Varokaa Lähitapiolaa
Älkää vaan ottako koskaan vakuutusta Lähitapiolasta, tai jos teillä on vakuutuksia, siirtäkää äkkiä muualle. Myyjät ovat kyllä lipeviä ja kaikki onnistuu, mutta nyt kun tuli vesivahinko, palvelu loppui siihen. Meillä on rakenteet märkiä ja tiskikone poissa käytöstä, eikä mitään apua saa mistään.
Teimme vahinkoilmoituksen viikko sitten ja vastasimme ripeästi lisätietokyselyyn. Sen jälkeen on täysi hiljaisuus. Olemme jättäneet 3 soittopyyntöä, ei soittoa. Olemme keskustelleen asiakaspalvelijan kanssa, joka sanoin jättävänsä soittopyynnön oikealle henkilölle. Ei soittoa. Soitimme asiakaspalvelijalle, joka sanoi linjan olevan niin huono, ettei saanut puheesta selvää (ensimmäinen kerta), joten sanoi soittavansa takaisin. Ei soittoa. Soitimme asiakaspalveluun, joka sanoi, että yhdistää rakennuspuolelle. Roikuimme jonossa toistakymmentä minuuttia. Sitten joku vastasi ja puhelu katkesi saman tien.
Ei mitään. Ei viestiä, ei soittoa, ei mitään vinkkiä mitä meidän pitäisi tehdä. Nettisivuilla sanotaan, ettei vahinkoja saa korjata, ennen kuin vakuutusyhtiön tarkastaja on käynyt paikalla tekemässä arvion, joten emme voi tehdä mitään. Ilmeisesti yrittävät väsyttää meidät, että luopuisimme korvausten hakemisesta.
Raivostuttavan törkeää palvelua. Siirrämme kaikki vakuutukset pois Lähitapiolasta heti kun mahdollista.
Kommentit (11)
OT, joka firmassa voi käydä noin, ihan jokaisessa menee joskus asiat huolella pieleen. Mutta toki se on kurjinta nyt, kun se sattui teidän kohdalle.
Onko edes isännöinti käynyt tsekkaamassa tilanteen?
Tosi ikävää. Meillä myös Lähi-Tapiolassa vakuutukset ja aikoinaan tulipalon sattuessa kaikki toimi todella hyvin ja ripeästi.
No meillä on sujunut aina kaikki ihan hyvin ja siellä on vielä useampi sukulainen töissä niin enpä usko että meidän kannattaa siirtää vakuutuksia muualle.
Meillä poika jäi mopon alle ja mopon liikennevakuutus oli Lähi-Tapiolassa. Kaikki on korvattu nopeasti ja ohjeet on saatu.
En vaihda lähitapsasta pois ikinä. Hädän hetkellä homma toimi uskonattoman nopeasti (parhaimmillaan korvaukset oli tilillä 17 h kuluttua ilmoituksesta) ja palvelu oli ystävällistä ja reipasta. Korvasivat enempiä kyselemättä kaiken (kyse laukkuvarkaudesta). Myöhemmin tuli vielä postissa käsinkirjoitettu hyvää kesää-kortti ja Kismet.
Myös pienen vesivahingon korvaus kävi nopeasti ja ilman mitään koukkuja.
Olen asiakas elämäni loppuun asti.
Tsemppiä tilanteeseen, ap.
Älä ainakaan vaihda OP vakuutukseen. Todella hidasta palvelua ja ainakin itse jouduin penäämään minulle kuuluvia korvauksia.
Yllättävää, että joku varoittaa vakuutusyhtiöstä :D Nyt vaan vinkkaamaan yhtiötä, josta ei ole vastaavaa otsikkoa tehty.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, että joku varoittaa vakuutusyhtiöstä :D Nyt vaan vinkkaamaan yhtiötä, josta ei ole vastaavaa otsikkoa tehty.
Ylleisin syy korvausten eväämiseen on se ettei asiakas ole lukenut riittävän tarkkaan sopimusehtoja. Pitäsikö jakaa varoituksia, että sinä joka et ole lukenut sopimusehtoja sinulle voi käydä näin?
Todella ikävä kuulla sattuneesta vahingosta ja pahoittelut puolestani, että asian käsittelyssä on ollut epäselvyyttä ja se on viivästynyt. Hädän hetkellä apua tulisi tietenkin saada välittömästi. Laittaisitko sähköpostia meille osoitteeseen some@lahitapiola.fi, niin laitetaan asiaa eteenpäin? Toivotaan, että laajemmilta vaurioilta vältytään!
Eveliina / LähiTapiola
Meillä on Lähitapsa toiminut erinomaisesti vahinkoasioissa joka kerta (3kertaa) ja yksi näistä vesivahinko. Neuvoivat miten tulee toimia, ja olisivat korvanneet materiaalit ja rikki menneen kodinkoneenkin mutta summa jäi niin pieneksi ettei tarvittu sitä. Muissa materiavahingoissa on käsittely ollut ihan älyttömän pikaista ja korvaus tullut tosi nopsaan. En osaa sanoa muista firmoista kyllä mitään mutta ollaan oltu tyytyväisiä.
Kuluttaja-asiamies? Oikeusapu?
Usein jo pelkkä yhteydenotto kuluttaja-asiamiehen toimesta voi riittää. Tai soitat Lähitapiolaan tiukan puhelun ja uhkaat asian riitauttamisella.