Eilen oli melkoinen ilta. Klo 22 poliisit ovella
Naapuri oli ilmoittanut kovasta paukkeesta ja lapsen huudosta. Kiitos huolenpidosta, mutta mies pisti vanhaa lastulevy-kirjahyllyä palasiksi ja 3v protestoi mölyä huudolla. Niin ja mies aloitti siis sen kirjahyllyn purkamisen heti kun Pikku Kakkonen oli loppunut ja siinä meni noin tunti. En tiedä kauanko naapuri oli jahkaillut kännykkä kädessä ennen soittoa, oli aika inha yllätys kun jo nukkumaan käymässä ja ovikello soi...
Kommentit (145)
Provo. Jos vaikka alkuperäinen tarkoitus oli herättää keskustelua lasten liiasta ruutuajasta, kerrostalon järjestyssäännöistä tai miesten remontointitaidoista. Jos näin mielummin suoraan otsikko ja tarina niistä.
Muuten, ei se taidoista aina riipu. Sehän on hauskaa kun pääsee kerrankin moukaroimaam jotain oikein kunnolla. Ettekö lukeneet juuri kun Japanissako se oli kun siellä saa maksua vastaan hajottaa huoneen ja tavarat pesäpallomailalla. Terapiaa.
Miksi mies ei purkanut hyllyä kierrepotkulla?
Lastulevyhylly menee palasiksi ihan paljain käsin tönimällä, ei siitä mitään pauketta kuulu.
En nyt ihan usko ap:n tarinaa 'pikkukakkosen jälkeen puretusta kirjahyllystä'....
Todennäköisesti mies on alkanut purkamaan joskus klo. 21 (no onhan tuokin pikkukakkosen jälkeen), pitänyt meteliä reilut puoli tuntia ja naapuri soittanut poliisin ja poliisit ovat tulleet n. 30 minuutissa. Ellei asu jossain perämettässä, missä poliisien tulo kestää monta tuntia, niin yleensä normaalin kokoisissa ja normaalin välimatkan kaupungeissa poliisit tulevat suht nopsaan.
Olen joutunut soittamaan muutamaan otteeseen poliisit naapureiden takia (hiljaisuusajan sisällä) ja ovat yleensä tulleet n. 10-20 min. kuluttua.
Minä en ihmettele tuota kirjahyllyn purkamistyyliä. Viime vuoden joulupäivänä naapuri päätti pitää järkyttävää meteliä. Menin kysymään, että mitä helvettiä teette, joulupäivänä kun ei saa metelöidä. No mies kuulemma purki kirjahyllyä samalla tyylillä kuin ap:n mies, olivat muuttamassa (onkohan sama perhe, kun heilläkin oli n. 3v. lapsi? hmmmm...). Sanoin, että meteli loppuu 5 min. kuluessa tai tulee poliisit, koska rikkoivat joulurauhaa. Mamma hieman närkästyi, kun kehtasin häiritä heidän touhuja, mutta lopettivat kuitenkin paukkeen.
Onhan näitä minäminä-ihmisiä paljonkin, nykyaikaa valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan usko ap:n tarinaa 'pikkukakkosen jälkeen puretusta kirjahyllystä'....
Todennäköisesti mies on alkanut purkamaan joskus klo. 21 (no onhan tuokin pikkukakkosen jälkeen), pitänyt meteliä reilut puoli tuntia ja naapuri soittanut poliisin ja poliisit ovat tulleet n. 30 minuutissa. Ellei asu jossain perämettässä, missä poliisien tulo kestää monta tuntia, niin yleensä normaalin kokoisissa ja normaalin välimatkan kaupungeissa poliisit tulevat suht nopsaan.
Olen joutunut soittamaan muutamaan otteeseen poliisit naapureiden takia (hiljaisuusajan sisällä) ja ovat yleensä tulleet n. 10-20 min. kuluttua.
Minä en ihmettele tuota kirjahyllyn purkamistyyliä. Viime vuoden joulupäivänä naapuri päätti pitää järkyttävää meteliä. Menin kysymään, että mitä helvettiä teette, joulupäivänä kun ei saa metelöidä. No mies kuulemma purki kirjahyllyä samalla tyylillä kuin ap:n mies, olivat muuttamassa (onkohan sama perhe, kun heilläkin oli n. 3v. lapsi? hmmmm...). Sanoin, että meteli loppuu 5 min. kuluessa tai tulee poliisit, koska rikkoivat joulurauhaa. Mamma hieman närkästyi, kun kehtasin häiritä heidän touhuja, mutta lopettivat kuitenkin paukkeen.
Sori nyt meni paksuksi ja sellasta höttöä että ei edes naurata tai kiinnosta. Poliisit tulee joo päivällä kun joulurauha ja kaikki ja kuuluu vasaran pauketta. Noup. Mutta saahan sitä joulupukkiinkin uskoa vaikka aikuisena. Toi olis kyllä söpöä. Kuinkahan paljon on näitä vanhoillisia kenen mielestä ei saa tehdä sitä tai tätä koska... mä sanon ja mietin niin.
Toisaalta, onhan sitä taloyhtiöitä joissa pesutupa ei saa käyttää sunnuntaisin. Mä olin ihan et täh, millä vuosikymmenellä me ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä hyllyä yhtään pienemmällä metelillä saanut purettua?
Se hylly oli vanha kuin taivas eikä ollut tarkoitus koota uudestaan vaan heittää roskiin, mies repi niitä osia erilleen aikamoisella apinan raivolla.
Ap
Mistä te näitä apinoita löydätte?
Vierailija kirjoitti:
Ja sit ens jouluna jos kuuluu tanssahtelu askelia tai naurua niin kutsut myös. Nehän om kielletty joulupäivänä ja samoin jos naapuri menee ulos. (Tai ainakin 100 vuotta sitten oli ainaskin noin)
Vierailija kirjoitti:
Kerroin poliiseille hyllyn purusta ja uskoivat kyllä heti, naureskelivat että ensi kerralla laittakaa varoituslappu rappuun. Mies kyllä näytti , vaikka eivät pyytäneetkään päästä paikkoja katsomaan, olkkarista tyhjän kohdan johon tulee tänään tv-taso. Siirrymme mekin nykyaikaan :D
Ap
Tv-tasot ei ole nykyaikaa. Televisio asetetaan nykyään seinälle, olette auttamatta myöhässä tuon tasonne kanssa.
Kun kerrostalossa asutte, olisi ihan kiva ottaa naapuritkin huomioon. Kirjahyllyn purku kovaäänisesti käsipelin ei ole kivaa käytöstä.
Taas yksi hyvä syy asua omakotitalossa.
Täällä taas täydelliset palstamammat mollaamassa toista :D
"Kai suojasitte lapsen kuulon"
"Mistä helkkarista naapuri voi tietää"
"Ihan oma vika"
"Miks pitää paukkeen kanssa purkaa"
"Eikö sitä pienemmällä metelillä saanu purettua"
"Järki käteen seuraavalla kerralla"
"Miksi tablettiaikaa klo 19 jälkeen"
Naiset.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöö taas. Poliiseja kiinnosta palaakaan jos joku joulupäivänä kirjahyllyn purkaa. Todnäk naapurisi naureskelivat vain paskantärkeälle kyylälle ja pauke loppui koska hylly oli jo purettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt meni paksuksi ja sellasta höttöä että ei edes naurata tai kiinnosta. Poliisit tulee joo päivällä kun joulurauha ja kaikki ja kuuluu vasaran pauketta. Noup. Mutta saahan sitä joulupukkiinkin uskoa vaikka aikuisena. Toi olis kyllä söpöä. Kuinkahan paljon on näitä vanhoillisia kenen mielestä ei saa tehdä sitä tai tätä koska... mä sanon ja mietin niin.
Toisaalta, onhan sitä taloyhtiöitä joissa pesutupa ei saa käyttää sunnuntaisin. Mä olin ihan et täh, millä vuosikymmenellä me ollaan.
On se vähän säälittävää, että nykyään ei tiedetä mitä joulurauhan julistus tarkoittaa. Joulurauhaa ei saa rikkoa mm. poraamalla tai pistämällä säpäleiksi kirjahyllyä tai huudattamalla musiikkia, ei edes päiväsaikaan. Kannattaa ihan suosiolla noudattaa yleisiä sääntöjä, niin välttyy ongelmilta, eikös niin? ;)
Onneksi en ollut ainoa naapuri, joka rappukäytävään tuli ihmettelemään meteliä. Meitä on vielä monia jotka haluavat nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta, oli sitten joulu, pyhät tai arki.
(p.s. olen muuten 40v. ateisti, mutta jouluna ei kukaan naapuri tule pitämään meteliä tai saa vastata seurauksista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin poliiseille hyllyn purusta ja uskoivat kyllä heti, naureskelivat että ensi kerralla laittakaa varoituslappu rappuun. Mies kyllä näytti , vaikka eivät pyytäneetkään päästä paikkoja katsomaan, olkkarista tyhjän kohdan johon tulee tänään tv-taso. Siirrymme mekin nykyaikaan :D
Ap
Tv-tasot ei ole nykyaikaa. Televisio asetetaan nykyään seinälle, olette auttamatta myöhässä tuon tasonne kanssa.
Kun kerrostalossa asutte, olisi ihan kiva ottaa naapuritkin huomioon. Kirjahyllyn purku kovaäänisesti käsipelin ei ole kivaa käytöstä.
Soo soi nyt meni naapurin päivä ihan pilalle varmaan. Kamalaa mikä häiriö. Mitenköhän sitten kestää kyseinen henkilö sen jos uusi naapuri uusii monet huonekalut muuttaessa kas kun niiden kokoamisessa vähän kestää ja välillä pauketta kuuluu useampana päivänä peräkkäin? En nyt jaksa tuota aloitus provoa uudelleen lukaista mutta menikö siis useampi tunti tuohon kirjahyllyn hajoittamiseen. Mulla kun ei ole kokemusta muuta kun pienempien hyllyköiden hajottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Omitunen kirjahylly, kun se on pitänyt paukkeella purkaa. Yleensä niissä on ruuveja ja sellaisia ihan pieniä tappeja, jotka irtoaajoko ruuvikoneella tai käsin. Ei tarvi paukuttaa.
Helpompi se on vaan repiä paskaksi paljain käsin tai hakata nyrkillä.
Lastulevy hajoaa helposti. Meilläkin pienokainen alkoi itkemään kun pistin vanhan hyllykön rikki muutamalla iskulla levähti.
En kyllä osanut ajatella että itkuhan siitä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, onhan sitä taloyhtiöitä joissa pesutupa ei saa käyttää sunnuntaisin. Mä olin ihan et täh, millä vuosikymmenellä me ollaan.On se vähän säälittävää, että nykyään ei tiedetä mitä joulurauhan julistus tarkoittaa. Joulurauhaa ei saa rikkoa mm. poraamalla tai pistämällä säpäleiksi kirjahyllyä tai huudattamalla musiikkia, ei edes päiväsaikaan. Kannattaa ihan suosiolla noudattaa yleisiä sääntöjä, niin välttyy ongelmilta, eikös niin? ;)
Onneksi en ollut ainoa naapuri, joka rappukäytävään tuli ihmettelemään meteliä. Meitä on vielä monia jotka haluavat nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta, oli sitten joulu, pyhät tai arki.
(p.s. olen muuten 40v. ateisti, mutta jouluna ei kukaan naapuri tule pitämään meteliä tai saa vastata seurauksista)
Noh jos mulle joku tulee urputtamaan joulupäivän metelistä kun esim. vasaroidaan ja kootaan nukkekotia niinkuin nyt joulupäivänä teimme, soittaisin itse poliisit tuolle urputtajalle kotirauhan rikkojalle. Kirjahyllyjä meillä ei tosin ole joulupäivänä säpäleiksi laitettu. Musiikkia voisin soittaakin päiväsaikaan jos sillä päälle sattuu. Mut miten tää meni joulurauhaan tää juttu. Alkuperäinen provo ei kertonut joulusta. Jatkoa edelleen kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri oli ilmoittanut kovasta paukkeesta ja lapsen huudosta. Kiitos huolenpidosta, mutta mies pisti vanhaa lastulevy-kirjahyllyä palasiksi ja 3v protestoi mölyä huudolla. Niin ja mies aloitti siis sen kirjahyllyn purkamisen heti kun Pikku Kakkonen oli loppunut ja siinä meni noin tunti. En tiedä kauanko naapuri oli jahkaillut kännykkä kädessä ennen soittoa, oli aika inha yllätys kun jo nukkumaan käymässä ja ovikello soi...
Noi on vitt umaisia. Ja lasunhan kytät aina tekee jos lapsia samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omitunen kirjahylly, kun se on pitänyt paukkeella purkaa. Yleensä niissä on ruuveja ja sellaisia ihan pieniä tappeja, jotka irtoaajoko ruuvikoneella tai käsin. Ei tarvi paukuttaa.
Mies ei jaksanut lähteä hakemaan työkaluja häkkivarastosta, tuumasi vain että onnistuu paljain käsinkin. Eri asia, jos hylly olisi pitänyt säästää mutta menee siis kaatopaikalle.
Aå
Oikein. Tosimies ei mitään työkaluja tarvi. Panee aina paljaalla muutenkin ja hitsaa ilman suojalaseja.
Vierailija kirjoitti:
Niin ei ne poliisit varmaan heti soitosta ovelle ehdi. Suosittelen avaamaan tilanteen todellisen kulun naapureille. Tuo uhittelva tyyli kannattaa jättää pois.
Miksi naapureille pitäisi avata tilannetta ollenkaan. Jos ja kun meluun puututtiin eikö se ollut ilmoitksen tarkoituskin vai tehtiinkö ilmoitus sinä toivossa että naapuri kyylä saisi raportin mitä naapurissa milloinkin oikeasti tapahtuu.
Miten se jatkotarina sitten meni. Mitä sanoi poliisi, mitä sanoi lasu. Älä jätä tarinaa (provoa) kesken.