Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan? Voiko ihminen olla valeraskaana?

23.07.2006 |

Eli itse kysymyshän tuli jo otsikossa. Toivottavasti joku osaisi kertoa? Tulkitsisin vaivani raskausoireiksi, mutta viimeksi täti kävi ajallaan normaalisti kyläilemässä. Tädin jälkeen alkoi oikean munasarjan juiliminen joka vaan jatkuu ja jatkuu, lämmöt koholla, yököttävä olo, makuaisti herkistynyt jne. Mitähän ihmettä tää nyt on? Tein raskaustestinkin pari päivää sitten mutta negaahan se näytti niin kuin oletinkin. Nyt kp 11/30.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä testi kertoo onko raskaana vai ei. Itse vaikkaisin ovisoireita, jos on kp 11 jo.

Vierailija
2/9 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun oireet on jatkuneet siis tädin tulosta asti. Menkkakivut oli ihan erikseen ja luulin ensin tätäkin menkkakivuiksi, mutta eihän menkkakivutkaan voi jatkua näin pitkälle jos täti lähti lätkimään jo kp 4!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että kyseessä olis kuitenkin ollut valemenkat! Kannattaa malttaa mielensä vielä jonkin aikaa ja testata sitt uudelleen. Mites rinnat? Mulla oli poikkeuksena muihin kiertoihin se, ett rinnat kipeytyivät ja pysyivät kipeinä.

Mutt sekin on kyllä mahdollista, ett hormonitoiminta on vaan jollakin lailla sekaisin tms. Niin ja se ovishan voi ilmeisesti olla joskus aika piankin kuukautisten jälkeen, ei välttämättä aina säännöllisesti vasta parin viikon päästä menkoista. Itse muistan jonkin kierron viime kesältä, kun oli lähes koko kierron maha kipeä, nippailua, äklöä oloa yms. Mutta niin ne menkat sitt vaan tuli normaalisti...

Plussaonnea!

Vierailija
4/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena sun kysymykseen: kyllä ihminen voi olla valeraskaana. Se on harvinaista, mutta mahdollista..Menkat jää pois, rinnat ja massu voi turvota/suureta ja joissain tapauksissa on myös havaittu kohdun pientä kasvua. Tämä ' vaiva' on enemmänkin psyykkinen kuin hormonaalinen ja vaatii naiselta todella vankkaa uskoa omaan ' raskauteen' , jotta havaittavat psykosomaattiset oireet ilmestyisivät. Tunnetaan myös nimillä: pseudograviditeetti, pseudosyeesi.

Eli en usko, että sun tapaus on sellainen =)

Tärppionnea!

t. poppis

Vierailija
5/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että " täti" oli varhainen keskenmeno ja raskaushormonien rippeet kummittelevat kehossasi? Tai sitten kyseessä on jokin vatsatauti, jos yököttää, makuaisti on herkässä ja on lämpöä. Tuo kehon lämpökin vaihtelee päivän aikana ihmisellä, varsinkin lämpimällä säällä, joten en mittailisi turhaan.

Jos vatsakipu jatkuu vielä useita päiviä, niin kävisin lääkärillä tarkastuksessa. Mistä tiedät varmuudella että kyseessä on juuri munasarjan kipu? Ovulaatiohan voi tapahtua myös varhain kierrossa, joten ehkä siellä on vain munasolulla irtoamisvaikeuksia.

Se on ihmeellistä mitä kaikkia " oireita" ihminen voi löytää itsessään jos oikein toivoo(?) niitä... (nimim. tiedän tunteen)

Vierailija
6/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Peggy-75[/b]: rinnoissa ainoana muutoksena, että nännit on suurentuneet puolella! Ei siis mitään aristusta tms. Saattaa olla hieman turvotusta kun yhdet liivit ei mahtuneet päälle, mutta en kyllä ole niitä liivejä pitkään aikaan pitänytkään. En usko että nää kivut on oviskipuja, tuskinpa ne oviskivutkaan 12 päivää kestää?

[b]Poppiupau[/b]: mäkään en kyllä usko tuohon että psyykkiset jutut voisi minun kohdalla vaikuttaa niin paljon ja tehdä mua valeraskaaksi... En minä niin innokkaasti sitä raskautta ainakaan tietoisesti toivo... Huolettaa vaan että mitä tää on, kun sen testinkin tein vaan sen takia, että pois sulkisin raskauden mahdollisuuden. En nimittäin usko nyt plussaavani, kun menkatkin oli ihan normaalisti.

[b]Melonimamma[/b]: ainahan tietysti on mahdollista, että varhainen keskenmeno tapahtuu itse sitä tiedostamatta, mutta en oikein usko siihenkään, koska olen kokenut yhden alkuraskauden keskenmenon ja siinä kivut kohdistuivat alaselkään ja olivat tätiä melkoisen paljon voimakkaammat kivut... Kyllä se kipu on siellä munasarjassa, tunnen ihmisen anatomian hyvin, ei tuolla kohtaa ole suolia, umpilisäkettä tms. Eli en sotkisi mitään vatsatautia tähän yhteyteen. Enkä minä etsimällä ole näitä oireita etsinyt, siis on aika varma olo että en ole raskaana. Siispä siksi haluaisinkin tietää mitä tämä on. Itselle on tullut mieleen mm. kysta, mutta selvittäköön lekuri sen sitten tädin tulon ja lähdön jälkeen. En aio ennen sitä mennä lääkäriin jos kivut eivät pahene. Kun ei tämä mitään sietämätöntä kipua ole.

Vierailija
7/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdin tuossa kovastikin kysymääsi ja edelleenkään en pitäisi mahdottomana, että olisi plussaoire edelltyksenä että olette pupuillut ;)

tädin jälkeen tai aikana (ja ovis olisi jo tapahtunut). Itselläni nimittäin tässä kierrossa alkuoireet alkoivat välittömästi ovulaatiosta (nippailut, jomotukset ja turvotukset ja outo olo) ja ovulaatio myös ennen jälkeen aiheutti tuntemuksia. Oireet vähenivät hieman joksikin aikaan kunnes dpo 8 alkoivat jälleen selkeästi lisääntyä. Ja kun vielä ottaa huomioon että kierrot voivat vaihdella hyvinkin paljon; esim. tässä kierrossa minulla oli ovis noin kp 15-16 mutta edellisessäpä olikin kp 8-9 että siinä mielessä. Edellinen kiertokin jäi vain 21 päiväiseksi mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut niin että kaikki on mahdollista, toivotaan että selviää ;) täällä on peukut pystyssä että mahdollisimman pian plussaisit !

nauku

Vierailija
8/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan tsempityksestä, mutta en kyllä itse tuohon plussaan jaksa uskoa, vaikka olo tuntuukin plussanneelta. Katsellaan ja kuulostellaan, toivottavasti nyt ei olisi mitään vakavaa ainakaan.

Vierailija
9/9 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ettei mistään vakavasta olisi kyse, jaksuja !