Miehelle tarjottu työtä ulkomailla
Palkka 7000e kuussa + huomattava tuki asumiseen, joka suurkaupungissa on kallista.
Itse en lähtisi mukaan koko ajaksi, toki kävisin olemassa esim. muutaman viikon kerrallaan.
Miten itse tekisitte?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti selvittää kohdemaan verotus! 7000palkka saattaa kuulostaa ok:lta, mutta todellisuudessa pieni. Vaikka verot olisivat pienetkin, niin en lähtisi tuolla palkalla.
Ajattelin ihan samaa, että pieni palkka on. Luulis, että vähintään 10 000 euroa kuukaudessa.
Lähtisin mukaan ja olen lähtenytkin. Äärettömän hieno kokemus koko perheelle Mutta kaikista ei ole siihen, jos kantti ei kestä, ei kannata lähteä sinne väkisin pelkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Huh...Siis joku piakkoin korkeaan ikäänsä kuoleva elukka päättää missä ja minne mennään? Onko ap naimisissa koiran vai miehen kanssa? Jeesus ap, ota ero ja päästä mies kehittämään uraansa. Kumpaa pa*et, sesseä vai miestäsi?
😀
Miksi ottaisin eron, kun olemme miehen kanssa asiasta ihan samaa mieltä? Hän saa kehittää uraansa ja keskittyä siihen täysillä, minä hoidan asiat kotimaassa ja käyn välillä hänen luonaan. Myös hän tulee välillä Suomeen, niin lomillaan kuin myös työmatkoillaan.
Paneminen ei ole kaikille elämän pääasia ja joka päivä mielessä. Me maltamme odottaa 😉
Ehdottomasti kannattaa lähteä! Suomeen pääsee aina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa lähteä! Suomeen pääsee aina takaisin.
No kuten sanottu, en lähde mukaan koko ajaksi, vain käymään muutamaksi viikoksi kerrallaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin mukaan ja olen lähtenytkin. Äärettömän hieno kokemus koko perheelle Mutta kaikista ei ole siihen, jos kantti ei kestä, ei kannata lähteä sinne väkisin pelkäämään.
Minä en lähtenyt sen takia, että kyseinen kaupunki ei ollut mieleeni. Kyllä siellä kävi kylässä, mutta asumista en edes harkinnut. Ja lisäksi itsellä oli tosi hyvä työpaikka, josta en halunnut ottaa vapaata saatikka luopua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti selvittää kohdemaan verotus! 7000palkka saattaa kuulostaa ok:lta, mutta todellisuudessa pieni. Vaikka verot olisivat pienetkin, niin en lähtisi tuolla palkalla.
Ajattelin ihan samaa, että pieni palkka on. Luulis, että vähintään 10 000 euroa kuukaudessa.
Juuri näin. Eli palkan takia ei kannata lähteä mukaan. Itse ei saisi helposti töitä uudesta maasta ja kahden(plus mahdolliset lapset ja koira) elättäminen tuosta rahasta tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes miettii tuommoista. Tietenki mies menee sinne ,löytää paremman nuoren timmin naisen sieltä ja alottaa uuden elämän. Mahtavaa.
Alottaja saa sen vanhan rakin.
Vanhan rakin? Eläin ei ole rakki tai katti vaan perheenjäsen. Siinä kuin ihmisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen koira? Pikkukoira menee matkustamossakin ja iso koira laivalla? Mutta todella hienoa, että ajattelette koiraanne, ettekä hylkää sitä kuin vanhaa rukkasta.
Juuri näin. Kun lemmikki otetaan, siitä on huolehdittava sen elämän loppuun saakka. Siitä ei moni välitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut kaks kertaa sama tilanne ja kummallakaan kerralla ei olla lähdetty. Jos kolmas kerta tulee niin ehkä mies voisi lähteä ja mä jäisin pyörittämään arkea. Viimeksi kun mulle tarjottiin mahdollisuutta lähteä mietin jonkin aikaa ja tulin siihen tulokseen että yksin maailmalla ja lapset kotona miehen kanssa ei ole sen rahan ja duunin arvoista.
Miten tuollaiseen yritykseen pääsee töihin? Haluan ulkomaille töihin ja heti!
Joku raja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat meillä jo aikuisia, joten meidän ei tarvitse pohtia lapsikysymystä.
Yksi iso syy siihen, miksi minä en lähtisi miehen mukaan, on vanha koiramme, jota ei tosiaankaan laiteta lentokoneen ruumaan tuntikausiksi.ap
Jos koiramme olisi vaimolle minua tärkeämpi, ottaisin eron.
Hyi hemmetti. Kuka luopuu rakkaasta lemmikistä miehensä tilapäisen työn takia? Vaimollesi olisi etu, että pääsee sinusta eroon.
Vanhana pappana sitte vituttaa kun tullut tuijotettua sitä samaa pihakoivua 40 vuotta.
Aina kannattaa lähteä jos suinkin voi . Kyllä se kokemus palkan voittaa.
Ja koiravahti voi jäädä suomeen siksi aikaa ja käydä vierailulla.
Sama täällä mutta triplapalkalla tohon nähden. Äijä ei suostunu lähteen. Tarjosivat vielä enemmän- ei käyny. Hohhoijaa, täällä Suomessa kärvistellään kun hänen mukaansa Amerikka on syvältä (hän matkustanut ympäri maailmaa).
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä mutta triplapalkalla tohon nähden. Äijä ei suostunu lähteen. Tarjosivat vielä enemmän- ei käyny. Hohhoijaa, täällä Suomessa kärvistellään kun hänen mukaansa Amerikka on syvältä (hän matkustanut ympäri maailmaa).
Olisit siis halunnut isoon amerikkaan leikkimään kotirouvaa miehen isolla palkalla...
Täällä isossa Amerikassa miehen isolla palkalla eläminen ei todella ole mitenkään autuaaksi tekevä asia
terv.Takaisin kotisuomeen kesällä muuttava vuorotteluvapaalainen.Perhe jää vielä vuodeksi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Täällä isossa Amerikassa miehen isolla palkalla eläminen ei todella ole mitenkään autuaaksi tekevä asia
terv.Takaisin kotisuomeen kesällä muuttava vuorotteluvapaalainen.Perhe jää vielä vuodeksi tänne.
Kotirouva Amerikasta täällä terve. Amerikka on aika laaja käsite (vaikka tarkoitettaisiin vain Yhdysvaltoja) ja myös elämäntavat ihmisillä voivat vaihdella.
Itse olen elänyt hyvin vaihtelevia ja värikkäitä vuosia täällä, ja erilaisten vapaaehtoistehtävien ja edustusjuttujen takia elämä on kaikkea muuta kuin tylsää. Omasta aloitekyvystä on paljon kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan lapset laittaa miehen mukaan, jos haluaa näille kokemuksia ulkomailla asumisesta. Itse en uskaltaisi luopua vakityöstä, mutta jos työpaikan saaminen olisi varmaa, voisin lähteäkin. Muussa tapauksessa vain kyläilisin miehen luona.
Tässäpä hienoa arkipäivän realismia. 😂
Hellan ääreltä mamma vastaamassa vai? Ei kaikkien parisuhteissa vain äiti huolehdi lapsista. Jos molemmat vanhemmat käyvät töissä, niin kumpi vain voi ottaa lapset luokseen. Samahan se on.
Et ole tainnut asua ulkomailla.. ainakaan 3-10-vuotiaiden lasten kanssa.
Mistä tuo 3-10-vuotiaiden lasten ikä tuli? Kenen lapsista edes puhut? Et ainakaan ap:n:
Miehelle tarjottu työtä ulkomailla
Palkka 7000e kuussa + huomattava tuki asumiseen, joka suurkaupungissa on kallista.
Itse en lähtisi mukaan koko ajaksi, toki kävisin olemassa esim. muutaman viikon kerrallaan.
Miten itse tekisitte?
Väännetäänpä ratakiskosta. En puhunut kenenkään lapsista (varsinkaan ap:n kun hänellä ei tainnut olla lapsia) Puhuin perhetilanteesta ylipäätään, kun täällä moni ehdotti sitä, että voihan se ulkomaan komennukselle lähtevä ottaa ne lapset mukaan, kun se kerran Suomessakin onnistuu. Tosiasia on, että ulkomailla usein tarvitaan sen toisen puolison työpanos ihan oikeasti siellä kotona, kun lapset tarvitsevat tukea koulussa tai muuten. Ihan esim. kouluruokailua ei ole järjestetty juurikaan missään muussa maassa kuin Suomessa. Olen kuullut, että Sveitsissä lapset tulevat yleisesti koulupäivän aikana kotiin syömään.
Ja tuo ikähaarukka tuli siitä, että teinien kanssa on tietysti helpompaa, sopeutuminen on enemmän omalla vastuulla ja sitten taas pienten lasten kanssa homma saattaisi hoitua helpommin au-pairin kanssa (eivät vielä tarvitse suoraa tukea omilta vanhemmilta, toisin kuin kouluikäiset)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut ja työskennellyt yhteensä vuosikymmenen ulkomailla. Siksi sanoisin, että ainakaan mitään kotirouvaa ei kannata lähteä leikkimään ja panna omaa uraa vuosiksi hyllylle siksi aikaa. Jos nimittäin ongelmia ilmenee esim. liitossa, siinä on aika huonossa jamassa. Ja myös puolisolta härskiä vaatia tuollaista, ellei sitten ole alkujaan yhteinen sopimus, että toinen tekee ”uransa” pikku kotirouvana.Jos tarjolla on molemmille kiinnostavia työ- tai koulutusvaihtoehtoja, niin OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut ja työskennellyt yhteensä vuosikymmenen ulkomailla. Siksi sanoisin, että ainakaan mitään kotirouvaa ei kannata lähteä leikkimään ja panna omaa uraa vuosiksi hyllylle siksi aikaa. Jos nimittäin ongelmia ilmenee esim. liitossa, siinä on aika huonossa jamassa. Ja myös puolisolta härskiä vaatia tuollaista, ellei sitten ole alkujaan yhteinen sopimus, että toinen tekee ”uransa” pikku kotirouvana.Jos tarjolla on molemmille kiinnostavia työ- tai koulutusvaihtoehtoja, niin OK.
Kaikki riippuu kaikesta, jos tuntuu, että joutuu jotain uhraamaan toisen eteen, niin sitten ei tietenkään kannata lähteä. Toisaalta, jos mistään ei ole valmis luopumaan, voi olla, että jää jotain isoa saamatta. Itse vaihdoin työpaikkaa Suomessa vaimon opiskelujen vuoksi ja lopulta työpaikan vaihdon myötä päädyimme ulkomaille. Ja nyt en voisi mitenkään kuvitella saavani samaa nettopalkkaa Suomessa ja etenkin työtehtävät ovat mielenkiintoisia ja työsopimuksessa ruhtinaallinen "kultainen kädenpuristus" (paikalliseen tapaan) Vaikea kuvitella, miten asiat voisivat olla paremmin...
En ikinä luopuisi rakkaasta koirastani miehen jonku ulkomaan keikan takia. Onneksi mies on samaa mieltä.