Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

We can´t do it, Yle Areenassa. Ruotsissa on jo kriisi milloin kamelin selkä katkee Suomessa?

Vierailija
07.02.2019 |

Nuoret naiset uupuvat nykyään niin paljon etteivät enää palaudu, Ruotsissa puhutaan jo siitä että tuottavin ja aktiivisin ikäryhmä 25-35 on palannut loppuun lopullisesti. Tämä ikäryhmä on niin väsynyt että jäädään kotiin nukkumaan useaksi vuosiksi, aivot eivät enää palaudu ja ikäkuin tyhmenee kun ei enää arjesta selviydy.

Meillä on ongelma myös Suomessa, nuoret naiset tippuvat kyydistä kuin kärpäsiä eikä enää palauduta. Ruotsissa ollaan sen verran fiksuja ja inhimillisiä että ymmärretään että ne on ne yhteiskunnan vaatimukset ja olosuhteet jotka ovat vialla eikä ihmiset itse. Nykyään on niin paljon turhaa että se uuvuttaa ihmisiä.

Uupumuksesta saattaa jopa 10v mennä että toipuu edes jonkin verran.
Eikö voisi palata siihen yksinkertaiseen maailmaan? Eletään rauhassa, ei arvostella toisiaamme ja tehdään vain työtä ilman tätä kaikkea supersankari hommaa?

Voidaanko nyt viimeistään myöntää kuinka kova ja armoton tämä maailma on ja jos tämä jatkuu niin pulassa ollaan. Ihmisten kehot sanovat ittensä irti.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nainen sai helpon elämän, kasvatti lapset ja seurasi kauniita ja rohkeita telkkarissa siinä sivussa kun pesi pari koneellista pyykkiä ja laittoi juuri sitä safkaa mitä halusi.

Nyt naisen pitää osata koodata, olla uranainen, seurustella hyvissä ravintoloissa ja kahviloissa sekä perustaa perhe siinä sivussa ilman kenenkään apua. 

En nyt muista mikä järjestö tätä naisten nykyistäonnellisuutta ajoi, mutta tuloksia alkaa näköjään syntyä.

Vierailija
2/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiky. Työaikaa on lisättävä globaalissa kisassa. Täytyy säästää ja leikata....... T. kokoomus ja vihreät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset naiset ylirasittuvat ja tuon ikäiset miehet taas syrjäytyvät.

Vierailija
4/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoret naiset ovat pulassa nykyaikana, mennyt ihan hirveäksi.

Nuorista miehistä sen verran että heitä Suomessa kasvatetaan johonkin kapeseen malliin, pitää olla äijä joka käyttää lippis ja verkkari. Ei saa olla kiinnostunut mistään kehittävästä, tämä on syy miksi syrjäytyvät.

Normaaleissa perheissä missä lapset kasvatetaan ihmisiksi niin olen huomannut että pojat näissä perheissä lukevat kirjoja, keräävät ötököitä ja kasveja, ovat kiinnostuneita tekniikasta ja yhteiskunnasta, nämä miehet ovat ne miehet jotka pukeutuvat hyvin ja ovat herrasmiehiä.

Vierailija
5/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotkaa mitä vain oon itse 26v nainen ja ollut uupunut, lopetin työt 3 vuotta sitten ja sille tielle jäin. En vain kykene enää olla mukana tässä sairaassa yhteiskunnassa.

Älkää olko typeriä!! Miksi Suomessa halutaan aina lytätä tosi asiat?? Ja joo minä olen nainen ISOLLA N:llä!

Vierailija
6/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se itsenäisen ja vahvan naisen elämä ollutkaan ruusuilla tanssimista?

Vierailija
7/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaisi paljon kun saataisiin ihmisen älytön lisääntyminen aisoihin. Vähemmälle, paljon vähemmälle,  määrälle olisi kaikkea enemmän.

Vierailija
8/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se itsenäisen ja vahvan naisen elämä ollutkaan ruusuilla tanssimista?

Joku taisi erehdyksissään luulla että miehen elämä olisi jotenkin helppoa. Huipulla on tuulee ja on yksinäistä.

Vierailija
9/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse onnistunut säästää rahoja ja aion lähteä yhteiskunnalta pois, en halua enää nähdä ihmisiä, en tehdä mitään. Saatte hukkua tähän kakkaan mutta minä lähden. Olen oikein huono kansalainen kun en kuluta, en juoruile, en suostu sairaseen systeemin.

Vierailija
10/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mahdollista tuo on. Itse suoritin yhtaikaa kahta tutkintoa, olin aktiivinen järjestöhommissa ja kävin töissä samaan aikaan. Onneksi huomasin jossain vaiheessa, ennen mitään loppuun palamista, että on pakko hölkätä jossain, muuten ei jaksa. Jätin järjestöhommat vähemmälle ja tein vain yhden tutkinnon.

Esimerkiksi järjestöissä toimii paljon vanhempia ihmisiä, eläkeikää lähestyviä tai jo eläkkeellä olevia. Heidän on vaikea ymmärtää, että aktiivisessa iässä oleva ihminen ei voi toimia yhtä paljon jossain vapaa-ajan jutussa kuin he.

Vierailija
11/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne hommat on itselleen haalannut? No nainenpa tietenkin, kun haluaa omistaa 5 koiraa ja kolme hevosta, käydä bodypumpissa joka kolmas tunti ja sitten juoda viiniä 5 laatikkoa päivässä suihkukoneillen marbellaan kahden tunnin välein.

Ei ole miesten syytä tuollainen.

Kuka ihme tässä on nyt väittänyt että on miesten syytä? Eikö tästäkään nyt saa puhua ilman, että joka toinen kommentti on miehet sitä ja miehet tätä. Ei ole pakko osallistua keskusteluun, jos ei ole keskustelun aiheeseen liittyen mitään sanottavaa.

Vierailija
12/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt tämäkin keskustelu meni vastakkainasetteluksi? Osaako joku kertoa? :O eikä meillä voi enää puhua asioita ilman että joku tuntee ittensä uhatuksi? Jos puhutaan spesiifisesti niin joku ihmisryhmä tuohtuu, jos puhutaan yleisesti niin vastaus on "..älä yleistä". PÄÄTTÄKÄÄ TE MITÄ HALUATTE!

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/14/en-tunnista-sita-tyoelamaa-jos…

Vierailija
13/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne hommat on itselleen haalannut? No nainenpa tietenkin, kun haluaa omistaa 5 koiraa ja kolme hevosta, käydä bodypumpissa joka kolmas tunti ja sitten juoda viiniä 5 laatikkoa päivässä suihkukoneillen marbellaan kahden tunnin välein.

Ei ole miesten syytä tuollainen.

Kuka ihme tässä on nyt väittänyt että on miesten syytä? Eikö tästäkään nyt saa puhua ilman, että joka toinen kommentti on miehet sitä ja miehet tätä. Ei ole pakko osallistua keskusteluun, jos ei ole keskustelun aiheeseen liittyen mitään sanottavaa.

Sen nyt kuitenkin vielä lisään, että tuo naisten keskinäinen kilpailukeskeisyys on hyvä pointti.

Vierailija
14/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko pitäytyä aiheseen??

Vierailija
15/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset? Eiköhän Suomessa ne ole nuoret miehet, jotka syrjäytyy

Lukemisen ymmärtäminen ei ole vahvin puolesi.

Vierailija
16/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi alkaa tutkia, mikä osuus älylaitteilla ja koko ajan lisääntyvillä kentillä (wi-fi, bluetooth, koulun smartbord ja tabletit) on asiaan sekä samalla heikentyvä ravinto ja ruokasuuntaukset (raudan ja jodin sekä aivoille tarpeellisten rasvahappojen puute). Naisten keho on herkempi reagoimaan kuin miesten. 

Vierailija
17/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on suomalaisilla niin älyttömän vaikeeta ymmärtää että elämä on vain mennyt liian vaativaksi? Onko tämä joku kivikansa??? Aina syytellään ruokaa milloin mistäkin.

Suomi alkaa olemaan niin jälkeenjäänyt maa.

Vierailija
18/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano muuta kuin 15/15.

Vierailija
19/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset? Eiköhän Suomessa ne ole nuoret miehet, jotka syrjäytyy

Syrjäytyminen on ihan eri asia kuin loppuunpalaminen ja uupuminen. Yhtä kaikki molemmat suuri ongelma. 

Vierailija
20/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Uupumisen seurauksena vakava masennus ja kaikki vanhat asiat iski kerralla päälle. Noin 5 vuotta sairastin, joista suurin piirtein 3 vuodesta muisti pois. Haluan töihin takaisin, mutta pelottaa ihan tosissaan kestääkö muisti ja henkinen kantti.