N44 v ja pitäisi laihduttaa 10 kg
Ei hem*etti. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja olen yrittänyt tehdä elämäntapamuutosta vuoden alusta. EI ONNISTU!!! Jaksan pysyä suunnitelmassa aamupäivän ja illalla tulee jo naposteltua.
Koen laihduttavani, mutta en laihdu YHTÄÄN. En ole saanut lisättyä kunnolla edes liikuntaa.
Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.
Kommentit (63)
Cambridge, muutamassa viikossa lähtenyt 10kg. Helppoa ja yksinkertaista. Vaatii toki itsekuria ja sitoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko pysymään ruodussa jos lataat jonkun kalorilaskurin ja merkkaat siihen orjallisesti kaikki?
Yritin jo :) toimii pari päivää ja sitten unohtuu.
Miten heikko voi itsekuri olla? Muuten elämässä menee hyvin, mutta tämmöinen ei onnistu vaikka muut tiputtelee kymmeniä kiloja. Mistä se motivaatio kaivetaan? N44
Vierailija kirjoitti:
Cambridge, muutamassa viikossa lähtenyt 10kg. Helppoa ja yksinkertaista. Vaatii toki itsekuria ja sitoutumista.
Olin Cambridgella kaksi vuotta sitten ja laihduin 8 kg neljässä kuukaudessa. Sitten kun lopetin niin lihoin parissa kuukaudessa kaikki takaisin ja pari kiloa päälle. En ikinä enää aloita ihmekuureja.
N44
Yritä keksiä jotain mielenkiintoista ja tavoitteellista hommaa joka pitää ajatukset pois syömisestä.
Suunnitelmassasi on jotain vikaa, jos et pysty noudattamaan sitä. Syötkö aamulla ja päivällä liian kevyesti?
Minä laihduin helposti tuon määrän, vähensin vaan makean syömistä. Mutta siitä eteenpäin laihtuminen tyssäsi totaalisesti. Tuntuu etten jaksa enää yrittääkään. Olet onnekas kun vain 10 kg tarttee laihtua.
Turha yrittää tossa iässä. Hormonit laittaa laihdutusta vastaan . Myös aineenvaihdunta hidastunut. Jos laihdut saat rypyt kun rasvakerros pienenee. Kumman valitset,hoikkuus vai rypyt . Kokemusta on .
Siis haluatko sä olla läski vai hoikka?
Kai sun pitää vaan päättää tykkäätkö enemmän syödä vai kirmailla 10 kilometrin lenkkejä ja olla siro ja jaksava?
Miksi haluat laihtua ja onko tuosta painosta jotain haittaa?
Entä jos vaan päätät olla pullukka?
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmassasi on jotain vikaa, jos et pysty noudattamaan sitä. Syötkö aamulla ja päivällä liian kevyesti?
En ole ap, mutta tämä on jännä luulo, joka esiintyy ammattilaisillakin. Esim.minä syön aamiaisen ja ravitsevan lounaan kasviksineen ja nykyään päivällisenkin. Se ei mitenkään vie pois makean ahmimisen tarvetta illalla.
Vierailija kirjoitti:
Kai sun pitää vaan päättää tykkäätkö enemmän syödä vai kirmailla 10 kilometrin lenkkejä ja olla siro ja jaksava?
Hyviä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Se isoin ongelma on siinä, ettei kai ole tarpeeksi motivaatiota pysyä suunnitelmassa. Tiedän järjen tasolla mitä pitää syödä ja kuinka paljon, mutta en pysty vastustamaan kiusauksia yhtään.
Makeaa en syö, mutta voi mennä pari leipää vaikka TIEDÄN että yksikin riittäisi. Tai ostan juustoja vaikka TIEDÄN ettei pitäisi jne.
Samalla kauhistelen peilikuvaani, muttei vaan löydy kunnolla motivaatiota tsempata.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Cambridgella kaksi vuotta sitten ja laihduin 8 kg neljässä kuukaudessa. Sitten kun lopetin niin lihoin parissa kuukaudessa kaikki takaisin ja pari kiloa päälle. En ikinä enää aloita ihmekuureja.
N44
Cambridge ihmekuuri? Mistä lähtien? Sehän soveltuu ihan elämätapa muutokseen johon sinunkin pitäisi keskittyä laihduttamisen sijaan.
N44 kirjoitti:
Ei hem*etti. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja olen yrittänyt tehdä elämäntapamuutosta vuoden alusta. EI ONNISTU!!! Jaksan pysyä suunnitelmassa aamupäivän ja illalla tulee jo naposteltua.
Koen laihduttavani, mutta en laihdu YHTÄÄN. En ole saanut lisättyä kunnolla edes liikuntaa.
Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.
Turha valittaa ei mene kuin 2-4viikoa kun nuin pienenpainon pudotat.Se vain tahdon lujuutta tarttee vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se isoin ongelma on siinä, ettei kai ole tarpeeksi motivaatiota pysyä suunnitelmassa. Tiedän järjen tasolla mitä pitää syödä ja kuinka paljon, mutta en pysty vastustamaan kiusauksia yhtään.
Makeaa en syö, mutta voi mennä pari leipää vaikka TIEDÄN että yksikin riittäisi. Tai ostan juustoja vaikka TIEDÄN ettei pitäisi jne.
Samalla kauhistelen peilikuvaani, muttei vaan löydy kunnolla motivaatiota tsempata.
N44
Jätä leivät kauppaan ja osta niiden sijaan juustoa. Yksinkertaisesti rasva polttaa rasvaa. Hiilarit sitten taas muuttuu elimistössä rasvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hyvä kommentti. Paino haittaa, en jaksa juosta eikä vaatteet istu hyvin päälle. Entisenä hoikkana myös oma peilikuva häiritsee ja kyllä se nakertaa itsetuntoakin ettei ole yhtä hyvännäköinen kuin ennen
N44.
No älä laihduta jos ei huvita :D kuka sua pakottaa jos et sä itse?
Olen suunnilleen samanikäinen 165 cm 73 kg ja sairaaladieetillä lähti 4 kg pois 2 viikon aikana.
Sitten jatkoin samalla ateriarytmillä, mutta niin että viikonloppuisin söin vapaammin ja ravintolassa esim. join lasin viiniä yms. Herkkuja välttelin mutta kylässä ja omilla synttäreillä nautin niitäkin hyvällä omallatunnolla.
7 kilon kohdalla tuli varmaan 2 kk jumitus painossa jostain syystä. Reilu puoli vuotta meni tällä tyylillä ja 10 kg lähti, mikä oli minullakin tavoitteena.
Nyt en ole enää millään dieetillä mutta olen oppinut olemaan napostelematta herkkuja, mikä ennen oli paheeni. Paino laskee hiljalleen vieläkin mutta vuodessa lähti vähän toista kiloa, eli ei paljon mutta pääasia ettei sitä kerry lisää.
Vierailija kirjoitti:
N44 kirjoitti:
Miten ihmeessä te muut olette onnistuneet?? Mun määränpää ei päätä huimaa ja sitten en pysty edes siihen.Turha valittaa ei mene kuin 2-4viikoa kun nuin pienenpainon pudotat.Se vain tahdon lujuutta tarttee vähän.
No niinpä! Mistä minä sen tahdonlujuuden kaivan? Jos olet tehnyt elämäntapamuutoksen niin mikä sinua motivoi?
N44
Täällä nainen 38 ja kanssa pitäisi saada toi 10kg pois. Parissa viikossa olen saanut-3kg. Ekat kilot lähti nopeasti pois, kun lisäsin veden juomista ja klo 19 jälkeen ei syötävää. Jos jotain tekee mieli napostella illalla niin vihanneksia tai hedelmiä.
Lauantaina illalla saa sitten jotain herkutella. Eilen teki illasta hirveesti mieli popsia jotain, niin keitin ruusukaaleja, maustoin chilillä ja valkosipulilla ja niitä popsin. Mulla tää on tässä vaiheessa opettelua pois niistä sokeri ym. herkuista, niin annan itseni mässäillä iltaisin terveellisesti ja ainakin vielä on toiminut..
Auttaisko pysymään ruodussa jos lataat jonkun kalorilaskurin ja merkkaat siihen orjallisesti kaikki?