Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhutte seksistä kumppaninne kanssa?

Vierailija
09.02.2019 |

Annatteko kumppanille palautetta siitä, mikä seksikertojen aikana on toiminut ja mikä ei? Entä kysyttekö kumppanilta, miten hän on kokenut seksin?

Voiko seksistä puhua kumppanin kanssa ruokapöydässä arkisesti?

Mistä jutuista on ollut hankala puhua ja miksi? Kerrotteko avoimesti fantasioistanne ja asioista, joita haluaisitte kokeilla, vai vihjailetteko?

Kerrotteko seksin aikana, jos joku ei tunnu hyvältä, tai jos haluaisitte mieluummin jotain muuta kuin mitä kumppani tekee?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme juuri puhu tästä. Meillä on niin, että minä haluaisin puhua aiheesta paljon ja avoimesti, sekä ennen, jälkeen ja itse aktin aikana, ja noin yleisemminkin, mutta puolisoni ei jostain syystä halua puhua siitä juuri lainkaan. Kun saan asian puheeksi, niin hän kyllä vastaa kysymyksiini, mutta melko vähäsanaisesti. Tosin minä olen meillä muutenkin valmiimpi puhumaan tunteistani, suhteestamme, jne. (hän taas puhuu paremmin raha-asioista, työstä, ystävyyssuhteista, jne., eli ei hän muuten puhumaton ole, ja ylipäätään puhuu paljon enemmän kuin minä).

Vierailija
2/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksinpuhelua M -> N

M51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vaimoa kakkoseen ja imet

Vierailija
4/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta...siksi luultavasti olen onneton seksin suhteen..

Vierailija
5/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kommunikaatio toimii hyvin, kaikesta voidaan puhua vapaasti.

Vierailija
6/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta. Koskaan mistään.

Vierailija
7/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo ottaa puheeksi, voi puhua suoraan hänen toiveistaan. Itse en uskalla enää koska se on ilmeisesti painostamista ja tulee paha mieli, jos minulla ei ole toiveita, joita pitäisi olla.

Vierailija
8/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rennosti ja spontaanisti. Ohjaan miestä seksin aikana varovasti, esimerkiksi pyydän painamaan klittaa kevyemmin. Kerron mikä tuntuu hyvältä ja ehdotan vaihtoakin aika sujuvasti. Yli 20 vuoden kokemuksella hän toki tietää jo aika hyvin, mistä ja miten.

Eilen hän esitti toiveitaan ja ehdotti asioita, mitä haluaisi mun tekevän. Vaikka ollaan pitkään oltu yhdessä, mieltymykset vaihtelee. Fantasioista emme juurikaan puhu, siis niistä joiden avulla ainakin minä useimmiten tulen. Eroottisia uniani kerron kyllä, samoin haaveista tulevan suhteen. Esimerkiksi kimppaseksistä olemme puhuneet,samoin avoimesta suhteesta.

Ei ehkä ihan ruokapöydässä puhuta, paitsi vihjaillaan ja herätellään haluja pitkin päivää muutenkin. Siihen saattaa liittyä palautettakin, esimerkiksi että kun viimeksi teit sitä ja sitä, haluaisin lisää.

Vierailija
9/26 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta.

On joskus puhuttu pari kolme kertaa ja vaimo valitti, että pitääkö aina puhua seksistä. Niistäkin puhumisista saa kuulla vielä vittuilua toista kymmentä vuotta myöhemmin ja edellen takerrutaan samoihin asioihin.

Vierailija
10/26 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus riidellessä tuli avauduttua oikein kunnolla miehen narinaan vähäisestä seksistä. Tai useammankin kerran. Ja sitä oli harvoin ja aika rutiinisti.

Joskus päätin sitten että mulla on haluja ja haluan kokeilla uusia asioita. Aamusta huusin ukon takaisin petiin ja ja aloitin kysymällä kiinnostaako seksi noin yleensä ja kun pääsin alkuun niin kysyttävää riitti. Ja ihmeiden ihme, ukko vastasi. Kaikelle mistä kysyin, haluaako kokeilla sain vastaukseksi kyllä. Ja sitten sain varmaan parasta seksiä ikinä meidän pitkässä suhteessa. 

Nykyisin näytän miehelle kyllä mikä tuntuu hyvältä ja sanon tai ääntelen, positiivista palautetta siis. Jos joku ei tunnu hyvälle niin ohjaan sanallisesti tai kädestä pitäen. Joskus saa kivahtaa kun ei mene perille esim se että jollakin lelulla toimii liian voimakkaasti ja pitää olla hellempi. Mies ei juuri kerro omista mieltymyksistään tai haluistaan, mutta jos sellaisen kakaisee pihalle niin toistaiseksi ne on väkittömästi toteutettu tai jos esim sanoo ettei tule millään niin avitan kysymällä haluaako kokeilla esim toista koloa. Leluja käyttää nyt innokkaasti ja kyselee mitä otetaan mukaan..

Eikä aina tarvitse olla kovin suora ja selkeäsanainen. Joskus riittää kun sanoo että ollaan illalla kaksin.. 

Vierailija
11/26 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti. Minä puhuisin koko ajan, mies kiusaantuu tai jotakin. Kaikkea voi tehdä mutta siitä ei voi puhua. En ymmärrä. Kyselen mitä haluaa, voinko tehdä jotain paremmin tms. Ei. Ilmaisee selvästi, että tämä aihe on tabu. Sängyssä kokeillaan vaikka mitä.

Vierailija
12/26 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi olen näillä keskustelusivuilla, kun ei miehen kanssa voi avoimesti puhua...?

Vierailija
13/26 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus riidellessä tuli avauduttua oikein kunnolla miehen narinaan vähäisestä seksistä. Tai useammankin kerran. Ja sitä oli harvoin ja aika rutiinisti.

Joskus päätin sitten että mulla on haluja ja haluan kokeilla uusia asioita. Aamusta huusin ukon takaisin petiin ja ja aloitin kysymällä kiinnostaako seksi noin yleensä ja kun pääsin alkuun niin kysyttävää riitti. Ja ihmeiden ihme, ukko vastasi. Kaikelle mistä kysyin, haluaako kokeilla sain vastaukseksi kyllä. Ja sitten sain varmaan parasta seksiä ikinä meidän pitkässä suhteessa. 

Nykyisin näytän miehelle kyllä mikä tuntuu hyvältä ja sanon tai ääntelen, positiivista palautetta siis. Jos joku ei tunnu hyvälle niin ohjaan sanallisesti tai kädestä pitäen. Joskus saa kivahtaa kun ei mene perille esim se että jollakin lelulla toimii liian voimakkaasti ja pitää olla hellempi. Mies ei juuri kerro omista mieltymyksistään tai haluistaan, mutta jos sellaisen kakaisee pihalle niin toistaiseksi ne on väkittömästi toteutettu tai jos esim sanoo ettei tule millään niin avitan kysymällä haluaako kokeilla esim toista koloa. Leluja käyttää nyt innokkaasti ja kyselee mitä otetaan mukaan..

Eikä aina tarvitse olla kovin suora ja selkeäsanainen. Joskus riittää kun sanoo että ollaan illalla kaksin.. 

Jällen kerran osoitettu avoimen keskustelun hyödyllisyys! : )

Vierailija
14/26 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun puhuttaisiinkin avoimesti, mutta miehestä se tuntuu jotenkin hankalalta. Reilu pari vuotta oltu yhdessä ja yli nelikymppisiä ollaan. Itse tykkäisin että seksiä voisi olla vaikka joka päivä ja sen lisäksi nautin myös vähän rasvaisemmasta huomioinnista muutenkin, mutta hän on aika tavalla eri linjoilla. On joskus huokaissutkin, että voi kun saisi lomaa petipuuhista vaikka kuukaudeksi. Se on kyllä jäänyt vähän harmittamaankin, kun toisaalta ei halua kertoa mistä nauttii... Kun on juovuksissa niin sitten seksi on aika paljon vapautuneempaa, mutta toivoisin että sama fiilis olisi selvinkin päin. Päivittäin on onneksi läheisyyttä ja suukottelua.

Vierailija
15/26 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen ei puhu niin se ei puhu. Mitäs jos riittää että se kuuntelee? Eli kerro ajatuksesi, halusi ja toiveesi. Kysy onko miehellä samaa tai haluaako jne. Joo ja ei vastaus tulee aika helpolla. Ei se puoliso puhu jos pakotetaan, mutta jostain saa päätä auki. Ja ehkä se saa kakastua omankin mielipiteen jossain kohtaa?

Eli esimerkin kautta. Haluatko seksiä enemmän, saman verran vai vähemmän kuin nyt, mä haluaisin enemmän? Haluatko kokeilla leluja? Sulle? Mulle? Molemmille? Kumpi hankkii? Onko toiveita? Ja sitten hankit lelut ton mukaan.  Toinen setti meillä; haluatko peppuseksiä? (en tiedä vastaa hän). Kokeiltiin joskus sata vuotta sitten, kokeillaanko uudelleen? (hmmmm joo vastaa hän). Se tarkoittaa sitten peppuun tutustumista ja leluja ensin ennen yhdyntää (joo vastaa hän). Kaksi päivää myöhemmin tulee mieheltä ehdotus leikkiin, onneksi oli liukkaria ja eka tappi tullut postissa.. Ei tarvinnut kysellä kiihottaako ja haluaako leikkiä lisää. Aikanaan sitten kysin haluaako kokeilla (joo vastaa hän). Ja kun homma oli ohi kysyin haluaako toiste vai jääkö tähän (haluan vastaa hän). Jatkossa toisinaan kysyn kumpaa halua atai kesken touhun haluaako toistakin ja joskus haluaa, joskus ei.. Ja aikojen saatossa hänkin on alkanut kysyä mitä haluan, onko uusia leluja jne.. 

Eli ei toi puhuminen ole kovin vaikeaa kun ei siitä sellaista tee? 

Vierailija
16/26 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se toiselle. Paitsi ettei hän halua puhua, kun minä puhun seksistä hän vaivautuu ja selvästi haluaa, että lopetan. Miksi sängyssä voi tehdä mitä vain, mutta puhua ei voi? Joskus väkisin puhun ja kerron mikä oli hyvää, mitä toivoisin, mitä voisi kokeilla. Seksi on kivaa ja seksistä puhuminen myös. Vähän harmittaa kun aihe on kielletty.

17/26 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tietyiltä osin on vaikeempaa meillä miehelle puhua. Ihan noita perusjuttuja et mistä tykkäät tai tuntuisko joku hyvälle puhutaan mut muuten ei juurikaan. Jos mieheltä kysyy ni vastaus on useimmiten emmä tiiä tai joo.

Ehkä ärsyttävin on toi emmä tiiä-vastaus. Siis jos kysyy haluisitsä jotain ni ei oikeen riitä toi emmä tiiä. Joko haluu tai sit ei haluu.

Pitäis vaan avoimemmin puhua ja kertoa mitä toivoo tai yleensäkin

Vierailija
18/26 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pujita paljoakaan.muutaman kerran kun olen aloittanut niin eipä ole mun tarvinnut kuin hetki asiasta puhua niin mies ilmoittaa että nyt sait mulla seisomaan ja sit alkaakin jo seksi.

Vierailija
19/26 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta. mykkäkoulu alkaa välittömästi jos edes vihjaa jotain seksiin liittyvää. m36

Vierailija
20/26 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimesti puhutaan sekä sängyssä että ruokapöydässä (toki ei lasten kuullen).

Ujoimmat, noloimmat ja villeimmät fantasiat, joista ei oikein tahdo uskaltaa puhua, on helpompi esittää viestillä toisen ollessa esim. töissä jonka jälkeen niistä voi puhua kasvotusten kun päänavaus on jo tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan