Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N44 v ja pitäisi laihduttaa 10 kg

N44
07.02.2019 |

Ei hem*etti. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja olen yrittänyt tehdä elämäntapamuutosta vuoden alusta. EI ONNISTU!!! Jaksan pysyä suunnitelmassa aamupäivän ja illalla tulee jo naposteltua.

Koen laihduttavani, mutta en laihdu YHTÄÄN. En ole saanut lisättyä kunnolla edes liikuntaa.
Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltanaposteluun pilko valmiiksi rasioihin porkkanaa, kurkkua, paprikaa, kukkakaalta.. Makeampaan viinirypäleitä (kohtuudella), banaania, omenaa, tuoretta ananasta, kokeile erilaisia meloneita ja sitrushedelmiä jos tykkäät. Älä osta mitään herkkuja kotiin. Ruoka-annokset kohtuullisiksi ja normaalia kotiruokaa. Voileivät pois jos et osaa syödä kohtuudella niitä (itse en osaa joten parempi ilman).

Jos liikunta tuntuu vaikealta, aloita ensin ruokavaliolla ja keskity vain siihen. Ei tunnu sitten liian vaikealta kokonaisuudelta.

Tsemppiä koitokseen, jos motivaatio on kohdallaan niin kyllä se itsekurikin sieltä löytyy!

Vierailija
42/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmassasi on jotain vikaa, jos et pysty noudattamaan sitä. Syötkö aamulla ja päivällä liian kevyesti?

Tai liian raskaasti - mulle on henkisesti tosi tärkeää saada illalla iso ja maukas lämmin ateria, joten syön aamulla/päivällä vain "henkeni pitimiksi", kun ei muutenkaan ole aamuisin nälkä. Näin jaksan pitää itseni iltaan asti ruodussa joka päivä. Jos haaskaan kalorini siihen, että syön aamupalaa yms. ennen kuin edes huvittaa syödä, niin illalla harmittaa.

Meitä on niin erilaisia. Itse syön luonnostaan suunnilleen 16:8-tyyppisesti, joten minulle helpointa on yhdistää se ja kalorien laskeminen. Eli jokaisen on löydettävä se tapa, joka on sekä henkisesti että fyysisesti itselle sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kirjoittaisit kaksi viikkoa ylös mitä syöt, kuink paljon, missä ja mihin aikaan.

Tutki onko nähtävissä jokun tietty kuvio? Kirjoita syömiesi ruokien viereen millainen oli mielialasi kun söit, oliko nälkä vai ahmitko muuten vain? Ja miltä tuntui syömisen jälkeen? Syyllisyys, hyvä olo? Mikä? Ja tarpeen mukaan muita havaintoja syömiseen liittyen.

Näin voit löytää liittyyko napostelun tarpeesi ja makean nälkä joihinkin tunteisiin joita et halua tuntea? Painatko pahaa tai hankalaa oloa pois? Oletko stressaantunut?

Tätä voit jatkaa useamman viikon. Opit lukemaan itseäsi ja tunteitasi. Älä rankaise itseäsi lipsahduksesta, mutta älä myöskään anna sen ryöstäytyä. Tiedosta että yksi lipsahdus sinne tai tänne, ei se maailmaa kaada. Elämä jatkuu ja päiviä jolloin voit harjoitella järkevää syömistä, opetella löytämään avaimia siihen mikä on ahmimistarpeen takana.

Opettele tiedostamaan oikea nälän tunne ja syö vain silloin kun oikeasti on nälkä. Vie jonkin aikaa opetella uusi rytmi ja tapa, mutta ei suinkaan ole mahdotonta onnistua! Muista myös, että itsensä rääkkääminen kitudieeteillä ja ylivedetyllä treenillä kostautuu takuuvarmasti ja varsin julmasti. Mikään dieetti ei johda pysyvään painonpudotukseen. Jopa he, joille on tehty mahalaukun pienennysleikkaus, palaavat takaisin entiseen elämäntapaansa jos korvien välissä ei ole tapahtunut mitään.

On höpötystä etteikö vaikka 80-vuotias voisi laihtua! Totta kai vaihdevuosia lähetessä ja niiden jälkeen hormonitoiminta muuttuu, mutta ei ihmisen kroppa muutu pohjattomasti rasvaa imeväksi sieneksi! Oma äitini hyvä esimerkki, 60-vuotiaana painoi 83 kg ja on 167 cm. Polvikulumat pakotti muuttamaan elämäntapoja, ja paino nyt 58. Eikä todellakaan mitään kitudieettiä tai ihmekuuria. Ihan vain oman terveytensä vuoksi halusi laihtua, eikä sellainen kilomäärä muutenkaan ole kevyt raahattava eikä kovinkaan esteettinen, ihmiselle itselleenkään.

Ihan hyvin kirjoitat, mutta kun minä en ahmi. Syön ihan tavallisesti perusterveellistä ruokaa, mutta kai liian suuria annoksia, koska painoa on kertynyt liikaa. Iltaisin tulee naposteltua, mutta silloinkin vain leipää, leikkelettä, juustoa. Aloitukseni pointti olikin se, että mistä saisin motivaatiota näiden 10 kilon tiputtamiseen. Painoa ei ole niin paljoa liikaa, että se olisi suoraan terveydelle haitallista, haitta on lähinnä esteettinen.

N44

Vierailija
44/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44 kirjoitti:

Ei hem*etti. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja olen yrittänyt tehdä elämäntapamuutosta vuoden alusta. EI ONNISTU!!! Jaksan pysyä suunnitelmassa aamupäivän ja illalla tulee jo naposteltua.

Koen laihduttavani, mutta en laihdu YHTÄÄN. En ole saanut lisättyä kunnolla edes liikuntaa.

Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.

Turha valittaa ei mene kuin 2-4viikoa kun nuin pienenpainon pudotat.Se vain tahdon lujuutta tarttee vähän.

No niinpä! Mistä minä sen tahdonlujuuden kaivan? Jos olet tehnyt elämäntapamuutoksen niin mikä sinua motivoi?

N44

Minä vain PÄÄTIN että KOKEILEN jättää kaikki valkoisen sokerin, margariinin, valmisruuat, namit, suoöaiset naposteltavat, kaikki kaupan juomat, maitotuotteet ja alkoholin KOKONAAN. Aattelin että onnistuu tai ei, viikon kokeilen. Listasin sitten mitä jää jäljelle, mitä VOIN syödä ja söin niitä asioita siis ruokia just niin paljon että nälkä lähti. Ja laihduin 4kk noin 25kg.

10kg laihtuminen vaatii aikaa koska määrä on pieni. Anna siis myös aikaa itsellesi. Tiedän tämän koska,mun pitää vielä 10kg noin laihduttaa.

Liikkuminen. Älä mieti kuinka paljon pitää vaan liiku se minkä liikut. Ole illinen jokaisesta ylimääräusestä liikkeestä vaikka se olis yks rappuväli tai maidon haku sieltä kaupan peränurkasta. (Maitoa en juo minä)

Ota rennosti.

Tässä voisi olla ideaa omalta kannaltani samoin kuin pätkäpaastoa ehdottaneen viestissä! Tarvitsen varmaan aika selvät ohjeet miten syödä loppuelämäni, koska tähän asti sen on mennyt niin, että jos yksi leipä päivässä on "sallittu" niin sitten ne kaksi muutakin muuttuvat "sallituiksi" ja sitten päivän kokonaiskalorimäärä onkin jo liian suuri. N44

Vierailija
45/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät syömättä joka toinen päivä.

Tai syöt 1200 kcal päivässä ja käyt tunnin kävelyllä.

Ei tämä ole mitään ihmeellistä

https://www.reddit.com/r/1200isplenty

Vierailija
46/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensinnäkin laihduttajan kotona ei missään nimessä saa olla juustoa, jos juuston napostelu on ongelma. Juustossa on kuitenkin 3-4 kertaa enemmän kaloreita kuin esim. kinkkusiivuissa. Leivänkin tarttis olla jotain kuitupitoista ja terveellistä, mielellään sellaista joka ei kutkuttele makuhermoja niin paljon että sitä syö huvikseen.

Pidä siis huolta että kotona ei ole herkkuja eikä edes kaloritiheää naposteltavaa.

Vierailija
47/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö miettimään pätkäpaastoa? Itse olen sen kautta löytänyt tavan vähentää syömistä kitumatta.

Syön siis itse tukevan lounaan noin klo 12, pienen välipalan noin 15-16 välillä ja kevyen illallisen klo 19. Vaati aluksi itsekuria, että jätti iltanapostelun, mutta parin viikon jälkeen kroppa oli tottunut eikä tee enää iltaisin mielikään. Olennaista oli itselle syödä viimeisen kerran tarpeeksi myöhään ettei ehdi tulla oikea nälkä ennen nukkumaanmenoa. Aamupalaa en ole koskaan kaivannut muutenkaan, joten aamut eivät tuota mitään ongelmaa.

Pätkäpaastoa kokeilin onnistuneesti viikon verran ja sitten sekin unohtui. Osa ongelmaani on sekin, etten pysty keskittymään syömiseen vaan olen taipuvainen ajattelemaan, että noh eihän tämä yksi kerta haittaa ja sitten se alkuperäinen ajatus onkin jo unohtunut. Pitäisi lähteä jonnekin erämaahan kuukauden retriitille, missä voisi keskittyä vain ateriarytmiin ja ruokailuun. N44

Vierailija
48/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensinnäkin laihduttajan kotona ei missään nimessä saa olla juustoa, jos juuston napostelu on ongelma. Juustossa on kuitenkin 3-4 kertaa enemmän kaloreita kuin esim. kinkkusiivuissa. Leivänkin tarttis olla jotain kuitupitoista ja terveellistä, mielellään sellaista joka ei kutkuttele makuhermoja niin paljon että sitä syö huvikseen.

Pidä siis huolta että kotona ei ole herkkuja eikä edes kaloritiheää naposteltavaa.

No niinpä! Minä helposti ajattelen, että eihän ne kaksi juustosiivua siinä leivän päällä mitään merkitse. Tai se, että käyn illalla jääkaapista hakemassa 2/4/6 juustosiivua lisää. Pitäisi vaan keskittyä paremmin siihen mitä ja miten syö. N44

Vierailija
49/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanikäinen, mutta laihdutettavaa olisi 40 kg. Kokemuksia myös aiemmin lukemattomista epäonnistuneista dieeteistä, mitkä syövät luottamusta siihen, että mulla olisi koskaan itsekuria tarpeeksi laihtuakseni. Ainakaan laihtuakseni niin, etten lihoisi takaisin aika pian. Silti tässä vaiheessa, kun läski on jo selkeä terveysriski, pakko yrittää.

Tällä hetkellä olen ViaEsca ruokavaliolla. Se on suomalaisten ruokavaliosuositusten mukainen dieetti, jossa kaikki ohjeet mitä päivässä syödään + valmiit ostoslistat saa mobiilisovelluksesta. Päivän ruokien kalorimäärät säätyvät automaattisesti aktiivisuusrannekkeen palveluun jakamien kulutustietojen mukaan. Kalorivaje päivässä on vain maltilliset 500 kcal, joten järkyttäviä nälkiä ei tule. Minulle tämä tuntuu sopivan tosi hyvin. Jää paljon kiusauksia pois, kun idea on tarkkaan syödä vain se mitä ohjelma sanoo eikä säätää itse että voisinkohan tässä vähän poiketa ja HUOMENNA palata ruotuun jne. Lisäksi saan yli 100-kiloisena syödä peräti 1900 kcal päivässä ja silti olen laihtunut kilon viikossa tähän asti (neljäs viikko nyt ViaEscalla). Aiemmin minun muka-ei-kitukuuritkin oli 1500 kcal / päivä.

Vierailija
50/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltanaposteluun pilko valmiiksi rasioihin porkkanaa, kurkkua, paprikaa, kukkakaalta.. Makeampaan viinirypäleitä (kohtuudella), banaania, omenaa, tuoretta ananasta, kokeile erilaisia meloneita ja sitrushedelmiä jos tykkäät. Älä osta mitään herkkuja kotiin. Ruoka-annokset kohtuullisiksi ja normaalia kotiruokaa. Voileivät pois jos et osaa syödä kohtuudella niitä (itse en osaa joten parempi ilman).

Jos liikunta tuntuu vaikealta, aloita ensin ruokavaliolla ja keskity vain siihen. Ei tunnu sitten liian vaikealta kokonaisuudelta.

Tsemppiä koitokseen, jos motivaatio on kohdallaan niin kyllä se itsekurikin sieltä löytyy!

Näin sen varmasti pitäisi mennä ja ottaa ruokien suunnittelu etukäteen tavaksi loppuelämän ajaksi. Kilot ovat kertyneet sillä, että olen tasaisesti vuosien myötä syönyt koko ajan pikkuisen yli kulutuksen. Olen aikaisemmin liikkunut paljon ja nyt kun se on jäänyt niin se myös näkyy. Toisaalta se on helppo korjatakin, koska ulkoilu ja sitä kautta arkiaktiivisuuden lisääminen on ihan kivaakin. N44

Vierailija
51/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kamppailen myös 10 kg ylipainoa vastaan. Herkkuja en juuri syö, mutta leipä on pahe. Leipää menee luvattoman paljon, kun se on hyvää ja nopeasti saatavaa syötävää.

Jätän nyt leivän pois kokonaan. Tarkoitus on myös jättää peruna, riisi ja pastakin pois eli alan noudattaan jonkinlaista karppaus -ruokavaliota.

Nyt söin aamupalaksi neljä pekonisiivua, vihanneksia ja kahvia täysmaidolla. Kerma olisi parempi vaihtoehto kahviin, mutta kermakahvista en tykkää. Kaupasta ostin pekonia, munia, kivikylän lihapullia ja snellmannin nakkeja. Lisäksi salaattitarpeita sekä rasvaisia maitotuotteita. Näillä mennään nyt ja toivon kapeaa vyötäröä hyvissä ajoin ennen kesää.

Vierailija
52/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kamppailen myös 10 kg ylipainoa vastaan. Herkkuja en juuri syö, mutta leipä on pahe. Leipää menee luvattoman paljon, kun se on hyvää ja nopeasti saatavaa syötävää.

Jätän nyt leivän pois kokonaan. Tarkoitus on myös jättää peruna, riisi ja pastakin pois eli alan noudattaan jonkinlaista karppaus -ruokavaliota.

Nyt söin aamupalaksi neljä pekonisiivua, vihanneksia ja kahvia täysmaidolla. Kerma olisi parempi vaihtoehto kahviin, mutta kermakahvista en tykkää. Kaupasta ostin pekonia, munia, kivikylän lihapullia ja snellmannin nakkeja. Lisäksi salaattitarpeita sekä rasvaisia maitotuotteita. Näillä mennään nyt ja toivon kapeaa vyötäröä hyvissä ajoin ennen kesää.

Taidan alkaa samalle ruokavaliolle. Leipä ja muut vielä keräävät nestettä niin olo on turvonnutkin koko ajan. Täyskielto voi toimia paremmin kuin pieni salliminen mikä johtaa sitten kaiken sallimiseen. N44

Vierailija
53/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Minä helposti ajattelen, että eihän ne kaksi juustosiivua siinä leivän päällä mitään merkitse. Tai se, että käyn illalla jääkaapista hakemassa 2/4/6 juustosiivua lisää. Pitäisi vaan keskittyä paremmin siihen mitä ja miten syö. N44

Sun laihdutus selvästi pitäis tapahtua ennen kaikkea ruokakaupassa, koska et jaksa kotona joka hetki valvoa omaa toimintaasi. Älä osta mitään sellaista, mitä tiedät syöväsi huvikseen. Sulla on varmaan myös vähän sama vaiva kuin mulla, jos on vähän tylsää niin mielellään söis jotain pientä.

Vierailija
54/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lähdet ihan toisella asenteella liikkeelle eli kertarysäyksen sijasta panostatkin pitkäaikaisiin muutoksiin ruokavaliossa ja liikunnassa? Pura muutokset pieniin osiin eli ensimmäisrn viikon tavoite voisi olla juoda enemmän vettä ja vaihtaa leipä kauraleipään. Toisella viikolla tavoitteena olisi keksiä.itsellesi terveellisiä naposteltavia (esim kasvistikut ja dippi tai kirsikkatomaatit tai joku proteiinirahka).

Kolmannella viikolla otat tavoitteeksi pienentää annoskokoja (vaihda lautanen pienempään) ja huolehtia, että joka aterialla on jotain proteiinia. Neljännellä viikolla tavoitteet voisi olla liikunnan lisäämisessä ja syödä enemmän kasviksia. Pidä aina edellisten viikkojen tavoitteet mukana.

Tämä oli vain esimerkki, ja itse voit asettaa itsellesi toisenlaiset tavoitteet. Kannattaa pitää yksi herkkupäivä, jolloin voi syödä vähän vapaammin, mutta ei kuitenkaan anna riistäytyä käsistä. Jos lankeaa, ei se mitään, seuraavalla aterialla taas ruotuun eikä vasta seuraavana päivänä. Elämäntapamuutos vie aikaa ja vaatii pitkää prosessointia ja opettelua. Toisaalta muutos on pysyvämpää kuin nopeasti laihduttaessa. Liikunnasta kannattaa muistaa, että tekee sitä mistä nauttii eikä sitä mitä pitäisi suositusten mukaan. Jonkun viikon tavoite voi olla kokeilla itselle jotain uutta mielenkiintoista lajia tai palata jonkun vanhan ja kivan lajin pariin.

Vierailija
55/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras13 kirjoitti:

Suunnittele ruuat etukäteen ja osta niihin tarvikkeet. Kannattaa mielummin tähdätä pienempään vajeeseen, kuin kituuttaamiseen, se aiheuttaa repsahtelua. Juo tarpeeksi vettä päivän aikana.

Suunnittele laihdutuksellesi aikataulu. Mistä se alkaa, mihin se päättyy, välitavoitteet, palkinnot.

Esim. Laihdutan kesän juhlia varten. Laihdutus jatkuu siis max. kesäkuun ensimmäiseen viikonloppuun asti.

Aion laihduttaa maltillisesti, eli 500g/vko. Aikaa on noin 16vko. Mahdollista on siis laihduttaa 8kg.

Kun olen laihduttanut 2kg, palkitsen itseni varaamalla ajan kasvohoitoon.

Kun olen laihduttanut 4kg, palkitsen itseni käymällä elokuvissa.

Kun olen laihduttanut 6kg, palkitsen itseni varaamalla ajan kampaajalle.

Kun olen laihduttanut 8kg, palkitsen itseni ostamalla uusia vaatteita xxx-summalla.

Kalenteriin ylös monesko viikko menossa, esim 2/16, 8/16 (1/2 takana!!!) jne.

Tämä on myös hyvä neuvo. Oma ongelma on myös suunnittelemattomuus, koen koko ajan tekeväni elämäntaparemonttia ilman että mikään varsinaisesti muuttuu :) Itsepetos on niin helppoa! Istun ensi viikonloppuna pöydän ääreen ja teen kunnollisen suunnitelman MITEN elämäni muuttuu ja lisään siihen pienet palkinnot myös! Ainakin sellainen on hyvä, etten osta uusia vaatteita ennen kuin läskit ovat lähteneet ja elämä uudessa kuosissa. N44

Vierailija
56/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto on nimenomaan  hyvää laihduttajan ruokaa. Leivän voi sen sijaan jättää syömättä.

Vierailija
57/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto on nimenomaan  hyvää laihduttajan ruokaa. Leivän voi sen sijaan jättää syömättä.

Jos tietyt ruuat herättää naposteluhimon, niin silloin niitä ei ole hyvä pitää kotona, vaikka muuten oliskin ok vaihtoehto.

Vierailija
58/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v normaalipainoinen nainen. Jätin vehnän ja sokerin pois 3kk sitten. Se ei vaadi mielestäni suuria uhrauksia. Tavoitteena ei ollut laihtua, mutta nyt on 3kg lähtenyt ja vartalo näyttää erilaiselta muutenkin. Pöhötys on poissa. Omaa ajattelumallia pitää muuttaa, kun lähtee havittelemaan muutosta. Itse olen päässyt niinkin yksinkertaisella lauseella eteenpäin kuin: "Rakastan omaa kehoani ja tahdon sille pelkkää hyvää". Se mielessä teen kävelylenkkejä silloinkin, kun en millään jaksaisi. Ajattelen, että teen tämän oman kehoni takia. 

Vierailija
59/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Suunnittele ruuat etukäteen ja osta niihin tarvikkeet. Kannattaa mielummin tähdätä pienempään vajeeseen, kuin kituuttaamiseen, se aiheuttaa repsahtelua. Juo tarpeeksi vettä päivän aikana.

Suunnittele laihdutuksellesi aikataulu. Mistä se alkaa, mihin se päättyy, välitavoitteet, palkinnot.

Esim. Laihdutan kesän juhlia varten. Laihdutus jatkuu siis max. kesäkuun ensimmäiseen viikonloppuun asti.

Aion laihduttaa maltillisesti, eli 500g/vko. Aikaa on noin 16vko. Mahdollista on siis laihduttaa 8kg.

Kun olen laihduttanut 2kg, palkitsen itseni varaamalla ajan kasvohoitoon.

Kun olen laihduttanut 4kg, palkitsen itseni käymällä elokuvissa.

Kun olen laihduttanut 6kg, palkitsen itseni varaamalla ajan kampaajalle.

Kun olen laihduttanut 8kg, palkitsen itseni ostamalla uusia vaatteita xxx-summalla.

Kalenteriin ylös monesko viikko menossa, esim 2/16, 8/16 (1/2 takana!!!) jne.

Tämä on myös hyvä neuvo. Oma ongelma on myös suunnittelemattomuus, koen koko ajan tekeväni elämäntaparemonttia ilman että mikään varsinaisesti muuttuu :) Itsepetos on niin helppoa! Istun ensi viikonloppuna pöydän ääreen ja teen kunnollisen suunnitelman MITEN elämäni muuttuu ja lisään siihen pienet palkinnot myös! Ainakin sellainen on hyvä, etten osta uusia vaatteita ennen kuin läskit ovat lähteneet ja elämä uudessa kuosissa. N44

Ei kannata kuitenkaan liikaa painottaa siihen, kun on laihtunut ja ostaa vasta sitten vaatetta kun painoa on lähtenyt 10, 20 tms kg. On vain hyvä asia, jos välissäkin on hyvä fiilis itsestään. Ettei kaikki ajatukset ole siellä sitten kun, vaan myös tässä ja nyt. 

Laihdutusta ei kannata myöskään tehdä yksin. Kerro ystävälle tavoitteestasi, liity Sulamoon tai etsi laihdutusryhmä fb:stä. Muistaakseni täällä av:llakin vilahti joku. On mukava jutella itselle tärkeästä asiasta, jakaa onnistumisia ja kysyä tarvittaessa vinkkiä vaikka ruokiin.

Pieniäkin saavutuksia saa, ja pitää juhlia. "Juhliminen" ei tarkoita nyt mitään pitsalle ja alkon kautta-juhlimista, vaan juuri noita pieniä palkintoja.

Kaikki laihdutustavat eivät myöskään sovi kaikille. Jollekin sopii karppaus, toiselle pätkäpaasto. Kannattaa tutustua myös 2-2-3 diettiin, itse olen huomannut sen tehokkaaksi ja mieliteot kurissa pitäväksi. Repsahteluja ei ole ollut ja painoa on lähteny enemmän kuin normaalisti samassa ajassa. Parhaimman tavan laihtua löytää vain kokeilemalla. Kaloreita laskiessa on tärkeää, että syö paljon kasviksia. Itse olen pienilläkin kalorivajeilla repsahdellut eniten silloin, kun ruuan laatuun ei ole kiinnittänyt tarpeeksi huomiota.

Vierailija
60/63 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonloppuna 10 viikon suunnitelman ja kirjoitin sen paperille, miten tulen syömään ja liikkumaan. Jospa tämä auttaisi keskittymään paremmin itse asiaan ja vähentämään haahuilua. Tavoitteita on hyvä olla ja toivottavasti saavutan ne paremmin, kun ne lukevat oikeasti paperilla ja tulevat sitä kautta konkreettisemmaksi. 

N44