Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen fyysinen kuritus ja rikosilmoitus, josta ei seurannut mitään

Vierailija
09.02.2019 |

Naapurissani asuu perhe, isä, äiti ja kolme lasta. Nuorin lapsi on vasta taapero, sitten on 11-12v tyttö ja 14-15v poika.

Lähes päivittäin kuulen, miten tämä isä huutaa vanhemmalle pojalle ja sitten paperinohuen seinän läpi kuuluu, kun isä alkaa lyömään tätä poikaa (oletettavasti) vyöllä. Kerran ollessani pihalla samaan aikaan perheen äidin ja tämän tyttären kanssa, näin kun tytär vahingossa löi äitiään (oli siis kääntymässä ja käsi osui äitiä kasvoihin) ja äiti kosti tämän niin, että veti tyttöä poskelle kovaa avokämmenellä.

Kun olin seurannut tätä touhua jonkin aikaa, yritin ottaa tämän puheeksi vanhempien kanssa kun näin heidät ulkoilemassa ilman isoja lapsia. Äiti ei puhunut sanaakaan suomea ja isä vain käski minua jättämään heidät rauhaan.

Katseltuani tätä vielä hetken päätin tehdä sekä lastensuojeluilmoituksen että rikosilmoituksen, joista kummastakaan ei kuitenkaan seurannut yhtään mitään. Kerran, kun kuulin isän taas hakkaavan vanhinta poikaa soitin jopa poliisit paikalle. Hakkaaminen loppui siltä päivältä mutta jatkui taas normaalisti sen jälkeen.

Alkaa tuntua siltä, etten pysty tekemään enää mitään. Olen huolissani lapsista, mutta jos viranomaisiakaan ei kiinnosta niin onko enää mitään mitä voin tehdä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni puutut ihan turhaan. Minun lapsuudessani oli ihan arkipäivää saada vyöstä jne. Ihan normaali aikuinen minusta kasvoi eikä mitään traumoja ole jäänyt.

En ihmettele yhtään, että nykyajan lapset eivät osaa käyttäytyä, kun litsarikin lasketaan pahoinpitelyksi.

En tajua lasten kurittajien logiikkaa. Jos remmiä pitää antaa "arkipäiväisesti", eikö se nimenomaan todista sen, että kuritus ei toimi, jos sitä pitää antaa jatkuvasti?

Minulla kurittamisen uhka oli lapsena ja nuorena arkipäivästä, mutta remmistä oikeasti tuli ehkä pari kertaa vuodessa.

Kuulostaa aika karulta, jos kasvatuksesi on perustunut "remmin uhkaan".

Joo kai. Aika usein sain kuulla, että nyt tottelet tai saat remmiä. Yleensä tottelin, mutta välillä uhkaus toteutettiin.

Vierailija
22/22 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sanomaan niille, että maassa maan tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla