Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINIKSET vk30***

21.07.2008 |

Huomenta.

Minäkin vielä täällä.. Laskettuun on nyt tasan viikko! Harjotussuppareita tulee päivien mittaan aivan hirveesti ja siellä välissä vähän tujumpia. (koko selkä kramppaa) Joten paha sanoa ollaanko menossa ajan puitteissa vai meneekö yli.

Esikoinen tuli 39+5.. Noihin öisiin kukkumisiin alan olla jo tottunu,viime to heräsin kahen jälkeen yöllä,eikä uni tullu ku vasta seuraavana iltana. Samana aamuna huomasin läppärin hajonneen vihdoin kokonaan ja jouduin lähtee ostamaan uuden. Ei sitä ilman enää nykyään osaa olla!

Viimeyö meni vähän paremmin..olin hereillä VAAN neljästä kuuteen ja simahdinki viel tunniks.

Kyllä tää tästä,eikä ykskään lapsi oo ikinä sisälle jäänny. =)

Mietin tossa kun en ollu ihan alusta asti mukana,että onko meillä käyny niin hyvä onni et kaikki odottajat on omansa tänne asti saanu? Vai onko alussa jollain käyny kurjasti?

Jaksamisia meille "hännänpitäjille"!!!

Vipu 39+0

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että täällä linjoilla "roikkuu" vielä joku muukin kokonainen heinis. Meillä olis tänään laskettu aika, mutta hiljaista on. Paitsi että vauveli on taas liikkunut vuorokauden ajan tosi hyvin.

Mulla on kanssa noita huononukkusia öitä aina välillä. Valvoskelen neljästä/ viidestä seitsemään ja sitten torkun jonkun tunnin. Nyt olen saanut nukuttua jo kolme yötä peräkkäin ilman taukoja, mikä on ollut kyllä luksusta.

Tällä hetkellä tuntuu, että tästä taitaa tulla maailman ensimmäinen vauva, joka ei synny... Olen sanonut kavereille, että turhaan soittelette ja kyselette, joko on syntynyt. Olen vielä joulunakin raskaana :). Toki eihän mulla vielä kiirettä ole. Huomaan vaan, että kun kaikki olettivat vauvan tulevan etuajassa (lääkäreitä myöden), niin itsekin asennoiduin siihen, että tähän päivään mennessä meillä on jo nyytti kotona.

No, ei auta kuin odotella. Tsemppiä kaikille kanssasisarille!

Milja ja vaavi 40+0

Vierailija
2/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan vielä piiitkään!!!

Heh, meillä ei edes sukulaiset soittele joko-joko-soittoja ennen kun on rv 42 täynnä, koska olen onnistunut nuo edellisetkin raskaudet sinne asti venyttämään;)

Miljalle jaksuja vaan odottamiseen. Se on rankkaa jos on asennoitunut, että vauva tulee vaikka siihin la:han mennessä...

Oma napa voi edelleen hyvin. Mitä nyt häntäluuhun pistelee ärsyttävästi. Mitään merkkiäkään ei vielä ole synnytyksen lähestymisestä'. Tosin mulla on edellisetkin lähteneet ihan yllättäen liikkeelle ja just silloin kun vähiten siltä tuntuu:)

Jees, mutta odotus jatkuu ja huomenna taas neuvolaan...

Pricilla ja Muru 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laskettu aika 30.pv eli vielä yli viikko siihen.. Mitään erityisiä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole havaittavissa, saa nähdä syntyykö heinäkuun puolella.

Olo on tosin ihan hyvä, eikä maha tunnu erityisen isolta, joten ei tässä mitään kiirettä olekaan. Nyt oon vihdoin saanu laitettua valmiiksi vauvalla vaatteet, hoitopöydän ja sängyn, viimetipassa kun niitäkin valmisteluja tein..

ONNEA taas kaikille vauvan saaneille ja jaksamista vielä odottaville!!

oikee enkeli ja Tintti 38+5

Vierailija
4/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa minäkin vielä viimeisilläni aktivoitua, jospa päivätkin kuluisivat nopeammin kirjoitellessa...Alusta asti olen kyllä keskusteluja lukenut.

Eli laskettu aika oli 12.7, joten nyt ollaan jo huimissa lukemissa eli 41+2. Esikoinen syntyi tosin viikoilla 42+1, joten olen koko raskauden ajan pitänyt laskettua aikaa heinäkuun lopulla. Eli suurempi yllätys olisi ollut, jos tämä vauva olisi jo päättänyt syntyä. Olo on mitä mainioin, ei merkkiäkään tulevasta. Ei supistele, ei vihlo enkä välillä edes muista olevani raskaana =)

Nyt sitten vaan odotellaan tosrtain yliaikaiskontrollia. Neuvolaa ei viime tiistain jälkeen enää ole ollut eikä ole. Täällä, missä asustelen, niin kaikesta on säästetty. Minulla ei esim. ollut kuin kaksi lääkärineuvolaa aiemmilla viikoilla, joten kohdunsuun tilanteesta ei mitään tietoa. Mitään äitipoli käyntiä täällä ei myöskään ole, joten minkäänlaista kokoarvioita ei ole tiedossa. Itse kun olin syntyeässäni 4700 grammaa, niin mietityttää millainen jättiläinen sieltä on tulossa. Tosin esikoinen oli alle 4 kiloa ja neuvolantäti arvioi alle 4-kiloiseksi. Saas nähdä...

Viimeksi synnytys lähti käyntiin yliaikaiskontrollin varsin rempseästä sisätutkimuksesta, joten sitä toivon nytkin. Eli torstaita odotellessa.

Pitäisikö sitä vielä itsestään jotain mainita. Ikää tuli juuri täyteen tasan 30 v (kohta varmaan kriisiä pukkaa...=) Asustelen Keski-Suomessa ja esikoistyttö nyt 3,5-vuotias.

Vierailija
5/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös vielä täällä. Laskettu aika on torstaina. Esikoinen oli näillä viikoillla jo 4 viikkoa vanha joten tämä loppuraskaus on tuntunut tosi pitkältä kun liian aikaisin aloin synnytystä odottamaan. Monenlaista vaivaa on tässä lopussa ollut ja joka ilta olen varma että ens yönä on lähtö mutta eipä vaan ole tullut...no huomenna on neuvola ja katsotaan mikä on tilanne. Voipi olla että elokuulle asti mennään....

Jaksamista kaikille, ei tässä enää kauaa kestä kun kailkilla on vauva sylissä!

Lazo rv 39+4

Vierailija
6/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OnnekasOdottaja, minni26 ja Myissi. :)

Mä olen jo ihan menettänyt toivoni, että tämä vauva syntyisi ilman käynnistystä. Ja pelottaa, että kuinka iso siitä vielä kasvaa! Esikoinen syntyi rv40+5 ja oli n. 4-kiloinen ja nyt on jo rv40+4, eikä merkkejä synnytyksestä. :| Ja ultran mukaan olisi jo rv41+2. Ja painoarvion mukaan vauva olisi ollut 4 kiloa tai yli laskettuna aikana...

Huomenna on onneksi neuvola, niin sitten toivottavasti jo saisin ajan yliaikaiskontrolliin. Tiedääkö kukaan millä viikoilla yliaikaiskontrolliin pääsee Helsingissä?

Täällä mä vaan istuskelen, enkä oikein tiedä mitä tekisi. Koko ajan on vaan sellainen odottava olo, eikä osaa tehdä mitään, vaikka kaikenlaista hommaa olisi kyllä tehtävänä...

Ja tervetuloa vaan joukkoon uusi kirjoittelija (en muista nimimerkkiä)!

Anne rv 40+4

Vierailija
7/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin juuri neuvolasta viime viikolla, miten Hesassa toimitaan yliaikaiskontrollien kanssa, ja sain vastaukseksi, että kun on kulunut 9 päivää lasketusta ajasta, soitetaan itse äitiyspolille ja varataan aika. Mulla on vasta tänään laskettu aika, mutta itsekin olen ollut vähän huolissaan vauvan koosta, kun arvioivat pojan olevan nelikiloinen jo laskettuna aikana.

Tänään on ollut taas vaihteeksi tosi outo päivä. Keskellä päivää alkoi tiukat supistukset, jotka oli ihan erilaisia kuin aiemmin. Tuntui, että koko keskivartalo oli kovassa kuumeessa. Ei siis selvää kipukohtaa missään, vaan iho ja koko vatsa oli ihan tulessa ja alapäässä kova paine. Köllöttelin kotona puolitoista tuntia unihorteerssa, ja olo hieman helpottui. Nyt on koko illan ollut ihan kuumeinen olo ja supistuksia tulee ajoittain. Kuumetta mulla ei kuitenkaan ole.

No, edelleen odottelen niitä "oikeita" supistuksia. Näiden kanssa vielä pärjää.

Mukavaa iltaa kaikille ja hyviä unia!

Milja ja vaavi 40+0

Vierailija
8/57 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meitä ihan sakki vielä on vauvamasuinemme..

Milja - jospa sulla pian olis tosi kyseessä noiden suppareiden kanssa.

Mulla la'n vielä 4 pvää, eli lauantaina olis 40 vkoa täynnä. Sain lapset mummulle kuopusta lukuunottamatta yöksi, ja nyt olen luutunnut ja vahannut lattioita.

Vähän hankalaa, kun pitää tv'tä ym sohvia siirrellä, mutta jospa se kaikki siirtely saisi jotain aikaiseksi... muuta kuin selkäsäryn. Yksi huone tuolla odottaa, että pääsen sinne levittämään vahaa.. Huomiselle ja varmaan ylihuomisellekin taitaa jäädä vielä, sillä eihän sitä voi ilmaan noita huonekaluja nostaa.. Eli aikamoista siirtelyä on tiedossa.

Huomenna on neuvola-aika, hyvä mennä sydänäänet kuuntelemaan, tämän nostelun päälle. Huh huh!

Oikeastaan toivon ettei nyt muutamaan päivään syntyisi tämä masuasukki,että saisin nuo lattiavahaukset tehtyä..ja tietty, eihän mulla vielä ole vauvan sänkykään täysin valmis. Onneksi sentään on uusi patja ostettu, mutta miehen pitäisi ruuvata pohja pinniksestä oikealle korkeudelle+laittaa se yksi pinnisreuna paikoilleen. Ja kaikesta huolimatta oli ajatus laittaa pieni vielä sinne äitiyspakkauslaatikkoon nukkumaan, eli sekin pitäisi laittaa valmiiksi..

Joten en taida vielä olla ihan valmis ottamaan pienokaista vastaan.

Nyt kyllä alkaa supistella, kun olen miehen kanssa nostellut ja raahannut noita huonekaluja. Mutta lienee ohimenevää.

Huomiseen, ystävät.

sinuvi 39+2

Vierailija
9/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä luulin jo et tulis lähtö... Ekan kerran tuli oikeesti kovempia supistuksia joihin heräilin pitkin yötä ja puol 4stä reilu 5n tuli säännöllisiä 8-12min välein. Sit rupes väsyttää niin et oli pakko ottaa panadoli ja sainki sit unta viel. Nyt ei tietty taas mitään..

Eli katotaan ens yönä uudestaan. Jännittää jo valmiiks ihan törkeesti,mutta joskushan sen on tietty ulos tultava. =)

Katellaan.

Vipu 39+1

Vierailija
10/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei edelleenkään mitään uutta, olen nyt alkanut vakaasti asennoitumaan siihen, ettei tämä ilman käynnistystä ja elokuuta synny!

Neuvolassa kaikki ok ja synnärille ei saa aikaa ennen kuin 2 vkoa on mennyt yli lasketun ajan. Minulla sattuu ensi viikon perjantaille, joten yliaikakontrolli menee sitten elokuulle.

Vauva oli hyvin lähtökuopissaan, ollut jo monta viikkoa. Neuvolassa vaan meinas, että onpa kumma, kun ei käynnisty. No sen jo tiedänkin! Tuntuu vaan hullulta odottaa luonnollista käynnistymistä, kun ei käynnisty.

Terveydenhoitaja sanoi, että nyt supistaa, kun ultrasi. Minä en tuntenut edes koko supistusta :)

Täällä varmasti viimeisten joukossa.

Syysvilja 40+4

Vierailija
11/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma pitäisi 12 pv yli lasketun ajan mennä yliaikaiskontrolliin ja aika pitää tosiaan varata itse.

Mulla oli nyt verenpaine koholla, mutta koska pissa oli puhdas, niin ei tarvitse muuta kuin mennä perjantaina uudestaan mitattavaksi. Painoakin tullut vähän yli kilo. Terkkari epäili, että verenpaineen nousu enteilisi jo synnytystä. Vauvakin on kuulemma nyt kiinnittynyt.

Hemoglobiini oli taas vähän noussut. Jes! Oli jo 110.

Pyysin terveydenhoitajaa arvioimaan vauvan painoa, niin hänen mielestään se ei ole kovin iso. Sanoi, että varmasti alle neljä kiloa (se lääkärin arvio oli neljä kiloa tai yli, saas nähdä kumpi pitää paikkansa...).

Anne rv40+5

Vierailija
12/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä vielä yhtenä kappaleena eikä mitään merkkejä edelleenkään tulevasta.

Jospa tänään kasais vauvalle pinnasängyn viimeinkin valmiiksi ja sitä sairaalakassia pitäis varmaan miettiä. Vauvan vaatteet olen sentis saanut viime viikon aikana pestyä. Pitäis vain ne järjestää hoitopöydälle. Kotona ei siis juurikaan näy vielä merkkejä tulokkaasta ja esikoisen aikana kaikki oli valmista varmaan viidennellä kuulla =)

Harmi, kun koko ajan sataa. Aika kuluis paljon paremmin niin minulta kuin esikoiseltakin, kun pääsisi pihalle touhuamaan. Sisällä itseäkin niin laiskottaa ja antaa tytön vain katsella videoita ihan liikaa...=) Mikä ei siis varmaan tyttöä harmita laisinkaan...

T: iiju rv41+3

Vierailija
13/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käväsin äskettäin, mut eipä siellä edelleenkään mitään kummempaa ollut. Ihan on arvot kaikki ok ja vauvelilla ei tietoakaan kiinnittymisestä. Perjantaille tuli taas uusi aika, vaikka yritin vähän vängätä, et tarviiko nyt kuitenkaan niin usein... Perjantaina sit varataan sunnuntaille eka ya-kontrolli, jossa meinaan kyllä kehottaa lääkäriä olemaan erittäin kovakourainen. Jospas avaisi vähän paikkoja vauvalle:)

Mut odotus se jatkuu ja parempia ilmoja täälläkin toivotaan.

Pricilla ja Muru 41

Vierailija
14/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se vesien meno sunnuntaiaamuna tiesi, että vaavia lähdetään hakemaan. Koko päivä kypsyteltiin tilannetta ja poika syntyi vihdoinkin illalla klo 19:47. Strategiset mitat olivat 3170g ja 49cm, hattu oli 33cm. Laitan tarkemman synnytyskertomuksen tuonne Heinävauvojen puolelle.

Tsemppiä vielä teille omaa vauvaanne odotteleville!

Terkuin,

Tinttis ja Poitsu melkein 2vrk (kotiuduttiin tänään LYSYpolin asiakkaina)

Vierailija
15/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas ei kummempia.

neuvolassa kävin, vauva liikkui hyvin, ja aika seuraavalle viikolle..

varmaan menen - tuskinpa mulla ennen tiistaita mitään tapahtuu..vaikka välillä suppaileekin kivasti, mutta ens tiistaina olis *vasta* 40+3...

sinuvi 39+3

Vierailija
16/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iloisia uutisia. Torstaina 17.7 aamulla klo 01.10 kävin vessassa ja juuri kun pääsin ylös pöntöltä lapsivettä lorahti. Supistelut alkoi miltei heti sen jälkeen 10 min välein. Limatulppa tuli myös. Sairaalaan lähdettiin klo 06.00 kun supistukset tuli 6-7 min välein. Käyrille ja sisätutkimus missä sormelle auki. Kuulemma vauvan pää hyvin laskeutunut ja synnytys siis käynnissä. Pääsin ammeeseen joka auttoi hyvin siinä vaiheessa. Uusi sisätutkimus ja olinkin jo 4 cm auki. Sain epiduraalin jota suosittelen lämpimästi kaikille. Sen laitto ei tunnu miltään. Muutama tunti meni ja sainkin jo ponnistaa. Se oli kauhein vaihe. Poika kuitenkin syntyi klo 12.45 eli suht nopeasti (rv 40+1). Mitat 3225 ja 50 cm. Äiti oli erityisen kipeä välilihan leikkauksen takia ja vieläkin on vaikea olla muuten kuin makuulla. Nyt ollaan jo kotona ja väsy on kova mutta poika on niin hurmaava että ei paljon muu haittaa. Tsemppiä kaikille odottajille! Odotus palkitaan suuremmoisella lahjalla!

T. hormonihumalainen ja poika 5 vrk

Vierailija
17/57 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tinttis ja hellapoliisi pikkuisista pojista! Aika monella vauva kuitenkin syntyy lasketun ajan kieppeillä, antaa itsellekin hiukan toivoa :)

Minäkin kävin tänään neuvolassa. Kaikki muuten ok mutta painoa on tullut taas yli 2 kg viikossa! Epäilen kyllä että kesäsijainen ei osannut oikein sitä vaakaa käyttää. No mutta eipä tälle mitään tehdä kun paineet ja pissa ok, mutta kyllä vähän hirvittää tuo painon nousu vaikka nestettähän se suurimmaksi osaksi on.

Tänään on limatulppaa irronnut reippaammin mutta mitään punaista siinä ei kyllä vielä näy. Vihloo ja välillä supistaa, miksei se vauva nyt jo synny??

Odottavan aika on niiiin pitkä....

Jatketaan huomenna taas valitusta ;)

Lazo rv 39+5

Vierailija
18/57 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan ei synny, ei millään... Eilen illalla supisteli jo säännöllisesti 20 minuutin välein klo 17-21. Ja sitten loppui :-( Se kolmas ässäkään ei saanut uudelleen supistuksia alkamaan, vaikka tilanne oli ollut noin lupaava. Höh.

Laskettuun aikaan ja kontrolliin äitiyspolilla enää kaksi päivää, joten joko käynnistellään silloin tai sitten odotellaan, odotellaan ja odotellaan lisää...

Ja ulkona näyttää taas pilviseltä, mitähän keksis noiden isompien kanssa tässä ajan kuluksi!

Vierailija
19/57 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, ikävä oli herätä koko yö supistuksen aiheuttamaan vessahätään..ja sitten kun vihdoin vain nukkuin - heräsin siihen että pyykinpesukone jumputti isosti.. mies oli laittanut ajastimella koneen päälle, ja kaikki väliovet auki. Kyllä kiehutti. Teki mieli passittaa se laittamaan kaikki väliovet kiinni, mutta tyydyin jupisemaan.

Eikä toinen tainnut edes tajuta mitään pointtia asiassa.. Minähän tässä hitto soikoon valvon yöt tämän raskauden kanssa, hän vaan kääntää kylkeä ja maiskuttaa suutaan..ARG!

Onko kellään muulla ärsytyskynnys matalalla?

sinuvi aamuärsytyksessä 39+4

Vierailija
20/57 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on täälläki pinna kireellä. Pahimpina päivinä pitäs kai oikeesti vaan pysyä peiton alla yksin ettei turhaan koko perheelle raivoo.. Nyt menny pari pv lepposammin.

Mulla tuli tänään täyteen 27v,taas yhen pykälän lähempänä 30ä..

Mun mielestä vois vaikka juhlia synnyttämällä..mut ei MITÄÄN.

Se edellisöinen supistelurumba oli näköjään kans joku häiriö. En oo tottunu tollasiin! Esikoisen aikana ei ollu mitään merkkejä mistään ennen ku tosipaikan tullen alko supistukset yöllä,jotka jatku kunnes jätkä oli ulkona. Hmh..

Pitäs nyt taas vaan lopettaa toi synnytyksen odotus,ni ehkä menis aika mukavemmin.

Jaksellaan.

Vipu 39+2