Bossin puvussa
YLE:n jutussa:
”Mies kulki Bossin puvussa, minä ja lapset kirpparivaatteissa”– tunnista taloudellisen väkivallan merkit
- viisi naista kertoi kokemuksistaan.
Jutussa mainittiin myös:
..."Asiaa on tutkittu vielä melko vähän, mutta myös miehet joutuvat taloudellisen väkivallan uhreiksi."...
Löytyisikö täältä vauva-palstalta kokemusasiantuntijoita miesten kohtaamasta taloudellisesta väkivallasta?
Itselle tulee alkuun pari mieleen:
Elareiden maksun jälkeen kiristetään lisää rahaa lapsen tapaamisten estymisen uhalla.
Vanhempainvapaata ei suostuta jakamaan vaan miehen pitää tehdä pitkää päivää rahan takia eikä lapsen kanssa oloon jää aikaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/07/mies-kulki-bossin-puvussa-mina…
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tästä ketjustahan löytyy viimein ymmärtäjiä sille, että miesten pukeutuminen on todellisuudessa kalliimpaa kuin naisten, vaikka toisin väitetään. Meillä on juuri tuollainen Boss/kirppari-asetelma. Minä naisena pukeudun kirpparivaatteisiin, vaikka minulla on parempi palkka, eikä kukaan ole ihmetellyt ainakaan avoimesti..
Autot on vielä räikeämpi epäkohta!
Pitäisi olla laki, että miehen pitäisi ajaa puolet ajasta sillä perheen kymmenenvuotiaalla Pololla.
Vaimolla on taloutemme ainoa auto, ei ole polo.
Miksi minun pitäisi sellaisella ajaa?
Ihanaa! Mies, joka ei koe tarvetta hankkia mersua tai edes ajaa autoa (mysteerimerkkistä). Onnentyttö, vaimosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tästä ketjustahan löytyy viimein ymmärtäjiä sille, että miesten pukeutuminen on todellisuudessa kalliimpaa kuin naisten, vaikka toisin väitetään. Meillä on juuri tuollainen Boss/kirppari-asetelma. Minä naisena pukeudun kirpparivaatteisiin, vaikka minulla on parempi palkka, eikä kukaan ole ihmetellyt ainakaan avoimesti..
Autot on vielä räikeämpi epäkohta!
Pitäisi olla laki, että miehen pitäisi ajaa puolet ajasta sillä perheen kymmenenvuotiaalla Pololla.
Miksi minun pitäisi sellaisella ajaa?Ihanaa! Mies, joka ei koe tarvetta hankkia mersua tai edes ajaa autoa (mysteerimerkkistä). Onnentyttö, vaimosi.
Vaimo on parempi kuski, ajan jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mittojen mukaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvalla hyvää kirjoitti:
Vaatesuunnittelija, N, 32v kirjoitti:
Ei Boss edes ole mikään laadun huippu, ne ovat kiinalaisia valmispukuja jotka maksavat n. 500-600€. Oikeilla varakkailla miehillä on joko mittatilattu tai räätälin tekemä omaa kehoa varten yksilöllisenä valmistettu puku joka maksaa 1500-3000€ (näkee istuvuudesta, koska ei lepata tai roiku ollenkaan).
Tai jos on valmispuku niin joku italialainen kuten Corneliani, Prada, Giorgio Armani, jotka ovat n. tonnin tai vähän sen yli (eivät istu yhtä hyvin mutta parempaa materiaalia ja yleensä vähän slimmimpi leikkaus).
Lehtiä varten tietenkin kaikki Dressmannin ylittävä on jotain ökyilyä, mutta ei todellisuudessa.
Mittapuvun saa Suomessakin paljon halvemmalla kuin 1500€. Paitoja saa alkaen 80€. Mitat Suomessa ja ompelevat Virossa. Oikein hyviä, mutta aika vievää.
Minkä hintaisen vaatteen saa ostaa puolisolta lupaa kysymättä?
Niin kalliin kuin omat rahat riittävät. Jos ostaa liian kalliin, voi joutua kaurapuurodietille tai pikavippikierteeseen.
"omat rahat" on jo käsitteenä taloudellista väkivaltaa - kyllä lupa pitää olla!
Kerron tuon vaimolleni.
Miksi minun pitäisi sellaisella ajaa?