Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen kunnioittaminen pitää parisuhteen kasassa.

Vierailija
07.02.2019 |

Ilman kunnioittavaa käytöstä, puhetta ja ajattelua tulee ero.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Itseään on kuitenkin vaikea pakottaa kunnioittamaan toista. Jos ei näin ole vaihda maisemaa.

Vierailija
2/5 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ei sairasta vaimoa pidä laittaa lumitöihin. Kyllä lapsetkin saavat ne tehtyä. Vaimo voi käydä vaikka kaupassa sillä välin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta todellakin. Itse olen jonkin aikaa miettinyt eroa, koska mies nykyään ottaa minut itsestäänselvyytenä eikä kunnioita tai arvosta. Teen kaikki kotityöt yksin ja ruuatkin. Joka aamu on aamupala ja yleisin kommentti on, että ei hän tollasta syö tai toiko nyt on se aamupala. Yleensä on kaurapuuroa, leipää, vispipuuroa tai sellaisia "kerrosleipiä." Vaikka olisi vain munat ja puuro niin kyllä olisi kiva kun toinen arvostaisi sitä, että häntä varten teen sitä aamupalaa joka aamu.

Yleensä jättää myös hirveän sotkun, lautaset olohuoneeseen ja vaatteet lattialle vaikka olisin juuri siivonnut. Ei mitään kunnioitusta mua ja tekemisiäni kohtaan. Olen hänelle kuin äiti, joka tekee kaiken hänelle enkä vastavuoroisesti saa mitään, edes sitä arvostusta tai nykyään juuri edes kiitosta.

Minua ei sinällään haittaisi, että teen tämän kaiken koska olen luonteeltani sellainen "hoivaaja" ja tahdon hemmotella, auttaa ja että toisella on kanssani hyvä olla. Mutta kun sitä ei arvosteta. Tahdon miehen, joka kunnioittaa minua ja siksi mietin eroa vakavasti.

Vierailija
4/5 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus lähtee ajatuksista.

Miten ajattelet puolisostasi heijastuu koko parisuhteeseen.

Vierailija
5/5 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkuviikosta kun jonain aamuna taas pari tuntia käytettiin parisuhdetyöhön eli suoraan sanoen riideltiin, niin painotin tätä seikkaa. Molemminpuolista toisen arvostamista ja kunnioitusta. Vaimo siitä sitten tiuskaisemaan, että mitä se kunnioituskin muka edes on? Että mitä hänen tulisi tehdä kunnioittaakseen minua. Se keskustelu ei pitkälle johtanut, kun tuo ihminen ei kykene puhumaan abstraktimmista asioista kuin kotitöiden suoritusjärjestys. En nyt kerta kaikkiaan jaksa liki nelikymppiselle ihmiselle opettaa alkeista lähtien tällaisia sosiaalisia perusjuttuja. Kolmasluokkalainen lapsemmekin ymmärtää paremmin ja tajuaa, kun ohjataan käyttäytymisessä kunnioittamaan toisia. Oon niin kurkkuani myöten täynnä koko naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi