Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessako maassa olet käynyt

Vierailija
09.02.2019 |

ja mitkä ovat matkasuunitelmat tälle vuodelle?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alaikäisenä matkustellut 13 maassa

Vierailija
62/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko myöntää, että Suomi matkakohteena on kallis verrattuna siihen, mitä sillä rahalla saa. Tai jos haluaa budjetoida, pitäisi jo vuotta aikaisemmin saada haalittua joku saaristomökki tai muu vastaava, muuten kaikki myy aina ei-oota. Hotellit on tylsiä, tavanomaisia ja kalliita, ruoka kallista, kaikki museot maksaa, ja välimatkat on pitkiä (eli pakko yöpyä aina kohteiden välissä). Ehkä kierrän Suomea sitten, kun lapset on isompia. Ehkä en. Täällä ei saa samaa vastinetta rahalle, kuin jossain muualla voi saada. 

Esimerkiksi meiltä Ähtäriin pandoja katsomaan ei mennä yhdessä päivässä, mutta lentokentälle ei ole pitkä matka. Ja samalla rahalla, mitä maksaisi laivamatka Tukholmaan, sillä rahalla lentää Riikaan ja yöpyy kivassa pienessä hotelissa miehen kanssa kaksin. Niinpä emme matkustele lähikohteisiin emmekä juuri Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 maata, viimeiset 15 vuotta olen käynyt vain maissa, joissa olen ollut ennenkin. Haluan kyllä Islantiin ja Amerikkaan vielä ainakin, ja Malediiveille myös.

Vierailija
64/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 maata, viimeiset 15 vuotta olen käynyt vain maissa, joissa olen ollut ennenkin. Haluan kyllä Islantiin ja Amerikkaan vielä ainakin, ja Malediiveille myös.

Minulla on haaveissa samat maat! 

Islanti olisi lähellä, mutta siellä tuntuu olevan nyt "kaikki". Miten se vaikuttaa siellä reissaamiseen, niin en tiedä. Olisiko jollain kokemusta? 

Yhdysvalloista olen nyt uhonnut, että en sinne matkusta niin kauan kuin Trump on presidenttinä. Tämä lupaus on helppo pitää, koska on niin paljon muitakin mielenkiintoisia maita ja rajallinen määrä aikaa, ja rahaa. 

Malediivit on kuulemma ihana, mutta meren rannat nyt vuoden alusta asti täynnä roskaa. Tämä on kurjaa, todella kurjaa. 

Vierailija
65/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsu itseäni maabongariksi, mutta käytän been -appia, joka kertoo tän hetkiseksi määräksi 47 maata. Tälle vuodelle tammikuussa tuli jo kaksi uutta maata ja ensi kuussa tulee Wales ja Irlanti. 

Jännä nähdä tuleeko sitten se 50. maa vielä tälle vuodelle. Voisin väittää, että tulee. Mikä lie sitten onkaan. 

Tuollaiset been-appit usein laskeekin mukaan erillisinä vaikka tuollaiset Walesit. Mutta ei Wales kylläkään ole oma maansa ;)

Vierailija
66/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ maata koossa. Into laantunut, ja ilmasto huolettaa, joten tuskin tulee uusia maita juuri enää. Parissa tutussa maassa käyn tänä vuonna: Itävallassa ja Kreikassa. Kreikassa olen käynyt lähes 20 eri lomakohteessa.

Vierailija
67/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidessä. Lähinnä naapureissa ja kerran Kreikassa.

Vierailija
68/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50+ maata koossa. Into laantunut, ja ilmasto huolettaa, joten tuskin tulee uusia maita juuri enää. Parissa tutussa maassa käyn tänä vuonna: Itävallassa ja Kreikassa. Kreikassa olen käynyt lähes 20 eri lomakohteessa.

Osaisitko suositella Kreikasta jotain pientä kohdetta, rauhallista ja sellaista, missä voisi vielä aistia sen entis ajan Kreikan? (Eli ajan ennen EU:ta). 

Vierailija
69/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 massa. Joku 50 reissua enkä hotellissa tai vastaavissa ku harvoin. Aina paikallisen luo hengailmenaan. ja sitten elämässä niinkuin melkein paikallinen.

Vierailija
70/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisitko suositella Kreikasta jotain pientä kohdetta, rauhallista ja sellaista, missä voisi vielä aistia sen entis ajan Kreikan? (Eli ajan ennen EU:ta). 

Ihan entisajan Kreikkaa ei valitettavasti enää ole. Lähimmäs sitä olen päässyt Paleohorassa (Kreetan etelärannikolla) ja Karpathoksella. Kaikkialle ovat turistit jo levittäytyneet sankoin joukoin, joten matkanjärjestäjien mukana matkustettaessa joutuu väkisinkin turismista ”nauttimaan”. Tietenkin voi varata vain lennon ja suunnata autolla rauhallisemmille paikkakunnille. Esim. Kreetalle on tarjolla edullisia suoria lentoja ja majoitusta on paljon tarjolla myös muualla kuin perinteisissä lomakohteissa (varsinkin Kreetan pohjoisrannikkoa välttelisin).

Vierailija
71/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan laskenut, tulipa tehtyä. 14 sain. Itsekin kuulun niihin, jotka alkavat syksyllä vasta suunnitella, eli ei ole vielä tietoa. Talven selkää usein tulee taitetuksi matkalla. 

Vierailija
72/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä. Suomessa, muualla on liikaa ulkomaalaisia! Ulkomaalaiset on mailman syöpä!

Vierailija
73/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassa ja Virossa vain, vaikka ikää jo paljon. Haaveilen kovasti matkoista.

Yhden tutkimuksen mukaan matkojen haaveilu ja suunnittelu oli tervellistä mielelle, vaikka matka peruuntuisikin. :)

Vierailija
74/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kutsu itseäni maabongariksi, mutta käytän been -appia, joka kertoo tän hetkiseksi määräksi 47 maata. Tälle vuodelle tammikuussa tuli jo kaksi uutta maata ja ensi kuussa tulee Wales ja Irlanti. 

Jännä nähdä tuleeko sitten se 50. maa vielä tälle vuodelle. Voisin väittää, että tulee. Mikä lie sitten onkaan. 

Tuollaiset been-appit usein laskeekin mukaan erillisinä vaikka tuollaiset Walesit. Mutta ei Wales kylläkään ole oma maansa ;)

Ei vaan se juuri on oma maa. Kuten myös Skotlanti. Ja sitten on Englanti. Näistä kolmesta maasta sitten koostuu Iso-Britannian valtio.

Vierailija
75/75 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 maata tai entistä siirtomaata. Tänä vuonna tulee ainakin kolme maata lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme