Ehkä hölmö kysymys, mutta mihin roskiin laitatte vaipan sisällön (eli kakan)?
Vaippahan on poltettava jäte, ja menee energiajätteeseen, mutta eihän kakka sinne kuuluisi. Sehän on biojätettä, eikö?? Varmaan maatuisi todella hyvin. Harmittaa aina heittää se vaippanyssykkä sisältöineen roskiin, kun tietää ettei se pökäle pala kunnolla eikä kuulu sinne! En halua kuitenkaan laittaa bioroskikseen koska kyllähän se alkaa haista.
Mihin se siis kuuluisi laittaa? Ihan hölmö olo, en ole kuullut kenenkään puhuvan tästä missään vaikka vaippoja päätyy paljon roskikseen.
Kommentit (13)
Pönttöön ja vaippoja ei saa polttaa, ovat sekajätettä.
Vessanpönttöön itte nakkasin kun käytin kestovaippoja. Niin tekisin kertiksenkin kanssa. Haiseva p-ska roskiksessa ei houkuta
No en kyllä lajittele paskaa, edes pönttöön. Käytä sää sitä lannoitteeks, Korean malliin!
Onneksi tuli lapsi hankittua silloin kun ei vielä tuollaisia tarvinnut miettiä. Oli kannellinen sanko joka täytyttyään käytiin kippaamassa sekajätteisiin.
Kopautan/suihkautan käsisuihkulla585 sisällön pönttöön ja itse vaippa menee sekajätteeseen. Tarviiko siitä tehdä mitään ongelmaa kun ratkaisu on simppeli?
Vierailija kirjoitti:
Kopautan/suihkautan käsisuihkulla585 sisällön pönttöön ja itse vaippa menee sekajätteeseen. Tarviiko siitä tehdä mitään ongelmaa kun ratkaisu on simppeli?
No tulipa tyylikkäästi toi numerorimpsu viestiin, mietinkin että mihin se kursosi katosi :D
Mä itse aina kakkaan suoraan biojäteastiaan, en todellakaan kakkaisi sekajätteisiin. Mihin roskikseen te muut kakkaatte?
Käsisuihku585. Varmaan luxusmalli.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse aina kakkaan suoraan biojäteastiaan, en todellakaan kakkaisi sekajätteisiin. Mihin roskikseen te muut kakkaatte?
Mä kakkaan sellaiseen keksintöön kuin wc-pönttö
Meillä käytettiin pestäviä kestovaippoja, isommat tuotokset bideesuihkulla vessanpyttyyn,
vaipat ämpäriin etikkaveteen likoamaan pesua odotellassa.
Huom: Vaipat pestään väh. 60 asteessa, mahdollisimman vähän kemiallisia pesuaineita.
Vessanpönttöön.