Mikä tauti minulla on?
Tämä on neljäs päivä kun on kuumetta ja julmetun kipeä kurkku. Kaikki alkoi tiistaina lämmönnousulla, joka nousi yöllä 39 asteeseen, sen jälkeen on päivisin ollut 37,5-38 ja öisin aina yli 39 astetta kuumetta. Kurkku on kipeä ja kun kurkkaan sinne, on se punainen ja hieman turpea. Nielussa on vähän jotain vaaleaa, muuten normaalin näköinen. Lisäksi on päänsärkyä ja korvakipua.
Nyt nettilääkärit, mitä tämä voi olla? meneekö levolla ohi? Onko todella niin, että tutkimatta voidaan sanoa, että on virusinfektio ja ohjeeksi lepoa ja buranaa?
Kommentit (17)
Ihan flunssakin voi olla, niitä on nyt monen eri viruksen aiheuttamia, ja osassa on korkeampaa kuumetta pidempään ja osassa vain lämpöilyä lyhyemmän aikaa. Influenssakin voi olla. Kuumelääkettä, lepoa, hunajaa ja inkivääriä. Ei tietenkään kunnallisella aleta tarkemmin tutkimaan, jos oireet on ihan perusflunssaan viittaavat.
Korvatulehduskin on yksi vaihtoehto, se voi nostaa kuumeen. Mutta korvatulehduskin menee ohi ihan buranalla ja levolla lähes aina. Jos pitkään vielä vaivailee niin sitten voi käydä lääkärissä, mutta kyllä nyt tämän viikon uskaltaa vielä kotona parannella ellei jotain hälyyttävää oiretta ilmaannu.
EIkö perus flunssaan kuulu aina yskä ja nuha? minulla ei ole kumpaakaan.. Ap
Menepäs heti läkäriin, ettei jää krooniseksi. Tulehdushsn siellä on ja voi olla nielurusasikin jostain syystä tulehtunut, mutt angiina kai se on vain. Mene nyt kuitenkin lääkäriin hakemaan lääkettä ja selvittämään onno nielurisasi ehkä pääsyyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa ja tuo on vasta alussa. Ensi viikolla olet kipeä.[/quote
Sieltä tulikin ihanan positiivinen arvaus :D toivon todella että ei ole influenssa ja siihen päälle vielä jokin jälkitauti :/ sekin kyllä mahdollista. Ap
Influenssa. Siinä ei ole nuhaa tai aivastelua tai sellaista räkätautia.
Veikkaan angiinaa. Siihen pitää sitten syödä antibioottikuuri.
Angiina todetaan nieluviljelystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu, ja hyvässä lykyssä ne tulevat sitten tuon kuumetaudin jälkeen, eli saat sitten ensin viikon kuumeiltuasi vielä pari viikkoa yskiä ja niiskuttaa. Inhaa aikaa tämä, terveisin kohtalotoveri.
Vierailija kirjoitti:
Menepäs heti läkäriin, ettei jää krooniseksi. Tulehdushsn siellä on ja voi olla nielurusasikin jostain syystä tulehtunut, mutt angiina kai se on vain. Mene nyt kuitenkin lääkäriin hakemaan lääkettä ja selvittämään onno nielurisasi ehkä pääsyyllinen.
Menisin kyllä, mutta eivät ota minua vastaan :/ nyt ei ole yksityiseen rahaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei aina, riippu minkä viruksen aiheuttama on. Lapsellani oli juuri adenoviruksen aiheuttama flunssa, johon kuului vain korkea kuume viikon ajan ja silmätulehdus. Ei muita oireita. Viruksia on vaikka kuinka paljon, ja ne aiheuttaa vähän erilaisia flunssia. Parane pian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssa ja tuo on vasta alussa. Ensi viikolla olet kipeä.[/quote
Sieltä tulikin ihanan positiivinen arvaus :D toivon todella että ei ole influenssa ja siihen päälle vielä jokin jälkitauti :/ sekin kyllä mahdollista. Ap
:) Sorry, toivottavasti sinulla ei ole influenssa. Minulla on ollut kerran ja se alkoi juuri tuollaisella kuumeella ja luulin, että olen tosi kipeä ja sitten kun se oikeasti lähti liikkeelle ja kesti ja kesti, niin se alku tuntui lasten leikiltä.
Hyvän aikaa ollut aika korkea kuume sulla. Itse kyllä vähintäänkin soittaisin terveyskeskukseen tuossa tilanteessa.
Olin itse viikon reilu 39-asteen kuumeessa, ja sen jälkeen oli pakko lähteä enpoon, koska en pystynyt juomaan enää niin paljon kuin olisi pitänyt, sillä aloin myös oksentelemaan ja ripuloimaan.
Minulla on ollut nyt sellainen tauti, että kuumetta on ollut muutaman päivän ajan 38,5 - 39,5 astetta. Yskä on hirveä, mutta nenä ei vuoda melkein yhtään. Enää ei ole kuumetta ja erehdyin tänään töihin. Se oli virhe. Voimat on aivan lopussa.
Tsemppiä sinne paranemiseen!
Voi se olla streptokokin aiheuttama nielutulehdus --> vaatii antibiootin.
Voi olla adenovirus --> paranee itsekseen.
Voi olla influenssa --> paranee kyllä itsekseen, mutta vie aikaa. Jälkitaudit voi vaatia antibioottia.
Voi olla mikä lie kulkutauti --> paranee itsekseen.
Kyllä se nieluviljely voisi olla ihan aiheellinen ottaa.
Influenssa ja tuo on vasta alussa. Ensi viikolla olet kipeä.