Onkohan laillista että isovanhemmat estävät lapsen isää tapaamasta lastaan koko eliniän ajan?
elikkä onko täällä sosiaalityöntekijöitä vastaamaan tällaiseen tilanteeseen?
Kommentit (80)
Miten ne sen tekee koko eliniän?
Joskus ne lapset kasvaa eikä välttämättä kysele lupaa isovanhemmilta ketä saa tavata ja ketä ei...
Riippuu isästä. Eipä tainnut paljon Mattia kiinnostaa aikanaan ja nyt on myöhäistä.
Eret kirjoitti:
Käsittääkseni lapsella on oikeus tavata vanhempiaan, muttei vanhemmilla välttis lapsiaan. Onks noi isovanhemmat ton lapsen huoltajat?
Eivät ole.
Eret kirjoitti:
Käsittääkseni lapsella on oikeus tavata vanhempiaan, muttei vanhemmilla välttis lapsiaan. Onks noi isovanhemmat ton lapsen huoltajat?
Mikä hemmetin lapsen oikeus tavata vanhempiaan?!!
Mä tunnen tapauksen, jossa äiti ja kaikki isät ja isävaihtoehdot on kelvottomia narkkareita. Isovanhemmilla on jo kolmen lapsen huoltajuus. Lapsille on parasta, ettei isillä, eikä äidilläkään, ole mitään oikeuksia lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen tapauksen, jossa äiti ja kaikki isät ja isävaihtoehdot on kelvottomia narkkareita. Isovanhemmilla on jo kolmen lapsen huoltajuus. Lapsille on parasta, ettei isillä, eikä äidilläkään, ole mitään oikeuksia lapsiin.
Tässä ei ole sellainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Eret kirjoitti:
Eivät ole.
No sitten heillä ei ole mitään sanottavaa siihen ketä lapsi tapaa.
Matin ei olis ravinut korviaan lotkauttaa isovanhempien jutuille jos olisi halunnut tavata poikaansa.
Miten he konkreettisesti tämän estämisen tekevät, jos eivät ole edes huoltajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietämättä faktoja on mahdotonta sanoa mitään. Mikset kerro asiasta enempää? Karkeasti sanoisin kuitenkin, että voi olla syitä miksi estää tapaamisia. Mutta tosiaan, miksi salaat ne syyt mistä tämä johtuu.
Ai että isovanhemmat sano että et tapaa enää poikaa ja Matti oli silleen että ok.
Toi nyt riippuu ihan siitä, millä tavalla he estävät. Jos vain lobbaavat lapselle tai lapsen huoltajalle jotain tyyliin "Älä mene sinne", niin täysin laillista on.
Ihan samalla tavalla jopa minäkin voisin hänelle kertoa, että "älä mene sinne", ja ihan yhtä paljon mun sanani velvoittaa. Huoltaja sitten päättää, että minne mennään ja minne ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne sen tekee koko eliniän?
Joskus ne lapset kasvaa eikä välttämättä kysele lupaa isovanhemmilta ketä saa tavata ja ketä ei...
Silltavalla koko eliniän jos isä kuolee jo pois ennekuin lapsi ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietämättä faktoja on mahdotonta sanoa mitään. Mikset kerro asiasta enempää? Karkeasti sanoisin kuitenkin, että voi olla syitä miksi estää tapaamisia. Mutta tosiaan, miksi salaat ne syyt mistä tämä johtuu.
Ne voi lukea seiskasta.
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt riippuu ihan siitä, millä tavalla he estävät. Jos vain lobbaavat lapselle tai lapsen huoltajalle jotain tyyliin "Älä mene sinne", niin täysin laillista on.
Ihan samalla tavalla jopa minäkin voisin hänelle kertoa, että "älä mene sinne", ja ihan yhtä paljon mun sanani velvoittaa. Huoltaja sitten päättää, että minne mennään ja minne ei.
Laki ko antaa äidin päättää lapsen puolesta ettei isää tavata ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki ko antaa äidin päättää lapsen puolesta ettei isää tavata ?
Tietenkin. Jos on yksinhuoltaja niin tietenkin.
No jos lapsen isä on isiootti niin eihän sille sitten mitään voi.