Heinäsirkkojen torstai
Moi pitkästä aikaa kaikille :)
Ajattelin hiukan kuulumiasia kertoa. Loma meni viime viikolla mukavasti lepäilessä mieheni kotikonnuilla Sotkamossa.
Vielläkään ei ole tullut tietoa naistenkilikan sikilötutukimus osastolta lapsivesinäytteestä. Soitinkin sinne eilen ja ikäväkseni kuulin ettei tulos ole valmis eli solut eivät ole viellä jakautuneet :(
Tämän viikon perjantaina tulee 3 viikkoa kun näyte otettiin.
Jotenkin masennuin kun luulin jo että jännitys olisi ohi ja nyt vai odotetaan kirjettä ja sitten palttiinkin takaisin 0 pisteeseen eli jännittämään tuloksia eetä tuleeko soitto vai kirje.
Kommentit (14)
Iihana ilma, aurinko paistaa, tylsää kököttää töissä. Pikkupallo on ruvennut potkimaan mahassa niin, että nyt tunnen paljon useammin liikkeitä:). Mulla on vaan vihlonut tonne vasemmalle alavatsaan jo muutaman päivän, tiedä mistä se johtuu.
Huomenna on vapaata, kun esikoisen tarha on kiinni. Mua hirvittää ihan kauheesti, kun pitäis viedä 2-vuotias labraan, jossa otetaan verkikoe taipeesta. onko kellään kokemusta?? Mua oikeesti pyörryttää jo ajatus ja pelkään että neiti rupeaa plekäämään myös lääkäriä tämän jälkeen..Ja hänen pitää olla vielä syömättäkin 10 tuntia..mitens selität kun tänäänkin neiti heräs jo kuuden jälkeen ja labra aukee vasta kahdeksalta..eikä aamupalaa saa antaa.
Aikaa menee nopeesti, eihän tässä oo kuin vajaa 4 kk kun alkais äitiysloma:). Ens viikon perjantaina on neuvola ja tasan kuukauden päästä 4D-ultra..
Jotta sellaista tänne..Aurinkoista torstai-päivää kaikille!
-Tiziana ja Pallo rv 19+1
kesähelinää: Voi että kuinka kurjaa kun ette saaneetkaan vielä tuloksia, päivät varmasti tuntuvat pitkiltä :/
tiziaan, meillä esikoinen oli seka rotavirus,-että DIPP-tutkimuksissa ja ei se verikokeen ottaminen ihan kamalaa ollut. Sai aina " taikalaastarin" eli puudutelaastarin kyynärtaipeeseen joten ei sattunut, ikäväähän se pienelle on kun väkisin pidetään kättä paikoillaan. Onko teillä esikoisella aina heti nälkä kun herää? Meillä menee noin tunti ennenkuinkaipaileen ruokaa, ja siinä vaiheessahan voisi jo alkaa tekemään lähtöä ja olla hetki pihalla nin josko nälkä unohtuisi. Ja sitten kivat eväät mukaan, niin josko sekin sitten sitä lääkärikammoa pienentäisi kun keksii kaikkea pientä kivaa siihen yhteyteen. :) Tsemppiä kovasti!
suviande: :´( Olen aina lukenut juttusi, ja todella sattuu tuo teidän tilanne. Itselläkin oli vaikeaa yhdessä vaiheessa miehen kanssa,mutta että raskausaikana joudut kestämään tuollaista! :( Oikein suuri voimahali!
Myypikkuinen: Saitte siis tietää sukupuolen, hienoa! Ja onnea tulevasta pojasta :D
Itselle ei suurempia, koko ajan kolottaa ja jomottaa jotain paikkaa. Ei todellakaan siis ole yhtä ihana raskaus kuin esikoisesta. *haikeana huokaa*Mutta sinnikäästi kestetään, ei tässä enää kauaa ole *heh* :)
Mutta nyt miestä hoitamaan, raukka sai tuon flunssan ja taitaa se mullekin tulla.
Mukavaa päivää kaikille!
Jenni ja X 21+3
Mulla oli eilen ihan kökkö päivä, rahahuolet harmitti ja muuttopäivän varmistamattomuus ärsytti. Nyt soitin kuitenkin kuntaan (koska kunnalta asunto vuokrataan) ja he sanoivat että kyllä viimeistään tiistaina päästään muuttamaan. Keskiviikkona tän asunnon pitää olla jo tyhjä, joten siksi on ollut vähän hätä, että päästänkö ajoissa siihen toiseen, mutta näillä näkymin on sitten tiedossa yhden päivän kestävä pikamuutto! Voi olla vähän rankka päivä, kun kumpaakin asuntoa pitäs vähän siivottakin, mutta ihan kiva että saa sitten kertarytinällä kaiken ohi!
Tuolla oli tänään tällä palstalla paljon kirotusvirheisiä tortain viettäjiä, huomasitteko; kesäkertutut ja uhtikuiset ;)
Suviande, on kyllä inhottava että sulla tuo pahoinvointikin vielä vaan jatkuu. Tsemppiä vaan! Mitenkäs sulla on edennyt se muille kertominen tästä raskaudesta...? Kerroitko silloin äidillesi siellä käydessänne? Olen muka lukenut ahkerasti pinoja, mutta en nyt yhtään muista... Oletko pystynyt koulussakin pitämään asian yhä salassa vaikka noin paljonsulla on tuota pahoinvointiakin ollut? Saankos vielä tiedustella, että minkä takia tämä tilanne nyt miehesi kanssa tuntuu niin toivottomalta, siis onko teillä jotain tiettyjä juttuja mistä kenkä puristaa, miksi et enää kestä häntä...? Vai tuntuuko vain, että olette " kasvaneet erilleen" ?
Eipäs tässä kummempia. Pikkupoitsun liikkeet tuntuu kyllä joka päivä paremmin ja paremmin. Edelliseen raskauten tässä (ilmeisesti) poikaraskaudessa on ollut eroa vain se, että maha ei ole alkanut näkyä niin heti, minkäänlainen ällötys ei ole vaivannut ja päänsärkyä taas sitten on ollut. Mitäs te muut olette omasta kokemuksesta huomanneet vai oletteko huomanneet mitään eroja tyttö ja poika raskauksien kanssa? Vai ovatkohan nämä minunkaan erot sen kummempaa muuta kuin kahden eri raskauden eroavaisuuksia, vaikka sitten kahden tyttö raskaudenkin...
Niinaemo rv 20+3
Täällä hoidetaan pientä potilasta. nuoremmalla on oksennustauti. Yök. Käyn tästä lähtien neuvolassa joka viikko kuuntelemassa sydänääniä reumani takia. Pojilla oli sydämessä lisäyöntejä. Kyllä niitä jumputuksia kuuntelee ihan mielellään...
Vihdoin alkaa pahoinvointi lajaka. Ainakin se pysyy kurissa syömällä. ja painoa on tullut vihdoin 1kg. Olen ollut huolissani mike se ei nouse. Ekassa oli samanlaista ja tokassa oli jo 5 kg tähän asti tullut.... Jokainen on siis yksilö...
Suviande: Tosiaan harmi toi teidän tilanne :( Meillä vähän samantyyppistä ilmassa. Ja syitä on monia. Jotenkin vaan tuntuu, että itellä vähän sellainen hälläväliäfiilis koko asiasta. Saattaapi olla jotain itsesuojeluvaistoa. Ei millään haluais alkaa nyt raskausaikana käymään asioita läpi ja keskustelemaan ja yrittämään. Omasta mielestäni olen kyllä yrittänytkin jo aika pitkään, mutta nyt on sellainen olo, että miksi minä kun ei toinenkaan... Olenkin nyt päättänyt keskittyä tähän hetkeen, raskaudesta ja esikoisesta nauttimiseen. Ja luotan myös siihen, että kyllä asiat aina loppujen lopuksi jotenkin hoituvat ja menevät parhain päin :)
Muuten vointi ollut hyvä. Ruoka maistuu vaihtelevasti; välillä tekee mieli pelkkää salaatti, välillä tulee himo mysliin ja välillä roskaruokaan. Eilen vedin lounaalla kokonaisen pizzan (en ole koskaan ennen syönyt lounaaksi pizzaa!) ja tänään meni kanahamppari ja ranskalaiset majoneesilla. Nam. Toivottavasti tämä roskaruokavaihe menee pian ohi. Painoakin on nimittäin tullut reilu kilo lisää ja mullahan oli tavoite, että koko raskauden aikana ei tulis yli 10 kiloa enempää. Vähän kyllä epäilen.
Ens viikolla vihdoin taas neuvola ja kahden viikon päästä rakenneultra.
Mukavaa loppupäivää kaikille!
Heinämamma rv 18+2
kyllä tämä äitiys aiheuttaa sydämen tykytyksiä!! Puhelin soi ja sen, että kerkesin vastaamaan, niin ihan hirveä huuto! En edes tiedä mitä tapahtui (vaikka poika kahden metrin päässä!), liekö liukastunut pomppiessaan?!? Kuitenkin suu veressä ja ylähuuli turvoksissa=( pikkuinen nirhauma ylähuulessa, mutta onneksi ei sen pahempaa. Kamalaa, kun ei voi edes selkäänsä kääntää, kun jo sattuu:(( Tähän mennessä olen saanut varjeltua tämmöseltä, vaan edessä on vielä monta muksausta ja haaveria.. (itsellä penskana useamman kerran tikit ja kipsit:/)
masuvauva on alaknut liikkua oikein vilkkaasti ja likkeet tuntuu jo pitkin päivää. Nytkin tuntuu pikku nakutus masussa kun istun=)
Oltiin lenkillä koiran jaa se meni pyörimään kakkaan, YÖK!!! Ei kun pesulle kotona. Pari kertaa tuli ihan oksennus, kun haisi niiiiin pahalle! Illalla hirmu homma turkin selvityksessä (meillä ns. " turkkikoira" , jolla sanoisinko erittäin haastava turkin hoito!). Nyt saa olla iltaan asti kotona, ettei vilustu koira rääpäle.
Varattiin matka sinne Suomeen. Ihanaa päästä kotiin käymään! Mummolla ja ukilla onkin hirmuinen ikävä lastenlastaan. Nyt on hinnat ihan pilvissä, ja meinattiin, et siirretään matkaa halvempaan ajankohtaan, mut toisaalta menis sit varmaan syksyyn, kun viimesilläni en automatkaa sinne asti jaksa. Joten maksetaan itsemme kipeiksi, mut on se sen väärti! Mies nauro, että seuraavaks ei lähdetä Suomeen, vaan jonnekin superkaukomatkalle täyshoidolla, kun on yhtä kallis lähteä semmoselle, kuin Suomeen=) Olen jo tehnyt listan mitä haluan suomesta. Loppujen lopuksi paljon on tavaroita, mitä täältä ei saa..
wekku (tohinoissaan suunnittelee kotimatkaa!!!)
Sulle mun pitikin kirjoittaa kiitokset, kun suosittelit sitä lääkäriä :) Kun kysyin sukupuolta, katsoi ehkä muutaman sekunnin kuvaa ja sanoi " poika" . Kysyin vielä että onko kuinka varma tieto ja sain kuulla pienen paasauksen siitä että hän ei ala arvailemaan, hän ei kerro jos ei ole varma. :) Eli taitaa aika luotettava olla tuo hänen arvio :)
Täällä ei taas mitään ihmeellistä, vatsa kasvaa rauhallista vauhtia kuten esikoisestakin. Vielä pystyisi tämän masun pitämään piilossakin, mutta eipä siihen ole tarvetta. :)
Poitsu tuntuu olevan aika rauhallinen liikkeissään esikoiseen verrattuna, vai johtuuko vain siitä että nyt on istukka edessä. Aika vähän tuntuu liikkeitä, useamman kerran päivässä kuitenkin. Muutenkin on olo hyvä, ei mitään oireita.
Seuraava neuvola on 6.3. ja silloin saa sitten ne Kelan lappuset lähettää. Odottelen innolla millainen on 2006 pakkaus, vaikka aika varmasti otan sen kumminkin rahana, kun on vaatetta kertynyt jo ihan liiaksikin, etenkin noita 60-70 senttisiä.
Nyt tyttö heräsi, pitää mennä.
T. myy ja pikkupoju 21+0
onkos kellään tietoa kuinka pitkälle tuota äitiyspakkauksen " tilaamista" pystyy nykyään lykätä,minä kun en missään nimessä halua tuota 2005 vuoden pakkausta....ihan tekee pahaa kun sitä haalaria kattoo mielstäni mintunvihreä ja ruskea ei sovi mitenkään samaan kankaaseen/vaatteeseen...mä muistan että hidastelin nuorimman mukulan pakkausta ja mun mies toi sen sitten näytille synnärille mutta en tiedä miten tuon asian kanssa nyt on....
Noita ällön värisiä haalareita (anteeksi sille joka siitä tykkää =( ) on ollut tosi paljon käyttämättöminä kirpparilla myynnissä,ja jostain jo luinkin että ne jakaa ne ensiksi pois...eli varautukaa siihen että voipi tulla tuo ällö mikä tulee...
Ja siis anteeksi niille jotka tykkää tuosta
nyt ruuan laittoon...palaan illalla jos ehdin...
pipsaliinu 21+4
Suviande ja heinämamma. On kyllä tosi ikävät teidän tilanteet käsiteltäviks varsinkin näin odotusaikana :( Ei osaa oikein mitään järkevää sanoa. Toivottavasti asiat järjestyy mahdollisimman pian parhain päin.
Täällä on ihanan keväistä. Talitintit ja muutkin linnut jo innostu ja ulkona kuului titityy sekä muuta kivaa liverrystä. Kylläpä äkkiä lumet hupenee, jos plussan puolella ollaan muutamakin päivä. No, ehkei ihan vielä sentään.
Aamusta saatiin olla ihan täpinässä, mutta ehdittiin lopulta ihan hyvin. Laskeskelin vielä ajaessani, että olikohan ihan järkevä järjestely, mutta oli.30km vaan tuli ylimääräistä ajoa ja sitten sain olla rauhassa esikoisen kanssa lääkärissä ja ite neuvolassa. Eli vein pienemmät isälleni siksi aikaa. Reippasti poika oli lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Puheterapiaan saatiin lähete, kun nyt sinne kuulemma voi päästäkin. K on vähän vielä hakusalla ja toki helpottaa eskarin ja koulun alkua, jos asia saadaan sitä ennen hoitoon.
Itellä ei ollu nyt kumminka tullu kaikkiaan kahtakaan kiloa painoa (1,7kg), että eiköhän se oo ihan hyvä tilanne. Verenpaine oli 112/70 ja hb 106. Ja mä oon jo syöny obsidania :( Nyt sitte kokeilen Kräutersblutsaftia. Käytiin lääkärin huoneessa kuuntelemassa vauvan sydämen äänet ja koska esikoinen oli mukana, ultrattiin myös. Lääkärikin tuli sitten huvinkseen kattelemaan ja neuvoi vielä esikoiselle, missä voi olla, että näkee paremmin :) Jännää oli. Ja pikkuisella oli vähän hikkaa, oli kyllä jotenkin hellyttävän näköistä.
Kuopuksella on kenkä ja hanska -kausi. Vetää milloin mitäkin jalkaansa ja käsiin ja kulkee ympäriinsä. Ja kivaa on.
Äitiyspakkaustahan me päästään hakemaan vasta mmlis-huhtikuussa ja kun uusi tulle maaliskuussa (eikös se näin mee) niin oon arvellu, että ehtivät kyllä jakaa entiset pois ennen kuin on meidän vuoro. Ainahan tässä vaihdoksessa jaetaan ensin vanhat pois. Mulle kyllä kelpaa joka tapauksessa, vaikka kolme pakkausta on jo ja muutenkin reilusti kamppeita. Täältä kun ei saa mitään uutta muuten hommattua.
Niinaemo. Perinteisesti tyttövatsa leviää takapuoleen ja poika on pallona etupuolella, mutta eihän nuo kaikilla niin mee. Ei mulla ainakaan. Enkä osaa erotella, että raskaudet ois ollu jetenkin sen perusteella erilaisia kumpi on tullut.
Kivoja keväisiä päiviä kaikille!
T@hti rv 19+5
...täältäkin.
Mahtava ilma! Oli ihan pakko päästä ladulle hiihtämään ja kyllä olikin ihana mennä tuon poskiontelotulehduksen jälkeen taas. Eipä voisi keli enää parempi olla. Huomenna olemme menossa lasten kanssa töistä paikalliseen laskettelukeskukseen hiihtämään, laskettelemaan ja laskemaan pulkkamäkeä. Täytyy toivoa yhtä mahtavaa säätä kuin tänään.
Varmaan tämä raskausaika herkistää noille parisuhteen kiemuroillekin. Sitä on kuitenkin aika herkkänä. Tsemppiä teille!
Meillä mieskulta aloitti nyt tuon yläkerran rakentamisurakan. Eilen neuvoteltiin lisälainaa ja tinkattiinpas samalla vielä tuota pankin marginaaliakin alaspäin. Siitä todella kannattaa neuvotella ja pyytää tarjouksia eri pankeista. On nimittäin aikamoisia eroja. Isossa lainassa se tekee kuukautta kohti paljonkin säästöä, jos marginaali on 0,5 kuin jos olisi vaikkapa 0,8. Toivotaan, että sinni riittää nyt sen tekemiseen kunnialla loppuun saakka.
Carelia ja Tiitiäinen
Olen kolmisen kertaa kirjoittanut tänne pitkät jutut ja jostain syystä ne ei ole tullet näkyviin. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu paremmin. Ilmeisesti on käyttäjätunnus/salasana ahistanut. Ihmettelen vaan mitenkä se näin yhtäkkiä on tullu, kun olen muutaman kerran saanu onnistuneestikkin viestejä perille...
Meille kuuluu ihan hyvää. Masu on vähän jo kasvanut ja olo on oika hyvä. Tietysti mahaa on pakottanut aina välillä jo jonkun viikon, mutta se kai kuuluu asiaan. Kait se kohtu siellä kasvaa...
Kurja kuulla et toisilla on takkuja näin odotusaikaan... Mutta eihän ne ongelmat aikaa katso. Toivoisi vaan kaikille niin mielellään hyvää. Itselläni kun tuntuu asiat järjestyvän. Monta vuotta olen tätä aikaa odottanutkin. Miestä, kotia, koiraa vauvelia ym. Me mentiin naimisiinkin isännän kanssa tossa neljäs päivä. Nyt minusta on tullut rouva:) Vaimo sana tuntuu kyllä vielä aika oudolta mieheni lausumana, mutta eiköhä siihenkin ajan kanssa opi, kuten uuteen sukunimeenkin.
Minulla olisi haaveena pitää kesäloma ennen äitiyslomaa, jos kaikki menee hyvin. Lasken tässä jo kovaa viikkoja kesään. Ei tämä istumatyö ole varmaan kovin kivaa ison mahan kanssa.
Olen käynyt ostamassa jo muutamat vauvanvaatteet, joita saa käydä hypistelemässä iltaisin. Olen kuitenkin vielä malttanut mieleni suurempien hankintojen kohdalla. Meille kun on tulossa esikoinen, niin ei ole vielä mitään valmiina. Monen moista hankintaa pitää vielä tehdä tässä kevään ja kesän aikana. Toivottavasti saadaan jotain käytettyjäkin tarvikkeita tuttavilta.Saisiko teiltä jotain vinkkejä vaunuasioissa? Voitteko suositella jotain merkkiä/mallia ym ? Kävin tässä yksi päivä ihmettelemässä vähän malleja muuta meni pää aika pyörälle (oli lämpöpohjaa, ilmareikiä ym ym).
Netta vk 19
Tytölle nousi sitten kuume! Katsoi lastenohjelmia ja niiden jälkeen valittseli päänsärkyä, kylmää ja väsymystä. Mittasin sitten kuumeen ja olihan sitä. Nyt se on nukkunut jo 2 tuntia, saapi nähdä miten yö tai varsinkin aamuyön nukkuminen menee :( Pitää kohta herätellä vessaan, ettei tule vahingossa sänkyyn.
Eli aloitan sitten hiihtolomani jo nyt ;) Enhän mä sitä huomenna mihinkään hoitoon saa, kun miehen mummokin on tuossa naapurissa (miehen vanhemmilla) ja sillä on tuota ikää jo yli 90, niin sille ei saa sitä tartuttaa!
Niinaemo: Mä olen varmaan hirveä ihminen, mutta mä EN ole vieläkään kertonut vanhemmilleni eikä kyllä miehenkään vanhemmille! Ei vain tullut kotona ollessa sopivaa hetkeä! Ensi viikolla mennään taas käymään ja sitten aion kertoa, jos vaikka saisi tuolta rakenneultrasta jo vähän paremman kuvankin matkaan :) Mulla ei ole varsinaista pahoinvointia vaan sellaista etomista senkin edestä ja koulussakaan en ole oksentanut kuin eilen! Että hyvin on sen puoleen mennyt. Koululla tietää VAIN 3 kaveria, sekä opettaja (ellei se sitten ole juorunnut sitä muille opettajille..). Voihan olla, että joku muukin on laskenut yhteen 1+1, kun aina roikun täällä ;)
En tiedä mikä " meissä" mättää! No, ikäeroa meillä on 7 v. eli miehellä taitaa olla se 30-kriisi tms..Toisaalta sen mielestä tämä vauva on siis minun, koska olen tämän yksin tehnyt (kertokaapas kuinka voi olla mahdollista?!)..Mutta sitten kuitenkaan se EI nyt taas halua, että muutan pois tytön kanssa. Eli sen mielestä olen itse oman soppani keittänyt (mitä se sitten loppujen lopuksi tarkoittaakaan..) ja saan sen myös kärsiä.. Mä en vain kohta enää jaksa tätä juupas-eipäs-linjaa, joka vaihtuu joka melkein joka päivä! Mä olen valmis muuttamaan lasten ja eläinteni kanssa pois täältä, mutta kun se ei ole niin hirveän yksinkertaista. Kun mulla on nuo eläimet, niin niitä nyt ei mihinkään kerrostaloon raahatakaan :( Muuten oisin varmaan lähtenyt jo. Välillä tosin mielessä on ajatus eläinten myymisestä tai pois antamisesta, mutta en mä siihen oikeasti pysty! Ne on mulle kuitenkin niin tärkeitä ja henkireikä tässä kaiken muun keskellä. Siis se on vastapainoa tälle opiskelulle, töille, perheelle jne..
Että tällaista vuodatusta taas. Kiitos, kun olette olleet näin etäisesti tukena!
Tein äsken kamalan paljon hedelmäsalaattia :) Taidan joutua syömään kaiken itse, kun ei tuo tyttökään varmaan jaksa. No, onneksi se säilyy hyvin ainakin huomiseen.
wekku: Voin vain kuvitella, miten sun teki pahaa pestessä koiraa! Mäkin joudun aina välillä siivoamaan tuon vanhan kissan oksennuksia, ja silloin kyllä tulee itsellekin kiire vessaan! Onneksi se kuitenkaan ruikkua ympäri taloa!
Mutta nyt taidan lähteä itsekin nukkumaan!
Ihan mukavaa, kun aloitit uuden päivän..
Tuo eilinen meni niin testailuksi ;)
Myöhästyin aamulla yli puolituntia koulusta hirveän liukkaan kelin takia. Aamulla oli -5 pakkasta ja satoi VETTÄ! Arvatkaapa oliko liukasta!! Ajelinkin sitten melkein koko matkan 40-60 km/h 70 km:n matkan..Meni yli puolitoista tuntia..Huhhuijaa..
Taas tylsä tunti meneillään. Ja kotona oli taas illalla oikein kunnon riita. Katselin sitten jo omaa kämppääkin netistä, VOIPI olla, että jo ensi viikolla muutellaan johonkin suuntaan. Mulla on mennyt tuohon ukkoon täysin hermot!
Eilen iski koulussa niin kova päänsärky ja oksetus, että jouduin lähtemään kotiin kesken päivän. Meinasin oksentaa vielä linkissäkin, mutta onneksi sitten nukahdin. Tää ei kyllä vaikuta millään lailla siltä " hehkeältä keskiraskausajalta" !! Huomenna olisi sitten jo rv 22 täynnä ja maanantaina sitten se ultra :) Pääsee kurkkaamaan pikkuista *ihanaa!* pitkästä aikaa, jos vaikka se sukupuolikin pilkahtaisi ;)
Mutta nyt jatkan hommia..Palaan illalla asiaan, mikäli kerkeän :)
~suviande ja öttiäinen 21+6~