Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

N44 v ja pitäisi laihduttaa 10 kg

N44
07.02.2019 |

Ei hem*etti. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja olen yrittänyt tehdä elämäntapamuutosta vuoden alusta. EI ONNISTU!!! Jaksan pysyä suunnitelmassa aamupäivän ja illalla tulee jo naposteltua.

Koen laihduttavani, mutta en laihdu YHTÄÄN. En ole saanut lisättyä kunnolla edes liikuntaa.
Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnilleen samanikäinen 165 cm 73 kg ja sairaaladieetillä lähti 4 kg pois 2 viikon aikana.

Sitten jatkoin samalla ateriarytmillä, mutta niin että viikonloppuisin söin vapaammin ja ravintolassa esim. join lasin viiniä yms. Herkkuja välttelin mutta kylässä ja omilla synttäreillä nautin niitäkin hyvällä omallatunnolla.

7 kilon kohdalla tuli varmaan 2 kk jumitus painossa jostain syystä. Reilu puoli vuotta meni tällä tyylillä ja 10 kg lähti, mikä oli minullakin tavoitteena.

Nyt en ole enää millään dieetillä mutta olen oppinut olemaan napostelematta herkkuja, mikä ennen oli paheeni. Paino laskee hiljalleen vieläkin mutta vuodessa lähti vähän toista kiloa, eli ei paljon mutta pääasia ettei sitä kerry lisää.

Lisäsitkö liikuntaa ja miten paljon? Liikunta tuntuisi auttavan, ainakin vähän.

N44

Vierailija
22/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen 38 ja kanssa pitäisi saada toi 10kg pois. Parissa viikossa olen saanut-3kg. Ekat kilot lähti nopeasti pois, kun lisäsin veden juomista ja klo 19 jälkeen ei syötävää. Jos jotain tekee mieli napostella illalla niin vihanneksia tai hedelmiä.

Lauantaina illalla saa sitten jotain herkutella. Eilen teki illasta hirveesti mieli popsia jotain, niin keitin ruusukaaleja, maustoin chilillä ja valkosipulilla ja niitä popsin. Mulla tää on tässä vaiheessa opettelua pois niistä sokeri ym. herkuista, niin annan itseni mässäillä iltaisin terveellisesti ja ainakin vielä on toiminut..

No tämähän se on mitä minä ihmettelen miten muut tekevät pieniä muutoksia ja lähtee 3 kg noin vaan. Miksi minulla ei onnistu? Nälkäkuurilla olen laihtunut ja Cambridgella, mutta lihonut takaisin ja nyt jo tosiaan 10 kg ylipainon puolella.

N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet laihtunut nälkäkuurilla niin sulla voi olla aineenvaihdunta tosi jumissa.

(Itselle tuli joskus alipainon jälkeen 10 kiloa parissa kuussa ja meni puoltoista vuotta ennenkun jojoilu loppui ja paino tasaantui).

Jätä laihdutus ja syö jonkun aikaa nälän mukaan stressaamatta painosta. Laihduttaa kerkeää myöhemminkin.

Vierailija
24/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, olen minä siihen lisännyt myös liikuntaa. Yritän kolme kertaa viikossa ruoskia itseni lenkille. Ulos kun pääsee, niin sitten siitä lenkkeilystä nauttii..vaikeinta on se lähteminen. Sitten kun on tunnin - 1,5h kävellyt reippaasti, niin ei tee mieli mitään sokerimässyjä vedelläkään enää illalla.

Liikunta motivoi pysymään terveellisemmässä ruuassa. Saa nähdä toimiiko kuinka kauan, mutta nyt ole ainakin positiivisella mielellä!

N38

Vierailija
25/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että liikunnan lisääminen auttaisi niin motivaation kuin aineenvaihdunnankin kanssa. Sieltä kun saisi pikkuhiljaa onnistumisia niin varmaan ruokapuolikin pysyisi paremmin kontrollissa.

Nyt on vaan yleinen plösö olo niin kai sitä syvällä sisimmässään ajattelee, ettei se ole niin justiinsa mitä syö, kun ei mikään kumminkaan auta.

N44

Vierailija
26/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnilleen samanikäinen 165 cm 73 kg ja sairaaladieetillä lähti 4 kg pois 2 viikon aikana.

Sitten jatkoin samalla ateriarytmillä, mutta niin että viikonloppuisin söin vapaammin ja ravintolassa esim. join lasin viiniä yms. Herkkuja välttelin mutta kylässä ja omilla synttäreillä nautin niitäkin hyvällä omallatunnolla.

7 kilon kohdalla tuli varmaan 2 kk jumitus painossa jostain syystä. Reilu puoli vuotta meni tällä tyylillä ja 10 kg lähti, mikä oli minullakin tavoitteena.

Nyt en ole enää millään dieetillä mutta olen oppinut olemaan napostelematta herkkuja, mikä ennen oli paheeni. Paino laskee hiljalleen vieläkin mutta vuodessa lähti vähän toista kiloa, eli ei paljon mutta pääasia ettei sitä kerry lisää.

Lisäsitkö liikuntaa ja miten paljon? Liikunta tuntuisi auttavan, ainakin vähän.

N44

En ole lisännyt liikuntaa juuri yhtään. Koiran kanssa lenkkeilyä ja hyötyliikuntaa harrastan enimmäkseen. Olisi kyllä ihana aloittaa taas lihaskuntoliikunta mutta tän työn ja talon ja koiran ja lasten kanssa ei vaan oikein jaksa. Mutta joku päivä vielä sitäkin, koska kaipaan niitä aikoja kun kropassa oli enemmän voimaa.

Vierailija
27/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvoima on rajallinen luonnonvara ja väkisin laihduttaminen on raskasta. Mieti millaiset muutokset ovat sinulle helppoja ja miten pystyt väistämään kiusauksia. Mieti myös parempia vaihtoehtoja, mitä voit tehdä/syödä, kun tekee mieli herkkuja. Ja syö tarpeeksi terveellistä ruokaa, sekin auttaa mielitekoihin. Tee muutoksia yksi kerrallaan ja seuraava muutos vasta, kun jostakin on tullut tapa.

Liikunta on ehdoton laihdutuksen tehostaja ja tuki. Mieti siinäkin, mikä olisi sinulle luontevinta, ryhmässä, yksin, kotijumppaa, hyötyliikunta, kävely? Aloita pienesti ja lisää vähitellen.

Vierailija
28/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisko pysymään ruodussa jos lataat jonkun kalorilaskurin ja merkkaat siihen orjallisesti kaikki?

Yritin jo :) toimii pari päivää ja sitten unohtuu.

Miten heikko voi itsekuri olla? Muuten elämässä menee hyvin, mutta tämmöinen ei onnistu vaikka muut tiputtelee kymmeniä kiloja. Mistä se motivaatio kaivetaan? N44

Se napostelu on tapa. Keksi sen tilalle jokin parempi tapa.

Vierailija
29/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanikäinen ja järkyttävän määrän lyhyessä ajassa lihonut lyllerö. Askeleita tulee päivässä n. 15000 ja paino vain nousee. Tällä hetkellä enemmän kuin koskaan, eli 89kg. Päivän kalorit ovat pyörineet 1800-2300 välillä ja koostuu hedelmistä, kasviksista ja hyvistä proteiinin lähteistä. Hiilareita tulee myös ruisleivästä.

Huomenna (se kuuluisa huominen, heh) tiputan hiilarit hetkeksi minimiin ja alan nostelemaan niitä pikkuhiljaa tulosten mukaan. Päivän asekeleiden lisäksi on pakko ottaa jotain tehokkaampaa treeniä rinnalle. Jostain vain järkättävä aika sille.

Katsotaan lähtiskö läski liikkeelle.

Vierailija
30/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kaatuu naposteluun niin hommaa järkeviä naposteltavia.. Itse tykkään napostella esim. kirsikkatomaatteja, babyporkkanoita, omenalohkoja ja pakkasesta kohmeisia (kotimaisia) vadelmia.

Vierailija
31/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin olen miettinyt, että onkohan leipä ja pasta ym mun heikko kohta? Siis sillä tavalla, että ne vaan lisäävät nälkää. Helposti yhden leivän jälkeen tekee mieli toista tai jos ottaa vähän pitsaa niin kohta menee loputkin.

Pitäisiköhän tosisaan kokeilla täyskieltoa ja katsoa, jos helpottaisi ja mieliteot laantuisi. Tilalle vaikka porkkanaa :)

N44

Vierailija
32/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda sokeriherkut porkkanoihin. Juotko tarpeeksi vettä ja nukutko tarpeeksi?

Vierailija
33/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sokeriherkut porkkanoihin. Juotko tarpeeksi vettä ja nukutko tarpeeksi?

En syö sokeriherkkuja, ainoa mistä voin vähentää on ruuan määrä. Vettä juon, mutta unta en saa riittävästi.

N44

Vierailija
34/63 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla pastan, riisin, leivän yms. poisjättämistä. Itse otin aina lisää ja lisää kyseisiä, mutta nyt kun en syö niitä ollenkaan niin ei tule hiilariövereitä. Ja karkin, pullan, jäätelön jne kanssa sama homma. Kun ei syö ollenkaan niin ei tartte pähkäillä paljonko saa syödä.

Vierailija
35/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kirjoittaisit kaksi viikkoa ylös mitä syöt, kuink paljon, missä ja mihin aikaan.

Tutki onko nähtävissä jokun tietty kuvio? Kirjoita syömiesi ruokien viereen millainen oli mielialasi kun söit, oliko nälkä vai ahmitko muuten vain? Ja miltä tuntui syömisen jälkeen? Syyllisyys, hyvä olo? Mikä? Ja tarpeen mukaan muita havaintoja syömiseen liittyen.

Näin voit löytää liittyyko napostelun tarpeesi ja makean nälkä joihinkin tunteisiin joita et halua tuntea? Painatko pahaa tai hankalaa oloa pois? Oletko stressaantunut?

Tätä voit jatkaa useamman viikon. Opit lukemaan itseäsi ja tunteitasi. Älä rankaise itseäsi lipsahduksesta, mutta älä myöskään anna sen ryöstäytyä. Tiedosta että yksi lipsahdus sinne tai tänne, ei se maailmaa kaada. Elämä jatkuu ja päiviä jolloin voit harjoitella järkevää syömistä, opetella löytämään avaimia siihen mikä on ahmimistarpeen takana.

Opettele tiedostamaan oikea nälän tunne ja syö vain silloin kun oikeasti on nälkä. Vie jonkin aikaa opetella uusi rytmi ja tapa, mutta ei suinkaan ole mahdotonta onnistua! Muista myös, että itsensä rääkkääminen kitudieeteillä ja ylivedetyllä treenillä kostautuu takuuvarmasti ja varsin julmasti. Mikään dieetti ei johda pysyvään painonpudotukseen. Jopa he, joille on tehty mahalaukun pienennysleikkaus, palaavat takaisin entiseen elämäntapaansa jos korvien välissä ei ole tapahtunut mitään.

On höpötystä etteikö vaikka 80-vuotias voisi laihtua! Totta kai vaihdevuosia lähetessä ja niiden jälkeen hormonitoiminta muuttuu, mutta ei ihmisen kroppa muutu pohjattomasti rasvaa imeväksi sieneksi! Oma äitini hyvä esimerkki, 60-vuotiaana painoi 83 kg ja on 167 cm. Polvikulumat pakotti muuttamaan elämäntapoja, ja paino nyt 58. Eikä todellakaan mitään kitudieettiä tai ihmekuuria. Ihan vain oman terveytensä vuoksi halusi laihtua, eikä sellainen kilomäärä muutenkaan ole kevyt raahattava eikä kovinkaan esteettinen, ihmiselle itselleenkään.

Vierailija
36/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ruuat etukäteen ja osta niihin tarvikkeet. Kannattaa mielummin tähdätä pienempään vajeeseen, kuin kituuttaamiseen, se aiheuttaa repsahtelua. Juo tarpeeksi vettä päivän aikana.

Suunnittele laihdutuksellesi aikataulu. Mistä se alkaa, mihin se päättyy, välitavoitteet, palkinnot.

Esim. Laihdutan kesän juhlia varten. Laihdutus jatkuu siis max. kesäkuun ensimmäiseen viikonloppuun asti.

Aion laihduttaa maltillisesti, eli 500g/vko. Aikaa on noin 16vko. Mahdollista on siis laihduttaa 8kg.

Kun olen laihduttanut 2kg, palkitsen itseni varaamalla ajan kasvohoitoon.

Kun olen laihduttanut 4kg, palkitsen itseni käymällä elokuvissa.

Kun olen laihduttanut 6kg, palkitsen itseni varaamalla ajan kampaajalle.

Kun olen laihduttanut 8kg, palkitsen itseni ostamalla uusia vaatteita xxx-summalla.

Kalenteriin ylös monesko viikko menossa, esim 2/16, 8/16 (1/2 takana!!!) jne.

Vierailija
37/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisko pysymään ruodussa jos lataat jonkun kalorilaskurin ja merkkaat siihen orjallisesti kaikki?

Yritin jo :) toimii pari päivää ja sitten unohtuu.

Miten heikko voi itsekuri olla? Muuten elämässä menee hyvin, mutta tämmöinen ei onnistu vaikka muut tiputtelee kymmeniä kiloja. Mistä se motivaatio kaivetaan? N44

Hanki sixpack rakastaja! Seura tee kaltaiseseen.

Vierailija
38/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44 kirjoitti:

Ei hem*etti. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja olen yrittänyt tehdä elämäntapamuutosta vuoden alusta. EI ONNISTU!!! Jaksan pysyä suunnitelmassa aamupäivän ja illalla tulee jo naposteltua.

Koen laihduttavani, mutta en laihdu YHTÄÄN. En ole saanut lisättyä kunnolla edes liikuntaa.

Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.

Turha valittaa ei mene kuin 2-4viikoa kun nuin pienenpainon pudotat.Se vain tahdon lujuutta tarttee vähän.

No niinpä! Mistä minä sen tahdonlujuuden kaivan? Jos olet tehnyt elämäntapamuutoksen niin mikä sinua motivoi?

N44

Minä vain PÄÄTIN että KOKEILEN jättää kaikki valkoisen sokerin, margariinin, valmisruuat, namit, suoöaiset naposteltavat, kaikki kaupan juomat, maitotuotteet ja alkoholin KOKONAAN. Aattelin että onnistuu tai ei, viikon kokeilen. Listasin sitten mitä jää jäljelle, mitä VOIN syödä ja söin niitä asioita siis ruokia just niin paljon että nälkä lähti. Ja laihduin 4kk noin 25kg.

10kg laihtuminen vaatii aikaa koska määrä on pieni. Anna siis myös aikaa itsellesi. Tiedän tämän koska,mun pitää vielä 10kg noin laihduttaa.

Liikkuminen. Älä mieti kuinka paljon pitää vaan liiku se minkä liikut. Ole illinen jokaisesta ylimääräusestä liikkeestä vaikka se olis yks rappuväli tai maidon haku sieltä kaupan peränurkasta. (Maitoa en juo minä)

Ota rennosti.

Vierailija
39/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espanjaan tai Portugaliin. Tämä talviaika on niin tuskaa, että hyvin harva pystyy vastustamaan makeanhimoaan. Stalkkaa lähikaupan liukuhihnaa niin näet. Nuorilla on aineenvaihdunta kohdillaan - vanhoilla & hoikilla taas geenit.

Vierailija
40/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö miettimään pätkäpaastoa? Itse olen sen kautta löytänyt tavan vähentää syömistä kitumatta.

Syön siis itse tukevan lounaan noin klo 12, pienen välipalan noin 15-16 välillä ja kevyen illallisen klo 19. Vaati aluksi itsekuria, että jätti iltanapostelun, mutta parin viikon jälkeen kroppa oli tottunut eikä tee enää iltaisin mielikään. Olennaista oli itselle syödä viimeisen kerran tarpeeksi myöhään ettei ehdi tulla oikea nälkä ennen nukkumaanmenoa. Aamupalaa en ole koskaan kaivannut muutenkaan, joten aamut eivät tuota mitään ongelmaa.