Miksi köyhät heittävät vaatteitaan ja tavaroitaan roskiin sen sijaan että myisivät ne kirpputorilla?
Ei se nyt ole mullistava maailmanloppu vuokrata pöytä ja ostaa parit hintalaput.
Kommentit (17)
Ei ne täällä ainakaan mene kaupaksi edes 0,50-1€:lla, joten melko hyvä tuuri saa olla, että sais edes pöydän vuokran takas. Ehjiä, siistejä, ei juuri kuluneita, mutta ei osteta. Tai sitten köyhä ei saa olla kokoa s, muut sen kokoiset on vissiin rikkaiden miesten kanssa, ei tartte käydä kirpparilla?
Hieno yritys saada ihmiset kiukkuisiksi! Mutta lähinnä aloitus nauratti, kiitos siitä!
Kierrätys on yllättävän kallista. Piti hävittää vahan hajonnut kuvaputkitelevisio, mutta kierrätyskeskuksesta siitä pyydettiin 120 euron "vastaanotto maksua", joten jätin töllöttimen (laittomasti) tienvarteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ole mullistava maailmanloppu vuokrata pöytä ja ostaa parit hintalaput.
Oletpa tyhmä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätys on yllättävän kallista. Piti hävittää vahan hajonnut kuvaputkitelevisio, mutta kierrätyskeskuksesta siitä pyydettiin 120 euron "vastaanotto maksua", joten jätin töllöttimen (laittomasti) tienvarteen.
Tollo. Sen olis voinut viedä ilmaseksi elektroniikka jätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä vuonna tämä tapahtui? Elektroniikkajätteen vieminen on ilmaista
Ei mee pikkuhiluilla kaupaksi laadukkaampikaan tavara, kuinka luulet että sosiaaliturvasta nipistetyillä pennosilla aikanaan hankittu jo loppuun kulunut löytäisi ostajan?
Vierailija kirjoitti:
Tv on sähköromua ja sen voi viedä mihin tahansa elektroniikkaa myyvään liikkeeseen kierrätettävöksi, ihan ilmaiseksi.
Koska on minuakin köyhempiä, jotka voivat dyykata tavaroita roskista eli todella kaikkia hyödyttävää tavarankierrätystä.
En ole mikään köyhä tulojeni pohjalta mutta yksi kerta riitti kirppiksellä myyntiä, kun tuotto lasten hyväkuntoisista vaatteista jäi muutamaan euroon. Pöytää myllättiin ja sitä piti olla siistimässä. Se riitti. Olen vienyt kierrätyslaatikoihin ja tietyt harrastusvälineet menevät kaupaksi Torissa kohtuullisella hinnalle. Vaate ei liiku, vaikka on vähänkäytettyä.
Kirpputoreilla ei myydä miestenvaatteita joten ostan H&M:stä kun muualta ei ole varaa. Käytän vaatteet aina loppuun ja vuodessa parissa ne onkin jo nukkavieruja.
Ai miten niin juuri köyhät? Jotkut vaan ovat niin tolloja että heittävät kamaa mieluummin roskiin kuin vaikka lahjoittavat kirpparille eikä todellakaan riipu tulotasosta. Sivistymätöntä sanon minä.
Typerää heittää mitää tavaraa roskiin, ellei ole aidosti rikki. Ja oikein pitää kierrätää. Mut moni (ei köyhä) heittää turhia tavaroita roskiin, käyttökelpoisia. Voisivat lahjoittaa eteenpäin, eikä dumpata vaan roskiksee
Minulla menee vaatteet jätteeseen, sitten kun ne on ihan rikki. Joskus leikkasin matonkuteeksi, mutta nykyään ei pääse missöön kangaspuille ilmaiseksi. Eikä sitä jätettä tule paljon vuodessa. Housut tuntuvat menevän rikki vuodessa. Minulla on kahdet. Yhdet farkut joka päivä käyttöön ja yhdet mustat juhla- ja pyykkipäiväkäyttöön.
Syystä että kertaalleen jo kierrätettyä ei kehtaa laittaa myyntiin, korkeintaan ilmaistavaroihin.
En ole köyhä, mutta ei vaatteet mee kaupaks kirpparilla. Noita itsepalvelukirppareita kierrän kaukaa. Varastetaan ja myllätään pöytä ja pöytävuokra ihan posketon. Ei maksa vaivaa ajaa ees taas, siistiä pöytä joka päivä vain huomatakses et osa kamoista hävinnyt/varastettu.
Ei kyl mee netissäkään kaupaks vaatteet, edes merkkivaatteet (Gant, Polo, Lloyd jne). Äsken möin laadukkaan pari kertaa käytetyn villakangastakin 3€:lla (ovh 200€). Tuokin hinta tingittiin 10€:sta.
Eipä paljon naurata. Tästä lähtien vien kodittomien keskukseen.
Koska ne on ostettaessa jo ollut halpoja rättejä. Käytettynä niitä ei kukaan huoli edes ilmaiseksi.
Minä köyhä käytön vaatteeni ja tavarani niin loppuun, ettei niissä enää ole mitään myytäväksi kelpaavaa. Siksi ne pitää käytön jälkeen heittää roskiin (tai siis tietenkin lajitella asianmukaisesti kierrätettäväksi).