Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten irtisanoudun töistä, kun seuraajaa ei ole, eikä ketään tekemään töitäni?

Vierailija
08.02.2019 |

Haluaisin irtisanoutua. Seuraavaa työtä ei ole, mutta säästöjä on selvitä kaksikin vuotta työttömänä. Minulla on kahden viikon irtisanomisaika.

Ongelmani on kiltteys. Teen työtä, jota kukaan muu tässä talossa ei tee. Olen tottakai korvattavissa, kuten kuka tahansa muukin, mutta työhön perehdytys vaatii enemmän kuin kaksi viikkoa. Minun edeltäjälläni oli kuusi viikkoa aikaa perehdyttää minut ja sekin tuntui kiireiseltä ajalta. En halua jättää työpaikkaani pulaan siksi, että lähden.

En oikeasti jaksaisi enää päivääkään. Voinko vain irtisanoutua ja jättää tekemättömät työt taakseni? Siis toki irtisanomisajan puitteissa?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kettua nyt oikeasti, AP? Ei ole pätkääkään sinun ongelmasi mitä vaikeuksia lähtösi aiheuttaa työnantajallesi.

Vierailija
42/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytät irtisanomislomakkeen aj anant sen sinun pomollesi. Niin helppoa se on. Pomo ilmoittaa sitten jos sinun on pakko istua nuo 2 viikkoa töissä vai ottavatko uuden sinne heti.

HR antaa sinulle sen lomakkeen jos teillä ei ole intranettiä mistä sen voi tulostaa.

Ei siihen mitään lomaketta tarvita. Eikä edes paperia vaan voit irtisanoutua myös suullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytät irtisanomislomakkeen aj anant sen sinun pomollesi. Niin helppoa se on. Pomo ilmoittaa sitten jos sinun on pakko istua nuo 2 viikkoa töissä vai ottavatko uuden sinne heti.

HR antaa sinulle sen lomakkeen jos teillä ei ole intranettiä mistä sen voi tulostaa.

Ei siihen mitään lomaketta tarvita. Eikä edes paperia vaan voit irtisanoutua myös suullisesti.

Vierailija
44/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi työpaikka kun vielä olet töissä. Järjestät asiat niin, että aloitat uudessa työssä heti kun irtisanomisaika loppuu 👍 Ei ole pakko mitään kirjallista irtisanomisilmoitusta tehdä vaan sanot pomollesi, että lähdet ja siitä päivästä alkaa irtisanomisaika.

Vierailija
45/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, yleensä jos joku sanoo että on korvaamaton, niin voi työntää sormensa veteen ja vetää äkkiä pois.  Jos jää reikä, niin on korvaamaton.   Jos joku luulee että hänen tekemisiinsä tarvitaan 2 viikkoa perehdytystä, niin siihen työpaikkaan hakee 100 sellaista jotka tarvitsevat 2 tuntia perehdytystä.  Semmosta se elämä nykyään on.

Vierailija
46/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kannattaisi hakeutua lääkäriin. Vaikuttaa siltä että kärsit työuupumuksesta.

Vierailija
47/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua vielä loppuun, mutta kannattaisi varmaan ensin käydä juttelemassa lääkärille. Vaikutat uupuneelta, voisi olla hyvä päästä aluksi sairaslomalle ja sitten miettiä vähän vähemmän pahoinvoivana mitä kannattaa seuraavaksi tehdä.

Vierailija
48/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tuo perehdyttäminen.  Minun poikani meni uuteen työpaikkaan ja kertoi että hänen pääasiallinen tehtävänsä on perehdyttää vanhat työntekijät uusiin työtapoihin ja tietokoneohjelmien käyttöön.  (juuri valmistunut DI)

Joisiko siis joku akateeminen olla niin korvaamaton, että tarvitsee jonkin irtisanomis ajan?

Vierailija
49/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiemmin samanlaisia fiiliksiä, että olis kurja jättää "firma pulaan". Mut nyt tuosta on jo aikaa, eikä firmaa kiinnosta helpottaa mun työkuormaa vaikka on kuinka pidetty workshopeja ja keskusteltu, ja kaikki on niin kaoottista että oon ihan poikki. Ei vaan pysty enää mihinkään muuhun kuin itsekkääseen ajatteluun kun väsyttää tämä näkymättömyys ja arvostuksen puute niin paljon.

Oon käynyt haastatteluissa mut ei ole vielä tärpännyt. Toivottavasti kohta! Lähden ilolla vaan heti kun pääsen, ja tiedän ettei firma siihen kaadu.

Vierailija
50/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taisin ilmoittaa lähdöstäni 4 kk etukäteen. Olin hyvin aikaa rauhassa hommata seuraaja minulle ja perehdytin hänet huolella.

Tuollaisia perehdytys aikoja ei tarvitse muilla kuin siivoojilla.

Vierailija
51/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat sormesi vesilasiin ja siihen jää kuoppa kun nostat sen pois, niin silloin olet korvaamaton.

Kenen toimenkuvaan kuuluu sormen vesilasissa pitely?

Vierailija
52/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Minäpä kerron salaisuuden: sinä et ole korvaamaton. Työnantajalla on tietenkin motivaatio antaa sinun uskoa näin, jotta pysyisit kolossasi pyörimässä ja pyörittämässä omalla osuudellasi firmaa.

Kukaan ei ole korvaamaton. Tiedän tapauksia, että ihmisiä on kuollut onnettomuuksissa tai sairaskohtauksissa, joten työpaikalle on jäänyt isokin aukko. Olen ollut firmassa, jossa yrittäjä sai sydänkohtauksen ja joutui isoon leikkaukseen ja sairauslomalle ja sitten aikanaan nousi uudelleen jaloilleen - se silloinen firma tosin kaatui koska hän ei kyennyt hoitamaan asioita silloin.

Mutta toiminta ei pysähdy. Voi olla iso juttu ruveta selvittämään, kuka alkaa hoitaa asioita, mutta tuolla on työkkäri josta sitä porukkaa löytää.

Itse tarkistan lottokupongin (jos olen sellaisen ostanut) vasta maantaiaamuisin. Se hetki ennen tarkistamista on hienoa aikaa, mietin että JOS olisi miljoonapotti, kuinka kauan istuisin vielä koneeni äärellä ennen kuin nousisin ja ilmoittaisin että lähden nyt (keksikää vaikka joku purkuperuste, palkkaa ei tarvitse maksaa).

Ihan varmasti homma hoituisi jotenkin. Sinäkään et ole vastuussa kaikesta.

Tämä.Ajattele omaa hyvinvointisi.Elämä on ihmisen parasta aikaa.

Vierailija
53/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jai, irtisanoutuminen! Aina se on siellä mielessä jossain! Täältä tullaan viimeistään kesään mennessä!

Vierailija
54/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele omaa hyvinvointiasi.Jää sairauslomalle niin saat aikaa miettiä ratkaisuasi.Pärjäile.

Vierailija
55/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtaha voi työnantajat antaa kenkää niin hepposin perustein, ettei pätkääkään kiinnosta jos työnantaja jää pulaan kun irtisanoutuisin, haistattaisin pitkät paskat, kukaan ei ole korvaamaton, joten parempi varautua siihen, että korvattava työntekijä lopettaa.

Minä järjestelin niin, että tehdas teki tuotantoennätyksen juuri ennen kuin lähdin, siispä kaikille tarjottiin kakkukahvit sinä päivänä kun lähdin.  Nauratti vain, kun jotku voi olla niin tyhmiä. 

Vierailija
56/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan kiitos ja hei hei. Ite jaksoin kahtoa työpaikkaani 4 vuotta ja mitta tuli niin täyteen, että otin loparit. Karenssin sain mutten oo katunut hetkeäkään! Ihan kuin tiilikasa ois tippunut harteilta! Ah.

Vierailija
57/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat sormesi vesilasiin ja siihen jää kuoppa kun nostat sen pois, niin silloin olet korvaamaton.

Kenen toimenkuvaan kuuluu sormen vesilasissa pitely?

Niitä on paljon , melkein kaikki johtajat joutuvat tekemään niin, koska muuten kaikki huomaisivat, että ne eivät ole korvaamattomia. 

Jos joku kysyy tuollaista, niin paljastaa totuuden itsestään. 

Vierailija
58/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtaha voi työnantajat antaa kenkää niin hepposin perustein, ettei pätkääkään kiinnosta jos työnantaja jää pulaan kun irtisanoutuisin, haistattaisin pitkät paskat, kukaan ei ole korvaamaton, joten parempi varautua siihen, että korvattava työntekijä lopettaa.

Minä järjestelin niin, että tehdas teki tuotantoennätyksen juuri ennen kuin lähdin, siispä kaikille tarjottiin kakkukahvit sinä päivänä kun lähdin.  Nauratti vain, kun jotku voi olla niin tyhmiä. 

Kakkukahvit vain silloin, jos on edellisenä vuonna tehty tuotantoennätys. Muuten tarjotaan johtovettä. Taisi mennä aika hukkaan siellä.

Vierailija
59/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi samassa organisaatiossa töissä ollut irtisanoutui yllättäen. Hän jätti jälkeensä melkoisen kaaoksen, koska käytännössä kaikki hänen toimialaansa liittyvä oli kasattu epäreilusti hänen harteillaan. Johtoporras sai harmaita hiuksia ja teki varmaan jonkinlaisen ennätyksen siinä, miten surkeasti kaiken voi hoitaa.

Me muut tunsimme jonkinasteista vahingoniloa johtoportaan ahdinkoa kohtaan ja olimme iloisia entisen työkaverimme puolesta, kun ymmärsi lähteä. Vaikka toki meillekin asti siitä seurasi joksikin aikaa eriasteisia kupruja, mutta niistä kyllä selvittiin.

Tilanne oli kuitenkin jo pitemmän aikaa ollut sellainen, ettei johtoporrasta kiinnostanut kuunnella palautetta tai yrittää mitenkään parantaa tilannetta. Liiallisella kiltteydellä ja nöyristelyllä pelaa vain öykkäreiden pussiin ja takaa ettei mikään ikinä muuta.

Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
60/60 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sinun ongelma ole. Toki, jos olet ydinvoimalassa töissä ja lähtemisestä seuraa uusi Tsernobyl...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi