Miksi aina kuin syön sipsejä ulostan täydellisesti aamulla?
Kommentit (21)
Minulla on sama popcornien kanssa. Ihmettelen.
Liian vähän kuitua ---> ummetus.
Sipsit aiheuttavat rasvaripulin ---> ummetuskopros liikkuu.
Rasva? Itselläni tuollaiset saa aikaan rasvaripulin.
Mulla taas usein on vatsa aika löysällä, mutta kun syön sipsiä ja vähän juopottelen, tulee aamulla ihana kiinteä kakka.
Ja itse asiassa: kun söin tässä vähän aikaa sitten antibioottikuurin, mulla on ollut paljon kiinteämpi kakka kuin aiemmin.
Mullakin on IBS, vatsa useimmiten löysällä, mutta jos viikonloppuna herkuttelee sipseillä tms. uloste on kuin oppikirjasta 🤔
Vierailija kirjoitti:
?
Siks ku suoleen tulee massaa joka poistuu.
Popaarithan on hyvin kuitupitoisia. Vatsa toimii
Itselläni pähkinöiden syönti parantaa kakan koostumusta.
Itselläni sama kun harrastamme anaaliseksiä!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suola sitoo liian nesteen?
Niin, mä oon ajatellut, että alkoholi ja sipsit yhdessä tekevät jotain nestetasapainolle... En mitenkään mittaa juomisiani, mutta en usko, että juon mitenkään liikaa. Reippaasti juon, mutta ihan normaaleja määriä.
nro 7
Mulla myös ripulipainotteinen IBS, joka helpottuu jos syön pizzaa, pastaa, pullaa tms. Luulen, että omalla kohdallani se johtuu siitä et yleensä syön aika kuitupitoisesti ja sitten kun kuituja ei tulekaan valkoisista jauhoista, ripuli helpottaa. En silti viitsi joka päivä pullaa ja sämpylää mättää, kun ei ne vie tarpeeksi nälkää.
Ärsyttää että kaikki on nykyään joitain terveyspoliiseja eivätkä he ymmärrä että kaikki ovat yksilöllisiä ja joillain ruuilla elää hyvin vailla monipuolista ruokavaliota, eivät siis jätä mitään todellisuuden varaan.
No enpä sitä löysää räjähdystä pitäisi minään suolen täydellisenä toimintana jonka sipsit aiheuttaa.
Siinä meni 325g taffel bravo sipsit 20minuutissa. Huomenna aamulla vessanpönttö kiittää.
Pringleseillä on sama vaikutus, mutta nopeampi ja voimakkaampi.
Juo aamukahvia ja syö kuituja niin ulostat täydellisesti joka päivä.
Apua, mulla on ihan sama tilanne! IBS ja vatsan toiminta on mitä on, mutta sipsien mättämistä seuraavana aamuna kaikki sujuu kuin tanssi. Hämmentävää.