lähtien tulee pistää euroja tiskiin enemmän ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi lapsesta mitään.
Ei niitä ilmaiseksikaan saa. Synnyttämisestä lähtien tulee pistää euroja tiskiin enemmän ja enemmän.
Parempi ilman ;D
Luonnollisesti siinä tilanteessa, jossa en itse hänestä pystyisi huolehtimaan.