^*^*^~HELMET, viikko 30~^*^*^
Uusi viikko alkaa taas... Ja masut kasvaa!
Tässä linkki viime viikon keskusteluihin:
Kommentit (53)
Minäkin kävin laittamassa esittelyn tuonne toiseen pinoon :) Kiva nähdä, että paikalla on muitakin samalta paikkakunnalta!
Mullakin alkaa tämä yrjöolo pikkuhiljaa helpottamaan :) Samoin väsymys.. Ja muutenkin nyt alkaa olla semmoinen olo, ettei millään jaksais odottaa, että maha alkaa kasvamaan :D Ja pakko tunnustaa, että olen jo ostellut jotain vaateitta tuolle pikkuiselle tulokkaalle. Vaikka nyt on kyllä aivan liian aikaista höösätä, mutta kun on aivan pakko purkaa tätä intoa johonkin :D
Viime viikolla oli neuvola ja siellä oli joku kesäsijainen tuuraamassa. En oikein tykännyt, kun oli vähän semmoinen töksäyttelijä. Pitää vaan toivoa, että se oikea terkkari on sitten mukava :)
Ens viikolla olis nt-ultra.. Jännittää aivan hulluna, mitä siellä näkyy... Ei jaksais millään oottaa noin kauaa.. Mutta eipä ole paljon vaihtoehtoja :)
Sannu80 rv11+0
Eli päätin nyt yrittää alkaa päivitellä tuota meidän esittelypinoa. Askartelin tänään sen parissa muutaman hetken, ja on nyt sellainen "oikea" esittelylista :)
Mutta tosiaan jos voisitte kaikki uudet, ja muutkin jos on jotain muutosta tiedoissa, laittaa viestinä tuonne uuden listan perään niin on helpointa päivittää. Ja annetaan tuon sekaisen vanhan esittelypinkan nyt pudota pois etusivulta ainakin, jookos? :)
Kiva kuulla, että sannuskikin jo ehtinyt ostella pienelle tykötarpeita:) Jotenkin sitä ei nyt millään malttaisi pysyä erossa vauvanvaatteista, ja vaunuja ym tulee myös katseltua netissä harva se päivä..
tikru ja Möykky rv 12+2
Keyes, kyllä se antoi helposti ajan pelkopolille, en olis sitä oikeastaan itse käsittänyt tahtoakaan, vaan neuvolantäti ehdotti.
Sannu80, minun neuvolantätini kertoi just palanneensa kesälomalta, jännitin itsekin että näin kesäaikaan saankohan "oman tätini" vai sijaisen, puhuin nimittäin silloin kesäkuussa puhelimessa tuon oman tätini kanssa ja vaikutti niin mukavalta.
Olispa jännää jos oltais saman neuvolan asiakkaita :)
Hieno uusi lista oli tullut meidän esittelyistä, kiitosta tekijälle!!!
Nyt paistaa jo aurinko täälläkin!!
Olet jaksanut tehdä hienoa työtä listatessasi meidät kaikki! Ja onpa meitä paljon:)
Ihania ultra kuulumisia oli myöskin taas yhdellä jos toisella. Kyllä se jotenkin siellä ultrassa niin todentui tämä raskaus ja tosiaan rakkaus sitä pientä kohtaan heräsi ihan täysillä! Millään ei malttaisi odottaa sinne helmikuulle asti.
Miina ja rv 11+4
Eipä ole tullut kirjoiteltua, kun ei mitään uutta ole olossa paljon ollut. Vähän ihmettelin kun öklötys on hellittänyt, mutta syy siihen selvisi ultrassa.Luulin, että viikkoja on 10+2, mutta niitäpä onkin 12+5!!! Ja kaikki oli hyvin. Tässä tapauksessa ei odottavan aika ollutkaan pitkä, vaan reilu kaksi viikkoa meni yhdessä hujauksessa. Nyt siis la on 1.2, eli helmissä vielä pysytään. Ihana lukea muiltakin hyviä uutisia ultrasta!
En muuten ole varma, että mittasiko lääkäri sitä niskapoimua, ei ainakaan sanonut siitä mitään, no, se ei meille niin oleellista olekaan ei kuitenkaan oltais jatkotutkimuksiin menty.
Vaan eipä sen suurempia, kirjoittelen taas, kun jotakin mielenpäälle tulee.
Tsemppiä kaikille!!!
Sittis
täälläkin ultra kuulumisia ,hyviä, eilen käytiin sanoi että vastaa viikkoja 13 vaikka nyt eilen oli 12+1, mut ei muuttunut laskettua aika kun pitäs kuulema heittää 8 päiväl et muuttus. pikkunen oli 6,5 cm pitkä ja kovasti heilutteli käsiä,ei niskaturvotusta yhtään eli kaikki ok.
olipa helpottavaa, en oksentanutkaan 2 päivään, joko tyyntä myrskyn edellä tai sitten onkoha jo ohi...hui...ei uskalla toivoa et ois ohi, muuten alkaa taas.
nyt täyti sit viikonloppuna kertoilla tuleville mummoille jne sukulaisil.
tsemppiä muillekin ultraan!
Jeminaz 12+2
Nyt on palattu mökiltä sivilisaation pariin ja huomenna on sitten se nt-ultra vihdoin. Jännittää. Täällä olikin monta hienoa ultrakokemusta, ihanaa, että kaikilla on asiat olleet hyvin ultrassa! Minä onnistuin käräyttämään tänään itseni siellä mökillä tässä helteessä ja nimenomaan mahasta ja rinnasta, että mukavaa mennä sinne tulipunaisena hehkuvan masun kanssa huomenna! ;)
Minua on sen parvorokon takia erityisesti jännittänyt, että onko vauveli elossa edes, mutta heti kun mentiin viime viikon lopulla mökille, rintani tulivat vihdoin kipeiksi, sillä sitä ne eivät ole kunnolla olleet vielä tässä raskaudessa. Joten se helpotti mieltä, että on joku oire. Moni onkin puhunut oireiden loppumisesta ja liityn joukkoon, minulle maistuu kyllä melkein ruoka kuin ruoka taas ja yökötys on ihan satunnaista. Eiköhän se vain ala olla aika - lunttasin vanhoja kokemuksia aiemmista raskauksista, ja niin vain niissäkin oli paha olo helpottanut rv 9 - 11.
Mies pääsee onneksi mukaan huomenna ultraan, saatiin hoitaja lapsille. Ultra on heti aamusta, ettei tarvitse koko päivää tsemppailla. Samalla otetaan verikokeet ja se seerumiseula. Lisäksi pitäisi tapella jonkun kanssa siellä, että saisin seuraavan ultran viimeistänä kahden viikon päähän, että voisivat seurata sitä parvon aiheuttamaa turvotusta.
Helteistä loppuviikkoa kaikille!
Hilpsu rv 11+5
Ihania kuulumisia niin monella, mukavaa luettavaa! Meillä jännitystä jatkuu vielä ensi viikolle, jolloin vihdoin ensimmäinen ultra koittaa. Olo on melko hyvä, ruokahalu on suuri ja vaihteleva. Tulee mielitekoja välillä pitsaan, välillä ruisleipään. Huimausta on välillä ja väsymystä aika usein, mutta muuten hyvä olo. Kaupoissa tulee hakeuduttua lastenvaatteita hypistelemään, on sieltä jo pari tarttunut matkaankin :)
Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!
Me oltiin ekassa ultrassa 15.7 jolloin rv 10+6 mutta tää meidän tyyppi vastasikin viikkoa 9+4 ja nyt olen ihan sekaisin kumpia viikkoja nyt käytetään tai mun kuuluu käyttää?
voisiko joku neuvoa?
Ultraan mennään taas 5.8 kun niskaturvotusta ei saatu vielä
Aamue ja Tyyppi
Mulla siirtyi myös viikolla joten mene sen 9+4:n mukaan :)
lastwish 11+5
Onpa kiva lueskella mukavia ultrakuulumisia =)
Kiitokset esittelypinon tekijälle, lisäsin minäkin siihen sitten tietoni viimeinkin =)
Omaa napaa:
Väsyttää edelleen ja kovasti, haluisi vaan nukkua. Pahoinvointi on pahentunut ja nyt tarvii tarkkaan plokata mitä syö, kun ei mikään tunnu pysyvän sisällä. Mieliteot on tosi outoja: Kaurapuuroa, lihahyytelöä, kirpeitä ja salmiakki karkkia ja suklaata, mutta ei mitään muuta makeaa. Jäätelö on yöks.... Tee ei maistu ja mehut ei, kivennäisvesi laskee. Turvotusta on jo kiitettävästi.
Olo muuten on ihan jees ja odotusfiilis katossa =) Nautin tästä tilasta.
Mammariini ja papu 9+3 jos muisti ei pätki
Eli hyviä ultrakuulumisia. Siellä heppuli heilui kovasti, vaikutti aika vilkkaalta tapaukselta. Kätilöllä vain oli vähän vaikeuksia saada vauvelia mitattua, kun alakautta oli jo vähän iso ja vatsan päältä taas hankala, kun minulla taaksepäin kallistunut kohtu. Mutta mittoja lopulta saatiin ja pää-perämitta oli 5,6 cm, vastasi rv 12+3 eli oli samat neljä päivää isompi kuin ekassa ultrassa, verrattuna kuukautisten mukaan laskettuun aikaan. Mutta sillä 11+6 nyt edelleen mennään. Turvotus oli ok eli pieni ja nyt sitten odotellaan seerumiseulan tuloksia.
Parvorokon suhteen koitin kysellä seurannasta, mutta kätilö kävi vielä kysymässä perinatologian erikoislääkäriltä, jonka mukaan ultra neljän viikon päästä on riittävä. Että olen kuulemma sairastanut rokon niin varhain, että siitä ei ole juurikaan haittaa(?). Olin vähän ymmälläni, mutta kaipa he tietävät mitä tekevät, enhän voi sinne väkisinkään ängetä. Että nyt sitten vain toivotaan, että kaikki on kunnossa kuukauden kuluttuakin.
Mutta aika helpottunut olo on nyt. Voi hetkeksi huoahtaa. Aloin jopa ajatella, että meille tulee kolmas lapsi, kääk! :) Niin kuin joku muukin jo sanoi, tähän asti tämä on tuntunut aika epätodelliselta, nyt tuntuu siltä, että meille saattaisi tosiaan tulla vauva. Ja jotenkin kaikki tuntui taas uudelta ja ihmeelliseltä, ei kai tähän ikinä totu. Täytyy nyt nauttia tästä, kun on varmasti viimeinen.
Mukavia hellekelejä kaikille! Huomenna rantatouhuihin! :)
Omanapainen Hilpsu rv 11+6
ONNITTELEMASSA Hilpsua ja Mimmiä hyvistä ultrakuulumisista =o) =o) =o)!
Olen onnellinen teidän puolestanne, hyvässä muistissa on, kun yhdessä piinailtiin ja kuumeiltiin - kolmas vauva on nyt todellisuutta teidän kohdallanne, ihanaa =o).
Vieraileva EE ja viidettä päivää (kunnolla) vuotava kohtu (mikä on siis tässä minun tapauksessani hyvä, ja toivottava, asia - ettei vain joutuisi kaavintaan).
En oikein tiedä minne sinulle vastaisin, olen kurkkinut 3-kuumeilijoiden palstaa, mutta en ole sinua huomannut siellä, mutta ehkä näet tämän viestin. Eli kiitos tsempityksistä! :)
Hienoa, että sinullakin asia edistyy, vähän ikävällä tavalla tietysti, mutta tuossa tilanteessa toivotusti. Jaksamista, varmaan monenlaisia tunteita joudut läpi käymään, mutta olen varma, että uusi entistä ehompi plussa pamahtaa testiin hyvin pian. Annahan kuulua itsestäsi - yritän tuolla kuumeilupuolellakin käydä vakoilemassa.
Hilpsu
Hilpsulle varsinkin kun sulla on ollut tuota extrapiinaa,toivottavasti kaikki on jatkossakin yhtä loistavasti!!
Mulla on huomenna (noin rv 9+2 luultavasti) eka neuvola ja jännään kovasti josko ne alkais kuunteleen sydänääniä,ois niin tarpeellista kuulla jotain "todellista" näiden hyvin epämääräisten ja epäilyttävien oireitten yms tueksi...
Huomenna saan myös kuulla milloin se nt-ultra mulla on joten sitäkin jännään,vaikka toki tajuan et se menee 2-3 viikon päähän (ARHG!!) vielä.
Tänään ollut reilusti parempi olo,keksin vihdoin mikä auttaa aamun oksetusoloon mulla ja se on suolakalat :D Kokeilin suolatikkuja aiemmin mut ei niillä ollut samaa vaikutusta!
Keyes, sanooko ne sulle siis neuvolassa sen nt-ultra ajan? Mulle laitettiin vaan lähete sinne, eli postissa tulee aika sitten. Tulis nyt vaan äkkiä!!! Minäkö kärsimätön, heh..
Marjukka 10+4
Toivottavasti sinäkin pääset pian taas tälle puolelle odottelemaan...
Voiko näin aikaisin olla jo liitoskipuja? Muistaakseni toisessa raskaudessa mulla oli jo aika aikaisin liitoskipuja, mutta silloin neuvolassa selittivät sitä sillä, että edellisestä synnytyksestä oli vain 9kk, kun rupesin uudelleen odottamaan, niin häpyluun rusto ei ollut kerinnyt kunnolla luutua siinä välissä. Ekassa raskaudessa niitä oli vasta ihan viimeisinä viikkoina. Mutta nyt vihloo välillä jo ihan tosissaan... Toivottavasti alaselän nikamat ei ala löystyyn aikaisin, kuten viime raskaudessa; kärsin selkä- ja lonkkakivuista jo puolivälistä lähtien!
Muuten olo alkaa olemaan ihan mainio. Välissä on pieniä etomisia, mutta ne menee ohi aika nopeasti ja ei käy enää mielessäkään oksentaminen. Väsymys on kyllä edelleen seuralaisena, tuntuu että voisin nukkua vaikka kuinka paljon. Yöt kyllä nukun jostain syystä tosi levottomasti ja näen tosi paljon unia.
Edelleen makeaa ei tee yhtään mieli, kaikki karkit, keksit, suklaa ja jäätelö on YÖK. Ainoastaan mehujää menee. Himoitsen kaikkea suolaista ja mausteista, esim. pitsaa, kebabia, sipsejä jne. Eilen oli ihan viittä vaille, etten ostanu sipsipussia ja dippiä kaupasta. Suunnilleen kuola valui, kun kävelin sipsipussien ohi! Olis mies katsonu vähän pitkään, jos ihan tavallisena arki-iltana eukko vetää silmät kiiluen sipsejä... Meillä kun sipsejä syödään tosi harvoin, harvemmin kuin kerran kuussa.
Tiistaina olisi edessä äitipolilla np-ultra. Toivottavasti turvotusta ei ole... Hengissä pikkuinen tuntuu ainakin olevan, kun kotidopplerilla tänäkin aamuna kuului niin kovat jumpsutukset ja taisipa se potkaistakin pari kertaa, kun kuului sellainen "tumps"-ääni! :)
Hyvää viikonloppua teille kaikille!
Mimmi75, rv.10+4
eli eivät sano sitä aikaa vaan tosiaan lähettävät sen sitten.
Ja siitä neuvolasta,se täti oli kesäsijainen,ihan ok. Mutta EI saanut sydänääniä kuulumaan :'(
Tottakai se piti tyypillisen litanian kuinka voi olla et se on piilossa eikä kuulu jne jne mut naamasta näki et kyl sekin vähän "säikähti" kun ei kuulunut,kovasti yritti ja paineli joka puolelta,pitkään ja hartaasti... ois ne varmaan jo kuuluneet jos siellä mitään olis.
Kuvotusta ei enää ole ollut eilisen jälkeen ja kaikki tissi-oireetkin ovat kokonaan hävinneet,ei todellakaan tunnu mukavalta nyt. Itkuhan siinä pääsi kun autoon pääsin istumaan...
Mulla on neuvola perjantaina,toivottavasti löytyy mullakin paikalta mukava täti,uusi paikkakunta nimittäin mullakin tää Rovaniemi,ensimmäisen synnytin Helsingissä (ja se 5v sitten...)
Kysymys mulla oli tosta pelkopolista,antoiko neuvola "helposti" ajan??
Mulla olisi kiinnostusta myös tuollaiseen koska esikoisen synnytys ei tod. mennyt niinkuin "pitäisi" ja jo odotusaikana meillä oli synnytyssairaalan vaihtoa mokien vuoksi yms muuta ei niin kivaa...