Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^*^*^~HELMET, viikko 30~^*^*^

21.07.2008 |

Uusi viikko alkaa taas... Ja masut kasvaa!

Tässä linkki viime viikon keskusteluihin:

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä neuvolasta,se täti oli kesäsijainen,ihan ok. Mutta EI saanut sydänääniä kuulumaan :'(

Tottakai se piti tyypillisen litanian kuinka voi olla et se on piilossa eikä kuulu jne jne mut naamasta näki et kyl sekin vähän "säikähti" kun ei kuulunut,kovasti yritti ja paineli joka puolelta,pitkään ja hartaasti... ois ne varmaan jo kuuluneet jos siellä mitään olis.

Kuvotusta ei enää ole ollut eilisen jälkeen ja kaikki tissi-oireetkin ovat kokonaan hävinneet,ei todellakaan tunnu mukavalta nyt. Itkuhan siinä pääsi kun autoon pääsin istumaan...

No, yritä olla kuitenkin huolestumatta ihan hirveästi. Tosihan se on, että voi vaan olla, että ne ei vielä kuulu. Tiedän, ettei tuo nyt kauheasti lohduta, mutta yritän valaa sinuun positiivista mieltä kuitenkin. Jos ne seuraavalla kerralla sitten saatais kuulumaan, tai pääsisit sinne ultraan varmistamaan asiaa. Eikä se oireiden katoaminenkaan ole mitenkään huolestuttavaa, ne voi kadota muutenkin. Ei mullakaan ole mitään oireita ollut tässä viime aikoina enää. Oikeastaan tissi-kipuja ei ole ollut koko aikana ollenkaan, muistaakseni yhtenä päivänä ihan alkuraskaudessa pientä vihlontaa.

Toivotaan nyt kuitenkin parasta ja yritä olla murehtimatta!

Vierailija
42/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sydänäänten kuuntelemisesta neuvolassa...itse kävin viime viikon maanantaina neuvolassa ja rv silloin 9+2 ja mulle täti sanoi ettei ala edes vielä kokeilemaan kuuluuko sydänäänet, koska ne ei varmaankaan todennäköisesti kuuluisi.

Yritä olla kauheasti ressaamatta asian kanssa, vaikka pahalta tuntuukin. Kyllä ne sieltä vielä kuuluu:) Tsemppiä!!

T: AngelEye-86 ja masuasukki rv 10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää odotusta kaikille! Ihania ultrakuulumisia oli tosi monella!

Loma on ohitse ja on jälleen aikaa käytä lukemassa pinoa! Kesä on mennyt juhlissa ja lomareissuissa, joten nettiin ei ole paljon ehtinyt.

Täällä oli puhetta että mitä ruokia olisi erityisesti himoinnut; mitään erityistä ei itselläni ole kuin maito- ja jogurttihimo. Mutta itselläni on tullut ällö piirre: älytön järjestelyn halu! Kaikki pitää olla tiptop siistiä; haarukat laatikossa järjestyksessä yms. Hyh rasittavaa ei vain minun vaan koko perheen mielestä.

ON:n olo alkaa olla ok, turvotus ja kuvotus kadonneet. Sydänäänet kuultu toistamiseen ja ensi viikolla np-ultra. Pikkuhiljaa alkaa tuntua ihan mukavalta tämä odotusaika.

Mukavaa viikonloppua ja heinäkuun viimeisiä päiviä!

vauvaksi rv 11+2

Vierailija
44/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmi tosiaan, ettei meille oikein löydy tällä hetkellä yhteistä foorumia missä voisi jatkaa kuulumisien vaihtoa ja yhteyden pitoa =o/ - en ole palaamassa kuumeilupuolellekaan vielä useampaan kuukauteen, kun emme pääse heti yrittämään uutta raskautta. Uuden yrityksen aloittaminen menee näillä näkymin ainakin joulukuulle - silloin ajattelin tehdä radikaalin siirron, ja jättäytyä kokonaan pois lentotyöstä, minkä uskon olevan osasyyllinen näille vaikeuksille =o/ - meidän ammattikunnassamme kun keskenmenot ovat todella yleisiä - jopa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Muutenkin se ajatus on tässä kypsynyt hiljalleen, ja nyt tuntuu siltä, että tämä keskenmeno oli viimeinen sinetti niille suunnitelmille.

Mutta ehdottomasti koitetaan jossakin päästä vaihtamaan kuulumisia tässä matkan varrella, minä seuraan varmastikin jatkossakin satunnaisesti tätä ketjua ja palailen syksymmällä kuumeilupuolelle =o) - sanon siis niin, että kirjoittelemisiin ja kuulumisiin ;o). Ja toivottelen hyvää vointia - niin sinulle, kuin pikkuisellesikin!

=o) Terveisin; EE

Vierailija
45/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä menetä toivoasi! Ei mullakaan kuulunut sydänääniä siellä neuvolassa 9+6 viikoilla, mutta raskaana tässä ihan takuulla ollaan. Terkkari kattoi semmoisella ikivanhalla ultralla ja kyllä siellä joku möykky näky, joka heilu vähän.

Ja kaikki on varmasti ihan hyvin sinullakin :) Nyt otat vaan rauhallisesti ja nautit vauvan odotuksesta!

Mullakin nuo raskausoireet on tässä kadonneet pikkuhiljaa viime ja tämän viikon aikana. Enää ei ole oikeastaan paha olo, tissit ei ole enää kipeät ja väsymyskin on pikkuhiljaa hellittänyt. Nyt vaan ihmetellään, että milloin tämä maha alkaa kunnolla kasvaa :D

Meille tuo nt-ultra-aika tuli noin viikon päästä neuvolakäynnistä eli aika nopeaa.. Ja aika oli noin puolitoista viikkoa kutsun saapumisesta :) Tai siis on..

Missä neuvoloissa muuten käytte keyes ja mammukka?

Ite käyn keskustassa..

Sannu80 10+2

Vierailija
46/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie käyn tuossa onks sen virallinen nimi Saarenkylän neuvola?? Vai Syväsenvaaran? Noh,siellä kuitenkin!

Ja hyvä kuulla et muillakin on oireita kadonnut,itse en esikoisesta edes tiennyt tässä vaiheessa vielä olevani raskaana (hyvin epäsäännölliset kuukautiset) ja tajusin sen vasta rv11 :D joten nää alkuoireilut ja pelot on IHAN uutta mulle :D aivan ku ekaaa odottas siltä kannalta :)

Toisaalta esikoisen odotus oli siltä kannalta helpompi,eipä tosiaan ollut näitä pelkoja ollenkaan mitä nyt,eka neuvola oli rv12,en siis käynyt edes nt-ultrassa,eka oli rakenneultra ja sydänäänet kuului tietyisti jo loistavasti ekalla käynnillä!!

Sannu,millä viikolla sulla on tuo nt-ultra aika? mulle sanoi just et menee rv11-13,et sillee aika laaja skaala.

Niin ja tuosta ultrasta,tää terkka oli tosiaan ihan sijainen vaan ja sanoi et kyllä tässäkin neuvolassa on ultralaite ja se lääkäri ruukaa käytellä sitä,mut se on ainoa joka osaa (??) ja se on vielä kesälomalla :(

Se harmitteli kovasti et kuinka se lääkäri on sanonut useempaan otteeseen et kannattais opetella käyttään mut ne terkat ei vaan oo saaneet aikaseksi... :)

Just sellasissa tilanteissa kun äitiä pitää rauhoitella jos esim just ei sydänäänet kuulu tmv :)

Mut vaikka se heti silloin kirpas aikalailla niin mie tiedän kyllä et mulla on aika monta asiaa mitkä voi vaikuttaa,noi 10kg ylipainoa ja vielä taaksepäin kallistunut kohtu!

Et yritän pitää positiivista mieltä yllä :) KIITOS kovasti kaikille tsempityksistä,just tällasiin oloihin tää palsta on aivan loistavaa lääkettä!!

Vierailija
47/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä neuvoloissa muuten käytte keyes ja mammukka?

Ite käyn keskustassa..

Sannu80 10+2

Minä käyn Vaaranlammella. Jospa mulla olis ens viikolla odotettavissa se kirje sairaalasta, kun eka neuvola oli nyt tiistaina. Mulla olis haluttanut lähteä äitiysjoogaan, mutta ainakaan vielä ei ollut kansalaisopiston sivuilla alkavissa sellaista. Viime vuonna oli. Harmittaa, jos se ei alakaan nyt...

Marjukka 10+4

Vierailija
48/53 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keyes: Kiitos ultratsempeistä! :) Ja noista sydänäänen kuulumisista, mielestäni outoa, että täti edes yritti kuunnella noilla viikoilla. Ei todellakaan ole mikään ihme, että ei kuulu. Yleensä vasta 12+ viikoilla edes yrittävät kuunnella. Eli huoli pois! Ja oireet minullakin lopahti tuossa 9+ viikoilla, mitä nyt sitten viikon verran on ollut rinnat kipeät, mutta oli siis ainakin parin viikon väli, ettei oireita oikein ollut suuntaan eikä toiseen.

Mimmille tsemppiä liitoskipuihin. Minulle ei ikinä ole oikein selvinnyt, että mitä ne liitoskivut ovat, ilmeisesti minulla ei sitten ole ollut kovin pahoja sellaisia, sitten kai tietäisin..!

EE: Onnea elämänmuutokseen, varmaan aikamoinen ero, jos on pitkään lennellyt. Ja palataan, kun kuumeilu on ajankohtaista. :)

Nyt on kyllä kelit hemmotelleet ainakin täällä etelässä. Vietettiin ihana rantapäivä, minäkin uskaltauduin uimaan ja vesi tuntui kyllä melko lämpimältä. Iltapäivällä käytiin koko perhe vielä pyöräilemässä pitkin metsäteitä ja sekin oli tosi mukavaaa. Metsän varjossa oli kivan viileää. Ja nyt odottelen, että mies saa pihvit paistetuksi ja päästään herkuttelemaan tuonne parvekkeelle... Olen huomannut, että minuun on iskenyt punaisen lihan himo, jota yleensä syön tosi harvoin. Oliskohan yritystä nostaa huonoa hemppaa..?

Mukavaa viikonloppua!

Hilpsu rv 12+0

Vierailija
49/53 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jetlagissa valvon ja lueskelin teidän viestejä. :)

Oli puhetta ällötysruoista ja himoista. Mulla tökkii nyt kaikki liha. Ikävää kun tuolla Jenkeissä olisi ollut hyviä pihvejä, mutta piti olla suunnilleen kasvislinjalla. Yhtenä iltana otin ravintolan pienimmän pihvin, mutta siitäkin jäi puolet syömättä. :-/

Mulla on sama kuin Mimmillä että suolaisia (kuten sipsejä ja nachoja) voisi syödä miten paljon vaan! Ja salmiakkia ja kaikkia tulisia ruokia, nam! Hedelmät ja tomaatit on myös ihania, ja ihan uutena löytönä huomasin mökillä pari viikkoa sitten, että mustikkamaito helpotti pahoinvointia!

Kuvotusolo on onneksi nyt jo hävinnyt (kesti sen 3-4 viikkoa kuten aiemminkin) ja paluulennolla ei enää tarvinnut napostella koko ajan jotain.

Maha on paisunut niin, että en tiedä saako sitä enää piiloon töissä. En haluaisi kuitenkaan kertoa ihmisille ennen nt-ultraa, joka on ensi perjantaina. En toisaalta viitsisi valehdellakaan että on tullut syötyä lomalla liikaa..

Muita oireita ei paljon ole kuin arat nännit. Kokeilenkin niitä vähän väliä että sattuuhan edelleen. ;)

Hieno viikonloppuilma tulossa! :)

sunny 10+4

Vierailija
50/53 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keyes; koita olla tosiaan murehtimatta! Mulla kävi niin että neuvolassa rv. 12+0 täti ei saanut sydänääniä kuulumaan =( Onneksi hankittiin se kotidoppler ja siinä oon päivittäin saanut kuulumaan äänet niin ei tarvitse huolestua! Vähän ihmettelen ettei äänet neuvolassa kuuluneet... Oli kyllä terveydenhoitajana joku kesäsijainen mutta kumminkin. Seuraava aika on 3 viikon päästä, toivottavasti silloin kuuluvat! Mielihaluista joku puhui, mulla ei oikeastaan muuta erikoista ole kuin että tekisi kovasti mieli kaupan isoja lihapiirakoita =)

Tehtiin miehen kanssa aika uskalias hankinta, ostettiin käytettynä kaksostenrattaat nyt jo =) Ajattelin vaan että jos ei nyt osteta kun löyty mieleisen väriset ja vielä tästä lähistöltä niin ei niitä varmasti ole tarjolla sitten myöhemmin! Emmaljungan twin city cross merkkiset ja aika vähän käytetyt, hinta ei mielestäni ollut paha, 450e kun siihen sisälty kantokoppakin. Esikoinen on helmikuussa 1v 8kk joten on niille varmasti käyttöä. Toisaalta pelkään kauheasti että jotain menee nyt sitten vielä pieleen kun tehtiin jo noin iso hankinta, typerää mutta ei voi mitään!

Eilen oltiin miehen työpaikan mökillä saunomassa ja työnantajan vaimo loppuillasta yht´äkkiä taputti mun mahaa, katsoi mua ja hymyili muttei sanonut mitään! Hämmästyin niin etten minäkään mitään osannut sanoa =) Kai se maha sitten on jo tullut näkyviin =) Olin kyllä tyytyväinen ettei täti alkanut heti suureen ääneen kyselemään mitään niin että kaikki olisivat kuulleet!

Tulipas paljon juttua! Nyt lähden keräämään mustikoita ja vadelmia jos keittäisi vähän hilloa!

-helena rv. 12+2

Vierailija
51/53 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans nyt viime päivinä himottanut just noita kaupan isoja lihapiirakoita :D ihan hassua koska yleensä inhoan lihapiirakoita yleensäkkin ja nyt oli pakko käväistä viikolla ostamassa... muuten menee edelleen mansikoita ja nektariineja aikalailla ja suolakaloja :) siis niitä pieniä "keksikaloja" ei mitään oikeita kaloja :)

On mulla olo jo helpottunut tuon sydänäänten kans,koska turhaa siitä on stressiä kantaa. Tänään on ollut vähän oireena kuvotusta jälleen,mut noi tissioireet tuntuu hävinneen,mulla on ollut tähän asti (alusta asti siis) nännit todella kipeinä ja rinnat paisuneet hieman. Nyt ne on taas läsähtäneeet entisenlaisiksi,heh...

Vierailija
52/53 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keyes: itsellä oli neuvola keskiviikkona (rv11+6) ja tuuraja päätti kuunnella sydänääniä. Juu, eipä saanut kuulumaan! Pelästyin ihan hirmuisesti, koska melkein kaikki oireet on hävinneet. Onneksi heti torstaina oli np-ultra ja siellä paljastui syy, miksi sydänääniä ei kuulunut... Alla lisää:

Eli nyt on torstainen (rv12+0) np-ultra takana ja kaikki on hyvin. Ruudusta näkyi erittäin vilkas sikiö. Heilui ja pyöri koko ajan. Lääkärillä oli todella vaikeuksia saada mittauksia aikaiseksi. Lääkäri sanoi, että ei ole ennen nähnyt tämän ikäistä sikiötä, joka on näin liikkuvainen tässä vaiheessa... Selvästi siis perinyt meidän kummankin ADHD:een..

Pituutta meidän taistelijalla oli noin 5 senttiä tai enemmän, koska aika vauhdikkaasti sai mitan napata... Viikot vastasivat 12+0.

Lääkäri sanoi, että mulla sydänääniä ei kuulemma tule vielä pitkään aikaan kuuluviin, koska istukka sijaitsee heti kohdun etuseinämässä, joten tämä estää äänien kuulumisen.

Nyt helpottaa, kun näki että kaikki on hyvin. Niskaturvotus 0,7mm. Mies oli ihanan kyseleväinen ultrassa. Lääkärikin oli otettu. "Onhan kaikki nyt varmasti hyvin? Lyökö sydän? Missä se sydän on? Paljonko on niskaturvotus? Entä mitä tämä ja tämä tarkoittaa? Koska on rakenneultra? Missä sen kädet näkyy? Entä jalat?" jne... En juuri itse ehtinyt kysellä mitään..

Rakenneultra meillä on 11.9. Mutta nyt vihdoinkin voi olla ihan rauhallisilla mielin. Nyt hävis kaikki keskenmeno pelot. Nyt on erittäin luottavainen mieli!

Vierailija
53/53 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ennen sitä piti kuunnella masukkia ja tältä se kuulosti =))

lastwish 12+1

[http://koti.mbnet.fi/djdreviz/villahousu/syke_1...|http://koti.mbnet.fi/djdreviz/villahousu/syke_12+1_27.7.2008.mp3]