Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään kirjoittaa AV:hen mitään kun ahdistaa kielipoliisi-palstapirkkojen kyyläys

Vierailija
09.02.2019 |

En ole kirjalisesti kovin lahjakas ja joskus jotain laittanu niin heti takerrutaan virheisiin. Ahistaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lle.

Vierailija
2/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä yksi äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, joka ei kyllä keskustelupalstoilla vaivaudu koskaan viilaamaan pilkkua. Voit olla varma, että ainakaan äikänopettajia eivät ole he, jotka näin toimivat. Ja silloinpa heistä ei tarvitsekaan välittää! Kirjoittele ihan rauhassa omilla taidoillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kova pätemisen tarve.

Huom.: kirjallisesti, laittanut, ahdistaa

Kyllä se siitä :)

Vierailija
4/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa on nykyään pilkunnussijoita ja kaikenlaisia mielensäpahoittajia, jotka ovat jotakin esittävinään.

Vierailija
5/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko mikro-orkut kun pääsit pätemään?

Vierailija
6/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko mikro-orkut kun pääsit pätemään?

En. Jätin muillekin virheitä bongattavaksi. En tyhjentänyt pajatsoa kerralla.

Vierailija
7/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hullua, mutta minun kirjoitus ja yhdyssanat on täällä kehittynyt paljon. Joskus googletan, miten kirjoitetaan.

Eihän sinua kukaan täällä tunne.

Minä olin huono koulussa, mutta olisin varmaan pystynyt parempaan.

Vierailija
8/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua häiritsee noin mitätön asia, niin kannattaa vaan tyytyä selailemaan tai kääriytyä peittoon ja painua sängyn pohjalle tutisemaan. Koveta itsesi internetissä sanotuille asioille ja pidä sitä viihteenä, kuvittelehan miten ahdistunut se ihminen on joka kokee tehtäväkseen suoristaa kielioppivirheitä internetissä, "ma'am, we`re from the internets!'

Vierailija
9/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä niistä, jos tekstisi kuitenkin on ymmärrettävää. :) Jos täällä kirjoittelee, niin osa viesteistä on lähes aina sellaisia, ettei niihin kannata tuhlata energiaa. Jos ei muuta keksitä, niin sitten puututaan johonkin kirjoitusvirheeseen. Joskus nuo kielipoliisit on vielä väärässäkin.

Alapeukuta vaikka ja unohda koko viesti.

Kyllähän muakin joskus jotkut tietyt virheet häiritsee, mutta turha niistä on ruveta mussuttamaan, ellei se nimenomaan ole aiheena. En usko, että kovin moni oppii täällä oikeinkirjoitusta oikeasti. Kieliopista vääntäminen on pelkkää ajanhukkaa tämmöisessä paikassa.

Täällä myös kirjoittelee varmasti paljon lukihäiriöisiä ja semmoisiakin ihmisiä, joiden äidinkieli ei ole suomi. Usein näkee viestejä, joissa kirjoittaja julistetaan tyhmäksi, kun ei "osaa kirjoittaa". Ei se ihan niin mene kuitenkaan.

Mulle sattuu virheitä kun olen huono kosketusnäytön kanssa ja väsyneenä teksti hyppii silmissä. Enkä muutenkaan ole täydellinen.

Vierailija
10/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelkään kirjoittaa AV:hen mitään, kun ahdistaa kielipoliisi-palstapirkkojen kyyläys"  !

Vierailija
11/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien aloituksia paljon. Kukaan muu kuin paatunut trolli ei jaksa tehdä aloitusta, johon kysyy ja vastaa itse niin monen kommentin ajan, että ketjusta tulee sellainen, että se jää keskusteluun. Näiden jankkaajien hengentuotteista sitten lukijat nauttivat. 

Joku näistä taitaa olla kielellisesti tosi skarppi, mutta se ei valitettavasti poista asennevääristymiä. Käy sääliksi näistä etenkin se, joka on kielellisesti lahjakas mutta muuten kuin pikkulapsi. Vauva. fi lunastaa palstan nimen odotukset, täysillä.  Yllättää silti, että vauvat ovat aikuissellaisia. 

Vierailija
12/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitus virheillä saanut niin monet suuttumaan, että se on hauskaa.

Vierailija
13/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä niistä, jos tekstisi kuitenkin on ymmärrettävää. :) Jos täällä kirjoittelee, niin osa viesteistä on lähes aina sellaisia, ettei niihin kannata tuhlata energiaa. Jos ei muuta keksitä, niin sitten puututaan johonkin kirjoitusvirheeseen. Joskus nuo kielipoliisit on vielä väärässäkin.

Alapeukuta vaikka ja unohda koko viesti.

Kyllähän muakin joskus jotkut tietyt virheet häiritsee, mutta turha niistä on ruveta mussuttamaan, ellei se nimenomaan ole aiheena. En usko, että kovin moni oppii täällä oikeinkirjoitusta oikeasti. Kieliopista vääntäminen on pelkkää ajanhukkaa tämmöisessä paikassa.

Täällä myös kirjoittelee varmasti paljon lukihäiriöisiä ja semmoisiakin ihmisiä, joiden äidinkieli ei ole suomi. Usein näkee viestejä, joissa kirjoittaja julistetaan tyhmäksi, kun ei "osaa kirjoittaa". Ei se ihan niin mene kuitenkaan.

Mulle sattuu virheitä kun olen huono kosketusnäytön kanssa ja väsyneenä teksti hyppii silmissä. Enkä muutenkaan ole täydellinen.

Kyllä, syitä kirjoittaa pieleen on satoja. Nivelrikko saa yhden fb-kamun tekemään 10 virhettä lauseen aikana, vaikka olisi ennakoiva tekstinsyöttä. mutta ei hänen päässään ole vikaa.

Nämä kommentit menevät äkkiä ohi, kannattaako korjata? On niuhotusta. Ja suosittelen suomea vasta opiskelevien kanssa juttelua näille "pirkoille". Tai menemistä hetkeksi jonnekin, missä ei itse osaa kieltä ihan priimasti. 

Ai niin, miksi he eivät osaa ohittaa virheitä? 

Vierailija
14/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa monesti ketjuja lukiessa sama asia. En kyllä ymmärrä mitä kukaan saa siitä pilkkuvirheiden kyttäämisestä, kun se ei siinä tekstin tarkoituksena ole alkuunkaan. Ovat varmaan olevinaan hauskoja. Ei ole koskaan tullut korjauksen kohdalla olo että Jes, olipa fiksu tuo kun bongasi virheen, vaan lähinnä että onpa taas järkeä tulla keskusteluun puhumaan muusta aiheesta. Kiva kun alkais jutellessakin huomauttelemaan keskustelukumppanin puheviasta tai korjaamaan taivutusmuotoja.

Vierailija
15/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpä yksi äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, joka ei kyllä keskustelupalstoilla vaivaudu koskaan viilaamaan pilkkua. Voit olla varma, että ainakaan äikänopettajia eivät ole he, jotka näin toimivat. Ja silloinpa heistä ei tarvitsekaan välittää! Kirjoittele ihan rauhassa omilla taidoillasi.

Itse taas välitän heistä, sillä siinä oppii samalla, kun joku huomauttaa ja toisaalta suomen kieli on nykyään yelisesti aika heikolla tasolla, niin olisi toivottavaa, että useampi huomauttelisi. Siis ne jotka osaa ja tietää.

Vierailija
16/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kielen ammattilainen huomauttaa. On epäkohteliasta olla huomauttamatta. Silloin ihminen ei opi.

Vierailija
17/17 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa monesti ketjuja lukiessa sama asia. En kyllä ymmärrä mitä kukaan saa siitä pilkkuvirheiden kyttäämisestä, kun se ei siinä tekstin tarkoituksena ole alkuunkaan. Ovat varmaan olevinaan hauskoja. Ei ole koskaan tullut korjauksen kohdalla olo että Jes, olipa fiksu tuo kun bongasi virheen, vaan lähinnä että onpa taas järkeä tulla keskusteluun puhumaan muusta aiheesta. Kiva kun alkais jutellessakin huomauttelemaan keskustelukumppanin puheviasta tai korjaamaan taivutusmuotoja.

Aika usein näyttää sattuvan, että näitten "opettajien" omakaan teksti ei ole virheetöntä.

Eli keltaisen nesteen määrä on suurempi kuin kirjoitustaito.