Voi perse, ostin sukset ja nyt eivät menekään hiihtämään.
Lapseni on tokaluokkalainen. Opelta on tasaiseen tahtiin jo viime kuun puolella tullut viestiä että helmikuussa pääsevät hiihtämään ja että menevät hiihtoretkelle. Koulu siis on sen verran keskustassa, että menevät bussilla kunnon laduille ja ilmeisesti tarkoituksena oli hiihtää jollekin läheiselle erämajalle. Olen ollut vähän skeptinen ja seuraillut säätiedotteita, kysyin oikein opelta että toteutuuhan tämä nyt. Kuulemma kyllä, koneella tehdyt ladut eivät sula ja ovat menossa seuraavalla viikolla uudestaan.
Eilen aamulla oli sitten loskahelvetti edessä, vaikka torstaina keli olisi ehkä vielä ollut jotenkuten ok. Eivät ne sinne hiihtämään lähteneet, ja sää näyttää jatkuvan tällaisena.
Ostin fabokirppikseltä 60 eurolla sukset+sauvat+voiteet, jotka tuskin enää ovat sopivat ensi vuonna, kun lapsi kasvaa kuitenkin aika nopeasti. Olivat jo nyt ehkä vähän siinä ja siinä, mutta hirveästi ei ollut varaa valita kun uusiakaan en halunnut ostaa. Ajattelin että olkoon nyt tämän vuoden ja myyn sitten ensi vuodeksi jollekin muulle. Ei talous tähän kaadu, mutta suht. pienituloisena yksinhuoltajana rahalle olisi ollut parempaakin käyttöä. Vielä en viitsi myydä pois jos tilanne tästä nyt muuttuisi, eikä kukaan osta suksia kesäksi joten seisovat täällä ties kuinka kauan.
Kommentit (10)
Itse en osta ns varmuuden varalta suksia ja luistimia. Lainatkoon koululta tai tehköön jotain muuta sen ajan kun muut hiihtää tai luistelee.
Meidän perheessö kukaan ei tykkää hiihtämisestä ja luistelusta.
Onneks löysit 60e . Mä jouduin pari sataa maksaa suksipaketista kun ei oikean kokoisia millään löytynyt lapselle kirpparilta torilta ym.
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta ns varmuuden varalta suksia ja luistimia. Lainatkoon koululta tai tehköön jotain muuta sen ajan kun muut hiihtää tai luistelee.
Meidän perheessö kukaan ei tykkää hiihtämisestä ja luistelusta.
Mä en omaa haluaisi jättää pois hiihdosta tai luistelusta, ettei jää ulkopuolelle. Lapsihan voi tykätäkin, jos saa mahdollisuuden kokeilla ilman vanhempien asenteita.
Sen verran ostan kasvuvaraa, että joka 3. vuosi uudet sukset, monoja parin nuneron välein (aina sama sidesyssteemi!) ja sauvathan saa kaupastakin kympillä. Aina olen saanut myytyä suunnilleen samaan hintaan kuin käytettynä ostinkin, joku huonoluminen talvi oli että edellinen satsi lojui pihavarastossa pidempään, mutta meni kaupaksi sekin. Ja me käydään pohjoisessakin hiihtämässä, eli käyttöä on joka talvi, en silti panosta liiaksi.
Nyt tyttö vei jo mun monot, ostin itselleni numeroa isommat, eli ennakoin sen että likka kasvaa mun jalkaa suuremmaksi ja tosiaan, mulla sama sidesysteemi kuin tytönkin suksissa. Varmaan se kohta nyysii mun suksetkin 😁
Siis täällä on ollut keskusteluja siitä, että koulu ei suhtaudu suopeasti lapseen jolla ei ole suksia tai luistimia, jopa lasuja tehty! Ilmeisesti kouluilla ei ole enää varasuksia tai -luistimia.
Itse selasin koko syksyn toria ja heikosti oli kyllä suksia myynnissä.
Itse vaan hiihtämään, ei siihen koulua tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaan hiihtämään, ei siihen koulua tarvitse.
Eiköhän ala olla etelässä ainakin hiihdot jo hiihdetty.
Kyllä ne sukset siitä vielä oppii, älä huoli :)
Ja paljon on perheitä joiden on pakko joka vuosi ostaa sukset ja luistimet ihan vaan "varuilta" vaikkei olisi varaakaan :(