Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessako maassa olet käynyt

Vierailija
09.02.2019 |

ja mitkä ovat matkasuunitelmat tälle vuodelle?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin 7 tuntia ja sain tulokseksi 1 maa. Se on siinä Ruotsin ja Venäjän välissä.

Vierailija
42/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 maassa olen käynyt. Suurimmassa osassa näistä olen käynyt enemmän kuin kerran:

Japani, Ranska, Egypti, Kypros, Kreikka, Espanja, Ruotsi ja Viro. Seuraavaksi haluan matkailla lisää Euroopassa, esim Norja, Malta ja Kroatia kiinnostaa. Japaniin haluaisin myös uudestaan! Toivottavasti tänä vuonna pääsee jonnekin :)

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyllä laskea tuleeko tämän vuoden kolmesta uudesta maasta 40 maata täyteen... Joka tapauksessa niitä maita on muutama vähemmän kuin ikävuosia, toisin kuin perheen 12v lapsella ;)

Jotkut maat on nähty aika suppeasti, esim. Portugalista vain Lissabon yhden noin viikon matkan aikana. Joissain maissa kuten Saksassa on käyty parhaimmillaan parikin kertaa vuodessa eri kaupungeissa. Muutamissa Euroopan kaupungeissa kuten Lontoossa tai Tukholmassa on käyty useita kertoja. Matkoja on siis kovin erilaisia, ja niin on kohteitakin. Onko tutustunut USAan, jos ei ole käynyt kuin sen itäosissa tai Meksikossa on nähnyt vain Jukatanin niemimaan, Irlannissa ei ole poistunut Dublinista? 

Vierailija
44/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-10 vuotiiaana ruotsissa ja tanskassa. Virossa kerran.

Vierailija
45/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 maata. Tammikuussa kävin Meksikossa jo, muita matkoja ei ole suunnitteilla. Yritän säästää, kenties kesällä joku viikonloppumatka Eurooppaan mutta mitään pidempiä reissuja ei ole tiedossa.

Vierailija
46/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä laskin, että 19 maassa.

Vierailija
47/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 maata pikaisella laskennalla, tänä vuonna Islanti nostaa lukeman 28

Vierailija
48/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan tullut laskeneeksi. Useimmat Euroopan maat on nähty ja Euroopan ulkopuolella olen käynyt USA:ssa, Etelä-Afrikassa ja Dominikaanisessa Tasavallassa. 

Tälle vuodelle toistaiseksi vaan 2 ulkomaanmatkaa varattuna, vietän loput lomat luultavasti kotimaassa kun miesystävällä ei ole vielä matkustusasiakirjoja. 

Vierailija
49/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 28 kun kerran laskin. Joissakin useasti esim. Italiaan taas mentävä. Uusi seuraava maa voi olla Montenegro

Vierailija
50/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihminen joka vouhottaa sillä, kuinka monessa maassa on käynyt, tarvitsee henkistä hoitoa!

Vierailija
51/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidessä. Suomi, Ruotsi, Norja, Viro ja Kreikka. Virossakin kävin vasta viime vuonna ensimmäisen kerran. En oikein ole matkustelija, ja tänäkään vuonna tuskin Ruotsia kauemmas ollaan menossa.

Vierailija
52/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat euroopan maat, turkki, canada, amerikka, meksiko, suurin osa väliamerikan maista, colompia, brasilia, chili, eguador, arkentiina.

Vierailija
53/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu itseäni maabongariksi, mutta käytän been -appia, joka kertoo tän hetkiseksi määräksi 47 maata. Tälle vuodelle tammikuussa tuli jo kaksi uutta maata ja ensi kuussa tulee Wales ja Irlanti. 

Jännä nähdä tuleeko sitten se 50. maa vielä tälle vuodelle. Voisin väittää, että tulee. Mikä lie sitten onkaan. 

Vierailija
54/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilut 20 maata. En tarkoituksella "keräile maita" vaan jos pidän jostain kulttureista niin käyn samassa maassa useissa eri kohteissa. Kreikassa kävin 80-90 luvuilla noin 10 kertaa, Briteissä olen käynyt toistakymmentä kertaa jne. 4-6 ulkomaan lomamatkaa/vuosi ja 0-2 ulkomaan työmatkaa.

Tämä kuulostaa minun korvaani järkevältä vaihtoehdolta. Tai no, minulle ei olisi noin monta ulkomaanmatkaa vuodessa hyvä, mutta ymmärrän heitäkin kenelle on. Jokainen tekee kuten omalle perheelle parhaaksi on.

Ja kulttuureihin tutustuminen on parasta mitä tiedän. Itse en ole vielä uskaltautunut paikallisten kotimajoituksiin, mutta se olisi kyllä unelmani.

Miten kukaan voi pitää 4-6 lomamatkaa ulkomaille vuodessa järkevänä?

Vierailija
55/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä lukee, tulee mieleen että kohta joku mamma kommentoi kuinka "matkustaminen on niin wt"

Vierailija
56/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 30..

Vierailija
57/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kyllä laskea tuleeko tämän vuoden kolmesta uudesta maasta 40 maata täyteen... Joka tapauksessa niitä maita on muutama vähemmän kuin ikävuosia, toisin kuin perheen 12v lapsella ;)

Jotkut maat on nähty aika suppeasti, esim. Portugalista vain Lissabon yhden noin viikon matkan aikana. Joissain maissa kuten Saksassa on käyty parhaimmillaan parikin kertaa vuodessa eri kaupungeissa. Muutamissa Euroopan kaupungeissa kuten Lontoossa tai Tukholmassa on käyty useita kertoja. Matkoja on siis kovin erilaisia, ja niin on kohteitakin. Onko tutustunut USAan, jos ei ole käynyt kuin sen itäosissa tai Meksikossa on nähnyt vain Jukatanin niemimaan, Irlannissa ei ole poistunut Dublinista? 

Aika moni ulkomaalainen turisti kertoo käyneensä Suomessa, vaikka olisikin ollut vain viikon kaupunkilomalla Helsingissä.

Jos kysytään kuinka monessa maassa olet käynyt, niin käytännössä yksi yöpyminen riittää siihen "käymiseen". Itse en ole tutustunut edes Suomeen. En ole esim. käynyt Lapissa talvella.

Vierailija
58/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ulkomaalainen turisti kertoo käyneensä Suomessa, vaikka olisikin ollut vain viikon kaupunkilomalla Helsingissä.

Jos kysytään kuinka monessa maassa olet käynyt, niin käytännössä yksi yöpyminen riittää siihen "käymiseen". Itse en ole tutustunut edes Suomeen. En ole esim. käynyt Lapissa talvella.

Monilla tässä listassa riittää se, että on edes välilaskeutunut kyseisessä maassa olevalle lentokentälle niin on jo käynyt siinä. Vaihto Amsterdamissa, eli olen käynyt Hollannissa JES!

Olen myös samaa mieltä siitä, että Suomea ei kaikki paikallisetkaan tunne. En itsekään tunne ja pitäisi enemmän matkustaa Suomen sisälläkin. Siksihän Riku ja Tunna tekee nyt Madventures kauden Suomessa. Odotan sitä innolla.

Vierailija
59/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 maassa olen käynyt. Tänä vuonna on matkat Budapestiin (ensimmäistä kertaa) ja Lontooseen (kolmatta kertaa). Sitten on pakko pitää vuosi-pari taukoa, ja sen jälkeen voitaisiin taas koko perhe viettää joulun jossain päin Aasiaa <3

Itse en enää harrasta lähikohteita, siis Viroa, Ruotsia yms. Eurooppakin vähän tympii joskus, ja mieli halajaa kauas, kauas, kauas. Se on vain aika kallista, ellen lähde yksinään. Japanin kiertomatka ihan yksin kiehtoisi... 

Vierailija
60/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä ettei yhtään ilmastonmuutosintoilijaa ole paikalla paheksumassa

Minä olenkin aikoinani saanut kokoon suuren osan noista n. 17 maasta interreilaamalla. Ja se oli kyllä kivoin tapa matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan