Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityishetkkä työkaveri

Vierailija
07.02.2019 |

Tekee työssä vain mieluisimmat asiat. Kun jokin asia on hankalaa jää heti sairauslomalle ja minä teen hänen työnsä. Olen niin rikki tuohon tyyppiin!

Työnantaja ei juurikaan voi toimia, sillä erityisherkkyys ei voi olla irtisanomisen peruste ja sairauslomaa saadaan pitää pari päivää ihan omalla ilmoituksella.

Mitä tässä voi tehdä, tekis mieli kasata sen työt hänen pöydälle odottamaan, mutta en halua tehdä hallaa työnantajalle?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani erityisherkkä. Olen kuitenkin pitänyt kunnia-asiana sitä, että töistä ei luisteta vaikka pahalta tuntuu ja ahdistaa kaikki. Käyn tauoilla joskus vessassa itkemässä.

Vierailija
22/37 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasaa hommat pöydälle. Tai edellytä pomoltasi sitä.

Olen tästä kyllä pomolle puhunut, mutta sitten kaikkien työparien täytyisi saada tehdä sama. Tasa-arvoinen kohtelu ei siis salli moista. Pomo antaisi varmasti kenkää mutta ei ole riittävästi näyttöä kun tuo herkkyys ja salkut evät saa olla syynä.

Onko teillä kellään samaa tilannetta? Mulla ilmeisesti vaan käyny tosi huono tuuri tuon kaverin suhteen.

Itse tykkään työstäni, mutta ärsyttää kun yksi heittää aina hanskat tiskiin kun joku pienikin vaikeus työssä tulee eteen. Saan sitten selvittää ja tehdä työn.

Huomaan jo heti kun on joku vaikeampi juttu ja seuraavana sanookin että taitaa olla flunssa tulossa tai migreeni. Saapuu takas töihin kun tietää että hommat on hoidettu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noille oikein ole mitään tehtävissä. Ei saa edes työhaastattelussa asiasta kysyä ja pois näitä ei saa millään muulla kuin hiillostamalla. Jotkut älyävät lähteä itse.

Ihan samaa kastia kuin töissä lusmuilevat ja tapasaikuttajat.

Vierailija
24/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erityisherkkyys ei ole edes virallinen diagnoosi, niin mikä oikeus siihen on töissä vedota?

Meiltä löytyy työntekijä joka tähän vedoten on siirtänyt useammankin työn itseltään pois.

Vierailija
25/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos erityisherkkyys ei ole edes virallinen diagnoosi, niin mikä oikeus siihen on töissä vedota?

Meiltä löytyy työntekijä joka tähän vedoten on siirtänyt useammankin työn itseltään pois.

LOL. Nyt ois työnjohdon syytä katsoa peiliin. Tai sitten voisitte koko porukka pitää tykypäivän ja mennä vaikka yksisarvishoitoon.

Vierailija
26/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nyt jännittää. Työkaverilla on tänään asiakas palaveri ja näyttää roikkuneen koko yön somessa. Viimeinen pävitys klo.5.40.

Uskoisin että kohta soi puhelin ja hän on migreenissä.

Arvatkaas kuka hoitaa palaverin, mur :(.

Vierailija
27/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen siis Ap

Vierailija
28/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisherkkä ja jo tämä keskustelu saa minut tuntemaan itseni väsyneeksi ja kuormittuneeksi.

Vierailija
29/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, nyt jännittää. Työkaverilla on tänään asiakas palaveri ja näyttää roikkuneen koko yön somessa. Viimeinen pävitys klo.5.40.

Uskoisin että kohta soi puhelin ja hän on migreenissä.

Arvatkaas kuka hoitaa palaverin, mur :(.

Kuulostaa raivostuttavalta tyypiltä. Nämä on varmaan näitä nykyajan elämänhallintaosaajia, jotka tahallaan tekevät itsestään työkyvyttömiä. Luulisi olevan itsestään selvää että yöllä nukutaan, jotta jaksetaan mennä töihin.

Vierailija
30/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työyhteisö teillä on muuten? Viihtyvätkö ihmiset yleisesti, vai onko ollut esim. työpaikkakiusaamistapauksia? Voi olla että teillä on käsissänne lumihiutale joka ei yksinkertaisesti suostu poistumaan mukavuusalueeltaan, mutta erityisherkät ovat myös usein mittareita joiden vointi kertoo työyhteisön tilasta paljon. Tiedän että erityisherkkyyttä käytetään tekosyynä enkä väitä etteikö kyse voisi olla siitä, mutta suosittelen myös harjoittamaan vähän itsetutkiskelua ja miettimään, saattaako herkemmällä ihmisellä oikeasti olla paha olo töissä jostain syystä, ja onko asialle jotain tehtävissä.

Vierailija
31/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alapeukkuja näet?

Etkö voisi sopia työnantajan kans, että jätät ne työt odottamaan, että työkaverisi palaa töihin? Kerro suoraan syyt ja sano että muuten palat loppuun ja sitten joudut sinä pitkälle saikulle. Kukas työt sitten hoitaa?

Vierailija
32/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erityisherkkä ja jo tämä keskustelu saa minut tuntemaan itseni väsyneeksi ja kuormittuneeksi.

Vaikka tämä nyt ehkä oli vitsi, mutta ei se näiden lumihiutaleiden kohdalla sitä ole 🙄

KAIKKI väsyttää ja kuormittaa, koska erityisherkkänä kuulemma on tuntosarvet pystyssä koko ajan ja kaikki tapahtumat, toisten tunteet, ilmeet ja eleet kerätään itseensä. AAAARGH!

Vierailija
33/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä nyt ehkä oli vitsi, mutta ei se näiden lumihiutaleiden kohdalla sitä ole 🙄

KAIKKI väsyttää ja kuormittaa, koska erityisherkkänä kuulemma on tuntosarvet pystyssä koko ajan ja kaikki tapahtumat, toisten tunteet, ilmeet ja eleet kerätään itseensä. AAAARGH!

Vierailija
34/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen työyhteisö teillä on muuten? Viihtyvätkö ihmiset yleisesti, vai onko ollut esim. työpaikkakiusaamistapauksia? Voi olla että teillä on käsissänne lumihiutale joka ei yksinkertaisesti suostu poistumaan mukavuusalueeltaan, mutta erityisherkät ovat myös usein mittareita joiden vointi kertoo työyhteisön tilasta paljon. Tiedän että erityisherkkyyttä käytetään tekosyynä enkä väitä etteikö kyse voisi olla siitä, mutta suosittelen myös harjoittamaan vähän itsetutkiskelua ja miettimään, saattaako herkemmällä ihmisellä oikeasti olla paha olo töissä jostain syystä, ja onko asialle jotain tehtävissä.

Hoisi ihme kyllä aamun palaverin itse, mutta siirtyi sen jälkeen "etätöihin", selitellen orastavasta migreenistä.

Meillä on töissä hyvä ilmapiiri muiden kesken. Toki kaikkia ärsyttää tuon yhden vaatimukset herkkyyksineen. Hoitaa pienempää "kenttää" kuin muut, eikä jaksa sitäkään.

Vierailija
35/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se Ap

Vierailija
36/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soi aina kellot päässä kun joku kertoo olevansa erityisherkkä. Joku pari vuotta sitten tämä oli oikea epidemia ja joka toinen itsekeskeinen laiskimus keksi itselleen tämän "erityisyyden", jolla toisaalta luistaa ikävistä hommista ja toisaalta saa kätevästi nostettua itseään ylöspäin "kun mä rekisteröin KAIKEN, oon niin hyvä ihmistuntija ja aistin heti tunnelmn jne". Kummasti kukaan näiatä ei aisti että suuri osa muista pitää heitä laiskoina kusipäinä. Arrggh.

Vierailija
37/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen pitää lähettää työntekijä työterveyteen jos tulee enemmän kuin kolme tuollaista epämääräistä poissaoloa vuodessa.