Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako onnellisuutta tavoitella?

Vierailija
08.02.2019 |

Olin aiemmin onnellinen. Sitten sattui muutama tosi ikävä juttu, joiden jälkeen en ole ollut onnellinen. Nyt muutamia kuukausia myöhemmin olen yrittänyt löytää onnea elämästäni. Aina kuitenkin tulee jotain, joka romuttaa kaiken.

Pitäisikö hyväksyä elämä ilman onnea, ja lakata tavoittelemasta sitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus. En osaa nopeasti vastata muuta, kuin että oletan, että onnen etsintä kannattaa. Mistä olet hakenut?

Vierailija
2/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vasta muutama kuukausi mennyt,niin odottele ihan rauhassa onnellisuuden palautumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa onnelliseksi ainoastaan Isän ja Jeesuksen läsnäolo - se tunne kun Pyhä Jumala kohtaa ja antaa sen ilon, rakkauden ja rauhan elämään.

Sitä mä ainakin haluan tavoitella joka ikinen päivän - on tietysti olemassa muitakin tärkeitä asioita, muttei yhtäkään niin tärkeää ole kun Jumala itse.

Vierailija
4/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä onnea etsitä mistään ulkopuolelta. Se tulee itsestäsi sisältä, sun täytyy päättää olla onnellinen.

Vierailija
5/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus yleensä haihtuu iän myötä. Pidä siitä kiinni niin pitkään kun pystyt.

Vierailija
6/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on halu oppia tuntemaan itsensä, on se hyvä alku onnen tavoitteluun. Opetella sitä mikä on oikein ja rehellistä, uskoa itseen, hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, rakastaa itseään, jotta pystyy rakastamaan toisia. Jos ei ole itsensä kanssa tasapainossa on oikea toisen ihmisen rakastaminen mahdotonta.

Minä aikoinani opiskelin kaikkea mikä koski ihmisenä olemista, noin tutustuin monien mutkienkin kautta ihmiseen joka olen. Sitä kautta opin arvostamaan ja kunnioittamaan itseäni ja sen kautta muita ihmisiä.

Kun on rauha itsensä kanssa on tyytyväinen mutta janoinen elämän suhteen, eiköhän noista se onnellisuuskin löydy. Tuskin ulkonäöllä on mitään tekemista oikean onnellisuuden kanssa.

7/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei. En kuitenkaan ole vastustellut onnellisuutta. Monen arvokkaan asian tavoittelemisen "sivutuotteena" tulee myös onnellista oloa. Moni pieni asia tuo iloa ja onnen tunnetta.

Uhkaavia huonoja asioita ja kärsimyksiä pyrin torjumaan ennalta.

Vierailija
8/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus todella tulee sisältä niinkuin ylempänä sanottiin. Mutta itse on järjestettävä asioita siihen suuntaan, että onnellisuus voi syntyä. 

Esimerkiksi voi tavoitella taloudellista vakautta jos köyhyys estää onnellisuutta, tai downshiftata jos kiire estää sitä. Tai jos on itsetunto- ongelmia, niihin voi etsiä helpotusta, tai hoitaa esim. alkoholiongelmaa. 

Eli konkreettisilla toimilla voi parantaa mahdollisuutta omaan onnellisuuteensa. 

Vierailija
9/22 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tavoitella omaisuutta. Siinä saa onnellisuudenkin silloin kaupan.päälle.

Vierailija
10/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä onnea etsitä mistään ulkopuolelta. Se tulee itsestäsi sisältä, sun täytyy päättää olla onnellinen.

Voiko vain päättää olla onnellinen?

Vierailija
11/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusst tuo onnellisuus on vähän sellainen termiii että siiihen littyy aika vahvastii suoriutumiskeskeisyys että ennemminkin tasapaino.

Vierailija
12/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus noin kolme vuotta onnellinen. Sitten jäin kiinni ruohon kasvattamisesta.

Vierailija
13/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi päättää olevansa onnellinen sen enempää kuin ei voi päättää tuntevansa mitään muutakaan yksittäistä tunnetilaa 24/7 koko lopun ikäänsä. Jos on onneton, se kertoo jostain.

Vierailija
14/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ei liity onnellisuuteeni. Niin pinnallinen en ole.

Uskon asiat eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Miten voisin lakata onnellisuuden tavoittelun? Miten tyytyisin elämääni näin, ilman onnellisuutta? Kaikki sanovat "tyydy", mutta kukaan ei kerro miten se tapahtuu.

Ap

15/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö ei liity onnellisuuteeni. Niin pinnallinen en ole.

Uskon asiat eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Miten voisin lakata onnellisuuden tavoittelun? Miten tyytyisin elämääni näin, ilman onnellisuutta? Kaikki sanovat "tyydy", mutta kukaan ei kerro miten se tapahtuu.

Ap

Mieti, mikä olisi arvokkaampaa, tärkeämpää kuin onnellisuus. Älä pyri siihen, että lakkaat tavoittelemasta onnellisuutta, vaan korvaa se jollain muulla, mitä tavoitella.

Vierailija
16/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mikä olisi tuon tärkeämpää. Ehdotuksia? Ap

Vierailija
17/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tavoitella, mutta lyhyitä ne onnen hetket on. Mieluummin tavoittelisin merkityksellistä elämää, sitä, että jätät hyviä muistijälkiä tapaamiesi ihmisten (ja eläinten myös) elämään. "Millainen sato kypsyy askeltesi jäljissä..." kuten yhdessä runossa kysytään.

Antaessaan saa. Enkä tarkoita tietenkään mitään toisten hyväksikäytettäväksi antautumista.

Vierailija
18/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis yrittänyt tehdä asioita, jotka minut tekevät onnelliseksi. Ei onnistu. Joko epäonnistun tai jotkin asiat eivät enää tuota onnea.

Olen yrittänyt löytää uusia asioita. En ole löytänyt.

Koko ajan tulee jotain kuraa, mikä pilaa elämäni.

Muistan kuitenkin ajan, jolloin olin onnellinen. Mieleni haluaa olla onnellinen. On tuskastuttavaa kun en siihen pysty, ja olen vain entistä onnettomampi.

Miten mielensä voi kouluttaa, ettei enää halua mitään?

Ap

Vierailija
19/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissi perä on sanonnassa, että onni tulee eläen, siis ikään kuin sivutuotteena. Kannattaa elää arvojensa mukaan. Ja toivottavasti niihin arvoihin kuuluu myös muiden auttaminen, rehellisyys jne. 

Vierailija
20/22 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin auttanut ja osallistunut hyväntekeväisyyteen. Enää en taloudellisesti pysty. En todellakaan nauttinut myöskään siitä, että annoin aikaani - päin vastoin. En enää halua auttaa ketään. En ole nyt saanut apua mistään, kun olisin itse tarvinnut. (Vuosiin en mitään ollut vaillakaan, autoin ihan auttamisen ilosta. ) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä