syövätkö teidän 11-12v lapsenne ravintolassa ollessanne lasten- vai aikuisten listalta ruokansa?
Poika täytti vähän aikaan sitten 12v ja vasta nyt ottanut ruokansa aikuisten listasta, osa ruuasta jää kyllä välillä syömättä, jos annos kovin iso.
Kommentit (23)
Aikuisten listalta. Ei niitä ole nakit ja ranskalaiset kiinnostaneet ikinä.
Puolikkaita annoksia aikuisten listalta. Lasten listoilla pyörii nakit, lihapullat ja ranskalaiset.
milloin mitenkin. Joskus haluaa lasten listalta, joskus ottaa aikuisten listalta.
En kyllä lähtisi 12-vuotiaan kanssa syömään ravintolaan nauravia nakkeja. Enkä kyllä nuoremmankaan kanssa. Valikoin ravintolat niin, että lapsikin saa kunnon ruokaa ja jopa vähän jotain hienompaa kuin kotona.
Kertokaapa ravintoloita joissa on lasten listalla jotain muuta kuin nakkeja ja lehtipihvi.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa ravintoloita joissa on lasten listalla jotain muuta kuin nakkeja ja lehtipihvi.
Kissanviikset
Aikuisten listalta on ottaneet aina, saa pyytämällä puolikkaan annoksen.
Lasten listalta on 11v tähän mennessä aina ottanut. Ei toki missään kovin hienoissa ravintoloissa ole tapana lasten kanssa käydäkään, eivät ne yleensä ole paikkoja missä lapset erityisemmin viihtyisi. Mennään niihin sitten mielummin kahdestaan. Kotona kun ei kuitenkaan ranskis-linjaa juurikaan syödä, niin ihan mielellään lapset sitten ulkons syödessä tällaista valitsevat.
Riippuu ravintolasta. Jos on jotain kovin erikoista ruokaa, niin saattavat ottaa sitten vain jotku nakit ja ranskalaiset.
Olen ravintolassa töissä. Usein lapselliset ottavat puolikkaan annoksen kalaa tai pihviä, ehkä "helpommalla" kastikkeella, kermaviiliä tai majoneesia tms. Mutta muistan tapauksen jossa perheen pikkulapset (alle kouluikäisiä) ottivat aikuisten listalta ihan alkupaloineen, mm. riimihärkää ja hummerikeittoa. Jotenkin tosi kiva että opettelevat ennakkoluulottomiksi jo pienestä.:) vaikka syömättä ne annokset lähinnä taisivat jäädäkin😁
N 5v saakka söivät meidän aikuisten lautaselta mitä halusivat, sen jälkern aikuisten listalta (ei maailmalla muuta olekaan:))
Riippuu mitä on. Lihapullat tai pastabolognese menee lastenlistalta, jos on, muuten menee normilistalta.
Tilaavat mitä haluavat. Yleensä aikuisten listalta.
Lapset ovat jo isompia, eikä me köyhät wt-juntit pystytä syömään ravintoloissa, mutta ei ne kyllä lihapullia tai nakkeja olisi syöneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen ravintolassa töissä. Usein lapselliset ottavat puolikkaan annoksen kalaa tai pihviä, ehkä "helpommalla" kastikkeella, kermaviiliä tai majoneesia tms. Mutta muistan tapauksen jossa perheen pikkulapset (alle kouluikäisiä) ottivat aikuisten listalta ihan alkupaloineen, mm. riimihärkää ja hummerikeittoa. Jotenkin tosi kiva että opettelevat ennakkoluulottomiksi jo pienestä.:) vaikka syömättä ne annokset lähinnä taisivat jäädäkin😁
Ihana! Olivatkohan samat alle kouluikäiset tytöt, jotka mulla aikoinaan asiakkaina, tilasivat alkupaloiksi ihan pokkana roquefort-etanapannut! 😀 Tästä on aikaa ehkä 10-12 vuotta, kun olin tarjoilijana. Nää typyt jäivät todella mieleen, niin ennakkoluulottomia ja hyväkäytöksisiä olivat, kuten vanhempansakin. 😊
Tarjoilija-ajoistani on toki jo aikaa, mutta silloin noin 80% otti lasten listalta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi 12-vuotiaan kanssa syömään ravintolaan nauravia nakkeja. Enkä kyllä nuoremmankaan kanssa. Valikoin ravintolat niin, että lapsikin saa kunnon ruokaa ja jopa vähän jotain hienompaa kuin kotona.
Nääh, saahan se lapsi muutakin tilata mutta jos haluaa nakkeja, niin en minä ala siellä ravintolassa sormi ojossa opettamaan että ei kuulkaa nakkia. Ravintolassa tilatkoon mitä haluaa.
Riippuu mitä haluavat, katsomme molemmat listat. Meidän 9-vuotias tykkää perinteisistä mauista ja usein on syönyt lasten listalta. Toisaalta usein aikuistenkin listalta löytyy esim hyviä pastoja.
11-vuotias on jo vuosia syönyt aikuisten listalta, lähinnä siksi koska lasten listalla harvoin on hänen lemppariaan, salaattia.
Pelkän hinnan takia emme tilaa lasten listalta, koska ne on lähes aina jotain ranskiksilla.
Seinäjoella Juurella-ravintola. Lapsi saa tarjoilijan opastamana valita ruokalistalta mitä syö - eikä valikoimissa ole nakkeja ja lihapullia.
Kyllä mun 11-vuotias poika vetää ihan aikuisten annoksen. Vaikkei kyllä mikään ravintola oo mutta just veti hesessä mega-ateriankin kokonaan!
Yleensä ottaa hampurilaisen ravintolassakin.
En tajua mihin mahaan syö. On juuri ja juuri normipainon rajoilla ettei oo alipainoinen.
Tyttäreni joka kyllä vasta 9-vuotta ei jaksa edes lasten annoksia ravintoloissa.
Kyllä varmaan jostain 7-vuotiaasta on ottanut aikuisten listalta. Ne lasten listat on yleensä luokatonta kuraa.