Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät jatkaa matkaa yhtä harmaina - uskoiskohan, että huomenna alkaa helle... Voi sitten jo sunnuntaina tuskailla, kuinka kuuma on ;)

Heräsin aamulla hyvään oloon ja tietysti ajattelin kölliä hetken, kun pikkuväkikin vielä nukkui - mikä meni väärin? Arvaatte varmaan... ehti tulla huono-olo ja vieläpä tosi kovana. Olis vaan pitänyt hiipata ylös syömään heti. No nyt teetä varovasti kera kuivuneen patongin..

Mulla alun maha turvotus on häipynyt tai siis se on noussu ylöspäin. Mitkään rintsikat ei enää mahdu kunnolla... Mies on onnensa kukkuloilla, eikä voi käsittää että niihin ei saa koskea... Sattuu niin ***TI.

Samalla lailla minäkin olen ehtinyt jo pohtimaan synnytystä, vaikka ei ekaa neuvolaakaan ole vielä käytynä.. No nimillä ollaan leikitelty tässä matkanvarrella jo valmiiksi, mutta varmaan se sitten varmistuu, kun kaveri tuossa edessä ihan itse on:)

Juu taitaa useampilapsisten perheiden määrä olla kasvussa. Jäi hiukan itseä hymyilyttämään tuo mies, kun tuumasin, että jos kaksoset nyt tulee niin pistän piuhat poikki... Ukko kulta vaan tuumasi että ei kai sun raja neljässä kulje.. No saa mies rakentaa astetta isomman talon, jos useamman haluaa ;) Kovasti mua kyllä kaksosten mahdollisuus taas jännittää, kun aikanaan olen ensimmäisenä kaksosia odottanut vaan meni silloin kesken.. Suvusta niitä kaksosia löytyy ihan kiitettävästi. Lisäisi tuota hankintalistaa oikein urakalla.

Mahan näkymisestä - Itsellä tyttöä odottaessa maha näkyi vain viimeisen kuukauden ja oli pieni kooltaan. Tyttö painoi 2830 syntyessään 40+1. Pojasta taas maha näkyi jo viikolla 16 ja oli lopussa maha aivan valtava. Painoa oli pojulla 3280 39+4. Mistä lie johtunut tuokin ero. Lapsivettä oli milemmilla normaalin verran.

Jaaha vois yrittää suihkuun olo paranee tässä istuskellessa..

Lytte 7+5

Vierailija
22/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkät jorinat ja bittiavaruuten hävisivät, poks... Uutta yritystä siis kehiin!

Uusi kolmannen odottaja ilmoittautuu. Pojat 04&06 ennestään. La laskurin mukaan 31.3 kahtellaan pysyykö. Eilen plussasin haalean viivan mutta plussa mikä +! Kierto ollut aina 26pv, nyt oli pieni pätkä pillereitä välissä ja eilen kp 28 se ihana yllätys sitten tikkuun ilmestyi!

Oireita jo kovasti kehissä, tissit, äklötys, jotain nippailua mahassa ym... Iskivät eilen oikein kunnolla vaikka niitä ollut jo jokusen päivän. Ehkä sitä antoi vasta testin jälkeen itselleen luvan uskoa niihin... ? :)

Varasin ensi kuulle alkuraskauden ultran, viikkoja silloin 6+3, ihania ultrakuulumisia täältä jo löytyykin!!

Hassua tulla näin perässä kun toisilla jo ensimmäiset neuvolakäynnit käsillä :)

Mimosankukan ajatukset kolmannesta ja odotuksista [viime kirjoituksen alkupätkä] kuulosti erittäin tutulta! Hyvin moni muu komppaa varmasti myös!

Sekin oli hassua kun sitä toisen kohdalla pelkäsi että rakkaus jakaantuu mutta eihän siinä niin k'äynyt vaan sen määrä tuplaantui! Sekavaa, pysyttekö kärryillä? :) Nyt sitten odotellaan sitä triplaantumista!

Mutta nyt pitää rientää, jotain ehdin saamaan tähän.

Kiva päästä mukaan porukkaan, paljon tarrasukkia meidän kaikkien matkaan :) <3

Jo-hanna 4+0, wau! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

mulla piti olla tänään eka neuvola-aika, mutta se olikin varattu vasta tasan viikon päähän. Kalenteriin olin kyllä merkannu tämän päivän, mutta ajanvaraus neuvolasta löytyi vasta ens viikolta. No, sitten uudestaan. Neuvolantäti sanoi, että tuolla yhdellä ylimääräisellä viikolla on merkitystä ennen ekaa käyntiä. Mitähän se tarkoitti? Mä luulin että ekalla käynnillä vaan jutellaan. Vai oliskohan mahdollista että siellä sittenkin yritettäis kuunnella noita sydänääniä? Se oliskin jännää. Vai liittyyköhän tuo kommentti jotenkin verikokeisiin?

Virvaliekille terkkuja: täällä myös odotellaan ensimmäistä!

Cattitude 6+6

Vierailija
24/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän perheeseen odotellaan kolmatta. Isosiskot -01 ja -03. Olen kertonut jo lapsille pikkuisen ttulosta. Isompi päästi aluksi itkun. Vauva vie kuulemma kaiken huomion. Nyt tosin vauvaa odotellaan jo kovasti. Nuorempi, kohta viisivuotias odottaa innokkaasti isosiskoksi tulemista. Laskettu aika minulla kuukautisista 24.2. ja vauvan koosta 4.3. Olo mitä mainioin, ainoastaan rinnat tosi arat ja vatsa turvottaa.

Vierailija
25/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla et samoja ajatuksia muillakin! Iloa ja hyvää oloa kaikille!

Kävin eilen illalla pakkauksen kuvia kattelemassa, näytti aika kivalta!! Olotila pahoinvoinnin suhteen huononee, mut eipä tuo haittaa, väsymystä sen verran et sen itekin huomaa..

La laskurien mukaan menis tonne 20.3, jos edellisen mukaan mennään niin etuajas tullaan (tyttöä me vähän niinkuin häädettiin pari viikkoa ennen)

Nimiä ollaan mekin pyöritelty, taitaa olla ne jämät mitä edellisiltä on "jääny" käyttämättä.

Kenellekään ei viel olla kerrottu, varmaankin sitten ultran jälkeen sitten mummoille.. Tosin viimeksi kerrottiin vasta isänpäivänä kaikille! Olin about 4kuulla.. ei meil ollu kiirettä haluttiin nautiskella kaikessa rauhassa! Itseasias nyt tuntus vähän samalta

Millä viikoilla te muut varasitte niit neuvola aikoja? meil rv 6 menos. Lueskelin tuolta raskauskiekosta et 10 viikolla neuvola, niin pian? edellisestä raskaudesta tosin jo 6v et taitaa muistikin jo pettää

Edelliseltä odotukselta muistan neuvolas ramppaamisen turhantuntuisena, tosin johtui ehkä lukuisista sijaisista, joka kerta selitellä samat jorinat uudelleen.. Sydämen sykkeen kuuntelu taisi olla parasta antia ja tietenkin se maaginen kurkistus masuun ultralla!

Leppoisaa päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
26/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan meitä kolmannen odottajia. Hauskaa :)

Mulla on siis pojat -99 ja -01, eli isoja "miehiä" jo. Esikoinen menee kouluun nyt syksyllä, eli on ihan hauskaa jäädä kotiin vauvaa hoitelemaan ja ensin nyt odottelemaan. Päivälläkin saa toivottavasti levättyä kun nuo velikullat ovat koulussa. Oli se aikamoista hullunmyllyä silloin kun nuo olivat vauvoja. Itsekkin olin sillon vasta 20, joten odotan kyllä että vauva-arki on nyt hieman erilaista.

Pojat odottavat tulokasta innokkaasti. Toivovat tietysti poikaa, ja aikovat kouluttaa siitä metsästyskoiran :D

Oireita on edelleen riittävästi muttei liikaa... rinnat on mageet ja väsyttää. Rytmihäiriöistä kärsin myös ja ne on nyt kyllä selvästi lisääntyneet. Onko muita joilla olis sama vaiva?

Vierailija
27/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan paljon kolmosen odottajia liikkeellä, totean minäkin. Itsellä on vasta se ensimmäinen pulla uunissa:)

Ajattelinkin, että voisinkos teiltä kokeneemmilta kysyä, mitä kaikkea ensimmäisellä neuvolakäynnillä tapahtuu? Entäs sitten tämä "uusille vanhemmille pakollinen parisuhdekurssi (tms)", josta olen kuullut, minkämoinen se mahtaa olla?

Kiitoksia jos jaksatte vastailla!

Olosta sen verran, että pahoinvointi on jatkunut tässä muutaman päivän verran, mutta se pysyy melko hyvin pienillä välipaloilla kurissa. Väsymys sen sijaan on aivan mahdotonta, lähes puolet vuorokaudesta menee nyt nukkuessa.

Mutta näillä mennään ensimmäistä neuvolakäyntiä odotellessa!

Jenniina rv6+3

Vierailija
28/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei edelleenkään pahoinvointia. Illalla oli vähän huono olo, kun en meinannut saada nukuttua ja oli tosi väsynyt. Vasta 1:n jälkeen uni tuli.

Neuvola on mulla viikon päästä. Tuskimpa silloin vielä yritetään sydänääniä kuunnella. Viimeksi yritettiin rv10 ja ei kuulunut, kun oli istukka edessä. Saa nähdä koska sitä pääsee sitten np-ultraan.Sais varmistusta tähän raskauteen, kun se ei vieläkään tunnu todelliselta. Erilaisia kantoreppuja ja liinoja oon kyllä jo tutkaillut. Esikoisella jäi lainaliinan käyttö vähiin, kun olin synnytyksen jälkeen niin huonossa kunnossa, etten pystynyt pitkään seisomaan ja tyttö viihtyi vaunuissa hyvin, niin ei ollut tarvettakaan. Nyt toivottavasti toipuisi nopeammin. Kesällä olisi mukava vauva liinassa kuljeskella.

Jenniina: Meillä ei mitään parisuhdekurssia ollut. Synnytysvalmennuskin oli vain kaksi lyhyttä pätkää parina iltana isossa ryhmässä neuvolassa. Nyt aattelin osallistua johonkin aktiivinen synnytys ry:n juttuun tai vastaavaan.

nau rv6+5

Vierailija
29/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen ensimmäinen neuvolakäynti oli pääasiassa pelkkää jutustelua ja otettiin verikoe ja pissanäyte. Verta otettiin vähän enemmän mahdollisen rh-negatiivisuuden selvittämiseksi (oma veriryhmä 0- ja miehen 0+).

Napaa: Nukun yöt tosi huonosti, herään vessaan ja pyöriskelen muutenkin. Päätä särkee välillä ja sitten on vilun-ja kuumia väreitä. Mutta eipä saa valittaa ;).

Oliko jollakulla tosiaan tietoa siitä, pitääkö alkuraskauden ultrassa olla virtsarakko tyhjä vai täynnä?

Juuh, kaipa sitä on mentävä ihmistäytymään...kun esikko on päikyillä.

Nasse rv 5+2

Vierailija
30/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin liitytään puliseen, testejä oon tehny jo useamman kun en meinaa uskoa että olenkin raskaana. Nyt kai se on jo pakko uskoa. Viikoista ei ole mitään tietoa vielä kun menkat on niin epäsäännölliset että voi olla että kuulun tuonne helmikuisiin tai sitten tänne niin pulisenki nyt täällä kun se varmuudella selviää vasta ensimmäisessä ultrassa. :D

Mutta toivotaan nyt että kaikki menee hyvin loppuun asti meillä kaikilla. :)

Vierailija
31/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille uutukaista tai esikoista odottaville!

Itse tein testestin pari päivää sitten ja tulos oli melko haalea mutta positiivinen. Tänään soittelin neuvolaan ja sanoivat, että kyllä se on positiivinen vaikka haalea onkin. Harkitsen kyllä vielä varmistustestin tekimistä=). Sain ensimmäisen ajan elokuun puoleen väliin ja meinasin kyllä harkita vakavasti varhais ultraa samalle viikolle.

On tätä vielä vaikea uskoa ja meillä kun oli yritys vasta alkanut =) ja esikoista kai tässä miehen kanssa odotellaan. Tosin läpö on pysynyt koholla, rinnat aristavat sivuilta hieman ja tuntuvat painavilta. Lisäksi nenä on tukossa ja ajoittain hieman vihlaisee masua, sekä tänään on väsyttänyt kunnolla ja kuvottanut hieman.

Mitenkäs muilla on tämä päivä mennyt? Onneksi on vielä lomaa. Tässäpä tätä nyt alkuun... Yritin äsken jo laittaa viestiä tälle palstalle, mutta katsotaan onnistuuko nyt.... :D

Vierailija
32/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja raskausviikolla 5 mennään kait :x ...nyt heips!

Vierailija
33/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet Maalismasut!

Pi-ki ja kolmekamua:

Hienoja uutisia teillä! On se hieno nähdä, että kaikki on hyvin.

Itse kävin tänään ultrassa. Siellä oli 1,8 cm pituinen sintti :) Vastasi viikkoja 8+3, joten ihan on arviot omien kanssa kohdillaan.

Mun kuvassa ei ollut mitään LA päivää, mutta laskureiden mukaan se on 1.3.

Kuvittelenko, mutta tuntuu, että kuvotus olisi vähenemään päin. Toiveajattelua?

AnniHelena rv 8+2

Vierailija
34/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi odottaja lisää. Meidän perheeseen odotellaan viidettä :) . Plussaa testasin viikko sitten ja la näyttäisi olevan 19.3. Nyt vaan vähän, eikä ihan vähää, jännittää, kun pahoinvointia ei ole ollut nyt kahteen päivään :| Sitä kun on ollut viikon verran, välillä tullen vasta illalla, mutta nyt ei... Yksi km on takana ja mietinkin että toivottavasti ei olisi taas.. Onko teillä muilla ollut tälläista näin varhaisilla viikoilla? Väsy on kyllä kova, mutta voi johtu akyllä vähäisistä yöunistakin.

Vierailija
35/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä perheessämme ja edesmennyt poika., joten nyt tavallaan odottelemme taas kolmatta. Viikot 4 vasta tuli täyteen tänään , oireet kuitenkin olivat jo viimeviikolla , joten kävin perjantaina varmistamalla asianverikokeella ja ekaan ultraan mennään kun viikko kuusi alkaa täyttyä. laskettu aika on 31.3, josko sinne asti päästään.

Vierailija
36/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tänään oli pää kipee, enkä tohtinut ottaa särkylääkettä. No meni se sitten ohi, mutta aamulla harmitti, kun kierrän tällä hetkellä töikseni vanhusten kotihoitajana ja piti viiä jonkun mummon roskia ulos ja ne haisi kaameelle ja päätä särki ja oksetti ja se roskis oli niin täynnä etten saanut sitä kiinni ja piti kantaa käsissä avointa roskista. Pääsi muutama mutistu ruma sana. :)

Hei mahtavaa että on edes joku toinen ekalainen! Moi Cattitude, jos huvittaa, niin mulle voi kirjoitella suoraankin virvaliekki@yahoo.com. Vaikka saahan täälläkin kuulumisia vaihettua. Mahtoi olla muuten tylsää käydä siellä innoissaan, ja sitten huomata, että aika olikin myöhemmin..

Kuulostaa niin kivalta se varhaisultra, mutta ehkä en ihan kumminkaan mene. Mies tahtoo mennä "kirjan mukaan", kai siitä tuntuu että hingutaan liikoja muuten. :) Se sanoi tahtovansa tulla ekaan neuvolaan mukaan, mikäs siinä, senkus tulee jos huvittaa.

Virva, 6+

Vierailija
37/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olihan siellä kanssa Jesir, kenellä on eka matkalla. :) Mä tein jesir ihan hullun monta testiä.. mutta olisin voinu uskoo ekasta.

Vierailija
38/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille mukaan!

Joku kyseli alkuraskauden ultrasta ja voin ihan ammattini puolesta kertos, että rakko tyhjänä sinne mennään, kun alakautta tehdään. Vatsan päältä tehtävissä uä-tutkimuksissa olis hyvä olla rakko täynnä, mutta esim.rakenneultrassa sillä ei ole niin väliä, kun kohtu on sen verran iso kun on täynnä vettä:) Se vesi nimittäin toimii kontrastiaineena ja vahvistaa kaikuja.

Sain nyt sitten vihdoinkin varattua neuvola ajan ja yllätyksekseni se on jo ensi viikolla (silloin viikot vasta 6+4), eli aika aikaisessa tällä kertaa. Esikoisesta kävin vasta viikolla 7+4.

Edelleenkin kuvotukset sun muut pahat olot on pois:) Ainoo mistä huomaa et pieniin päin ollaan, on tissit ja naama(joka kukkii kauniisti)...

Hyviä vointeja mammoille ja masuasukeille!

Tiuku 5+3

Vierailija
39/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille! Voi olla et käyn huomen ostaa sen toisen testin ja varmistelen viel. Mut tää päivä on kyl ollu sellanen et jos en raskaana oliskaan ni huh! Aamul ei ruoka maistunut, mut aattelin et pakko se on jotain syyä ja pakotin pari leipää sekä banaanin alas...sit alkoikin jatkuva pitää syödä jotain pientä, jottei tule yökötys, tosin ylen en oo antanu=). Nytkin syön porkkana-ananasraastetta, jotta jaksan hetken olla pystyssä. Ajoittainen pystyyn nukahtaminenkin tuntuisi onnistuvan =)! Onkos teillä muilla jo näin varhain tälläisiä oireita?

Jos saa kysyä niin minkäs ikäisiä te muut esikoista odottavat olette? Toki muutkin saavat ikänsä paljastaa;). Itse olen 25 ja mies 28. Menimme juuri naimisiin ja odotamme innolla perheen suurentumista, nyt kaksi tyttökoiraa ja me.

Taidampa taas oikasta hetkeksi sohvalle, jotten syö kuuden porkkanan verran raastetta...

Vierailija
40/58 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies sanoi haluavansa tulla ekalle neuvolakäynnille mukaan, mikä on mielestäni ihanaa =). Hän sanoi myös naureskellen, että uskoo minun olevan raskaana kun lääkäri niin sanoo tai kun pienokainen ekan kerran näyttäytyy=D...miksiköhän se sitten rupesi eilisellä kauppareissulla haalimaan kaikkia kasseja kannettavakseen etten rasitu...LOL! On ne miehet sitten joskus aivan hurmaavan höpsöjä. Illan jatkot kaikille!