Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!!KUUME NOUSEE AINA VAIN!!!

16.05.2006 |

pojalla pian 4v, todettiin tänään angiina johon sai penisilliini kuurin.

Eilen illalla alkoi kuumeilu; 38,7-39.5 välillä sahaa koko ajan. Pronaxenia olen antanut 12h välein ja pamol-F 6h välein. Aina vain kuume nousee,klo 13 annoin pamol-f:n ja nyt ennen viittä kuume oli taas 38.8. Seuraavan pamolin saa antaa vasta 19n aikaan ja pronaxenin klo 22.

poika valittaa että päätä särkee koko ajan. Eilisestä illasta asti on valittanut, eikä edes särkylääke auta...

Poika ei syö ja juominenkin on heikkoa, tänään ei ole mennyt puoltakaan litraa. Mikään ei maistu, jäätelöt ja kaikki herkut on tarjottu, mikään vaan ei maistu. Lääkäri sanoi että päänsärky johtuu kuumeesta, mutta millä saisi kuumeen pois ja säryn loppumaan. Mitään kokeita ei ole otettu..

poika an kyllä suht virkeä, rauhallisesti leikkii välillä ja sitten taas lepää...

Mitä ihmettä teen, milloin lääkäriin???

Apuanne kaipailee vilperi

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisit kyllä aikaistaa ton panadolin antoa,tänään varmaankin kuumeen suhteen pahin päivä,ennenkuin toi penisiliini alkaa vaikuttamaan.Itse olen käyttänyt kuumeenalentamiseen Burana-Panadol yhdistelmähoitoa,eli siis Buranaa saa antaa x3/vrk ja Panadolia x3/vrk ja näitä siis vuoron perään.Tällöin ei sitten enää voi tota pronaxenia käyttää,mutta mun lapsillani se ei ole toiminut kovinkaan hyvin kuumelääkkeenä,ennemminkin kipuun esim korvatulehdusten yhteydessä olen antanut.Kuumeen suhteen en olisi vielä huolissani varsinkin kun kerroit yleisvoinnin olevan hyvän;jaksaa vähäm leikkiä ym.Kurkku on varmaan niin kipeä että sen takia ruoka ei maistu,pääasia että juo.

pikaista paranemista!

Vierailija
2/4 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut soittaa tuohon terveysneuvontapuhelimeen. Siellä saa ohjeita mm.lääkkeen annostuksiin. Jos lapsesi on saanut jo kuitenkin lääkityksen angiinaan vie se aikaa ennen kuin lääke alkaa vaikuttamaan niin, että oireet häviää. Mutta tuossa numerossa tai vaikka paikkakuntasi terveyskeskuksessa saat varmaan ohjeita milloin uudelleen lääkäriin. Pikaista paranemista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5-vuotias oli lauantain 39 asteen kuumeessa. Hänellä parasetamoli ei tunnu juuri auttavan, Pronaxen jonkin verran. Meilläkin tyttö valitti päätään ja itkeskeli muutaman tunnin putkeen äidin sylissä.

Jos kuume todella nousee koko ajan, kannattaa vilvoitella tehokkaasti. Vaatetta pois, lapsi ulos tai suihkuun. Kurjaa tuo sairastaminen on, mutta jos lapsi juo ja pysyy tajuissaan eikä niska ole jäykkä, ei ole vielä vaaraa.

Vierailija
4/4 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen kun tuntuu, että lääkettä haluais antaa lisää kun kuume vaan nousee. Pari kertaa oonkin sitten saanut luvan antaa ylimääräisen annoksen kun oon soittanu tohon terveyspalvelunumeroon tai neuvolaan.

Meillä toi Pronaxen laskee hyvin kuumetta mutta siinä on kait tiukempaa se aikataulu. Reilu vuos sitten tyttö oli monta päivää 39-40 asteen kuumetta ja lääkkeet alensi vaan pariks tunniks kuumetta. Kun kuumemittari oli 41, oli pakko lähteä jo päivystykseen. Mitään ei löytyny mutta päivystyksessä kuume laski 39 ja risaan ja tyttö oli viiden tunnin tutkimuksissa pirteä kun peipponen. Tais olla influenssa. Ton sairauden aikana ehdittiinkin käydä kolme kertaa lääkärissä kun se kuume ei laskenu millään ja sainkin kehotuksen tulla uudestaan jos ei laske.

Ootko syöttäny mehujäätä? Tai tehny pirtelöä tms? Jos sillä sais vähän nestettä. Jaksamisia.